Hoe maken jullie thuis schoon?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:18

veneri schreef:
zo'n robotstofzuiger en robotdweil lijken mij echt heel fijn, maar werken die echt goed? pakken ze echt alles mee?
heb je er geen last van dat ze vastlopen in hoeken in de kamer ofzo? moet je zo'n robotstofzuiger vaak legen en hoe zit het met opladen?
ben benieuwd welke jullie hebben.

Ik heb sinds gisteren een Xiaowa, deze zuigt en kan tegelijkertijd een vochtige doek over de vloer halen.
Gisteren de stofzuiger al even geprobeerd en ik ben zeker tevreden :)
Alle robot stofzuigers hebben een laadstation waar ze zelf naar terug gaan.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:25

Ik kan mijn hele huis oppervlakkig doen in 3 uur. Dat 1 x per week en de rest van de week op zicht.
Dagelijks even snel wc, badkamer drogen na douchen, stofzuigen, doekje of tafels en aanrecht.
Stoffen per kamer, ene keer dit dan dat.
Kost eigenlijk helemaal geen tijd als je met z'n tweeen bent en het huis is altijd schoon.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:39

veneri schreef:
zo'n robotstofzuiger en robotdweil lijken mij echt heel fijn, maar werken die echt goed? pakken ze echt alles mee?
heb je er geen last van dat ze vastlopen in hoeken in de kamer ofzo? moet je zo'n robotstofzuiger vaak legen en hoe zit het met opladen?

Ik heb een iRobot Roomba 671. Gekocht voor de vogels, want daar komt een partij stof vanaf niet te zuinig. En ik heb er eentje die het grappig vind om IN zijn voerbak te eten en er dan uit te springen :+
Hij doet elke doordeweekse dag een rondje huiskamer/keuken/gang en neemt dan alles mee. Hij doet er wel langer over dan dat ik zelf zou doen met stofzuigen. Gemiddeld 1,5 uur. En is enigzins luid. Maar ik heb dus zo'n schema via de app dat hij vanzelf om 16:00 uur aangaat en als ik dan thuis ben is hij klaar. Merk er dus niks van.

Hij loopt niet vast in de hoeken. Hij heeft verschillende borstels waarvan er eentje wat breder uit loopt waarmee hij door de hoekjes komt. En er zit een bumper en infrarood op die obstakels ziet en dus zachtjes tegenaan gaat en dan omheen gaat.

Na het stofzuigen gaat hij vanzelf terug naar het laadstation. En ik haal hem denk ik om de dag leeg. Soms elke dag. Denk er niet altijd aan :+ en hij zit dan ook niet altijd loeivol.

Haal wel 1x per week zelf nog de stofzuiger er doorheen voor evt plinten en de badkamer/slaapkamer. (Slaapkamer ligt bedrading van lampen niet zo netjes en dan komt hij daarin vast te zitten :+ badkamer heeft een te hoge drempel.)

Ben er erg blij mee, geen vogelzaad meer aan mijn voeten als ik thuis kom :')

zonnebloem18

Re: Hoe maken jullie thuis schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:45

Voor degenen die Tody hebben geïnstalleerd, voor 5 euro per jaar heb je de Premium versie. Daarmee kan je de app delen met je partner of huisgenoot en taken toewijzen. Ook kan je dan een widget op je telefoon kiezen waardoor je misschien eerder herinnert wordt aan dat er nog iets moet gebeuren. Je kan daarvoor ook pushberichten aanzetten.

Het werkt vooral als je wel wilt schoonmaken maar overweldigd raakt door wat er allemaal gedaan moet worden en niet weet waar je moet beginnen.

Ik ben begonnen met de intervallen die de app aangaf en heb nu daarin wel van alles aangepast. De een wil elke dag stofzuigen en de ander vindt 1 keer in de 3 dagen voldoende. Het is ook anders als je fulltime werkt of juist fulltime mama bent of huisdieren hebt.

Het gaat nog steeds niet altijd perfect, maar ik kan zo wel beter zien wat er gedaan moet worden en wat meer prioriteit heeft.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:48

Ik heb een eenvoudige robotstofzuiger van 80 euro. Deze onthoud geen route maar zuigt prima en doet z'n rondje. Kan 'm bijsturen met de afstandsbediening. Heb een hond die het hele jaar verhaart en ik gebruik de robotstofzuiger voor erbij. Hoekjes kan die niet bij. 1x per week stofzuig ik het huis grondig en de rest van de week doet de robot z'n rondje om het bij te houden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 17:45

Bestaat ikzoekeenwittewerkster.nl echt? Wow casual racisme :o

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 17:48

Magrathea schreef:

Ehh niet zeker of je serieus bent, maar ik ben vrij zeker dat dit om 'niet zwartwerkers' gaat.

Van de site:

Citaat:
Wat is een witte werkster?

Een witte werkster is een particuliere hulp in de huishouding die de inkomsten opgeeft aan de belastingdienst. De hulp is dus legaal en betaalt belasting over het opgegeven loon.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 17:57

Wow ik ben oprecht onder de indruk van de schoonmaakwoede van sommige bokkers hier!! :wow:

Ik woon alleen met 2 katten, werk 32u per week (onregelmatig) en heb 2 paarden. Eens per twee weken komt de schoonmaakster en zij dweilt, doet de wc + wastafels grondig en neemt alles af. Zelf doe ik:
- 4/5 keer per week stofzuigen (katten...)
- 1/2 keer per week toilet
- kattenbakken 2 keer per dag uitscheppen en elke 1 a 2 weken verversen en schrobben
- keuken gaat iedere dag wel een doekje doorheen
- badkamer doe ik te weinig... :+ heb alleen een ‘hokje met douche’, maak dat schoon als het vies aanvoelt :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 18:42

Ik doe iedere dag dingen direct opruimen en heb een lijst op mijn koelkast voor iedere dag een beetje.
Zo kost het mij maar een uurtje per dag ofzo en altijd een opgeruimd schoon huis.
Als er visite komt doe ik altijd stofzuigen, dweilen, natte lap over alles en homespray :D

Afbeelding

Afbeelding

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 18:45

listiglistje schreef:
Ik doe iedere dag dingen direct opruimen en heb een lijst op mijn koelkast voor iedere dag een beetje.
Zo kost het mij maar een uurtje per dag ofzo en altijd een opgeruimd schoon huis.
Als er visite komt doe ik altijd stofzuigen, dweilen, natte lap over alles en homespray :D

[ [url=m/EHEbQv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LRWDj2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aah dat is ook handig ja!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 21:35

Vind het knap hoeveel iedereen hier schoon maakt hoor

Wij doen vrij weinig en sparen alles gewoon op tot vrijdag middag/zaterdag. Twee personen met twee katten en twee cavia's binnen. Buiten nog 4 konijnen. Onze avond is dan ook gevuld met de huisdieren (en tv kijken). De kattenbakken/voer elke avond. De konijnenren vegen, hooi/water/brok (alles keer 2) en de cavia's plasbak, hooi/water/brok
De planten water geven komt er in de zomer ook bij

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 21:41

Het scheelt wel heel erg veel hoeveel je thuis bent en vooral met hoeveel.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:08

Magrathea schreef:

Je maakt een grapje hoop ik :roll:

Hier iedere week een poets die 4 uur schoonmaakt, echt fantastisch. Verder verschonen we wekelijks het beddengoed, dagelijks even een doekje over de wc en houden de twee kattenbakken bij. En ook haal ik een paar keer per week de stofzuiger door het huis. Keuken maken we schoon na gebruik, zo gebeurd met zo’n draadloos ding.
Als er visite is geweest, maak ik de deurklinken en lichtknopje van de wc en wc zelf ook altijd even snel schoon.

De tuin doet mijn vriend wanneer het nodig is, ik doe hetzelfde met de ramen.

Vind het fijn als het huis netjes en schoon is, zeker met twee katten, vind niks zo vies als een stinkende kattenbak of die korrels door heel het huis.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:14

Jes schreef:
veneri schreef:

Ik heb sinds gisteren een Xiaowa, deze zuigt en kan tegelijkertijd een vochtige doek over de vloer halen.
Gisteren de stofzuiger al even geprobeerd en ik ben zeker tevreden :)
Alle robot stofzuigers hebben een laadstation waar ze zelf naar terug gaan.

Nee.. mijn Joost heeft dat niet... Die stopt gewoon ergens als hij moe is en aan het infuus moet... dus dan moet ik hem eerst even gaan zoeken. Doe ik met liefde hoor. Dan gaat hij aan het infuus tot ik hem weer nodig heb. Hij doet 2x pd een rondje. Is wel nodig met 3 katten en een hond...

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:31

Wauw, hoeveel mensen schoon maken :wow:
Ik kom er gewoon niet aan toe/ kan me er niet toe zetten, ben 24/7 moe hele dag met de Kids aan het slepen, een man die alles achter z'n reet laat slingeren en nooit eens de stofzuiger zal pakken.

Nee huize "rommel" hier.
Probeer iedere dag wat te doen, maar op dit moment is alles verstoord. 2 kinderen thuis waarvan 1 beneden in een ziekenhuisbed ligt met een gipsbroek. Daarvoor 2 weken in het ziekenhuis door gebracht. En ik ben heel vaak en veel weg.
En tja wel 3 honden en 2 katten. Plus 2 en regelmatig 3 kids.
Als het overmorgen weer is afgekoeld ga ik weer eens door 't huis heen en de dag erna is 't weer 't zelfde.

Ben vanuit huis uit opgegroeid in een rommeltje hoewel hét bij mij thuis wel vaak opgeruimder is als een aantal jaar geleden.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:34

Ik woon samen met mijn vriend en soms 2 honden (die kunnen vrij lopen tussen ons en mijn ouders). Ik maak 1x per week de badkamer/wc schoon en ik stofzuig 1x per week. En het beddengoed en dweilen doe ik 1x per 2 weken. Ik werk trouwens 40 uur en mijn vriend maakt vaak wel 60 uur per week. Verder zweer ik bij mijn dyson en mijn jemako schoonmakenmiddelen. En de ramen doen ik trouwens als ik daar een keer zin in heb. :+ Wij wonen op een bovenverdieping dus de buitenkant van ramen kunnen wij toch niet doen. _O-

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:39

Ons huishouden bestaat uit manlief, 2 katers en straks ook de paarden aan huis.
Manlief werkt 3 dagen, ik 4 dagen van 9 uur. Ik ben dol op een schoon huis, maar heb af en toe vlagen dat ik me er niet toe kan zetten om grondig schoon te maken, terwijl ik toch heeeeeel erg blij word van een proper huis. Manlief is echt een juf netjes, hij kan slecht tegen een rommelig huis. Daar waar ik af en toe ff de boel, de boel kan laten, verandert hij in Mien Dobbelsteen. :D
Op zich handig zo’n man, maar zijn humeur is dan niet te doen. ;) :D

Wij hebben nu, geïnspireerd door dit topic, sinds gisteren een Roomba 975 aangeschaft. Ongelofelijk wat zo’n ding kan. Is nu al mijn favo hulpje! Afgelopen weekend had ik boven, waar overal vloerbedekking ligt, al flink gestofzuigd dus ik dacht, ach om de Roomba te proberen, laat um maar ff een rondje doen voor de lol. Nou zo lollig was het niet, want Dobby (zijn naam :o ) moest 2x geleegd worden, zoveel stof, zand en haar...
|o -O- Hoe dan en waar vandaan joh !?

We hebben ook een werkster 1x in de 2 weken, echt een hele fijne lieve dame, maar omdat we eindelijk ons huisje in het veld gevonden hebben en we per 1 okt. gaan verhuizen kan ze niet mee :(
Het is te ver fietsen voor haar.
Ben dus nu dubbel blij met Dobby, want we hebben 2 katten waarvan eentje af en toe plukt en er soms een halve kat verspreid door het huis ligt.
Op zich zou ik graag een nieuwe schoonmaakster willen, echter is het zoeken naar een goeie een naald in een hooiberg, want wat hebben we een aantal portretten voorbij zien komen in het verleden. 8)7

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:20

jeetje wat een schoonmaak fanaten zitten hierbij, ik durf bijna niet te vertellen hoe weinig ik maar schoonmaak.

Ik woon met m'n vriend op een 2slaapkamerappartementje, we spreken een dag af wanneer we samen gaan kuisen, en op een dikke 2uur zijn we daar wel klaar mee, afhankelijk hoe grondig we het doen :')

Ik denk dat we om de 3weken kuisen en in tussentijd wel eens stofzuigen.
Om de 2weken lakens van bed verschonen, bij warm weer iets vaker.

speciale dingen zoals ramen wassen of de ijskast poetsen gebeurd gewoon wanneer wij het nodig achten, gelukkig zijn we niet zo streng voor onszelf :o

Als ik dit zo lees lijkt het net of het is hier een vuile boel maar het is hier over het algemeen redelijk netjes hoor hihi

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:34

Magrathea schreef:

Hahahahahahaha :') :') :') :')

Voor degene in dit topic die een nieuwe huishoudster zoeken, maar niet zo makkelijk iemand vertrouwen oid, probeer iemand viavia te krijgen :)!.

Als ik zie wat men in NL betaald voor een huishoudster zou ik mijn werk opgeven en alleen nog maar zwart huisjes schoonmaken :') ! Mén wat een geld!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:58

Ik was ook een hele poos schoonmaakster maar dan blijft je eigen huis onwijs achter omdat je daar dan echt geen zin meer in heb. Ik heb 6 konijnen binnen die vrij lopen en niet altijd zindelijk zijn dus ik stofzuig wel minimaal 1x per dag en om de dag dweilen. Als ik ergens een hekel aan heb is het kruimels aan mijn voeten of andere troep (loop bijna altijd op blote voeten).

Ik denk dat het erg ligt aan hoe je thuis bent opgevoed. Als mijn ouders langskomen en er ligt een hoopje viezigheid ergens (ook in een hoekje) ga ik dat dus meerdere keren horen. Ook in de tuin is dat zo, die moet ook netjes en onkruidvrij.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:06

Ik hou best wel van opruimen en schoonmaken eigenlijk (kan ook echt genieten van eens in de zoveel tijd flink ontspullen of een rotzooi lade opruimen ofzo, mijn vriend zegt dan altijd zit ze weer hoor, opruimgoeroe :')). Liefst in mijn eentje met een muziekje aan. Alleen is tijd vaak het probleem bij ons.

Op dit moment is het ongeveer zo:
Dagelijks:
* Opruimrondje
* Poomba rijdt rond (onze roomba), 2x per week doet ie ook boven.
* Keukenblad schoon
* Tafels schoon
* WC's
* Wasje draaien en opruimen
Ben ik ongeveer een half uurtje/uurtje mee bezig)

Wekelijks:
* Badkamer
* Bedden verschonen
* Stoffen/alles afdoen met natte lap
* Stofzuigen waar Poomba niet bij kan
* Dweilen met de stoomreiniger
Ben ik in totaal een uurtje of 2,3 mee bezig denk ik, als mijn rug niet mee wil werken langer, of mijn vriend neemt het over.

Als we een keer extra tijd hebben of ik heb er zin in dan doe ik een extra klusje zoals de voorraadkast een keer leeghalen en schoonmaken, of de koelkast ofzo.

Mijn vriend zorgt voor de tuin en zijn mancave en is daar denk ik meer tijd mee kwijt per week als ik met schoonmaken van het huis :') ...

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:09

Vind het toch altijd knap, die mensen die zo netjes zijn. :+ Vroeger moest ik mijn eigen kamer schoonmaken, maar mijn moeder deed het dan zelf nog een keer, want volgens haar was het gewoon niet goed. Sommige mensen zijn gewoon niet geboren met een schoonmaaktalent denk ik maar. :D

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:18

SoofO schreef:
Vind het toch altijd knap, die mensen die zo netjes zijn. :+ Vroeger moest ik mijn eigen kamer schoonmaken, maar mijn moeder deed het dan zelf nog een keer, want volgens haar was het gewoon niet goed. Sommige mensen zijn gewoon niet geboren met een schoonmaaktalent denk ik maar. :D

Bij mij persoonlijk komt het denk ik ook wel omdat ik een duidelijk voorbeeld heb gehad hoe het niet moest zeg maar (ik kan me bijvoorbeeld nog herinneren dat ik een jaar of 8/9 was en een glaasje ergens neer wilde zetten en op het aanrecht, tafels, kasten, nergens meer plek was). En ik ben zelf ook bijna zo begonnen zoals het bij ons thuis was vroeger, maar langzaamaan erachter gekomen dat het vooral voor de rust in mijn hoofd heel veel doet als het gewoon lekker schoon en opgeruimd is en omdat het maar zo weinig werk is per dag denk ik er niet eens meer bij na om het te doen ofzo denk ik. Weet niet of dat bij iedereen zo werkt hoor haha.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:19

Die tody app is het dus echt waard? want hij kost 8 euro, das toch best prijzig voor een app haha

Ik kan hem misschien wel gebruiken, het is bij ons redelijk netjes, mijn vriend stoort zich niet zo snel, maar ik wel... zeker met een dochter van ruim een jaar, 2 honden en 2 katten moet er echt wel meer schoongemaakt worden...

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:30

SoofO schreef:

Ah ieder z’n ding toch :) zolang je het zelf prima vindt, dat is het belangrijkst! En sommige hier hebben kinderen, dan kan ik me goed voorstellen dat je weinig puf of tijd hebt om veel te poetsen.