Wat heb jij geleerd van je meubels? (Wat koop je niet meer?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Wat heb jij geleerd van je meubels? (Wat koop je niet meer?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:50

Mijn man heeft een aantal jaren terug een gebroken witte bank gekocht (met zijn ex), met 2 jonge kinderen, een kat en een hond..
T was ook echt een gigantische bank tov het huis..

Nou.. Die bank ging zodra t kon de deur uit! Vies, lelijk ding!
De bank was ook half stof en half leer, ik vond het een spuug lelijk ding!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:57

Een bank moet vaste kussen hebben. Mijn vorige had dat niet en telkens verzakten ze. Die bank is maar 'n paar jaar meegegaan i.t.t mijn eerste bank en mijn huidige is ook al weer ouder.

Nooit 2 aparte matrassen op 'n bed als je een middenslaper bent. Aan de randen zit weinig steun en dus krijg je een kuil.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:57

Bedenk er nog 1.. m’n Hetty stofzuiger. Super zwaar ding dat ook overal tegenaan stoot. Ziet er wel leuk uit, maar dat is dan ook het enige :=

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:07

Mijn ledingkast: De achterwanden zijn dunner dan karton en houden niks, kast heeft een extra frame gekregen opdat anders de planken er uit vielen en de wanden scheeftrokken. De ladekast heeft lades die elkaar blokkeren omdat het bovenblad scheeftrekt.. Een kledingkast en ladekast van de Gamma. Dat doe ik nooit meer. :')

Wat ik wel weer zou doen is een stijlvolle stellingkast of open boekenkast van de Ikea neerzetten om mijn kamer op te delen. (werkplek / slaapplek) Daar ben ik echt onwijs gelukkig mee. :D

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:15

Gelukkig nooit zelf de fout gemaakt. Maar bekende wel. Bank die een langer zitvlak heeft als de eigenaren. Losse kussens zijn dan ook geen oplossing, aangezien de vulling op een bepaald moment dunner . Op een bepaald moment lig je op de bank ipv zitten. Eerste wat ik met mijn korte bovenbenen heb gedaan is de test of ik met mijn rug tegen de leuning kan komen en mijn voeten recht op de vloer. Hier kan ik 80/90 % van de banken al uitsluiten in de winkel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:18

Moonlight17 schreef:
Gelukkig nooit zelf de fout gemaakt. Maar bekende wel. Bank die een langer zitvlak heeft als de eigenaren. Losse kussens zijn dan ook geen oplossing, aangezien de vulling op een bepaald moment dunner . Op een bepaald moment lig je op de bank ipv zitten. Eerste wat ik met mijn korte bovenbenen heb gedaan is de test of ik met mijn rug tegen de leuning kan komen en mijn voeten recht op de vloer. Hier kan ik 80/90 % van de banken al uitsluiten in de winkel.

Mee eens! Als kleintje kan ik daar echt niet op zitten.
Als ik wil liggen dan gewoon in de lengte dus de armleuningen moeten daar wel comfortabel genoeg voor zijn.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:22

Een natuzzi bank. Zit héérlijk, prachtige kwaliteit leer, maar banden onder zitvlak zijn snel doorgezakt. Ik hoor het van iedereen, terwijl het echt een dure investering is.
Een nilfisk stofzuiger. Is niet meer de kwaliteit van vroegâh.
Laatst een lederen bank besteld, die was over de €3000,- euro. Ervaring leert dat een kwalitatieve bank een goede investering is. Wij zijn beiden erg gevoelig voor statice elektriciteit. Leer geeft ons geen schokken. Daarbij kinderen en een hond in huis, dus kan ik de bank lekker poetsen!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:17

Ik heb geleerd dat we van Ikea geen banken of bedden meer willen hebben. Kasten, keukens en bureaus zijn prima van hun. Een ronde tafel met drie poten en vier stoelen zijn ook geen succesvolle combinatie, want er kan maar een stoel echt onder staan. En we schaffen geen goedkopere wollen kleden meer aan. Heel dure, goede kwaliteit zou wel een optie zijn, maar met twee honden niet meer. We kopen er nu eentje bij Ikea van €80 en dat is minder mooi, maar wel heel praktisch.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:23

Het valt mij op dat ik vooral veel lees over vlekken op stoffen meubelen. Hebben jullie deze dan niet behandeld of laten behandelen?

Bij de aankoop van onze bank konden we hem vanaf de fabriek laten behandelen of zelf doen. Het kostte per spuitbus 50 euro, daar doe je 1 kussen oppervlak mee. Wij hebben een grote bank dus het kostte zo'n 300 euro. Maar elke vlek gaat eruit met de speciale reiniger die erbij hoort. Echt ideaal.

Ik heb wel spijt van de lengte van de bank. Wij wilde dat iedereen zitruimte had, 5 kussens (+longedeel) blijkt in de praktijk heel ongezellig te zitten.

Verder geen spijt van meubels. We hebben daar ook nooit op kosten bespaard. Ze zijn na 13 jaar nog als nieuw. Maar onze nieuwe vaatwasser is echt heel onpractisch in de richten. Meer couverts dan de vorige maar die was zo handig in te delen dat hij veel ruimer leek. Daar heb ik wel echt spijt van.

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:41

Mama3 schreef:
Het valt mij op dat ik vooral veel lees over vlekken op stoffen meubelen. Hebben jullie deze dan niet behandeld of laten behandelen?

Bij de aankoop van onze bank konden we hem vanaf de fabriek laten behandelen of zelf doen. Het kostte per spuitbus 50 euro, daar doe je 1 kussen oppervlak mee. Wij hebben een grote bank dus het kostte zo'n 300 euro. Maar elke vlek gaat eruit met de speciale reiniger die erbij hoort. Echt ideaal.

Ik heb wel spijt van de lengte van de bank. Wij wilde dat iedereen zitruimte had, 5 kussens (+longedeel) blijkt in de praktijk heel ongezellig te zitten.

Verder geen spijt van meubels. We hebben daar ook nooit op kosten bespaard. Ze zijn na 13 jaar nog als nieuw. Maar onze nieuwe vaatwasser is echt heel onpractisch in de richten. Meer couverts dan de vorige maar die was zo handig in te delen dat hij veel ruimer leek. Daar heb ik wel echt spijt van.

Bij de action hebben ze voor een paar euro spuitbussen om textiel te reinigen, werkt super op onze bank *\o/*

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:12

Zilkesteyn70 schreef:
Mama3 schreef:

Bij de action hebben ze voor een paar euro spuitbussen om textiel te reinigen, werkt super op onze bank *\o/*

Dit dus :j Vind het zo'n hoop geld wat je neer legt voor het voorbehandelen van een nieuwe bank door de meubelzaak en koop dan liever van te voren een spuitbus bij de Action oid.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:21

Ik kies altijd voor dichte onderkastjes bij boekenkasten, tv-meubels etc, want wij hadden een poes die sproeide. Het was haar niet af te leren; ze deed het uit onzekerheid, maar je wilt niet weten hoeveel boeken ik heb moeten weggooien en hoe vies alles werd. Dus dicht!

Verder heb ik een hekel aan glazen of stenen bureau- en tafelbladen, erg koud en hard.

Ik heb overigens wel een nieuwe bank gekocht. Moest er lang voor sparen, maar heb er nu een die heel lekker zit. Omdat ik sloperige katten heb, heb ik de sterkste bekleding genomen. En ik heb me voorgenomen om niet gestresst te raken als ze de bekleding slopen, want dan zou ik met vier katten geen leven hebben. Nu, na 5 jaar ziet de bekleding er niet uit, maar de bank zit nog heerlijk!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:22

Wij hadden er in ieder geval geen idee van dat zoiets bestond en vonden het een topuitvinding. Vandaar de aankoop van een stoffen bank en deze behandelmethode.

Geen idee of de action het al had toen wij onze bank kochten. Maar bedankt beide voor het delen van deze tip, daar worden vast veel bokkers blij van.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:51

Negerzoen schreef:
Ik heb 'spijt' van mijn Ikea Norsborg bank. Ik krijg 'm niet ingezeten :+ dus ik zit nu steeds op de gleuf tussen twee kussens en wordt ie dus al helemaal niet ingezeten :=

Ik neem mijn woorden terug. Mijn gisteren gearriveerde nieuwe katten hebben vannacht op mijn bank gepiest en gepoept. Ik ben op dit moment heel blij dat ik maar een simpele Ikea bank heb met wasbare hoezen :o

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:09

Wat een leuk topic!

Wat ik niet meer zou nemen:

- zwarte meubels, je ziet er echt alles op. Stofjes, kruimeltjes, microhaartjes etc. Echt super irritant.
- gordijnen van Veneta. Ik wacht nog steeds op 3 nieuwe rolgordijnen omdat de maat niet klopte. Ook de 'gewone' gordijnen waren allemaal te kort. Slechte service, je moet alles zelf handmatig nameten met onmogelijke foto's (bijv. waar de hele rolmaat opstaat van boven tot onder) naar hun toe mailen als je gebruik wil maken van hun 'inmeetgarantie', terwijl ze ZELF verkeerd hebben gemeten.
- van die hardboard meubels, gaan zo kort mee, echt zonde!

Verder ben ik over het algemeen wel heel tevreden over de prijs/kwaliteitverhouding van Ikea (de 'duurdere' meubels van Ikea dan)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 15:10

Negerzoen schreef:
Negerzoen schreef:
Ik heb 'spijt' van mijn Ikea Norsborg bank. Ik krijg 'm niet ingezeten :+ dus ik zit nu steeds op de gleuf tussen twee kussens en wordt ie dus al helemaal niet ingezeten :=

Ik neem mijn woorden terug. Mijn gisteren gearriveerde nieuwe katten hebben vannacht op mijn bank gepiest en gepoept. Ik ben op dit moment heel blij dat ik maar een simpele Ikea bank heb met wasbare hoezen :o

Oeps :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:15

:)) Negerzoen
Succes met de nieuwe katten!

Wat ik nooit meer koop van Ikea zijn de ladekasten met die dunne bodems in de lades. Die zakken langzaam door als er zware dingen in liggen, en ik heb er al meerdere met extra balkjes moeten ondersteunen.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:01

Wat ik niet echt een succes vond:
- Glazen waterkoker: na 3x gebruiken zat er al kalkaanslag onderop wat bruin verkleurt. Ik heb wel leuke lichtjes in de waterkoker :+
- Mijn nachtkastjes: super gammel maar gehouden omdat het perfect bij het bed en de kast paste..
- Bij voorkeur alleen nog meubels van echt massief hout. Ik hou van een voelbare, zichtbare houtstructuur. Als het gaat werken of beschadigd raakt stoor ik me er meestal niet aan, anders is het makkelijk te repareren. Het brengt zoveel warmte en karakter in huis!
- Mijn bank met chaise longue.. Wat moet je ermee? Groot lomp stuk meubel zonder leuning waar alleen visite af en toe (ongemakkelijk) op hangt..
- Stoffen meubels en dunne gordijnstof ivm de katten. Ik heb nu altijd gordijnen van dikkere stof met een print, zodat haaltjes minder opvallen. Bank en stoelen zolang we katten hebben van microvezel stof/ microleder.
- Een kledingkast met te weinig hangruimte en opties om lange jurken kwijt te kunnen.
- Open tv-meubel. Chaos van kabels en stof verzamelt zich als een malle tussen al die apparatuur, nee bedankt.

Niet echt meubels, maar wat ik echt nooit meer wil in de keuken:
- Recirculatie afzuigkap! Wat heb ik een hekel aan dat ding in ons huurhuis.. Alles is vet, hij spuugt het er aan de bovenkant uit. Alles in de keuken heeft een vette laag.. De kasten, de vloeren, de deur, het plafond en de muren :r Ranzig gewoon, mijn keuken is nooit schoon!
- Los fornuis: mijn vriend kookt heerlijk maar husselt de pan professioneel fanatiek rond.. Altijd een vervelende schoonmaakklus tussen het fornuis en de muur/ kastjes..
- Ik mis een mengkraan in de keuken.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:05

Hier nooit meer een donkere laminaatvloer. Je ziet er ALLES op. Vooral in de zomer als je op blote voeten loopt. Direct na het dweilen zie je weer alle voeten op de vloer. 8)7 Zeker met katten die graag met water spelen (ook hun drinkbak doet vaak dienst als speelgoed) en je weer 100 kattenpootjes door het huis ziet lopen.

Ook wil ik nooit meer eetkamerstoelen met horizontale poten, want daar loopt de Henry de robotstofzuiger op vast.

En nooit meer blauwe wasbakken (huurhuis). Wie dat heeft verzonnen... -:(- Na 1x water is 'ie gelijk weer wit van de kalk. En dan tot overmaat van ramp ook nog eens een glazen plankje boven de wasbak, waar je dus ook álles op ziet.
O:)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:23

Hier sowieso nooit meer laminaat op begane grond (woonkamer/keuken). Ben zó blij met plavuizen!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:42

Een hippe gele bank van de Wehkamp. Zag er heel leuk uit, maar zat voor geen meter en was extreem vlekgevoelig. Nu een (geïmpregneerde) bank van een fatsoenlijke meubelzaak met 5 jaar vlekgarantie, zit heerlijk en blijft ook mooi.

Verder ben ik niet blij met de donkergrijze Eket-kastjes van IKEA. We hebben ze opgehangen aan de muur als een soort dressoir/wandmeubel, maar door het gewicht van de fotoboeken erin buigen de bodems een beetje door en dat stoort me.

Oh en onze donkergroene fluwelen eetkamerstoelen. Ik vind ze nog steeds heel mooi, maar ze zijn rampzalig met kattenharen (ok, die zag ik wel aankomen) en sinds we ze sinds maart wat intensiever gebruiken omdat we veel thuiswerken aan de eettafel, beginnen ze uit elkaar te vallen en te piepen. 75 euro per stoel is blijkbaar te goedkoop voor kwaliteit :+

Edit: ik wil ook nooit meer laminaat. Doe mij maar pvc en echt hout, veel comfortabeler en gezelliger.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 19:03

Ik heb een afdankertje als bank van anderen, nu al weer 10 jaar.
Mijn afdankertje wat blank eiken was als tv kast is onlangs vervangen door een Kallax kast van Ikea. Wel andere kwaliteit, maar wel moderner en een TV kast is nu niet iets waar veel mee gebeuren kan. Ik heb verder Billy's in de woonkamer staan. De eethoek is nog een krijgertje van 12 jaar oud, ook blank eiken en de salontafel idem. Ik heb dus geen miskopen staan. Maar mijn interieur is dus vooral wat ik krijgen kon.

Als bed heb ik een 140 bij 200 bed, eentje van 125 euro 12 jaar terug. Hier ligt nu een Ikea matras op, degene die erg goed uit de test kwam. Nou, de kwaliteit is best tegenvallend, nog maar 2 jaar oud, maar al een kont er in. Mijn vorige matras was 600 euro en heeft het 8 jaar volgehouden.
Het logeerbed is een 90 bij 200 bed, compleet met een polyether matras was het 150 euro. Prima voor logees. Op termijn komt er nog eens een dikker matras op, maar ja, voor 3 keer slapers per jaar maakt een dunner matras ook niet veel uit.

Op de vloer in de woonkamer heb ik vinyl met natuursteenopdruk. Het lijkt zo echt dat sommigen denken dat het echt is. Daar ben ik blij mee.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:36

Ook een goede tip is om te kijken of meubels wel door je trapgat passen. Wat me meteen brengt op onze fantastische wenteltrap, hij is niet mooi, hij is onpraktisch en meubels naar boven sjouwen is een ramp. Ik heb past nog een prachtige brocante kast uit elkaar mogen halen omdat die anders niet door het trapgat kon, gelukkig kon dat wel met de kast maar wat een gedoe.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:05

Meubels bij de haco..

Voor het geld, slechte meubels, bank die ik ook nooit weer zou nemen, linnen ecru met knopen.. Meubels springen schroefjes spontaan uit, bank zit na een jaar al door, stof rekt uit, knopen gaan los..

Nee, geen waar naar zijn geld.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:17

Ik heb ooit in een huurhuis gewoond met een glazen paarse wasbak in de badkamer.. Dat ging zo goed als je spiegel gebruiken om je tandpasta uit te spugen. Wat een ramp :+ MAAR, als je uitgebreid had gepoetst, en had drooggewreven met een krant was het heel mooi. Tot je je handen waste tenminste :')

Als ik ooit eens een koophuis zou hebben en de badkamer opnieuw inricht zou ik denk ik zoiets willen als wasbak. Dat lijkt me ideaal!