Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:02

Loeky01 schreef:
Sheran schreef:

Welkom in mijn keuken _O-

[ [url=m/G7UWiW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2E5f9Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oké ik zal niet meer mopperen over mijn eigen keuken :'). Heb je een waterafvoer bij je water koker? Want anders kom je op een heel duur ding uit voor wanneer je een afvoer hebt.. erg balen. Onze mini vaatwasser scheelt echt zo veel. Ben daar heel blij mee in onze kleine keuken.

Ik heb mijn mini-vaatwasser op mijn aanrecht staan naast de gootsteen. De aanvoer sluit ik aan op de kraan en de afvoerslang gaat los in de gootsteen.
Eerder stond die bovenop de wasmachine in de bergkast, maar dat was toch wat onhandig met heen en weer lopen.

Britta31

Re: Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:41

Mijn elektrische kruiwagen.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:42

8nnemiek schreef:
Benoite schreef:
Sorry WAT? Waar koop je zo'n aangeklede man? Asking for a friend...

:')

Bij Bol

En heeft deze meneer dan een onderbroek aan of niet? Ik vraag dit ook voor een vriendin... :))

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:19

[quote= En heeft deze meneer dan een onderbroek aan of niet? Ik vraag dit ook voor een vriendin... :))[/quote]

_/-\o_

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:17

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:35

merel_gomez schreef:
De robot stofzuiger! Ik laat hem 2x per dag een ronde doen echt top.

Gaat die ook over een vloerkleed?
Het is een laagpolig kleed, anders ga ik ook eens kijken!

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:43

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:53

Invrieszakjes en stickers voor op die zakjes, want het is op zich best handig als je weet wat je in de vriezer hebt gestopt :') Hier in huis is het nog weleens een verrassing of het nasi, bami of iets anders is.

Oh en de laatste investering was hier een kruidencarrousel, nooit meer zoeken naar dat ene potje kruiden in de (bij ons overvolle) keukenla!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:03

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:25

Loop je met zo'n robot stofzuiger niet de kans dat je bijv een haarbal vd kat door je hele kamer smeert? Dat houdt me een beetje tegen om er eentje aan te schaffen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:29

Je kan een sunshower later opbouwen in hoekopstelling, maar die van ons is ingebouwd en dat staat mooier.

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:08

Kairos schreef:
Invrieszakjes en stickers voor op die zakjes, want het is op zich best handig als je weet wat je in de vriezer hebt gestopt :') Hier in huis is het nog weleens een verrassing of het nasi, bami of iets anders is.

Oh en de laatste investering was hier een kruidencarrousel, nooit meer zoeken naar dat ene potje kruiden in de (bij ons overvolle) keukenla!

Je hebt ook invrieszakjes met invulvakje.

Maar wel een goeie, ik gebruik ook heel vaak diepvrieszakjes, hoewel het voor het milieu beter zou zijn om herbruikbare bakjes te gebruiken, maar die nemen ook meer ruimte in beslag

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:15

cissy schreef:
Loop je met zo'n robot stofzuiger niet de kans dat je bijv een haarbal vd kat door je hele kamer smeert? Dat houdt me een beetje tegen om er eentje aan te schaffen.

Die kans bestaat wel. :Y)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:16

moonsparkle schreef:
Kairos schreef:

Je hebt ook invrieszakjes met invulvakje.

Maar wel een goeie, ik gebruik ook heel vaak diepvrieszakjes, hoewel het voor het milieu beter zou zijn om herbruikbare bakjes te gebruiken, maar die nemen ook meer ruimte in beslag

Je kunt ook gewone schilderstape gebruiken (en daar dan op schrijven wat er in zit), gaat er denk ik nog beter vanaf dan die 'speciale' diepvriesstickers

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:14

In mijn vorige kamer had ik inderdaad ook een robotstofzuiger, die vond ik echt geweldig :). Helaas aan mijn ouders gegeven, want in mijn nieuwe huisje is het echt te klein voor ee nrobotstofzuiger. Hij kan ongeveer een rondje om zijn as en dan houdt het wel op :') Met een steelstofzuiger ben ik er binnen 20 seconden doorheen, dus dat is dan veel handiger.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:56

Een crockpot express, ik gebruik dat ding zo vaak, zou niet meer zonder kunnen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:09

cissy schreef:

Ik zal hem dan ook nooit laten lopen als ik niet thuis ben :+

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:22

xSCWx schreef:
Oh, weet je wat ik echt nog het aller fijnst vindt aan onze slimme lampen... We hebben in het toilet en badkamer (2 aparte delen) bewegingssensoren. Over luxe gesproken, dat is écht een luxe gevoel. Ik loop nu regelmatig een andere kamer in en denk "waarom gaan de lampen niet aan?" :+ En na 3 minuten gaan de lampen automatisch weer uit (je kan zelf de tijdsduur instellen). Echt zo luxe.

Dat heb ik ook bij mijn toilet thuis en op kantoor gaan ze ook automatisch aan. Als ik dan ergens anders binnenloop en het blijft donker denk ik echt even een momentje huh?

Niet zozeer technisch maar qua koken; je kunt heel veel knippen. Met name vlees maar ook kruiden of zelfs pizza. Gaat sneller, hygienischer en minder afwas.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:02

Dat laatste moet je me even uitleggen, wat maakt dat knippen minder afwas geeft?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 13:51

cissy schreef:
Dat laatste moet je me even uitleggen, wat maakt dat knippen minder afwas geeft?

Geen snijplank, geen mes... Denk ik

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:00

Vacuümeerapparaat. Gewoon zo’n ding van Lidl.
Handig om porties vlees in de diepvries te doen, groenten langer vers te houden, restjes in de diepvries. Etc etc.
Ben me bewust van extra plastic, maar ik houd zo geen groente etc over.
In deze tijd bezorgt de groentenboer 1x per week, slager/bakker zet de bestelling klaar en op die manier hoef ik maar weinig fysiek een winkel in.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:13

Sem_ schreef:
cissy schreef:

Die kans bestaat wel. :Y)

Aan doen als je thuis bent anders ja dan zit die eronder

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:56

Vjestagirl schreef:
cissy schreef:

Geen snijplank, geen mes... Denk ik

Of je nou een mes of een schaar gebruikt. Dat geeft allebei afwas toch? Ja die snijplank dan niet, oké.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:12

Wat een leuk topic! Doe hier wel inspiratie op. En het is me ook weer duidelijk dat ik het mezelf niet echt makkelijk maak :+
Ik heb vrijwel niets van wat in dit topic genoemd wordt :')
Geen vaatwasser, geen droger, geen robotstofzuiger, geen automatische verlichting, etc.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:28

Oja, qua verlichting.
Uitstapverlichting onder het bed.

Led strip die zacht geel licht geeft, bewegingssensor die qua brandtijd ingesteld kan worden.
Ideaal als partner er heel vroeg uit moet voor zijn werk, geen (schemer)lamp die aan moet.
We hebben hem aan de binnenkant van ene zijde van het bed geplakt, zodat er minder reflectie op de spiegeldeur van de kast is.
Aan de andere zijde van het bed, is de strip gewoon aan de onderkant van de plank geplakt.