[volg] Wij bouwen ons eigen huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Primavera

Re: [volg] Wij bouwen ons eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 08:23

Ohh haha nu snap ik het :P

Nee het wordt een plat dak inderdaad :j Dus er komt niks meer bovenop qua hoogte

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:34

Primavera schreef:

Nee het wordt een plat dak inderdaad :j Dus er komt niks meer bovenop qua hoogte

Heb je al een airco aangeschaft? Want dat zal je wel nodig hebben met een plat dak. Hoe goed je ook isoleert.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:37

Leuk!! Ik ga ook volgen, wij zijn ook zelf aan het bouwen. (En ook echt zelf zoals jullie, niet zelf via de aannemer :+ )

Mooi hoor! Steen is gelijmd zo te zien? (Snelbouw & façade) herkenbaar ook om eerst alle ramen te metsen zodat ze zo snel mogelijk kunnen opmeten haha

Ook in België geloof ik he? In NL bouwen ze vaak helemaal anders, dit ziet er herkenbaar uit haha.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:46

eva1969 schreef:
Prachtig!
Heten vensterbanken in België dorpels?
Bij ons (brabant) zijn dorpels drempels, die tussen de overgang van kamers onder de deur liggen zeg maar of bij de voordeur. Zo grappig.

Een vensterbank zit aan de binnenkant, een dorpel aan de buitenkant, voor de afwatering :) .

Het ziet er goed uit TS! Mooie kleur stenen en dorpels hebben jullie gekozen. Ik vind het altijd zo grappig om te zien dat jullie omgekeerd bouwen, hier worden eerst de frames voor de kozijnen en deuren geplaatst, en daar wordt omheen gemetseld, jullie metselen eerst en plaatsen dan pas het frame. :D

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:39

Suzanne F. schreef:
Primavera schreef:

Heb je al een airco aangeschaft? Want dat zal je wel nodig hebben met een plat dak. Hoe goed je ook isoleert.

Het wordt inderdaad goed warm. Zonnepanelen helpt overigens ook enorm goed tegen de warmte

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:02

Zo, dat schiet aardig op! Mooie kleur steen hebben jullie gekozen. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 23:07

Ondertussen is er weer hard gewerkt <3

We hebben met de diamantboor de gaten geboord voor de ventilatie

Afbeelding

Afbeelding
En we hebben de technieken op het dak liggen. Dat wil zeggen de buizen voor het licht en de ventilatie :)
Afbeelding

Afbeelding

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 00:13

Zo, dat gaat zeker hard! Fijn dat dit ook weer geregeld is. Kunnen jullie de komende periode nog last krijgen van het eventuele slechte weer? Of is de rest van de bouw niet meer weersafhankelijk? We gaan nu niet de beste periode in natuurlijk.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 00:23

Nee we zijn helaas nog zeker weersafhankelijk. We moeten nog een halve gevel aan de rechterkant hoewel we daar tijd genoeg voor hebben is dat natuurlijk wel noodzakelijk dat t droog is :)

Voor de rest kunnen we al prima binnen verder indd :) De ramen verwachten we pas half maart aangezien ze door Corona 2 maanden hebben stil gelegen helaas. Maar nog werk genoeg voor ons in tussentijd :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 08:54

Voordeel van een topic wat later tegenkomen is dat je lekker snel verandering ziet :P

Leuk om te volgen.

Hebben jullie niet zo veel last gehad vaag corona? Een Belgische collega die net na corona wilde starten met een verbouwing had toch echt pech en zat dus in een leeg huis omdat er niks kon /mocht.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 09:55

Goede vraag! Wij hebben veel geluk gehad. Wij zijn begonnen op 6 maart met de graafwerken (juist voor de eerste lockdown dus) en waren bang dat we niet meer aan materialen zouden kunnen komen maar dat viel alles mee.
We konden wel niet meer naar showrooms of dingen afhalen maar de materialen zijn altijd nog geleverd gelukkig (achter gesloten poort, dat wel. Het werd afgegooid en dan waren ze weer weg).

Tot op heden dus geen problemen mee gehad maar wij zijn verder ook nog niet afhankelijk geweest van aannemers aangezien we alles zelf doen :P

Nu zijn we klaar voor de hellingchape op t dak en dat is iets wat we noet zelf gaan doen en het wordt wel even afwachten of die aannemer tijd gaat hebben nu.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:01

Goed bezig daar! Wij zitten echt ongeveer op hetzelfde schema super grappig. Ook voor lockdown begonnen en heel veel geluk mee gehad.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 18:52

Dankjewel! Ik heb eens gespiekt in jou topic en dat ziet er ook goed uit zeg! Ziet er uit als en groot huis! :oo

Jullie staan wel iets voor denk ik haha, onze gevel is nog niet volledig klaar := Nog een halve aan de rechterkant. Maar we hopen, als t weer dat hoelaat, om dat dit jaar nog af te krijgen :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:25

Woeps laat antwoord sorry! Ons huis is vooral hoog :+

Hoe gaat het bij jullie? Die gevel krijg je nog wel af!! Hebben jou werkmannen ook bouw verlof om te bouwen?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 20:18

Wij hebben geen bouwmannen :+ Mijn vriend en ik doen alles alleen :+ maar in die zin heeft mijn bouwman wel 2 weken bouwverlof met kerst :))

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:46

Dat bedoelde ik ook haha! Bij ons is het idd ook de vriend en de schoonvader. Das 2 weken werken dan 8-)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 20:19

Ondetussen werken wij hard verder :D

Sinds de laatste update hebben we op t dak alle technieken en de ventilatie gelegd
Afbeelding

Hebben de chappers de dakchape gelegd
Afbeelding

En hebben we natuurlijk de gevel afgewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Nu beginnen we langzaam binnen verder te werken, wachten we op een week droog en vorstvrij weer zodat we het dak kunnen leggen en worden half maart de ramen verwacht :)

En dan hoop ik dat t snel gaat! :P

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:26

Wat een verschil!!

En nu komen de stenen pas echt tot hun recht. Ik vind ze heel mooi bij jullie huis passen!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 13:43

Dankjewel! Lief van je :) Ik ben ook heel blij met de gekozen stenen. En nog meer dat t nu af is :+ Wat een werk!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:52

Mooi geworden! Dat blijft nu zo he? Geen voegsel? scheelt wel een hoop werk!!

Zijn jullie nu bezig met elektra en water enzo?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:16

jeetje het is al een heel echt huis :D gaaf hoor!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 18:25

K_m fit blijft inderdaad zo. Omdat we gelijmd hebben gaan we automatisch voor niet voegen :)
Op dit moment zijn we inderdaad binnen bezig. De elektriciteit is uitgeslepen en uitgekapt, op de bovenverdieping steekt de elektriciteit ook al.
Verder zijn we nu vooral bezig met sanitair uit te werken :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:03

Aah zo leuk!! Wij lopen heel gelijk op schema. Dan kunnen jullie binnenkort ook chappen en tegen dan zullen die ramen er wel zijn zeker? Goed bezig!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:48

Wat een tof project! Ik ga volgen :D

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 19:28

Ik verwaarloos mijn eigen topic een beetje := Maar we hebben absoluut niet stil gezeten! Mijn laatste update dateert alweer van januari! :oo onvoorstelbaar dat de tijd zo snel gaat!

In de tussentijd hebben wij, na veel geduld met het weer en na vele uurtjes werk, het dak kunnen leggen
Afbeelding
Afbeelding

Daarna zijn we binnen aan de gang gegaan. We wilde graag wachten met de technieken tot de ramen erin zouden zitten (wegens koperdiefstal gevaar) maar omdat de ramen wegens Corona nog 2 maanden uitgesteld werden (en dus ook de plakker achteruit werd gezet :oo) zijn we dan toch al begonnen met het sanitair uit te werken en de afvoeren te leggen. Daarna op het laatste toch de gok maar gewaagd en ook maar de elektriciteit gelegd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Benedenverdieping:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik bezig met het leggen van elektriciteit :P
Afbeelding

Volgende week worden eindelijk de ramen geplaatst (tenzij ze weer een uitstel aanvragen, maar daar gaat mijn vriend niet zo heel blij van worden aangezien we alles al zo ver hebben opgeschoven := ) en dan staat de plakker (stucadoor) voor eind april gepland.

Fingers crossed!

Wie overigens meer up to date wil blijven (en wie mij nog kent van mijn Tenerife blogs :P ) ik update wekelijks heel braaf mijn blog waarin ik schrijf over het wel en wee van zelf een huis bouwen :)

https://cathymaas16.wixsite.com/creatingcathy