Wat gaat er bij jou al verbazingwekkend lang mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:11

Onze hond.. :D

Het is een Zwitserse witte herder van bijna 14.. Hij heeft een hartruis en op dit moment een hele grote tumor op zijn heup rechtsachter..

Ik wilde hem hierdoor een aantal weken geleden in laten slapen omdat ik dacht dat 't echt schadelijk voor 'm begon te worden omdat deze zo groot werd.. (ivm leeftijd en hartruis was operatief verwijderen geen optie) maar na heel vele tranen eenmaal op de kliniek, keek de dierenarts hem na en gaf aan dat ondanks dat die tumor geen gezicht is, dat onze hond er geen hinder van ondervindt.. Hij ligt erop, je mag eraan zitten.. Hij eet, drinkt en speelt verder nog volop, dus hij mocht weer mee naar huis.. :D

Mijn ouwe sok in kwestie vorige weekend in 't bos.. <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nine1987 op 08-06-20 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:12

M'n DS lite, gekocht door mijn tante in 2006 en in 2010 aan mij gegeven. Ding leeft nog steeds en dáár heb ik toch wat uren mee afgespeeld...
Bijbehorende oortjes leven ook nog steeds, die hebben beter geluid dan mijn Apple oortjes.

Een iMac uit 2006, de laatste versie voordat het model veranderd werd naar dat smalle ding, ik heb nog zo'n kast. Jarenlang intensief gebruikt voor fotobewerking door mijn oudoom maar die vond Windows toch fijner werken, dus ik kreeg ik de iMac. Werkt beter dan mijn laptop uit 2015.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:16

Voor mij is het de magnetron, die heb ik 15 jaar geleden meegenomen toen ik uit huis ging, maar toen hadden we hem ook al. Denk dat dat ding al 20 jaar oud is. En nog steeds doet hij het.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:20

De gloeilamp in de kelder, hoe dat ding het blijft doen is mij een raadsel. Hij zat er al toen we hier kwamen wonen en nu 12 jaar later heb ik hem nog steeds niet vervangen.

En een BK pan die al zeker 35 jaar oud is _/-\o_

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:23

Onze koelkast is vorige week na 20+ jaar vervangen omdat de scharnieren van de deur ermee op hielden. We verbaasden ons allemaal erover dat hij het echt nog prima deed. Was wel grappig, een paar dagen voor de nieuwe koelkast kwam, ging de oude ineens uit. Een paar uur later en hij ging weer aan! Dat ding had gewoon een wil om te leven denk ik :=

_Nelleke_

Re: Wat gaat er bij jou al verbazingwekkend lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:40

Ik weet niet precies hoe oud die mixer is maar hij was inderdaad ook van mijn moeder

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:43

Nymphe schreef:
Mijn Henry stofzuiger uit 1992! :wow: Hij ging vorige maand kapot, maar dat bleek enkel een kabelbreuk te zijn. Zo blij mee! Ik wil echt geen andere meer. Hij doet het nog alsof hij gisteren nieuw gekocht is.

Ik wil ook een keer een Henry kopen. Mijn man heet toevallig zo en misschien is dat wel een mooie hint :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:47

Mijn nieren _O-

Ben geboren met een nierafwijking en het gaat meestal nog erg goed. Op termijn gaat er 1 uit moeten maar zolang het niet nodig is is het niet nodig.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:58

Een blouse van de Primark. Zag laatst een foto waar ik 'm aan had van 8 jaar geleden. Krijg er nog steeds complimenten over _O-

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:26

LadyMadonna schreef:
Een trui van mijn man. Zit een embleem van c&a is en is minstens 24 jaar oud (hij had hem al toen ik hem leerde kennen)

Zo heb ik een trui die ik al had toen ik mijn man leerde kennen 22 jaar geleden, had de trui toen ook al minstens 3 jaar, kwart eeuw is dat oud voor een fleece-trui?

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:28

Mijn 10-jaar oude Ipod Touch doet het nog prima. :)

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:36

Mijn moeder heeft toen ze een jaar of 2/3 getrouwd was een pannenset gekocht van Lagostina mijn ouders zijn inmiddels 53 jaar getrouwd.. Een jaar geleden heeft ze haar pannenset aan mij gegeven omdat ze op inductie kookt. Toen ik 33 jaar geleden ging samenwonen heb ik ook een Lagostina pannenset gekocht. Sinds twee weken ben ik ook verhuisd en kook ik ook op inductie, de Lagostina pannen werken helaas niet op inductie, en zodra mijn man weer naar Nederland mag reizen worden de pannensets aan de kinderen gegeven/ verdeeld..

chanicha
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:42

Flitzz die heeft mijn moeder ook al zeker 45 jaar!
Ze zijn nog als nieuw.

JPitty
Lid Nieuwsredactie
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:48

Heb je even?
* De CV-ketel in mijn huurhuis: 21 jaar oud (1999), net als het huis zelf, met daarin de vaste dingen zoals keukenkastjes, wc/ douche etc.
* Al mijn apparaten/ meubels met uitzondering van TV, kruimeldief (vorige maand gekocht) en stereoset (2 jaar): 13 jaar oud
* Kniepertiesijzer: van oma geweest, na haar overlijden 5 jaar geleden naar mij gekomen. Intussen ook al zeker tussen de 6 en 15 jaar oud (bouwjaar niet bekend).
* Mijn TV: bouwjaar niet bekend, maar tot al tussen de 13 en 20 jaar oud en meegekregen toen ik huis uit ging
* Sommige kledingstukken van mij zijn al zeker 15-20 jaar oud en nog steeds niet versleten, ondanks regelmatig dragen/ wassen
Laatst bijgewerkt door JPitty op 08-06-20 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:51

Mijn Bk pannenset is ook al 30 jaar oud.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:54

Mijn keuken, zeker vijftig jaar oud. Een paar kasten, waarvan eentje rond 370 jaar oud. Maar dat past hier niet, al gaat hij in onze familie ook al bijna zeventig jaar mee. Andere kast ook heel oud en en zo'n honderd jaar in de familie. Bureau's ook.

Serviesonderdelen van mijn overgrootmoeder heb ik nog. En verzilverd bestek van mijn oma, die het kreeg toen ze trouwde in de jaren dertig van de vorige eeuw. Tafellinnen van haar heb ik ook nog in gebruik. Handdoeken laatste exemplaren tot zo'n tien/vijftien jaar geleden.

Zou er tegenwoordig nog dergelijke kwaliteit gemaakt worden?

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:54

Ik heb de mixer 'geërfd', die mijn ouders bij hun huwelijk in 1969 cadeau hebben gekregen.
Ding is dus ruim 50 (!) jaar oud en ik gebruik het nog steeds!! *\o/*

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:12

Sprak mijn moeder net, minstens 46 jaar oud :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:16

mijn vaatwasser: 22 jaar oud en hij doet het nog steeds, Miele natuurlijk, de even oude koelkast hebben we pas vervangen, het vriesgedeelte was al 2 jaar kapot en de rest was ook een natte bende (ook Miele)

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:34

Onze notenhouten eettafel, vermoedelijk ruim 120 jaar oud. Is veel gebruikt om oa in de oorlog schapen op te slachten en heeft een fikse woningbrand overleefd (op de extra bladen van het uitschuifsysteem na), maar hij doet het nog! Binnenkort word het uitschuifsysteem gerenoveerd, dan is hij daarna weer als nieuw.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:38

Ik draag het gouden kettinkje dat mijn inmiddels overleden opa aan mijn oma heeft gegeven toen ze net trouwden. Mijn oma is inmiddels 90 jaar.
Hij is nog nooit stuk geweest en ziet er nog uit als nieuw. Ik draag hem altijd, ook in bed en onder de douche.

Onze magnetron is nog van de oma van mijn vriend geweest, er past alleen een klein bordje of schaaltje in. Hij warmt tegenwoordig wat langzamer op (in 4 ipv 2 minuten) maar gaat dan ook maar tot 900 watt.
We denken wel aan een nieuwe (vooral omdat deze zo klein is) maar zolang hij het nog doet is een nieuwe er nog niet van gekomen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:45

Heb in de gang de spiegel van mijn oma hangen. Komt uit haar kledingkast. Voor de goede orde oma was van 1895.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:00

Ik heb een föhn die meer dan 25 jaar oud is. Hij lag bij mijn toenmalige vriend. Was van zijn ex. Ze heeft hem nooit opgehaald en ik was er blij mee. Ook met haar man trouwens :D Een super fijn ding. Mijnvriend is inmiddels al bijna 20 jaar overleden. En de föhn doet het nog steeds super.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:10

Mijn haar elastiekje. Als zes maanden lang draag ik dezelfde. Gewoon van de action. Ben verbaasd dat hij nog niet geknapt is, maar meer dat ik hem nog niet kwijt ben geraakt _O-

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:10

Mijn poetskoffer (grote met klep) gaat inmiddels 14 jaar mee
Mijn eerste borstel set gaat al 20 jaar mee (wordt dagelijks gebruikt)