Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Suusjepluus schreef:Heel eerlijk? Ik denk dat je zus dikke mazzel heeft als ze het gratis kan laten liggen. Eruit slopen kost tijd en geld, laten liggen kost geen tijd en geen geld. Het gaat hier om een goedkopere ikea vloer die niet opnieuw gelegd kan worden. Van mij had je alles eruit mogen halen...
superpony schreef:Tja, soms ligt het eraan.
Eerste huisje, nieuw laminaat, kwamen mensen met hun dochter kijken, boden echt veel lager dan onze vrpr. Viel verder niet mee te praten, dus wij hebben alles eruit gehaald.
Pech voor hun. Toen ze kwamen kijken vonden ze alles heel mooi en de gordijnen waren op maat vanwege gekke afmetingen bijv.
Nu waren ze zeker 3x zoveel kwijt. Niet mijn probleem. Wij hebben alles los verkocht.
En een ander huis hadden we vrij nieuw laminaat. Huis werd wisselwoning en toen nam de woningbouw alles over. Ook gordijnen.
Ik vind mensen wel makkelijk kletsen. Wat voor de een een beetje is, is voor een ander heel veel geld........
Niqui schreef:superpony schreef:Mee eens..Ik vind mensen wel makkelijk kletsen. Wat voor de een een beetje is, is voor een ander heel veel geld........

Suusjepluus schreef:superpony schreef:Tja, soms ligt het eraan.
Eerste huisje, nieuw laminaat, kwamen mensen met hun dochter kijken, boden echt veel lager dan onze vrpr. Viel verder niet mee te praten, dus wij hebben alles eruit gehaald.
Pech voor hun. Toen ze kwamen kijken vonden ze alles heel mooi en de gordijnen waren op maat vanwege gekke afmetingen bijv.
Nu waren ze zeker 3x zoveel kwijt. Niet mijn probleem. Wij hebben alles los verkocht.
En een ander huis hadden we vrij nieuw laminaat. Huis werd wisselwoning en toen nam de woningbouw alles over. Ook gordijnen.
Ik vind mensen wel makkelijk kletsen. Wat voor de een een beetje is, is voor een ander heel veel geld........
Maar een Ikea vloer opnieuw leggen is vrijwel onmogelijk. Daarmee is de verkoopwaarde dus nul, de vloer verkopen zal niet makkelijk zijn, en zeer waarschijnlijk minder dan 300 euro opleveren.
Fitzroy schreef:superpony schreef:Ik vind mensen wel makkelijk kletsen. Wat voor de een een beetje is, is voor een ander heel veel geld........
Maar dat geldt net zo goed voor de huurder.
Misschien vindt die het wel veel teveel geld en kan hij op MP of weggeefhoek veel goedkoper een partijtje op de kop tikken
daantjuhhh schreef:jfriendly schreef:Ik zou alles eruit halen. Bovendien vind ik het ook erg vreemd als je als nieuwe huurder €300 gaat bieden op een vloer die je toch niet mooi vind of zou willen overnemen. Hoeveel de vloer waard is, is voor mij Eem andere discussie. Ikzelf zou nooit een euro bieden op iets wat ik niet evt zelf zou willen. Dan zeg ik meteen: haal er maar uit. Dus t feit dat ie iets bied zegt mij dat ie het wel wil. Dus dan is het kijken wat je t waard vind. Zijn bod? Een tegenbod? Er uit halen?
Nou omdat iemand misschien nog niet direct een nieuwe vloer wil leggen?
Iemand die tijdelijk een woning gaat betrekken
Gini schreef:janderegelaa schreef:Als de koper zegt dat het zijn kleur niet is dan is het voor € 300,- zijn kleur ook niet. Ik zou het eruit slopen, dan maar in de container.
Dus
Optie A:je krijgt 300 euro en hoeft niets te doen
Optie B: je krijgt 0 euro en je hebt het werk van een vloer uithalen en misschien zelfs nog de kosten van een container huren
Dan kies je dus voor optie B?
Ik denk dat ik te dom ben om dit te snappen.
Boras schreef:Dat is zeker fijn, als dat financieel makkelijk kan. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.Forcalquier schreef:Heel eerlijk, ik zou het zelfs gratis aan de nieuwe huurder schenken. Blij dat mij een hoop werk bespaard blijft.
Ik ook. Fijn om zo in het leven te kunnen staan toch