Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
hoefnageltje schreef:En voor iedereen die denkt dat een kat de oplossing is tegen muizen:
de katten van mijn zus vangen buiten muizen, nemen die mee naar binnen, laten ze vervolgens daar los en gaan er gezellig naar liggen kijken![]()
Zus moet dus regelmatig zelf achter de door haar katten geïmporteerde muizen aan.
Bezint eer ge dus aan een kat begint.
Nickeltje schreef:Ik heb deze muizen en ratten val: Goodnature® A24 automatische Ratten- & Muizenval set
Is een behoorlijk dure aanschaf geweest maar ik ben er zeer blij mee. Geen gif, meteen echt snel dood, goede lokstof.
Ik gebruik hem in deze tijd in huis, de muizen trekken nu onder mijn rieten dak naar binnen.
Maar ik gebruik hem verder ook in de schuur als ik muizen of ratten bij het kippenhok heb.
Nickeltje schreef:Ik vang er niet zo veel ratten mee als dat ik zou willen, kennelijk is de lok stof voor hun minder interessant ofzo?
Muizen gaat fantastisch
Rocamor schreef:Ja, dat schieten laat de geitenboerin hier verderop in de straat ook doen.
Als enkel de rittens zo stom zijn, ga ik niet zoveel geld investeren, dank je wel. Volwassen ratten zijn te slim.
Nickeltje schreef:Ja, ze steken hun kop tot vrij hoog in de val, op zoek naar de lok stof. Daar raken ze met hun neus een hele gevoelige naald aan met sensor en zodra die geraakt wordt gaat er een perslucht patroon af die een staaf door het achterhoofd / nek knalt. Schedel = stuk, nek = gebroken, in een keer dood.