Ik volg. Veel succes met het opknappen en inzeilen. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) en LED spots (€3 ipv €20/30 per stuk).
. Wij hebben de enorme mazzel dat de oud-eigenaar niet zo lang geleden de boot voor een vermogen heeft laten refitten, we konden er dus zo in. Ook de motor is volledig gereviseerd. Dat scheelt dus ontzettend. Trouwens, marktplaats is ook echt een bron van goede zeilspullen. Wij hebben de afgelopen jaren denk ik duizenden euro’s bespaard door goed te zoeken op marktplaats. Het is even goed zoeken maar als je geluk hebt kan je echt nieuwe spullen voor een fractie van de nieuwprijs scoren. Hebben jullie ook een bijboot? Zo niet, heb ik wel nog adresjes!
8nnemiek schreef:Oef Natasja, dat lijkt me eng! Waren jullie er wel op tijd bij?
8nnemiek schreef:Yavanna, dat bewegen van de steel is inderdaad wel fijn, dat doen de danforth en poolankers ook.
Klipankers zijn echt gewichtsankers dacht ik, toch? Dat vind ik dan weer een nadeel, dat til je niet even op om te wisselen. De moderne ankers schijnen door de bredere vloeien wat meer houdkracht per kilogram te hebben. We hebben een behoorlijk lang boegplateau, waar natuurlijk niet té veel gewicht aan moet hangen.
Wat dat betreft schijnt de Rocna wel ideaal te zijn.
Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat lopen! Zijn jullie al concrete plannen aan het maken voor de verkoop?
TinkerTreas, lijkt me best eng op zo'n water, zelfs met een containerschip! Fijn dat hij nu een andere route vaart.
Nelleke, ik hoop inderdaad dat het vanzelf vervliegt! Het schip heeft al zo'n anderhalf jaar leeg gestaan, dus het is vast nog veel erger geweestMaar ik hoop dat poetsen en het wassen van de kussens al voor flink wat verbetering zorgt.
Die Lampe Berger klinkt interessant! Ik ga er eens wat meer info over opzoeken
, dat anker is ong 70 kg...en achterop een 20 kg, die trek ik ook niet echt boven, en voor de kleine, dat is een 10 kg anker en te doen. Wij hebben voor de klip gekozen omdat die voor ons het beste was...
Al vind ik het ook wel leuk om in het kleine, open zeilbootje in m'n eentje te zeilen. 8nnemiek schreef:Hoe zit het eigenlijk met waterkaarten in Griekenland?
Heb je die op je telefoon/tablet?

Het hele zitgedeelte hebben we flink onder handen genomen, en met de Cilit Bang zag je de bruine druppels van de muren lopen

Het zal nog wel een aantal schoonmaak- en opruimbeurten kosten voordat het echt aanvoelt als 'ons' eigen schip, maar als we er eenmaal heerlijk mee kunnen zeilen en op kunnen wonen dan voelt echt elke dag aan boord aan als vakantie
Staat dan wel ook weer een ultiem gevoel van geluk en vrijheid tegenover, wat het ook weer allemaal waard maakt. Dan heeft wonen op je boot ook weer voordelen, je hebt dan geen kosten meer voor een huis en hoeft niet na te denken over welke keuken, badkamer of welke meubels je moet kopen
.
Ik heb als kind een aantal jaar gezeild, en daarna alleen nog sporadisch, maar het is altijd een beetje blijven kriebelen. Jouw topic heeft me definitief over de streep getrokken om het weer op te pakken! 
Maar ik ben wel alvast het een en ander op film aan het vastleggen, om er uiteindelijk een Youtube kanaal voor aan te maken, en hopelijk ooit een klein beetje aan te kunnen verdienen.