Verhuizen of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:11

Maar zoals ik begrijp van TS kan kopen voor hen de komende 10 (??) jaar nog niet. Kan je dan niet beter groter wonen? Vermoed dat ze binnen die 10 jaar ook nog wel een tweede willen?

Ik ben zelf ook wel van t lange termijn denken. Waar heeft ze aan dr lange termijn het meeste profijt van. En persoonlijk, als ik het zo lees, denk ik dat dat groter wonen is.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:21

T is een mooie nieuwe buurt waar het huis staat met veel jonge gezinnen. Ik denk dat je daar absoluut geen spijt van krijgt.
Maar eerst maar eens afwachten of de keus aan hen is :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:36

Maartje1990 schreef:
Maar zoals ik begrijp van TS kan kopen voor hen de komende 10 (??) jaar nog niet. Kan je dan niet beter groter wonen? Vermoed dat ze binnen die 10 jaar ook nog wel een tweede willen?

Ik ben zelf ook wel van t lange termijn denken. Waar heeft ze aan dr lange termijn het meeste profijt van. En persoonlijk, als ik het zo lees, denk ik dat dat groter wonen is.

Maar wenselijk kan iets anders zijn dan haalbaar. :)

Het is totaal niet dat ik het niet gun. Als ik hun was zou ik ook zeker die inschrijving laten staan, al is het maar om te zien dat je niet eerste geworden bent en het los kan laten.. Maar soms is wat je graag zou willen niet realistisch met de middelen die je hebt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:19

Gezien de zeer specifieke inkomenseis zal dat wel loslopen lijkt me? :)

TS zegt ook vrij duidelijk dat het qua geld vooral de verhuiskosten zijn waar ze tegenop ziet, en dat is geen maandelijks terugkerend iets gelukkig. En hee als je in een kinderrijke buurt woont, krijg je wellicht veel speelgoed en fietsjes en zooi toegestopt van buren met iets oudere kinderen...dat gaat ook schelen in de knip :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:07

Ik lees wel over minder werken in de toekomst. :)

Maar dit zijn just my two cents. Er werd gevraagd wat wij zouden doen in deze situatie. Mijn mening is dat ik het niet zou doen. :)
Laatst bijgewerkt door upendo op 24-06-19 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:15

Degene die zwanger is minder, en dan schommelen ze weer rond de inkomenseis lees ik omdat ze daarvoor dit jaar al teveel zouden verdienen anders.

En TS heeft al gevraagd of ze een dag extra kan gaan werken dus als dat doorgaat komen die inkomsten er nog bovenop :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 24-06-19 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:17

Zie mijn aanpassing in mijn eerdere post. :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:46

Het gekke vind ik dat je op Bokt never een paard of ander huisdier aan mag schaffen als je niet een flinke spaarpot hebt voor onvoorziene gevallen/kosten.
Nu is er een baby in het spel en is het prima om, zonder spaarrekening etc, toch te verhuizen. Verhuizen naar een groter huis (hogere kosten) terwijl er minder gewerkt gaat worden en om over de kosten van het verhuizen zelf etc nog maar niet te spreken.
Dat verbaast me!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:52

Gelukkig is een baby gewoon tegen ziektekosten verzekerd dus een koliek operatie van 2000 euro is minder waarschijnlijk ;)

Als TS en partner van nature al paniekvogels zijn dan geen ze echt geen ondoordachte financiele flaters slaan.

Hoe dan ook is het nog geen woensdag.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:24

upendo schreef:
Ik lees wel over minder werken in de toekomst. :)

Maar dit zijn just my two cents. Er werd gevraagd wat wij zouden doen in deze situatie. Mijn mening is dat ik het niet zou doen. :)

Minder werken dus minder inkomen, maar een grote permanente kostenpost (kind) dus ik zou ook nu de kans grijpen, want anders komt het er financieel gezien steeds minder van.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:26

Simbaa schreef:
Het gekke vind ik dat je op Bokt never een paard of ander huisdier aan mag schaffen als je niet een flinke spaarpot hebt voor onvoorziene gevallen/kosten.
Nu is er een baby in het spel en is het prima om, zonder spaarrekening etc, toch te verhuizen. Verhuizen naar een groter huis (hogere kosten) terwijl er minder gewerkt gaat worden en om over de kosten van het verhuizen zelf etc nog maar niet te spreken.
Dat verbaast me!

Vind ik ook altijd heel vreemd. Juist met 'n kind moet je rekenen op minimaal 21 jaar kosten. En dan nog verplicht in het hoogseizoen op vakantie dus ook knetterduur. Een paard kan je ten alle tijden weer verkopen of desnoods weggeven, als je het financieel niet meer trekt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:34

De verhuiskosten zijn eenmalig. Over het opknappen van huis en tuin kan je zo lang doen als je wilt of mogelijk is.

Ik heb begrepen dat de ene moeder minder en de andere meer gaat werken, dus per saldo blijft het inkomen ongeveer gelijk.

Als jullie straks de eerste zijn, kan je altijd nog beslissen. Ik zou het doen met het oog op de toekomst.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:53

elnienjo schreef:
Vind ik ook altijd heel vreemd. Juist met 'n kind moet je rekenen op minimaal 21 jaar kosten. En dan nog verplicht in het hoogseizoen op vakantie dus ook knetterduur. Een paard kan je ten alle tijden weer verkopen of desnoods weggeven, als je het financieel niet meer trekt.

Sinds wanneer is vakantie een verplichte kostenpost?

Daarnaast gaat het om een woning in de sociale sector, dus bij minder inkomen recht op (meer) huursubsidie.
Huis is 9 jaar oud dus qua isolatie prima op orde.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:31

Sizzle schreef:
Gelukkig is een baby gewoon tegen ziektekosten verzekerd dus een koliek operatie van 2000 euro is minder waarschijnlijk ;)

Als TS en partner van nature al paniekvogels zijn dan geen ze echt geen ondoordachte financiele flaters slaan.

Hoe dan ook is het nog geen woensdag.

Ik had dit argument al verwacht. Toch, ik heb geen kinderen, maar kan zo al tig dingen bedenken die veel kosten aan een baby en die ook onverwacht kunnen zijn.
Allemaal geen probleem, maar ik zou het alleen hierom dus al niet doen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:38

Er bestaan meer onverwachte kosten aan een baby dan ziektekosten..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:49

Oh maar de wel te verwachten kosten zijn ook al niet mals hoor :P Hoewel je het zo gek kan maken als je zelf wilt. Met een klein budget en creatief zijn kom je er ook wel. Maar het is natuurlijk fijn als je comfortabel kan leven :j Maargoed, TS heeft het over een middeninkomen en dan zou je normaal gesproken niet al te erg hoeven te beknibbelen.

En wat betreft comfortabel leven: dat is niet alleen afhankelijk van het geld dat je uit kan geven aan vakanties enzo. Ook een fijn huis dat niet aanvoelt als een te krappe jas als je een gezinnetje gaat stichten, is ontzettend veel waard. Al zou je een paar weken per jaar op vakantie willen....dan kan dat ook low-budget maar dan zit je nog altijd meer dan 300 dagen per jaar thuis en het is ook wel lekker als je je daar fijn voelt en genoeg ruimte hebt om comfortabel je kind(eren) groot te brengen :)

Het lijkt mij persoonlijk erg vervelend wanneer je graag 2 kinderen niet al te ver uit elkaar wilt, dat je over een poosje (dat zó voorbij is) in de stress zit omdat je met een peuter zit en niet weg kan naar een groter huis dat je wel graag wilt voor je 2e kindje.

Je kan natuurlijk best baby nr. 2 nog een tijd bij je houden, of een familiebed ofzo, of 2 kinderen op 1 slaapkamer leggen, maar dat moet je maar net willen en de slaapkamers zijn al niet groot zo te horen.

Ik zou daar persoonlijk best onrustig van worden, dat gevoel dat je beperkt wordt in het uitbouwen van je gezin. Maar dat zal voor ieder anders zijn :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:57

Een kind is zo duur als je het zelf maakt , eerste tijd de luiers en later de studie. Veel daar tussen in hoeft niet het duurste of nieuwste te zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:00

Daarom :) Luiers kan je ook nog wasbaar doen natuurlijk, dan ben je 1 keer 200 euro ofzo kwijt en daar zou je het mee moeten redden.

Als je kinderopvang nodig hebt / wilt dan kan dat ook wel een flinke kluif zijn trouwens. Ik begrijp dat sommige ouders daar honderden euro's per maand aan kwijt zijn.... Dan ben je blij wanneer ze naar school kunnen want dat is zo'n aalmoes die je daarvoor betaalt vergeleken met het KDV...

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:04

Wasbare luiers zijn ook duur met wassen hoor :') . En kinderopvang kost echt niet zoveel hoor. Vrijwel het grootste gedeelte krijg je terug met de kinderopvangtoeslag, tenzij je ontzettend veel verdient. Maar zo te voren dat hier wel mee :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:02

elnienjo schreef:
Simbaa schreef:
Dat verbaast me!

Sinds wanneer moet je verplicht op vakantie? :') je kan ook gewoon naar rundumhause, gardenia of balkonia.

KDV kost nauwelijks wat met een laag inkomen.

Maar goed, kinderen kosten alsnog een hoop geld ja := alleen al die kleren en spullen en luiers.

Ik zou ook geen kosten maken met kind op komst. Hoe belangrijk is een groot huis nu helemaal...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:07

Kleding en speelgoed is prima tweedehands te krijgen. Wanneer ze wat ouder zijn lopen de kosten vaak op. Kleding, mobiel , schoolspullen, goede fiets. Maar van werken gaat niemand dood dus bijbaantje voor de leuke dingen. Onze kinderen hebben vanaf 15 jaar ook bijbanen gehad, winkel, folders , op stal en zo zijn veel zaken financieel prima op te vangen.
Het lijkt er steeds meer op dat het de huidige generatie kids aan niets mag ontbreken. En de ouders soms bereid zijn om op een houtje te bijten want anders kan de nieuwste IPhone of merkkleding niet gekocht worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:08

Ach dat is ook een keuze die je zelf maakt.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 13:14

Is het nou nodig om hele discussie over geld en kinderen te houden?

Maandelijks in namelijk echt het probleem niet nee. Maar door meerdere dingen die ik niet perse op bokt hoef te bespreken is de spaarrekening een stuk leger dan we graag hadden willen zien.
Het maken van het kind alleen al zitten inmiddels al duizenden euro's in.

Inschrijving is gesloten. Zijn idd 2e geëindigd
Laatst bijgewerkt door x_Anne_x op 25-06-19 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:16

Ik vind de discussie ook niet nodig. Niemand kan in jullie portemonnee kijken en dat hoeft ook niet.

Mijn duimen draaien keihard voor jullie! Jullie verdienen een droomhuisje. En die tuin... Komt vast goed! :D

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:31

Tweede, spannend! Ik hoop dat jullie het krijgen. Nu even stress maar wel een investering voor de komende jaren.