Hoe maak jij je huis nu écht ‘smart’?

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kmbrly

Re: Hoe maak jij je huis nu écht ‘smart’?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 14:23

1 van deze nog eens naar de Ikea voor die slimme rolgordijnen :))

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:56

Mijn kat is tegenwoordig ook smart. Ik zeg tegen Google "bedtijd" en Google begint z'n routine en de kat rent naar boven naar de slaapkamer. _O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-21 21:27

Cookies schreef:
Mijn kat is tegenwoordig ook smart. Ik zeg tegen Google "bedtijd" en Google begint z'n routine en de kat rent naar boven naar de slaapkamer. _O-

Haha geweldig!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:13

Filmpje wat me nog te binnen schoot. Zo kan het dus ook als je écht wil :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:34

Exitium schreef:
Filmpje wat me nog te binnen schoot. Zo kan het dus ook als je écht wil :P

[ Video ]

Leuk begin van smart. Het is duidelijk al een poosje oud maar als je zijn systeem met de huidige kennis zou koppelen aan omgevingssensoren, PV, warmtecollectoren en het gebruik van de massa van het huis als warmte-opslag, dan gaat het echt ergens over en gezien de tijd waarin het is opgenomen, zie ik hem er ook voor aan dat ie dat intussen ook doorgevoerd heeft.

Dit is niet hoe het kan; dit is hoe het moet als we die energietransitie echt ergens over willen laten gaan......

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 19:01

Hoi allemaal

Ik kon niet een recenter topic vinden. Hopelijk is hier iemand die mij kan helpen.
Wij hebben een grote boerderij en boven werkt de wifi niet(optimaal) het idee was om met google nest wifi punten te gaan werken. Daarnaast hebben we wat philips hue lampen die ik wil installeren.
Echt lukt het installeren van zowel de nest als de philips bridge niet. Ik heb van alles geprobeerd, maar onze wifi router doet dingen die ik niet begrijp :?
Is er iemand hier die er verstand van heeft en mij zou kunnen helpen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 20:03

nijnthju schreef:
Hoi allemaal

Ik kon niet een recenter topic vinden. Hopelijk is hier iemand die mij kan helpen.
Wij hebben een grote boerderij en boven werkt de wifi niet(optimaal) het idee was om met google nest wifi punten te gaan werken. Daarnaast hebben we wat philips hue lampen die ik wil installeren.
Echt lukt het installeren van zowel de nest als de philips bridge niet. Ik heb van alles geprobeerd, maar onze wifi router doet dingen die ik niet begrijp :?

Wifi punten zijn een soort van versterkers, dat werkt niet altijd optimaal als ze een al zwak signaal moeten versterken. Wij hebben daarom in ons nieuwbouwhuis (dikke muren dus wifi komt niet goed boven) Ubiquiti unifi punten laten aanleggen, die verbonden zijn via een power-over-ethernet kabel (dan heb je geen accu nodig, enkel een router die het POE faciliteert). Zo krijg je een mesh netwerk wat wel overal sterk is. We hebben een punt per verdieping en dat werkt goed! Maar met een grote boerderij moet je wellicht even kijken of je bv beneden twee punten nodig hebt, afhankelijk van de grootte.

Weet niet in hoeverre je nog kabels kan trekken, maar je hebt er volgens mij ook die via de stroom of normale utp kabels werken!

Philips Hue werkt op z’n eigen netwerk volgens mij? Of dat moet inmiddels anders zijn. Dus dan moet je ook lampen “ertussen” hebben om het netwerk te laten aansluiten, eentje beneden en eentje op zolder sluit dan bijvoorbeeld niet aan

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:25

IMANDRA schreef:
nijnthju schreef:
Hoi allemaal

Wifi punten zijn een soort van versterkers, dat werkt niet altijd optimaal als ze een al zwak signaal moeten versterken. Wij hebben daarom in ons nieuwbouwhuis (dikke muren dus wifi komt niet goed boven) Ubiquiti unifi punten laten aanleggen, die verbonden zijn via een power-over-ethernet kabel (dan heb je geen accu nodig, enkel een router die het POE faciliteert). Zo krijg je een mesh netwerk wat wel overal sterk is. We hebben een punt per verdieping en dat werkt goed! Maar met een grote boerderij moet je wellicht even kijken of je bv beneden twee punten nodig hebt, afhankelijk van de grootte.

Weet niet in hoeverre je nog kabels kan trekken, maar je hebt er volgens mij ook die via de stroom of normale utp kabels werken!

Philips Hue werkt op z’n eigen netwerk volgens mij? Of dat moet inmiddels anders zijn. Dus dan moet je ook lampen “ertussen” hebben om het netwerk te laten aansluiten, eentje beneden en eentje op zolder sluit dan bijvoorbeeld niet aan

Google nest wifi zit inderdaad een aparte router bij om een mesh netwerk op te kunnen zetten. Maar dat lukt dus niet.. ik heb het idee dat onze huidige router dingen doet wat niet communiceert?

Hue heeft een bridge nodig die aangesloten is op de wifi router, maar dat lukt dus ook niet. Hij ziet wel dat er een router is, maar kan er geen verbinding mee maken.
Ik heb wel dingen gelezen over verschillende frequenties, maar dat gaat mij de pet te boven. Ik heb helaas niemand in mijn netwerk die mij uit kan leggen wat er mis gaat

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 21:16

Hmm de bridge van Hue zou toch relatief simpel moeten werken. Krijg je foutmeldingen?