Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Exitium schreef:
nijnthju schreef:Hoi allemaal
Ik kon niet een recenter topic vinden. Hopelijk is hier iemand die mij kan helpen.
Wij hebben een grote boerderij en boven werkt de wifi niet(optimaal) het idee was om met google nest wifi punten te gaan werken. Daarnaast hebben we wat philips hue lampen die ik wil installeren.
Echt lukt het installeren van zowel de nest als de philips bridge niet. Ik heb van alles geprobeerd, maar onze wifi router doet dingen die ik niet begrijp
Is er iemand hier die er verstand van heeft en mij zou kunnen helpen?
IMANDRA schreef:nijnthju schreef:Hoi allemaal
Ik kon niet een recenter topic vinden. Hopelijk is hier iemand die mij kan helpen.
Wij hebben een grote boerderij en boven werkt de wifi niet(optimaal) het idee was om met google nest wifi punten te gaan werken. Daarnaast hebben we wat philips hue lampen die ik wil installeren.
Echt lukt het installeren van zowel de nest als de philips bridge niet. Ik heb van alles geprobeerd, maar onze wifi router doet dingen die ik niet begrijp
Is er iemand hier die er verstand van heeft en mij zou kunnen helpen?
Wifi punten zijn een soort van versterkers, dat werkt niet altijd optimaal als ze een al zwak signaal moeten versterken. Wij hebben daarom in ons nieuwbouwhuis (dikke muren dus wifi komt niet goed boven) Ubiquiti unifi punten laten aanleggen, die verbonden zijn via een power-over-ethernet kabel (dan heb je geen accu nodig, enkel een router die het POE faciliteert). Zo krijg je een mesh netwerk wat wel overal sterk is. We hebben een punt per verdieping en dat werkt goed! Maar met een grote boerderij moet je wellicht even kijken of je bv beneden twee punten nodig hebt, afhankelijk van de grootte.
Weet niet in hoeverre je nog kabels kan trekken, maar je hebt er volgens mij ook die via de stroom of normale utp kabels werken!
Philips Hue werkt op z’n eigen netwerk volgens mij? Of dat moet inmiddels anders zijn. Dus dan moet je ook lampen “ertussen” hebben om het netwerk te laten aansluiten, eentje beneden en eentje op zolder sluit dan bijvoorbeeld niet aan