Eentje houdt altijd mijn voeten warm.
Verder dikke molton, hoeslaken, zelf een flanellen pyama (voor de echt koude nachten fleece) met eventueel een shirtje eronder, sokken. Kruik ging mee.
2 seizoenen dekbed en reservedeken naast het bed in geval van nood. En gemerkt dat ik het warmer heb als ik op mijn buik lig.
Ergste vind ik het 's ochtends aan moeten kleden. De kleren die aangaan zijn zo koud en vooral de beugels in de bh. Liefste trek ik die even onder de dekens tijdens het wakker worden zodat de ergste kou eraf is.
en als ik ‘s nachts echt wakker wordt en het koud heb dan wil ik die nog wel eens op de laagste stand aan zetten.
dan 1 in woonkamer en 1 in eetkamer/keuken. Die in de woonkamer is groter dan die 2e, maar de eetkamer/keuken is 2 keer zo groot en zit de badkamer ook

Verder doen wij niet aan bezuinigen en zal bij echte kou de verwarming in het gehele huis lekker aangaan. Ik vind niets armoediger dan een koud huis in de winter en zelf in dikke kleren te moeten lopen om de kosten te drukken... Soms kom ik wel eens bij mensen in de winter thuis en dan is het zó koud...
Ik vind het knap om zo (bewust) te leven.