(Particulier) huis huren: Hoe dan? Lijkt onmogelijk.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:46

GDG schreef:
Oh hemel, wat een gebrek aan kennis komt hier in het topic voorbij en stellig verkondigde verkeerde kennis ook nog eens, echt verbazingwekkend :wow: .

TS, alsjeblieft. Maak voor komende week even een afspraak met een hypotheekadviseur want jullie snappen er echt heel weinig van en gaan daardoor enorm in jullie vingers snijden. Jullie hebben een heel onzalig plan, wat jullie onnodig veel geld gaat kosten. Dus: komende week naar een hypotheekadviseur.

Dat is zo'n beetje het beste advies van het hele topic :j
Alleen nog een kleine aanvulling: ga niet naar een hypotheekadviseur, maar naar een financieel adviseur die jullie hele financiële situatie onder de loep neemt. Een beetje goede kan zo verschillende scenario's doorrekenen en jullie precies laten zien wat de financiële consequenties zijn van diverse opties:
- huis huren, daarna bestaande koopwoning verkopen en daarna weer kopen
- huis kopen, bestaand huis verkopen met een periode dubbele lasten
- etc.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:54

Achterom schreef:
GDG schreef:
Oh hemel, wat een gebrek aan kennis komt hier in het topic voorbij en stellig verkondigde verkeerde kennis ook nog eens, echt verbazingwekkend :wow: .

TS, alsjeblieft. Maak voor komende week even een afspraak met een hypotheekadviseur want jullie snappen er echt heel weinig van en gaan daardoor enorm in jullie vingers snijden. Jullie hebben een heel onzalig plan, wat jullie onnodig veel geld gaat kosten. Dus: komende week naar een hypotheekadviseur.

Dat is zo'n beetje het beste advies van het hele topic :j
Alleen nog een kleine aanvulling: ga niet naar een hypotheekadviseur, maar naar een financieel adviseur die jullie hele financiële situatie onder de loep neemt. Een beetje goede kan zo verschillende scenario's doorrekenen en jullie precies laten zien wat de financiële consequenties zijn van diverse opties:
- huis huren, daarna bestaande koopwoning verkopen en daarna weer kopen
- huis kopen, bestaand huis verkopen met een periode dubbele lasten
- etc.

Ik ben tijdens het lezen van dit topic ook werkelijk van de ene in de andere verbazing gevallen haha. Bovenstaand advies lijkt mij ook het beste en inderdaad een financieel adviseur die net iets verder kijkt is daarmee erg handig. Ik ben benieuwd hoe TS hier tegenaan kijkt na zo’n dergelijk gesprek :) en anders moet men indd lekker doen waar die zichzelf prettig bij voelt.

Vaak zijn deze intakegesprekken gratis en een compleet advies is ook niet de hoofdprijs en een afspraak voor een gratis intake is zo gemaakt dus ik zou daar mee beginnen ts.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:51

cursebreaker schreef:
Ik geloof dat ik beter niet meer informatie had kunnen geven in de OP over Waarom we particulier willen huren, want dat schijnt toch wel echt doodzonde te zijn om te willen doen

Het gaat helemaal niet om dat het een doodzonde zou zijn om te huren. Het gaat erom dat je op het punt staat een zeer slecht geïnformeerde keuze te maken, op basis van ideeën die helemaal niet kloppen (zoals niet veel kunnen lenen omdat je 'ook al' een hypotheek van 131k hebt). Sommige (verstandige) mensen willen je gewoon behoeden voor een stommiteit die je heel veel geld kan gaan kosten. Maar het is jouw goed recht om die keuze alsnog te maken hoor, niemand die je tegenhoudt. Enige wat (verstandige) mensen je gunnen is dat je dat doet op basis van kennis en feiten die kloppen.

Storm

Re: (Particulier) huis huren: Hoe dan? Lijkt onmogelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:15

Mooi gezegd.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: (Particulier) huis huren: Hoe dan? Lijkt onmogelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:27

Yep