Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoniqueT schreef:Wij hebben 1695 euro betaald voor onze monoblock incl. installatie.
Electra63 schreef:Lindor92 schreef:Lees ook even mee. Wonen nu bijna een jaar in onze nieuwbouwwoning. Onze slaapkamer staat op het zuiden en wordt toch wel erg warm. Nu ben ik zwanger en wil ik toch wel graag een airco. Beetje spijt dat we niet meteen een split airco hebben laten installeren.
Ik zie dus dat een split airco op de overloop niet wat is? Dus dan zouden we er 1 op de slaapkamer moeten laten installeren?
De installateur die ik gisteren belde, zei dat als je de slaapkamer open laat, de andere kamers ook wel verkoelen.
kimmie261 schreef:BiBiQ , ik zou hem zelf niet in een trapgat hangen maar gaan voor een duo split airco,:
[ Afbeelding ]
Is wel iets duurder maar dan heb je een unit in de slaapkamer en huiskamer op 1 buiten unit
En ik zag deze nog staan, dat is een mobiele airco met buitenunit, die zal vast goed koelen![]()
https://www.ebay.de/itm/Bosch-REKM-365- ... SwobpeyEMg
MoniqueT schreef:Marie111 schreef:Vraagje voor diegenen met veel zon op de ramen.
Hebben jullie ook buitenzonwering?
Want dat scheelt natuurlijk ook al voor de warmte.
Ja, screens buiten, rolgordijnen binnen.
chanicha schreef:Ik heb ook een zonnescherm buiten en binnen verduisterende rolgordijnen maar toch hield ik het niet aangenaam binnen hoor
Marie111 schreef:Vraagje voor diegenen met veel zon op de ramen.
Hebben jullie ook buitenzonwering?
Want dat scheelt natuurlijk ook al voor de warmte.
MoniqueT schreef:chanicha schreef:Ik heb ook een zonnescherm buiten en binnen verduisterende rolgordijnen maar toch hield ik het niet aangenaam binnen hoor
Klopt, maar het draagt zeker bij aan het vasthouden van de koelte van de airco. Airco laten draaien met volle zon erop is een beetje water naar de zee dragen.
Mensen die hier in Spanje bij ons op visite zijn, vinden het weleens raar dat wij maar één raam in de woonkamer hebben, wat ook nog niet zo heel groot is én onder veranda valt. Maar wij zitten hier nu met 32 graden buitentemperatuur de laatste dagen, nog gewoon heel aangenaam zonder airco in huis. Is nog niet aan geweest, alleen de ventilator op de slaapkamer. De zon buiten houden is het eerste wat helpt. In Nederland hebben de meeste huizen grote ramen, wat in de winter heel aangenaam is, maar in de zomer voor heel veel warmte zorgt.
Wij hebben trouwens voor alle ramen in het huis rolluiken, tot de kleine badkamerraampje toe en die zitten overdag eigenlijk allemaal dicht om de warmte buiten te houden.
Stampeltje schreef:Wij hebben na tip van de monteur de mobiele airco aangesloten op de mechanische ventilatie. Werkt echt top. Mogen van vve ook geen buitenunit plaatsen.
chanicha schreef:Jeetje Monique, dat is geen pretje!
Zelf heb ik Ischeas gehad dus ik weet een klein beetje hoe erg dat is.
Heeft hij nog geen spuit gehad?
MoniqueT schreef:chanicha schreef:Jeetje Monique, dat is geen pretje!
Zelf heb ik Ischeas gehad dus ik weet een klein beetje hoe erg dat is.
Heeft hij nog geen spuit gehad?
Vier dagen corticosteroïden, ontstekingsremmers, veel pijnstillers, accupunctuur, massage ... helpt wel tegen de ergste pijn, hij kan weer zijn bed uit voor douche en toilet, maar verder houdt het op. Net een half uurtje op de bank gelegen, maar zitten lukt niet. Inmiddels dag 10 op bed.
Edit: ze geven hier blijkbaar geen corticosteroïden in het gewricht, maar prednison in de bilspier. Vraag me af of een keer injectie in het het gewricht niet meer zal doen.