Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jij doen?

Akkoord gaan met 300 euro.
523 (70%)
De hele rambam ophalen, tot het laatste plankje aan toe!
149 (20%)
Tegenbod doen van 500 euro en hopen dat hij akkoord gaat (hoewel de verhurende makelaar vreesde van niet)
57 (7%)
Anders, namelijk...
11 (1%)

Totaal aantal stemmen: 740

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:45

Heel eerlijk? Ik denk dat je zus dikke mazzel heeft als ze het gratis kan laten liggen. Eruit slopen kost tijd en geld, laten liggen kost geen tijd en geen geld. Het gaat hier om een goedkopere ikea vloer die niet opnieuw gelegd kan worden. Van mij had je alles eruit mogen halen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:49

Suusjepluus schreef:
Heel eerlijk? Ik denk dat je zus dikke mazzel heeft als ze het gratis kan laten liggen. Eruit slopen kost tijd en geld, laten liggen kost geen tijd en geen geld. Het gaat hier om een goedkopere ikea vloer die niet opnieuw gelegd kan worden. Van mij had je alles eruit mogen halen...

:j

Dat hele gedoe over gunnen en alles... joh, denk aan je karma en je hart. Laat die vloer waar verder niemand meer iets aan gaat hebben lekker liggen en gooi de energie in het nieuwe huis.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:49

Verliest de vloer niet volledig zijn waarde na leggen?
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 12-07-19 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:51

lekker laten zitten en die 300 euro meenemen... ga je voor 200 euro moeilijk lopen doen... een keer minder ut eten en je bent er zowat:-)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:54

Tja, soms ligt het eraan.

Eerste huisje, nieuw laminaat, kwamen mensen met hun dochter kijken, boden echt veel lager dan onze vrpr. Viel verder niet mee te praten, dus wij hebben alles eruit gehaald.
Pech voor hun. Toen ze kwamen kijken vonden ze alles heel mooi en de gordijnen waren op maat vanwege gekke afmetingen bijv.
Nu waren ze zeker 3x zoveel kwijt. Niet mijn probleem. Wij hebben alles los verkocht.

En een ander huis hadden we vrij nieuw laminaat. Huis werd wisselwoning en toen nam de woningbouw alles over. Ook gordijnen.

Ik vind mensen wel makkelijk kletsen. Wat voor de een een beetje is, is voor een ander heel veel geld........

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:01

superpony schreef:
Ik vind mensen wel makkelijk kletsen. Wat voor de een een beetje is, is voor een ander heel veel geld........
Mee eens..

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:02

Wij konden bij onze koopwoning de houten jalouzie overnemen, voor de helft van de nieuwprijs, twee jaar oud. Moest dan nog dik 1600 euro kosten voor 5 (niet eens zo heel grote) jalouzietjes.

Heb ik ook gezegd neem ze maar lekker mee...ik twijfelde daar al aan, omdat het grote stofvangers zijn, en voor dat geld koop ik wel bij een minder dure winkel nieuwe.

Hebben nu verduisterende rolgordijnen hangen, daar zijn we heel tevreden over.

Had ik ze nu voor een leuke prijs kunnen overnemen, alla...maar niet voor dat geld.
Heb er ook geen tegenbod meer op gedaan, die dingen waren gewoon duur blijkbaar, verkoop ze dan maar zelf.

Dus nee, de rekening voor een ander kun je niet altijd opmaken.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:04

superpony schreef:

Eerste huisje, nieuw laminaat, kwamen mensen met hun dochter kijken, boden echt veel lager dan onze vrpr. Viel verder niet mee te praten, dus wij hebben alles eruit gehaald.
Pech voor hun. Toen ze kwamen kijken vonden ze alles heel mooi en de gordijnen waren op maat vanwege gekke afmetingen bijv.
Nu waren ze zeker 3x zoveel kwijt. Niet mijn probleem. Wij hebben alles los verkocht.

En een ander huis hadden we vrij nieuw laminaat. Huis werd wisselwoning en toen nam de woningbouw alles over. Ook gordijnen.

Maar een Ikea vloer opnieuw leggen is vrijwel onmogelijk. Daarmee is de verkoopwaarde dus nul, de vloer verkopen zal niet makkelijk zijn, en zeer waarschijnlijk minder dan 300 euro opleveren.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:04

Niqui schreef:
superpony schreef:
Mee eens..

Absoluut mee eens! Maar als voor de een een beetje geld al veel waard is dan wil je toch zeker die €300 ontvangen? En niet het risico lopen dat de nieuwe huurder het niet meer wil, het laminaat niet mooi eruit gehaald kan worden en dus de zus van TS helemaal niks eraan over houdt. Maar misschien zelfs afval kosten eraan heeft.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:06

Ik snap het hele probleem niet :')

Als de nieuwe huurder het niet wilt voor jullie prijs, en jullie zijn ervan overtuigd dat jullie de vloer wèl nog kunnen gebruiken, dan is het toch heel simpel??

Je kan de nieuwe huurder imo niet lelijk bekijken omdat hij nu eenmaal jullie prijs niet wilt aanvaarden. Hij heeft tenslotte niet om die vloer gevraagd. Zou je zelf bereid zijn om zo veel geld te geven aan iets wat jij niet per sé leuk vindt?

En dat het veel werk is om uit te breken...tja, dat is nu eenmaal zo met huren en zelf vloer leggen.
Je kan dan redeneren van niet gunnen en alles eruit halen etc, maar die andere persoon kan net zo goed de zaken omdraaien: als 'zij' zo belachelijk veel geld willen, dan koop ik liever iets wat mij 100% aanstaat, en dan komen ze de boel maar tot het laatste plankje uitbreken!"

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:13

superpony schreef:

Maar dat geldt net zo goed voor de huurder.
Misschien vindt die het wel veel teveel geld en kan hij op MP of weggeefhoek veel goedkoper een partijtje op de kop tikken ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:18

Suusjepluus schreef:
superpony schreef:

Maar een Ikea vloer opnieuw leggen is vrijwel onmogelijk. Daarmee is de verkoopwaarde dus nul, de vloer verkopen zal niet makkelijk zijn, en zeer waarschijnlijk minder dan 300 euro opleveren.

Valt wel mee hoor. Mijn man heeft dat voor andere mensen een keer gedaan en ging prima. Was het goedkope laminaat van Ikea. Het was minder fijn spul als goede laminaat, maar het heeft er daarna jaren in gelegen.

Fitzroy schreef:
superpony schreef:

Maar dat geldt net zo goed voor de huurder.
Misschien vindt die het wel veel teveel geld en kan hij op MP of weggeefhoek veel goedkoper een partijtje op de kop tikken ;)

Ja, dat kan. Maar dat is toch niet haar probleem?? Als ik iets wil laten overnemen voor 500 euro en voor mij is het verschil tussen 300 en 500 wel heel groot, dan hoef ik toch geen rekening houden met de koper?

Veel mensen hebben het financieel heel zwaar en als je het kan missen, is het vast geen probleem om mee te denken met nieuwe huurders. Maar vaak doe je goed voor de verkeerde mensen en ben je dief van je eigen portemonnee.

Helaas te vaak ervaring mee gehad als je weggeeft of iets goedkoper aanbiedt.

Karl66

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:22

Maar de werkelijke vraag is dan ook: Moet de zus het gratis aan TS en haar ouders geven of kan ze er beter 300 euro voor krijgen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:23

daantjuhhh schreef:
j
friendly schreef:
Ik zou alles eruit halen. Bovendien vind ik het ook erg vreemd als je als nieuwe huurder €300 gaat bieden op een vloer die je toch niet mooi vind of zou willen overnemen. Hoeveel de vloer waard is, is voor mij Eem andere discussie. Ikzelf zou nooit een euro bieden op iets wat ik niet evt zelf zou willen. Dan zeg ik meteen: haal er maar uit. Dus t feit dat ie iets bied zegt mij dat ie het wel wil. Dus dan is het kijken wat je t waard vind. Zijn bod? Een tegenbod? Er uit halen?

Nou omdat iemand misschien nog niet direct een nieuwe vloer wil leggen?
Iemand die tijdelijk een woning gaat betrekken

Dat is dan t risico. Nu loopt ie alsnog t risico dat ie straks zonder vloer zit. Snap wel dat ie t probeert hoor. Misschien zit je straks met een goedkope vloer en dat scheelt ook weer. Maar blijf er wel bij...als het mijn smaak niet is bied ik geen euro, zeker niet 300 of meer want dat vind ik veel te veel voor iets wat niet bij mij past.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:24

Ik snap op zich beide kanten wel. Maar de keus is simpel een tegenbod doen en afwachten of niet accepteren en de boel er uit halen. Uiteindelijk zal je zus het best af zijn wat ze ook kiest want die hoeft er zo te lezen niets aan te doen.
Anders hebben jullie of veel werk of niets.
Dat de ene iets meer waard vindt dan de anders is niet iets raars. Als jullie de prijs wel reëel vinden is dat prima maar daarmee wil natuurlijk niet zeggen dat de andere partij fout zit.
Ik kan me voorstellen dat een vloer prima voldoet voorlopig voor 300,- wat dan best schappelijk is als het niet helemaal is wat je zou willen. Maar daar ga je dan niet het dubbele voor geven.
Dat kan je dan beter nog in je zak houden voor de belangrijkere dingen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:25

Karl66 schreef:
Maar de werkelijke vraag is dan ook: Moet de zus het gratis aan TS en haar ouders geven of kan ze er beter 300 euro voor krijgen.

Die vraag is aan de zus en niemand anders, idem dat dit “dilemma” niet die van ts maar die van haar zus is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:27

Misschien wil zus wel geen ruzie in de familie en pakt ze veel liever de 300,- aan :+

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:42

Gini schreef:
janderegelaa schreef:
Als de koper zegt dat het zijn kleur niet is dan is het voor € 300,- zijn kleur ook niet. Ik zou het eruit slopen, dan maar in de container.

Dus
Optie A:je krijgt 300 euro en hoeft niets te doen
Optie B: je krijgt 0 euro en je hebt het werk van een vloer uithalen en misschien zelfs nog de kosten van een container huren
Dan kies je dus voor optie B?

Ik denk dat ik te dom ben om dit te snappen.

Nu komt principe gewoon om de hoek kijken. Als ik genaaid wil worden dan doe ik dat zelf wel.

De nieuwe huurder gunt de oude huurder geen fatsoenlijk bedrag voor de vloer. Dan zou ik de nieuwe huurder de vloer ook niet gunnen. Want de bla bla van je moet het eruit slopen en naar beneden dragen...de nieuwe huurder moet nieuw spul omhoog dragen en leggen.

Bij mijn oude huis heb ik zelfs de nog bijna nieuwe vaatwasser uit de inbouwkeuken gehaald omdat hij bijna niks wilde geven. En wat ik ermee gedaan heb? Aan mijn zusje gegeven. Voor niks. Dat doe ik dan liever dan dat een onbekende hem voor te weinig heeft.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:47

janderegelaa schreef:
De nieuwe huurder gunt de oude huurder geen fatsoenlijk bedrag voor de vloer.

Misschien vindt de huurder €200 voor een IKEA vloertje wel een fatsoenlijker bedrag. ;)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:49

300 euro voor een 2 jaar oude Ikea vloer vind ik zelf wel fatsoenlijk. 600 euro is leuk bedacht, maar voor de kleur, leeftijd en het merk echt wel aan de hogere kant.

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:54

Ik weet niet wat de prijs is geweest wat je zus uiteindelijk voor het laminaat heeft betaald maar in theorie is zodra jij iets nieuws hebt gekocht (ongeacht wat) en je loopt de deur van de winkel uit is het nog maar de helft waard van wat het heeft gekost.

De tweedehands markt is altijd hetzelfde, de verkoper wilt er zoveel mogelijk voor ontvangen en de koper zo min mogelijk voor betalen. Dus wat je meestal doet als verkoper, je hebt een realistisch bedrag in je hoofd voor wat je er ongeveer voor wilt krijgen en zet het voor 50% hoger te koop. Die prijs krijg je er namelijk toch nooit voor. Dan koper gaat natuurlijk ver onder dat bedrag zitten, dan begint het bieden en kom je uiteindelijk op een overeenkomst waar beide partijen mee akkoord gaan.

Je kan natuurlijk altijd kijken wat de gek ervoor geeft maar ik zou als je zus zijnde met een tegenbod komen en uiteindelijk kijken of er nog tot een overeenkomst kan worden gekomen. Zo niet, dan die 300 lekker aanpakken en richten op het nieuwe huis. Als koper zou ik er sowieso geen 600 voor gaan betalen en inderdaad ook onder gaan bieden. Ik vind 300 trouwens niet zo een gek bedrag voor de vloer, maar dat ben ik! Wat ik echt nooit zou doen, de vloer eruit halen. Zonde van je energie..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:12

Forcalquier schreef:
Heel eerlijk, ik zou het zelfs gratis aan de nieuwe huurder schenken. Blij dat mij een hoop werk bespaard blijft.

Ik ook. Fijn om zo in het leven te kunnen staan toch :)

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:22

Wat ik een beetje mis in de afweging is hoeveel het gaat opbrengen als je het er wel uit zou halen.. volgens mij is dat namelijk de afweging die je zou moeten maken:
Aan de ene kant heb je 300 euro en geen werk. Aan de andere kant heb je ??? Euro en een heleboel werk. Gaan ts en haar ouders dan meer dan die 300 voor het laminaat betalen? Of kan je het ergens anders voor meer dan 300 kwijt? Zo ja, dan zou ik het eruit halen. Nee? Lekker laten liggen en die 300 euro vangen dus.

Dat heeft op die manier verder niets met gunnen te maken, maar wel met zo min mogelijk werk voor mij. Je kunt het namelijk wel 600 euro waard vinden, maar als je dat er nergens voor krijgt, is dat natuurlijk alleen een theoretische waarde. Ik zou dan gaan voor echt geld.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:25

Boras schreef:
Forcalquier schreef:
Heel eerlijk, ik zou het zelfs gratis aan de nieuwe huurder schenken. Blij dat mij een hoop werk bespaard blijft.

Ik ook. Fijn om zo in het leven te kunnen staan toch :)
Dat is zeker fijn, als dat financieel makkelijk kan. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.

Daarbij schijnt iedereen een beetje te vergeten dat het niet alleen om de aanschaf van 100 m2 laminaat, plinten en ondervloer gaat. De boel moet ook nog gelegd worden en dat kost een hoop tijd en moeite. Tijd die de nieuwe huurder zich nu kan besparen en dat weet hij dondersgoed natuurlijk.

Dus TS: als jullie het laminaat zelf kunnen gebruiken en in staat zijn het er netjes uit te halen: lekker zelf gebruiken! Je zus hoeft het niet zelf te doen, dus dat scheelt. Ik zou die 300 euro dan wel aan je zus betalen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:31

Heuh? Ik ken dit eerlijk gezegd in België niet. Wel dat er gevraagd wordt of er interesse is om maatwerk gordijnen over te nemen, dat wel. Maar euh, een vloer is toch onroerend en hoort bij het huis, net zoals een raam.