[VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:04

Earth schreef:
Ik denk altijd - no offence- : iedereen heeft een cognac bank. :P

Denk ik ook, net zoals de visgraat vloer..

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 19:15

De mannen hebben afgelopen zó hard gewerkt, echt ongelofelijk wat ze in 4 dagen neer hebben gezet. De grote contouren van de aanbouw staan!

Gehele aanbouw:
Afbeelding
Afbeelding

Waar mijn vriend staat wordt het verlengde van de keuken en hier komt de eettafel te staan.
Afbeelding

Hier komt de lichtkoepel <3
Afbeelding
Afbeelding

Dit wordt de slaapkamer. Dit lijkt nu lang en smal maar dat valt in het echt mee!
Afbeelding

En we hebben vanmiddag ook de bank besteld! Het is deze opstelling geworden met de kleur van de stofstaal die eroverheen hangt.
Afbeelding

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:16

Wauw, dat gaat hard! Wordt heel gaaf! En goeie keuze voor de bank <3

Ketly

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 19:39

Dankjewel! :D Ja het was een lastige keuze want een eiland vonden we ook echt mooi, maar op de lange termijn is dit denk ik meer praktisch.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:48

Wat een gaaf project zeg! Er wordt echt hard gewerkt. Staan je perenbomen nog of heb je die weg moeten halen? :))

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:10

Wij zijn ook bezig met een renovatie en ik heb de parket visgraat vloer er juist uitgegooid. Werd er helemaal gek van. Wij zijn voor een betonlook achtige versie van klik pvc tegels gegaan, maar wij hebben heel veel volledig houten/bruine meubels. Met jou nieuwe/huidige meubels zou ik voor een lichtere rustige houttint gaan ook recht gelegd. Aangezien je best donkere meubels hebt/gaat hebben. Zo hou je toch wel licht in huis.

Wij hebben ook een hoek bank en wel met zo'n eiland, wat perfect uitkomt voor ons, aangezien mijn vriend 80/90 procent op de bank ligt ipv zit. Dus wij missen die hoek totaal niet.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:23

Waarom kom ik dit topic nú pas tegen?? :D

Had jullie badkamer al gezien in het badkamertopic. Het gekozen hout en de nis waarin de wastafel komt, vind ik zo gaaf!

De keuken doet me dankzij de marmerlook denken aan Eginstill, misschien is dat ook wel een beetje jullie smaak? :) Zoals het Amsterdam Noord, Villa Naarden of Bergen project... even ter inspiratie. *D

En qua vloer... ik zou gewoon gaan voor de vloer die jullie hebben gekozen, door de warmere tint denk ik dat het een mooie tegenhanger van de keuken zal zijn, en, nou ja, mocht hij het niet lang volhouden dan kan je t.z.t. weer eens wat nieuws. O:)

Bij deze een stipje.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 18:15

@Rinske, die staan nog! :D er is alleen eentje omgevallen, haha.

@Moonlight, heb je daar een foto van? Ik ben heel benieuwd. Hier hebben we inmiddels inderdaad een offerte van opgevraagd.

@Silverdapple, leuk dat je volgt :D Wauw wat is Eginstill prachtig! <3 Onze is wel wat minder ruig en iets strakker, maar het is hélemaal mijn smaak.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:43

Foto toen het net lag, zonder meubels
Afbeelding

Met meubel en vensterbank

Afbeelding

Onze houten meubels hebben de zelfde geel/bruine eiken kleur op een kast na die moet nog worden vervangen.

Kan helaas de foto niet vinden. Maar we hebben een muur heel licht grijs gemaakt en de andere wit.

Onze bank is van dat nepleer in donkerbruin. Hoekbank met eiland. Zo uitgezocht dat ik er met mijn kleine pootjes ook op kan zitten met mijn rug tegen de leuning en voeten op de grond.

Mijn vriend is meubelmaker, dus mooie houten meubels zijn heel belangrijk voor hem. Ik hou van rust brengende, maar tijdloze dingen.

Ons huidige hekelpunt zijn nieuwe stoelen. Wat hij mooi vind, vind ik niks en andersom. :') We hebben ook nog een klein dilemma met de kleuren van de nieuwe volledig houten keuken. Ik zie het nog niet helemaal voor me, mijn vriend wel.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 19:03

Gaaf hoor Moonlight!

Weer even een kleine update.

De slaapkamer
Afbeelding

De hal vanuit de slaapkamer, rechts de badkamer
Afbeelding

Hier komt de glazen deur! Vanuit de hal naar de keuken/woonkamer
Afbeelding

Vanuit de eetkamer naar voren
Afbeelding

En de buitenkant!
Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 20:39

Er is inmiddels al weer veel gebeurd, helaas heeft het een tijdje stil gelegen omdat ik, mijn vader en mijn schoonvader Corona hebben gehad. We zijn gelukkig allemaal weer opgeknapt en weer druk bezig geweest. Het is allemaal wat lastig op de foto te krijgen maar de vooruitgang is groot.

Leuk om even een voor en na te plaatsen:

De oude situatie (waar de oude garage duidelijk op te zien is)
Afbeelding

En de nieuwe situatie (inmiddels ook al weer verouderd :+):
Afbeelding

Dit is de garage inmiddels. Het kozijn zit erin. De buitendeuren halen we zaterdag op en deze moet dan nog bekleed worden omdat hier dezelfde latten op komen als waar de ombouw mee bekleed gaat worden. De kleur die op dit kozijn zit willen wij uiteindelijk op alle buitenkozijnen van ons huis.
Afbeelding

Hier is te zien hoe de deur wordt! In principe bijna niet zichtbaar op de deurkruk na.
Afbeelding

Onze woonkamer is nog niet veel veranderd, mijn vader heeft alleen al de kozijnen in de grondverf gezet wat al heel anders lijkt.
Afbeelding

Foto genomen vanuit de toekomstige eetkamer. Het gips is geplaatst en de stukadoor komt deze week om de stenen muren te egaliseren. De nis die te zien is is aan de andere kant (in de hal) de meterkast en de kapstok. We hebben besloten om daar nog een nis voor de kapstok te maken en omdat de meterkast daar ook zit moest er toch een stuk uitsteken richting de keuken.
Afbeelding

Dit is de nis vanaf de andere kant, vanuit de hal. Hier komt dus onze kapstok.
Afbeelding

Afbeelding

En ook al lijkt het er nog niet op, dit is de badkamer! Het bad is al geplaatst. De grote ramen komen nog melkglas in en wij willen hier nog iets van raamdecoratie maar weten nog niet wat. Suggesties zijn welkom.
Afbeelding

Hier komt ons badmeubel. We willen hier planken tussen zetten maar twijfel in verband met de ruimte nog een beetje of een geheel meubel ook praktischer is.
Afbeelding

En de andere kant op, als je hier om heen loopt loop je de douche in.
Afbeelding

De inloopdouche
Afbeelding

De slaapkamer, ook al met gips! In de grote ramen komt boven nog wel een raam dat open kan, omdat we anders de slaapkamer helemaal niet kunnen luchten. Helaas zijn de ramen zo hoog dat als ik handmatig de ramen open wil doen het bovenraampje bijna op de helft zou komen was dit geen optie :+ We krijgen dus een elektrisch systeem waarmee we de bovenste raampjes kunnen openen.
Afbeelding

De slaapkamer richting de hal.
Afbeelding

De stukadoor komt deze week alles gladstrijken, zaterdag halen we de deuren op en volgende week komt de vloerverwarming erin en de dekvloer erop. Het begint eindelijk weer op een huis te lijken!

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:10

zo nou als de stukadoor is geweest zal het helemaal een verschil maken zeg.. wordt gaaf! en goede keuze bank :D

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 08:34

Ja absoluut! Zodra alle oneffenheden gestukt zijn komt er nog renovlies overheen, mijn vader is schilder en kan dit superstrak.. :D Bijna hetzelfde effect als alles stuken maar veel goedkoper.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:42

Wat een leuk project! Ik wil graag mee volgen :D

HinkeLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:56

Mooi project! En ideaal zo'n handige vader en schoonvader :D
Ik volg!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 13:59

Leuk, nieuwe volgers!

De wanden zijn klaar om gestukt te worden!
Afbeelding

En het bad lijkt op een bad.. :D
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:31

Zo ook voor mij een stipje ;) wat een gave verbouwing ;)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 17:04

Leuk dat je ook volgt!

Er is gestukt <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:38

Wat knapt het hard op he als de boel gestuukt is wauw <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:35

Wat mooi.
Ziet er goed uit zo na het stuccen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 11:16

Ja het is echt opgeknapt! Deze week komt de vloerverwarming er in en volgende week de dekvloer al.

We hebben alleen nog wat een dilemma over het toilet. Deze gaan we sowieso aanpakken, want hij past straks niet bij de rest en ik vind hem heel vies :+

Afbeelding

We hebben al een toiletpot maar de rest moeten we nog beslissen. Ik vind iets met aparte tegels wel leuk, maar mijn vriend wil tijdloos en licht. Nu zijn we aardig tot een compromis gekomen dat we deels de stijl doortrekken van de badkamer, maar dan de bovenzijde wit houden.

Hebben jullie nog suggesties? En zouden jullie de stijl doortrekken of juist heel iets anders doen?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:30

Je kan de wand achter het toilet laten betegelen met tegels met een motief.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 14:23

Helaas vindt mijn vriend dit niet mooi en niet tijdloos genoeg. Ik zou opzich wel wat in de zelfde stijl willen als de badkamer maar we zijn bang dat het snel heel donker wordt omdat de wc een stuk kleiner is.

Afbeelding

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:57

ik zou het tijdloos enlicht doen.
en dan met een plaat / poster / schilderij je eigen ding er van maken.
dat kan dan later weer weg :) (vriend blij) en je hebt wat anders (jij blij)

al zo uik zelf ook gaan voor licht en dan de achterkant boven iets anders dan anders.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:15

Ik vind het mooi als de stijl van de badkamer doorgetrokken wordt. Mooie verlichting erbij, en 'donker' kan al snel sfeervol worden, voor in welke mate je een WC zo kan noemen dan :D

Licht is natuurlijk ook mooi, maar dan zou ik ook voor een contrasterende muur achter het toilet gaan. Anders wordt het wel heel saai.