Autodealer banketstaaf zich onder garantie uit!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:36

Apart ,als de garage aangeeft motorstoring en de auto loopt niet lekker dan had je je panda moeten laten uitlezen. Dan was dit probleem direct boven gekomen . En hadden ze het kunnen oplossen.
Als je de km,s zelf niet durfde te maken en je pa druk was .
Had je de garage ook kunnen uitleggen en vragen of ze een monteur hadden kunnen sturen of anders kunnen zeggen / vragen of je hem bij de plaatselijke garage had kunnen laten uitlezen. En of je verkopende garage het dan zou oplossen.
Maar je rijdt nog n half jaar door en claimt dan ineens nog je garantiepakket . Met t idee dat nu in september hetzelfde euvel was als februari.
Succes in elk geval.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:55

Ts aan iedere auto zitten onkosten. 100 € lachertje en valt dus wel mee.

Dat de dealer alleen middels SMS contact wil kan zijn omdat hij dan zwart op wit heeft wat er afgesproken is etc. Die dekt zich alvast in dat zijn woorden niet verdraaid gaan worden. Vind dat best slim

Laat het gaan! Je had bij de eerste melding al op de stoep moet staan. En je geeft ergens 2 jaar aan dit is 6 maanden na mijn weten en ook die ben je al voorbij.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:11

mvdende schreef:
Er bestaat gelukkig ook zoiets als non-comformiteit, er zit een wettelijke garantie op van 2 jaar op elke auto die je bij een bedrijf koopt. Daar valt dit ook onder.

Je moet namelijk kunnen verwachten dat een product doet waarvoor je het gekocht hebt, in dit geval rijden.

De vraag is alleen, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen....

Dat is alleen van toepassing bij auto's boven een bepaald bedrag tweedehands, ik gok dat die van jou dat niet meer gekost heeft.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:18

Billy schreef:
Een APK met haal en brengservice is echt hilarisch al compensatie voor een stel kapotte bougiekabels

Zeker als je 60km van de garage af zit :') . Dan is de realiteitszin even ver te zoeken. Ik denk dat die man zich kapot lacht als je daarmee aankomt en welke goodwill hij eventueel nog zou hebben zou meteen verdwenen zijn.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:36

Ts, laat je even wat de garagehouder zei?
Ik ben heeeeeeel benieuwd! Jij hebt natuurlijk helemaal gelijk..

( mis de popcornemoji)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:52

Lieffiefi schreef:

( mis de popcornemoji)

Gebruik de clown. :D

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:53

Cowgirl schreef:
Lieffiefi schreef:

( mis de popcornemoji)

Gebruik de clown. :D

O ja :+

Liezel1

Re: Autodealer banketstaaf zich onder garantie uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:55

Maar TS, hoezo zit jij nu "in de problemen"?
Het is toch voor 100 euro opgelost?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:57

ik ken persoonlijk geen garagehouders die communiceren via SMS. Maar betreft het niet gewoon een handelaar? Vind ik totaal iets anders dan een garagehouder.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:58

mvdende schreef:
tienus63 schreef:
Pak een staalborstel en draai bougies los en ze schoon en draai ze er weer in.
Zorg wel dat je ze er recht in draait!

Lees jij wel?

Met de bougies zelf is en was niets mis, met de kabels die eraan zitten was iets mis.

En juist door zn actie zoals jij beschrijft zijn de kabels waarschijnlijk stuk gegaan.

Om bij de bougies te komen, moeten de kabels er nl af. Als je dat niet super voorzichtig doet, dan scheuren ze kennelijk.

Lees jij wel? De voorwaarden wanneer je iets koopt bijvoorbeeld.

Ik begrijp niet dat je na 7 maanden gaat zeuren. Het is toch duidelijk? Was eerder op je strepen gaan staan of laat het rusten. Het is een auto van 12 jaar oud en je reparatie is €100. Knijp in je handjes, er gaan nog meer en duurdere rekeningen komen. Succes met deze verspilde energie, heb te doen met de verkoper van deze auto.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:08

ik moest echt wel ff lachen om je opnerjing datvje nu in de problemen zit.... 100 euro, kom op.

En daarbij is dit gewoon hetvrisico als je zo'n pude autobkoopt bij een niet bovag aangesloten garage. Ze zijn niet voor niis moeilijk te vinden. Juist omdat de betere dealers hier hun handen niet aan branden.

Heb het zelf ook gehad, hoor... 1x nissan micra. Ik reed ermee weg en hij stotterde, leenauto mee, spyl gemaakt, ik kom thuis, benzinetank lekt. Vervolgens ingeruild bij andere dealer. Binnen 1 maand zat ik zonder remmen op de snelweg.. ding was apk gekeurd, he.

Tien was ik er flauw van en heb wat meer uitgegeven.

Vervolgens in Dl jaren rondgereden zonder problemen in ford mondeo. Totdat er iets kapot ging, is gemaakt, probleem bleef terugkomen, garage wilde er niks meer mee. Andere garage heeft nog opgebeld, maar ze deden het gewoon niet meer. Heb zelfs nog brief van advocaat gehad omdat ik ze een negatieve recensie had gegeven. Toen andere gekocht. Garantie gevraagd op dat specifirke deel en ja hoor.. binnen een maand kapot. Ben 4x teruggeweest (ook 80 km), stond volledig in mijn recht. Heb advocaat ingeschajeld, maar uiteindelijk eieren voor mijn geld gekozen. Ik gad het ws gewonnen, maar wat een energie kost dat. Ik heb de kosten teruggehad en de rest van mijn verlies genomen.Vw uit 2016 gekocht bij mijn vaste garage. Rijd al vanaf 2017 zonder problemen rond. 1x probleem gehad terwijl ik op vakantie zou. Was echter een nationale feestdag. Is ie toch nog ff heengerden om het problerm voor me te verhelpen (zekering door), hoefde nieteens te betalen.
Dat is de service die jij ook wenst, maar die krijg je niet bijj een autootje van paar honderd of zelfs 1000 euro van 12 jaar oud.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:12

Nou die panda,s kosten wel wat meer hoor .
Kleine auto s zijn gewild .

Maar t principe om na 7 maand nog een verhaal te gaan halen op een auto die na 1 maand al een probleem gaf . Je had toen moeten doorpakken TS niet maanden later pas .

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 09:24

Zinzi_jewel schreef:

Maar t principe om na 7 maand nog een verhaal te gaan halen op een auto die na 1 maand al een probleem gaf . Je had toen moeten doorpakken TS niet maanden later pas .

Deze Panda kostte €3000, niet duur voor een auto op zich, maar als je van een nieuwwaarde van €12.000 uitgaat, wat deze panda nieuw heeft gekost, is €3000 voor een 12 jaar oude auto nog best flink geld.

En juist voor een Panda gekozen omdat het een auto is die goed in elkaar zit.

In deze klasse van de wegenbelasting €60 per kwartaal, zijn niet heel veel goede 2e hands automaatjes te vinden voor redelijk geld. Ja, als je €8000 neer kan leggen....

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:36

De tip om bij een garage dichterbij te kopen veeg je van tafel, niet handig.

Wij kopen altijd lokaal, laten de garagehouder zoeken naar wat wij willen en kopen hem dan bij hem.
Zo heb je de garantie naast de deur en ook heb je dan bij problemen een korte lijn.
Dat kan ook met goedkopere auto's, hoeft je echt niet zelf heel Marktplaats voor af te struinen en dan te kopen bij een misschien wat minder betrouwbare partij of een onbekende partij.

Is de verkoper een garagehouder of een handelaar?

De manier van communiceren via SMS snap ik wel, hij komt mij ook wat vreemd voor, maar zo ligt wel alles vast. En als je tegen hem net zo'n toon aan slaat, als hier. Dan zou ik als ik hem was ook niet telefonisch met je communiceren.

Geldelijke compensatie of in diensten voor een reparatie van 100 euro kan je naar fluiten. Zonde van je energie om daar achteraan te gaan bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:40

Ts, jij hebt in de garantieperiode gebeld dat er een probleem was. De handelaar gaf aan dat dit een computerfout was. Door verder te rijden met de auto en hier niet op terug te komen ben jij akkoord gegaan met de aangeboden oplossing/diagnose. Als jij nu kunt aantonen dat je toen hebt gezegd: Nee, ik ga hier niet mee akkoord. En je bent daar achteraan blijven gaan. Dan kon je wat doen want dan is deze kwestie nog steeds lopende. Aangezien dat niet is gebeurt en je ook hebt verder gereden is deze kwestie van de baan en de garantie ondertussen verlopen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:42

zoiezo is het een groot avontuur om een automaatje te vinden.
En deze auto's zullen alleen maar minder worden.
Hoe is het gesprek afgelopen?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:47

mvdende schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Deze Panda kostte €3000, niet duur voor een auto op zich, maar als je van een nieuwwaarde van €12.000 uitgaat, wat deze panda nieuw heeft gekost, is €3000 voor een 12 jaar oude auto nog best flink geld.

En juist voor een Panda gekozen omdat het een auto is die goed in elkaar zit.

In deze klasse van de wegenbelasting €60 per kwartaal, zijn niet heel veel goede 2e hands automaatjes te vinden voor redelijk geld. Ja, als je €8000 neer kan leggen....

Ik reageerde op reactie boven mij
Dat je niet mocht klagen op en auto van een paar 100 maar max 1000 euro.

Ben ook uitgeweest op 2e hands auto
Kleiner budget want tja houdt niet van investeren in dikke dure auto, s
Kocht een opel meriva, altijd tevreden opel rijder geweest en wilde perse Gas rijden .
Nou die Meriva was n complete catastrofe.
En echt garantie tot de deur gekregen.
Any way hij is weg en ik rijdt een astra van maar liefst 18 jaar oud op gas
Fijne auto

Maar is eigenlijk info waar je niets mee kunt TS
Je had enkel eerder op je strepen moeten gaan staan

Zou eroverheen stappen . En op naar nog veel veilige km,s

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:51

OMG 6 pagina's verder en Ts snapt het nog steeds niet.
Prima ts ga jij die garage man maar zo aanspreken en zien of je gelijk krijg.
Veel succes ermee, naar ons wil je toch niet luisteren pffff

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 11:34

Ik heb gebeld, krijg een deel van de rekening vergoed gelukkig.

Hier wil ik het dan ook graag bij laten!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:39

Fijn dat het is opgelost. En de volgende keer gelijk erachteraan gaan ipv 7 maanden te wachten
Laatst bijgewerkt door purny op 18-09-20 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:40

purny schreef:
Heb je ook je excuus gemaakt voor je woorden?

Die heeft ze toch alleen hier zo geuit?
Je zit nu als een pittbull in haar nek, jij moet ook weten wanneer je moet stoppen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:41

mvdende schreef:
Ik heb gebeld, krijg een deel van de rekening vergoed gelukkig.

Hier wil ik het dan ook graag bij laten!

Dan mag je in je handjes knijpen +:)+.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:43

Dat is heel erg coulant!
Erg netjes van hem. En fijn voor jou natuurlijk! :j

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:50

Wat fijn ts!
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:55

Anoniem schreef:
purny schreef:
Heb je ook je excuus gemaakt voor je woorden?

Die heeft ze toch alleen hier zo geuit?
Je zit nu als een pittbull in haar nek, jij moet ook weten wanneer je moet stoppen.

Dat doet purny altijd bij mvdende :=

Fijn dat het is opgelost.