Ik vind je erg opdringerig. Daarbij is het gewoon een feit dat mensen prima water kunnen minderen. Dat staat los van zaken die ze meer kunnen doen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Fitzroy schreef:Nou, sorry, maar niet elke dag douchen met dit weer vind ik persoonlijk nogal ranzig
Dat ligt eraan wat je de hele dag doet. Ik zit de hele dag binnen in de airco en zweet niet. Waarom moet ik dan elke dag douchen? Daarbij kan je ook even snel de belangrijkste delen sproeien en wassen. Dan hoef je niet meteen de haren te wassen en uitgebreid 10 minuten onder de douche te staan.
laliz schreef:Ik breng een voldongen feit: de grootste oorzaak van een tekort aan water, en ook een teveel aan honger.
Je kan het opdringerig bestempelen, dat kan je ook zeggen over de wereld opzadelen met problemen door vlees eten (Corona, multiresistentie, honger, lege zeeen, vervuiling, dierenleed, bla bla bla).
Maar oké, je voelt er ogenschijnlijk niets voor (?), omdat.. ja omdat? Het is zo lekker? We hebben het altijd zo gedaan?
Edit: Zo te voelen brengt het direct verhitting in de discussie. Gek als je beiden eigenlijk hetzelfde ambieert, toch? Het feit dat het zo vreemd is dit punt aan te snijden in een topic over waterbesparing vind ik spijtig. En ik krijg inderdaad de indruk dat er niets mee bereikt wordt behalve misschien nog minder begrip.

verootjoo schreef:Allemaal naakt kan ook prima met deze temperaturen.

laliz schreef:Het feit dat men zich bezig houdt met futiliteiten als hoelang je doucht, hoelang het licht aanstaat en of je je document print: allemaal weinig bijdragend mijns inziens.
Ik zie het meer als een gewetensvereffening voor het niet aan willen passen van eetgedrag. Het meest vervuilende is onomstotelijk bewezen: zuivel, vlees en vis eten. In deze samenleving ook nog eens totaal overbodig, vervuilend en, voor mij, bovenal onethisch.
Tancreda4 schreef:laliz schreef:Het feit dat men zich bezig houdt met futiliteiten als hoelang je doucht, hoelang het licht aanstaat en of je je document print: allemaal weinig bijdragend mijns inziens.
Ik zie het meer als een gewetensvereffening voor het niet aan willen passen van eetgedrag. Het meest vervuilende is onomstotelijk bewezen: zuivel, vlees en vis eten. In deze samenleving ook nog eens totaal overbodig, vervuilend en, voor mij, bovenal onethisch.
Alle beetjes helpen en alles wat onnodig is, is niet nodig. Waarom niet een beetje bewustwording. Als 17 miljoen mensen 2 minuten minder douchen scheelt dat aanzienlijk.
Betreft je laatste, alsof iedereen het niet sproeien van de tuin compenseren met extra kilo's vlees eten. Ook daarin zit steeds meer bewustwording, en dat iemand wilt besparen in de tuin zegt niet dat het op andere vlakken niet gebeurd.
Maar naar mijn idee gaat het het topic voorbij. Er is nu een oproep minder water te gebruiken. De ts kijkt naar mogelijkheden om dat in de tuin te doen.
Betreft mvdende, mijn planten hoeven echt niet elke dag water. Op 1 plant in een pot na. Die geef ik dan een liter en is hij weer blij. Elke dag sproeien is naar mijn inziens totaal niet nodig. Als ik naar mijn eigen planten kijk. Ik heb afgelopen week 1x alles met de gieter gegeven en gisteren de hortensia's wat extra's. Mar dagelijks is echt niet nodig.

LindyH schreef:Graag. Als je snel bent kun je het zelfs in bevroren vorm krijgen. De hagelstenen waren zo groot als knikkers. Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt in de zomer in Nederland. Wel in Frankrijk.
Er zal wel flink wat gesneuveld zijn. Ik hoor ook overal sirenes. Storm, heel veel water, zware hagel en niet voorspeld. Veel mensen zullen er compleet door overvallen zijn.
Maar goed, laten we maar weer on topic gaan.
we moesten schuilen in de kleedhokjes.