heb m net ontdekt en heerlijk doorgelezen
kijk uit naar de veranderingen die er nog gaan komen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Valerie_91 schreef:Dus als ik het goed heb vervangt deze beton, de chape en de PU-isolatie? Nog nooit gezien.
Wat komt er nog van afwerking op de beton?
Urona447 schreef:Wij hebben ook gekeken naar schuimbeton maar 35cm beton voor een rd van 3.5 werd ons iets te gek. We krijgen nu normaal beton met isolatie van 6.5 rd.
Ik ben stiekem wel erg benieuwd welke rd waarde jullie nu behalen?

Urona447 schreef:Zo zie je maar weer dat in de bouw mensen zoveel verschillende meningen hebben, bij ons word een rd van minimaal 5 bij vloerverwarming aangeraden en een ander zegt zo weer iets anders.
@superpony wij wilden eerst het huis in 2 delen verbouwen maar zijn nu gezwicht en wonen tijdelijk in een stacaravan. Het is zoveel gemakkelijker om de betonvloer in zijn geheel te storten.
Veel succes verder met de verbouwing topicstarter!
Urona447 schreef:Voor de indeling raad ik echt een binnenhuis architect aan, kost behoorlijk wat geld maar die hebben zo'n goed zicht op indelingen.
Wij hebben onze planning ook al 100 keer aangepast maar werken nu op naar het gedeelte dat de aannemer het overneemt. Die gaat de betonvloer storten en vanaf daar verder het huis opbouwen, na 2 jaar elk vrij momentje klussen ben ik daar wel heel blij mee.
smit_ilse schreef:Super leuk om te zien en volgen. Wij hier ook aan het verbouwen, huis uit 1902 en toevallig beantwoord jouw vriend net de vraag waar wij van de week nog aan dachten over het beton. Ideaal dat bokt! Ben benieuwd hoe het verder verloopt allemaal. Succes!

Renee1991 schreef:Doen jullie die bakstenen zo weg?Daar is wel vraag naar hoor!