Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:55

Mijn man zijn vader overleed in huis en toen moesten hij en zijn moeder daar ook gewoon nog wonen.

In huizen overlijden mensen, maar ik heb vaak in het zkh gelegen en daar gebeurt het ook veel natuurlijk. Kan je dan niet meer in een ziekenhuis liggen??

Een overleden persoon doet je niks en iedereen overlijdt.

Zodra je het helemaal naar eigen smaak heb ingericht en gewoon woont, moet je er niet aan denken. Je weet zoveel niet wat er allemaal om je heen gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:56

AmoorM schreef:
listiglistje schreef:
Wat een gemiep :o sorry...huis is schoon en de rest is verleden tijd.
Je gaat daar nooit wat van merken.

Mijn beste vriend heeft juist een huis gekocht waar iemand was overleden, erg goedkoop en kon er snel in :D

Het gaat ook niet om het overlijden. Maar heel cru gezegd. Als deze persoon in de badkamer heeft gelegen en ik sta de douchen en kijk naar beneden dan zie ik een ontbindend lichaam met lose botten onder mij liggen. Ik wil niet respectloos zijn. Maar wellicht verduidelijkt dat het een beetje. Maar ik weet dus niet of ik daar daadwerkelijk last van krijg. Daarom twijfel ik.

Volgens mij kijk je teveel horrorfilms en heb je een veel te rijke fantasie.

Misschien ben ik er te nuchter voor, maar ik zou niets zien, alleen een frisse nieuwe badkamer.
Ik snap heel dat gefantaseer niet, over iets wat niet is?[/quote]

Dit klopt, maar mijn vraag is dus wordt dit alleen maar erger als ik er eenmaal woon of zwakt het af?

magda_90

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:57

Als je je zo druk blijft maken, wordt het erger inderdaad. ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:58

AmoorM schreef:
listiglistje schreef:
Wat een gemiep :o sorry...huis is schoon en de rest is verleden tijd.
Je gaat daar nooit wat van merken.

Mijn beste vriend heeft juist een huis gekocht waar iemand was overleden, erg goedkoop en kon er snel in :D

Het gaat ook niet om het overlijden. Maar heel cru gezegd. Als deze persoon in de badkamer heeft gelegen en ik sta de douchen en kijk naar beneden dan zie ik een ontbindend lichaam met lose botten onder mij liggen. Ik wil niet respectloos zijn. Maar wellicht verduidelijkt dat het een beetje. Maar ik weet dus niet of ik daar daadwerkelijk last van krijg. Daarom twijfel ik.

Met zoveel fantasie al aan een schrijverscarriere gedacht?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:00

tamary schreef:
AmoorM schreef:

Met zoveel fantasie al aan een schrijverscarriere gedacht?

Jongens, angsten zijn niet rationeel.. dat beseft ze zelf ook. Ze gaat voor het eerst alleen in een huis zitten en ze is bang dat haar angsten uit de hand gaan lopen.

Ik vind het niet netjes hoe daar hier mee gelachen wordt.

Ik ben doodsbang voor grote spinnen, absoluut zonder geldige reden. Maar maak dat mijn onderbewustzijn eens wijs. En ja dan heb ik ook veel fantasie plots hoor.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:02

Maar dan is het heel simpel, doe het niet.
Bij twijfel, niet doen.

Er komt wel weer een passend huis.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:02

Ja, angsten kan je niet altijd onderdrukken, maar wel aan werken als je echt wil.

Dan sla je dit huis af. Dan komt het volgende huis en is iemand overleden, maar wordt het niet verteld, omdat het langer geleden is of er daarna weer in gewoond is.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:03

AmoorM schreef:
Dit klopt, maar mijn vraag is dus wordt dit alleen maar erger als ik er eenmaal woon of zwakt het af?

Dat verschilt natuurlijk per persoon, dat kunnen wij jou niet vertellen. Bij de één zal het erger worden, en bij de ander zwakt het af.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:03

Je kan het ook zelf reinigen, staat zat op Google!
Mijn schoonzusje van Surinaamse afkomst doet het altijd bij haar familie en ons als er een nieuwe woning komt.
Je hoeft er niet in te geloven, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:07

Tja, ik ben bang dat je voor de rest van je leven bij je ouders blijft , waarschijnlijk is er over elk huis wel wat te vinden.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:08

Misty12 schreef:
Mijn dochter heeft in een appartement gewoond waar iemand zelfmoord had gepleegd. De enige die daar last van had, was 1 van de katten die hoog gevoelig is.

gewoon niet teveel over nadenken. Als het een leuk huis is en geheel naar jouw smaak dan zou ik het gewoon doen. Hier is het best lastig om een huurhuis te krijgen, ik weet niet hoe lang je anders moet wachten tot je weer een huisje aangeboden krijgt. En als het schoon gemaakt is, is het schoon.

Wat merkte je aan die kat?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:10

Is er op het adres niet wat te vinden? Naam of dat er hulpdiensten zijn geweest?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:11

imaudy schreef:
Misty12 schreef:
Mijn dochter heeft in een appartement gewoond waar iemand zelfmoord had gepleegd. De enige die daar last van had, was 1 van de katten die hoog gevoelig is.

gewoon niet teveel over nadenken. Als het een leuk huis is en geheel naar jouw smaak dan zou ik het gewoon doen. Hier is het best lastig om een huurhuis te krijgen, ik weet niet hoe lang je anders moet wachten tot je weer een huisje aangeboden krijgt. En als het schoon gemaakt is, is het schoon.

Wat merkte je aan die kat?

Die kat kan ook gewoon ander gedrag laten zien door een verhuizing , kun je zeggen dat het van een overledene komt maar daar zijn meer logische verklaringen voor.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:22

Precies dat!

Een kat/huisdier kan sterk reageren op verhuizen. De dood gaan dieren anders mee om.

Maar als je zelf lang genoeg kijkt en denkt, vind je altijd wel wat aan het gedrag en kan je daar zelf mooie verklaringen bij vinden.

In veel huizen zijn mensen overleden en heel veel mensen hebben huisdieren.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:24

Maar uiteindelijk weet je t antwoord al, staat in je topictitel. Jouw Appartement....!! Doodgaan hoort bij t leven. Overal gaan mensen dood. Niet leuk, maar is wel waar. Niet om zoiets dat geweldige appartement laten gaan. T voelde zo goed. Dat is waar t omgaat. 10 minuten naar je paard fietsen!! Hoe fijn is dat??

C_PMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:25

Tja, aan de ene kant zou ik het gewoon doen. Zou me zeker niet tegen laten houden. Maar aan de andere kant, je bent er zo erg mee bezig allemaal. En je woont er nog niet eens. Zal er eens goed over nadenken.

Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik ging een woning bezichtigen waar een man heeft gewoon met ik weet niet hoeveel katten. Die zorgde niet goed voor de beesten. Het was 1 smerige bende, de kattenstront zat tot boven aan de muren. De lucht die daar hing was niet te harden, en ze hadden alles al schoongemaakt voor ik kwam kijken. Het idee dat er iemand woonde die niet goed voor zijn katten zorgde, maakte mij ook benauwd (ben namelijk een enorme dierenliefhebber).
Die man is later opgenomen, omdat hij psychisch niet stabiel was. Buren hebben ook geen idee, man kwam nooit buiten en had nooit een raam openstaan in de woning. Heb het huis geaccepteerd. Moest de eerste maanden ook steeds denken aan die katten, maar nu woon ik er al 1,5 met plezier! En er is niks meer te ruiken of te merken van die man met zijn katten.
Laatst bijgewerkt door C_PMB op 27-10-19 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:25

Serieus gewoon niet doen..
Er zijn mensen die dat huis heel graag willen hebben aangezien de wachtlijsten gewoon lang zijn .

Gun een ander dat huis en wacht op een nieuwbouw woning, dan weet je zeker dat er niet iemand overleden is

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:32

charrr91 schreef:
Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik ging een woning bezichtigen waar een man heeft gewoon met ik weet niet hoeveel katten. Die zorgde niet goed voor de beesten. Het was 1 smerige bende, de kattenstront zat tot boven aan de muren. De lucht die daar hing was niet te harden, en ze hadden alles al schoongemaakt voor ik kwam kijken. Het idee dat er iemand woonde die niet goed voor zijn katten zorgde, maakte mij ook benauwd (ben namelijk een enorme dierenliefhebber).
Die man is later opgenomen, omdat hij psychisch niet stabiel was. Buren hebben ook geen idee, man kwam nooit buiten en had nooit een raam openstaan in de woning. Heb het huis geaccepteerd. Eerste maanden is die lucht echt blijven hangen in huis. Kwam ook steeds kattenstront tegen, maanden later. Moest ook steeds denken aan die katten, maar nu woon ik er al 1,5 met plezier! En er is niks meer te ruiken of te merken van die man met zijn katten.

Volgens mij had je de keuze moeten maken om dit verhaal niet in dit topic te delen. :')
Een TS die zelf al zoveel angst heeft en dan ga jij zeggen dat je maanden later nog steeds viezigheid tegenkwam.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:33

Als je er nu al zon’n negatief gevoel bij hebt gewoon niet doen, zelfs een ‘energetische reiniging’ gaat je waarschijnlijk niet op andere gedachten brengen dus waarom jezelf zo kwellen?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:36

even reageren op die mensen die vroegen hoe de kat reageerde: die kon door het huis lopen en dan plotseling naar iets kijken en heel hard blazen. Die poes voelde zich daar nooit echt thuis. Omdat er meer dingen waren waar de kat vreemd op reageerde, heeft dochter een reading laten doen. Daar kwam dat oa ook uit. Dat poes zich daar niet prettig voelde. En dat ze ook hoog sensitief is. Dochter en haar vriend zijn 2 jaar geleden verhuisd van het appartement naar een ander huis. En daar was een groot deel van het rare gedrag weg. Ze reageerde heel sterk op dingen in hun vorige huisje.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:40

Eerlijk gezegd zou ik dit topic ontstippen en het er even niet meer met vrienden/familie over hebben.
Probeer het even los te laten en kijk over een week eens hoe je er tegenover staat.

Ik heb een beetje het idee dat alles wat iedereen zegt en dat je er nu, bijvoorbeeld ook door dit topic, er bijna constant mee bezig bent het je alleen maar onzekerder maakt over de situatie.

Of het erger wordt of verdwijnt nadat je daar bent gaan wonen dat gaat echt te maken hebben met hoe je er zelf mee om gaat. Laat je niet gek maken door je fantasie ;)
En wil je het huis niet, dan doe je het niet :)

C_PMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:48

Blacky94 schreef:
Eerlijk gezegd zou ik dit topic ontstippen en het er even niet meer met vrienden/familie over hebben.
Probeer het even los te laten en kijk over een week eens hoe je er tegenover staat.

Ik heb een beetje het idee dat alles wat iedereen zegt en dat je er nu, bijvoorbeeld ook door dit topic, er bijna constant mee bezig bent het je alleen maar onzekerder maakt over de situatie.

Of het erger wordt of verdwijnt nadat je daar bent gaan wonen dat gaat echt te maken hebben met hoe je er zelf mee om gaat. Laat je niet gek maken door je fantasie ;)

En wil je het huis niet, dan doe je het niet :)

Precies dit.. Ik gaf gewoon even een voorbeeld, dat je echt wel met plezier in een woning kunt wonen waar ‘iets’ heeft afgespeeld. Sorry.. Maar het is TS haar keuze. Gewoon goed over nadenken.

Bovendien was mijn huis niet schoongemaakt door professionele schoonmakers, dus dat kun je eigenlijk ook niet vergelijken.. Nogmaals sorry, was goed bedoeld..
Laatst bijgewerkt door C_PMB op 27-10-19 14:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:49

Goede tip op zich, maar met het wel of niet accepteren van een huurwoning heb je over het algemeen echt geen week bedenktijd.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:50

Ik weet niet of het je geruststeld maar je hoeft je echt niet bang te maken met het plaatje wat je schetst van een zwaar ontbindend lijk.

De eerste twee dagen ontbindt alles van binnen dus zie je er vrij weinig aan, pas daarna gaan er andere dingen gebeuren, Voor je botten hebt ben je weken verder. Het is tot die tijd gewoon iemand die slaapt, niks luguber aan.

Als je bang bent voor beelden of dat je fantasie dingen gaat invullen kun je natuurlijk naar de omstandigheden zoeken, misschien dat buren weten wat er gebeurd is en wie er gewoont heeft.
Verder kun je om het huis te resetten je huis cleansen met salie die je dan verbrand, dat weert negatieve energie uit je huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:51

Misty12 schreef:
even reageren op die mensen die vroegen hoe de kat reageerde: die kon door het huis lopen en dan plotseling naar iets kijken en heel hard blazen. Die poes voelde zich daar nooit echt thuis. Omdat er meer dingen waren waar de kat vreemd op reageerde, heeft dochter een reading laten doen. Daar kwam dat oa ook uit. Dat poes zich daar niet prettig voelde. En dat ze ook hoog sensitief is. Dochter en haar vriend zijn 2 jaar geleden verhuisd van het appartement naar een ander huis. En daar was een groot deel van het rare gedrag weg. Ze reageerde heel sterk op dingen in hun vorige huisje.

Oké, ik weet dat dit voor jou bloedserieus is en ik zal geen grappen maken. :x Maar ik wil toch even vragen: een reading op een kat? En dat die kat dan als hoogsensitief bestempeld wordt...? Slik je dat serieus allemaal voor zoete koek of twijfel je daar zelf ook wel een heel klein beetje aan? Misschien heel af en toe, heel even, een piepklein beetje?