Muizen... hoe kom je er vanaf?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:55

Ik heb deze muizen en ratten val: Goodnature® A24 automatische Ratten- & Muizenval set

Is een behoorlijk dure aanschaf geweest maar ik ben er zeer blij mee. Geen gif, meteen echt snel dood, goede lokstof.
Ik gebruik hem in deze tijd in huis, de muizen trekken nu onder mijn rieten dak naar binnen.
Maar ik gebruik hem verder ook in de schuur als ik muizen of ratten bij het kippenhok heb.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 06:57

hoefnageltje schreef:
En voor iedereen die denkt dat een kat de oplossing is tegen muizen:
de katten van mijn zus vangen buiten muizen, nemen die mee naar binnen, laten ze vervolgens daar los en gaan er gezellig naar liggen kijken -O-
Zus moet dus regelmatig zelf achter de door haar katten geïmporteerde muizen aan.

Bezint eer ge dus aan een kat begint.

Kat van schoonfamilie had zeer pootje, infectie, bleek van... een muizenbeet te komen. :')

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 08:05

Nickeltje schreef:
Ik heb deze muizen en ratten val: Goodnature® A24 automatische Ratten- & Muizenval set

Is een behoorlijk dure aanschaf geweest maar ik ben er zeer blij mee. Geen gif, meteen echt snel dood, goede lokstof.
Ik gebruik hem in deze tijd in huis, de muizen trekken nu onder mijn rieten dak naar binnen.
Maar ik gebruik hem verder ook in de schuur als ik muizen of ratten bij het kippenhok heb.

Heb je er al veel mee gevangen? Ik denk over deze maar kon geen ervaringen vinden. Thuis hebben we muizen op de vliering en op stal heb ik een rattenplaag :(

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 08:06

Ik vang er niet zo veel ratten mee als dat ik zou willen, kennelijk is de lok stof voor hun minder interessant ofzo?
Muizen gaat fantastisch

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:02

Al veel tips hier, hoop dat je ervan af komt…
Om de hoekjes en gaatjes dicht te stoppen kan ik van die schuurwol / staalwol sponsjes aanraden. Dat is scherp en daar komen ze niet doorheen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 08:46

Nickeltje schreef:
Ik vang er niet zo veel ratten mee als dat ik zou willen, kennelijk is de lok stof voor hun minder interessant ofzo?
Muizen gaat fantastisch

Nooit gezien! Wat een ‘tof’ ding… ik verbaas me erover dat de dode ratten die er dan bijliggen niet eens de levende afschrikken. Ik zou m in de trapkast kunnen hangen ; daar komen mn papegaaien niet. In de woonkamer zou ik niet durven: de ene loopt over de grond en is zo nieuwsgierig als wat… straks steekt ie z’n kop erin

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:44

Daar was ik eerst ook bang mee voor mijn kippen. Maar ze komen er niet ver genoeg in ( als ze hun kop er al in steken) om bij de sensor te komen.
Ik zet hem regelmatig in het nachthok van de kippen neer om muizen te vangen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:55

Ik heb die Goodnature val nu ook maar besteld. Van 10 jaar geen enkele last naar een jaar vol frustratie om muizen in de zadelkamer... Geen idee waarom het dit jaar zo erg is. Alles stinkt en is aangevreten. Ik kan wel aan de gang blijven. Vooral alle bontonderleggers en wollen dekens (nieuw) zijn gesneuveld.
Ik ben bang voor dode dieren, maar het moet... Straks krijg ik ze nog in huis.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:06

Ik heb er meteen een voet bij besteld (30 euro ofzo?) zodat hij niet ergens tegenaan geschroefd hoeft te worden maar overal te verplaatsen is.
En het voordeel van die voet is dat de dode muizen daar op eindigen (afgelopen nacht in mijn kippenhok drie over elkaar) en dat je dan het apparaat op kan pakken, mee neemt naar buiten en daar waar je de muizen wil deponeren (ik leg ze bij de ingang van de dassenburcht in de loop route), kun je de val leeg kieperen zonder dat je die muizen aan hoeft te raken.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:15

Wij hebben vooral last van ratten, dus als iemand nog goede ervaringen heeft met ratten, hoor ik het graag.

Muizen zie ik amper hier *klopt af op hout*

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:17

Deze val staat ook op de markt aangeprezen voor ratten, en dat had ik ook meegenomen in de overweging om hem te kopen.
In de piek van onze ratten plaag heb ik er echter maar een handjevol ratten mee gevangen helaas. Met name de wat jongere dieren lieten zich hier in lokken.
Wij hebben uiteindelijk de ratten laten schieten door een rattenvanger die dan laat in de avond met een buks aan de gang gaat...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:25

Ja, dat schieten laat de geitenboerin hier verderop in de straat ook doen.

Als enkel de rittens zo stom zijn, ga ik niet zoveel geld investeren, dank je wel. Volwassen ratten zijn te slim.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:31

Ja en als dat echt je enige probleem is, dan is het wel een heel duur ding.
Ik ben er blij mee voor de muizen onder mijn rieten dak en af en toe bij de kippen als dat uit de klauwen loopt maar puur voor ratten is het een klein beetje een miskoop.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:32

O nee, ik had die voet ook moeten hebben! Nog maar weer een bestelling plaatsen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:39

Maar hoe gaan ze dood dan? Krijgen ze een pin tegen hun kop ofzo?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:44

Rocamor schreef:
Ja, dat schieten laat de geitenboerin hier verderop in de straat ook doen.

Als enkel de rittens zo stom zijn, ga ik niet zoveel geld investeren, dank je wel. Volwassen ratten zijn te slim.

"Ritten", die had ik nog nooit gehoord. Wel "rater" voor een mannetjesrat, en dan alleen voor de grap.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:45

Ja, ze steken hun kop tot vrij hoog in de val, op zoek naar de lok stof. Daar raken ze met hun neus een hele gevoelige naald aan met sensor en zodra die geraakt wordt gaat er een perslucht patroon af die een staaf door het achterhoofd / nek knalt. Schedel = stuk, nek = gebroken, in een keer dood.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:46

Nickeltje schreef:
Ja, ze steken hun kop tot vrij hoog in de val, op zoek naar de lok stof. Daar raken ze met hun neus een hele gevoelige naald aan met sensor en zodra die geraakt wordt gaat er een perslucht patroon af die een staaf door het achterhoofd / nek knalt. Schedel = stuk, nek = gebroken, in een keer dood.

Ah oké. Op het filmpje zag ik een rat vrij lang bungelen en spartelen erin namelijk.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:50

Dat is akelig, ik ben er nooit bij geweest als ze gevangen worden. Kan me wel voorstellen dat er enig stuiptrekken is voordat ze echt stil liggen...
Misschien moet ik mijn wild camera er eens een nacht op zetten om jouw vraag te beantwoorden.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:18

Filmpje ga ik niet bekijken. Het gaat hier om muizen. Gif lijkt me ook geen fijne dood... En onze kat pakt bijna nooit iets, maar als hij het doet, dan is dat ook geen nette dood.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:26

Ik heb meerdere filmpjes gezien en ik vind het best een hele humane dood. Ze krijgen er amper wat van mee zoals ik het kan zien op de filmpjes. Ik wil hem ook (veel ratten in de stal en muizenplaag in huis) maar de prijs houdt me nog een beetje tegen moet ik zeggen

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 18:00

Ik heb vanmorgen de lokdozen met zakjes gif gecontroleerd maar niks hoor…zakjes zijn allemaal intact… :(
Ik heb ook gister geen muis gezien en gelukkig werken m’n papieren hoedjes om de poten van de kooi iig erg goed tegen muizen in de papegaaien kooi maar vond vanochtend wel een keutel op de grond bij de kooi dus weg zijn ze niet…
@ nickeltje, geeft het veel geluid als er een rat/muis in die val loopt? Door de perslucht? Of valt dat mee? Dat niet m’n vogels van schrik van hun stok vallen ofzo :+

@ Lorette, ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. Als ie bij jou ook zo goed werkt denk ik dat ik m toch bestel….dit is ook geen doen, alleen de stress al die ik heb nu; is me veel waard als dat over is.
Trok net m’n fleecedeken op de bank om hoog en er kwam een grote donkere veer uit vallen (van papegaailief) en ik schrok me rot omdat ik dacht dat teen muis was…bij elk geluidje of beweging schrik ik… |o

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 18:23

Mag ik even inbreken en lachen om deze foto die bij t apparaat staat?
Afbeelding
_O-

Ik denk ook oprecht dat dit gewoon humaan is hoor.. Gaat wrs dusdanig snel dat ze daar geen weet meer van hebben.. Ze moeten toch de neus erin doen..

Maar, wat een prijs.. Maar ga deze wel even onthouden gezien wij dus ook een plaag hebben door een leuke buurman met vogels/kippen en dergelijke..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 19:34

Pallatin, ik vind het niet veel herrie. Het is een ferme tik.
Mijn kippen reageren er nauwelijks op.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:29

Voor ratten heb ik goede ervaringen met een rattenvanger die met fretjes en honden werkt. Afgelopen zomer 1 keer geweest en geen rat meer gezien. Gevonden via rattenvangen gifvrije methodes op Facebook.