Taxatie schade hoger dan waarde auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: Taxatie schade hoger dan waarde auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 06:56

Ts ik snap niet wat je precies wilt bereiken. Schade is uitgekeerd aan mevrouw en jij betaalt 80 euro meer per maand. Klaar is keer.

Nu vind jij dat mevrouw de boel flest door koplampen op te geven die niet stuk zijn door de aanrijding. Als dit het geval blijkt te zijn lost de verzekering dat op met mevrouw. Jij betaalt nog steeds 80 euro.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 06:59

Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:03

Tip: neem een no claim beschermer

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:58

Ik begrijp dat TS de schade wil terugbetalen aan de verzekering. Dan maakt het wel verschil wat er betaald moet worden natuurlijk

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:13

Ik moet zeggen dat ik nog de meeste vraagtekens heb bij die EUR 80,- premie die per maand meer betaald moet worden nu. Voor 80,- in de maand kun je een hele hoop verzekeren. Wat voor auto hebben jullie dan, dat er bij 1 keer schade (dus hooguit 1 a 2 tredes omlaag) 80,- premie per maand meer betaald moet worden?

Jillz1 schreef:
Wij hebben vanaf begin oplossingen geboden. En ik vind gewoon passende oplossingen voor de daadwerkelijk veroorzaakte schade en wij hebben zelf gezegd laat de verzekering maar komen dus ik begrijp niet dat sommige nu net doen alsof wij haar willen benadelen maar ze hebben zelf de boel geflest door meer op te geven.

Ik denk dat het goed is om er even vanuit een ander perspectief naar te kijken. Je biedt namelijk oplossingen voor jouw probleem, maar overduidelijk niet voor die van de problemen die volledig buiten de schuld van deze mevrouw om door jullie zijn veroorzaakt.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:30

Jillz1 schreef:
Ik heb die mevrouw niet eens zelf gesproken dus er is helemaal niet neerbuigend gedaan.
Is via de garage gelopen.

Niemand heeft neerbuigend gedaan maar gewoon haar advies gegeven. En dat was de verzekering erbij halen.
Ik heb alleen foto's vd auto gezien.
Maar er is al terugkoppeling vanuit verzekering geweest en er wordt nog verder naar gekeken m.b.t de koplampen.
Want daar is vlg verzekering enige twijdel ofdat die met de schade te maken hebben.

Hahaha, zo arrogant dit. Ze had gewoon recht op een schadevergoeding in geld, maar in plaats daarvan krijgt ze 'advies' :') .

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:33

Ik volg het niet meer...als er geen contact is geweest met mevrouw, hoe is ze dan bij de garage van TS terechtgekomen nadat haar eigen uitgekozen garage volgens TS niet voldeed?

En als het advies was de verzekering erbij halen, waarom dan nu zo zuur dat dat duurder blijkt te zijn?

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:10

Jee, TS, ik hoop van harte dat ik nooit in een dergelijke situatie terecht kom met jou.

Wát een ontzettend onvriendelijke en onfatsoenlijke manier om met mensen om te gaan / over mensen te spreken.

Als dit is hoe jij je zoon leert omgaan met fouten die híj́ maakt, dan word ik daar echt niet blij van.

Die dame heeft bij haar eigen garage gekeken. Daar komt de goedkoopste herstel-prijs uit, maar hé dat is geen betrouwbare garage.
Je gelooft er niets van.

Prima, naar jouw heel goed aangeschreven garage. Schadeherstel veeel duurder. Wélke garage is er nu niet betrouwbaar dan??

Daarnaast, écht, waar is het fatsoen, basismoraal gebleven dat je een ander geen schade toebrengt en niet tot overlast bent? Dat je dat altijd probeert te voorkomen?

Hier wordt schade toegebracht.
En door het gezeur erover ook nog overlast.
Die schade kan gebeuren.
Dat is een ongeluk en kan gebeuren. Is niet per se meteen iets om kwalijk te nemen (behalve bij bijvoorbeeld drankgebruik)
Het gezeur erover is níét nodig.

En is dus moreel voor mij ook totaal onaanvaardbaar.

Hij die schade veroorzaakt zorgt voor schadeloosstelling zónder gemor.
Punt.

Snooty16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:38

Ts dat is inderdaad het risico als je het doet zoals je het gedaan hebt. Ik kan uit jouw verhaal ook niet herleiden of die EUR. 1750,00 op basis van totaal verlies (totalloss) is of dat dat gewoon reparatiekosten zijn. Een auto gaat totalloss als de herstelkosten hoger zijn dan de dagwaarde minus de waarde van de restanten en de restanten worden bij verzekeraars aangeboden op NRM en daar komen dan biedingen op. Jij gaat uit van een waarde van de restanten (het wrak) van EUR. 700,00 maar het is best mogelijk dat die restantwaarde veel lager is uitgekomen. Ook kan het zijn dat de dagwaarde veel hoger is uitgepakt dan EUR. 1500,00 en dat de schade is vastgesteld met behoud van restanten . Je kunt hier dus niets over zeggen zonder expertiserapport. Wil je weten hoe het zit dan zou ik het expertiserapport opvragen. Dan kun je zien hoe de schade is vastgesteld.