verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 06:31

superpony schreef:
Dat doe je goed! Schiet echt lekker op zo.

Baalde de mensen niet een beetje dat je al die zooi vond?

Ik vind het ook echt een heel mooi uitzicht zo met al die bomen, heerlijk. Daar loop ik tot nu toe nog tegenaan dat ik dat mis bij veel huizen met grond.

Heel herkenbaar ook wat je zegt. Ook in pension deden wij al jaren alles zelf en nu op een eigen plek, loop je toch tegen de afstand aan, ook al is het voor ons maar 3,5km met de fiets,5km met de auto....Alles moet gebeuren in de tijd dat je er bent en we moeten rekening houden met verhuurders etc.

Zij wist er niet vanaf en ruimde het gewoon mee op. Hij vond het onzin dat het wegmoest want je had er geen last van volgens hen en als ik het weg wilde moest ik dat maar zelf weghalen. Maar dat vond hij ook van de 3 aanhangers rommel afkomstig uit het hokje.

De ligging is inderdaad prachtig. Ik ben alleen bang voor de hoeveelheid dazen straks maar dat zie ik dan eem. Evt dazen valle en lijm emmers plaatsen en dekens op.

Ik ben blij dat er al veel gedaan is nu, het is nog lang niet af en ik krijg dat ook niet af voordat wij de sleutel volgende week krijgen maar alles wat nu gedaan is is tijdwinst. Ik hoop deze week nog alle geknipte takken af te kunnen voeren, de composthopen weg te scheppen en dan zowel voor als achteraan de gaaspanelen en poort te kunnen plaatsen al ben ik bang dat beide kanten afkrijgen. Erg positief gedacht is van mij maar betwijfel of het dat lukt.

Ook moet ik nog een 15 bomen/struiken omzagen zodat ik de +_ 25 resterende palen verder kan plaatsen en draad kan trekken, enkele schuttingen verwijderen, het hok en een glazen groeikast verwijderen incl de stoep tegelvloer eronder en de stroomkabels daarvan en voor de stal geplaatst kan worden ook nog 72m2 aan tegels leggen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 06:36

Jeetje wat een ruimte!
Ik ga je volgen ben erg benieuwd hoe het wordt

Lynn_Nikita

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 07:22

Ik moet zometeen eerst werken en vanmiddag eerst de aanhanger die nu vol met snoeiafval ligt wegbrengen en erna minimaal 1 aanhanger met compost vullen van de die berg waar het gaaswerk moet komen achter in de wei. Ik ben alleen bang voor muizen, dat wordt nog wat. Gisteren al enkele muizen gevonden en een Hazelworm.
Dan zal de dag wel weer voorbij zijn. Zodra mijn man kan helpen wil ik vanavond aan de ren verdergaan. Er is nog weinig tijd en moet nu prioriteiten gaan stellen. Mijn kinderen hebben vrij van school, gelukkig kunnen opa en oma ook oppassen zodat ik mijn handen vrij hen en ik wil gewoon vaart maken nu het nog kan.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 07:24

Heel herkenbaar dat prioriteiten stellen :j
Hier heb ik de bovenverdieping en de keuken afgemaakt voor de verhuizing, de rest komt nog wel.

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:01

Super leuk dat jullie uiteindelijk dit huis hebben gevonden! Zou voor mij een droom zijn.
Er zit nog wel wat werk aan, maar je gaat al als een speer dus dat komt vast goed.
Ik volg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:14

Wat heb jij al hard gewerkt zeg, niet normaal.
Dit bied wel hoop voor de toekomst _O-

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:46

Wow kiek, je gaat alweer als een malle... doe je ook een beetje lief voor jezelf?
Ga je de paarden gelijk overhalen of eerst alles af?

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:13

Gaaf!! Ook mijn droom. Hopelijk gaat die volgend jaar in vervulling *\o/* Heel veel succes gewenst met klussen/opknappen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 12:56

corine1981 schreef:
Wow kiek, je gaat alweer als een malle... doe je ook een beetje lief voor jezelf?
Ga je de paarden gelijk overhalen of eerst alles af?

jaja mama Crien ( wat lief dat je je zorgen om mij maakt) ik rem mijzelf af en toe wat af :o ik ken mijzelf inderdaad te goed om te weten dat ik anders 12 uur per dag ga klussen. Ik heb vrijdag nu als vrije dag ingepland voor mijzelf en ga dan niks aan het huis doen ( maar vermoedelijk wel de was bijwerken en poetsen in mijn eigen huis)

Ik wil eind juni de paarden verhuizen, vanaf juli kan dan iemand mijn weiland overnemen .\

Dus planning :list:
Nu nog exact 1 week dat ik nog extra in de tuin kan klussen als bonus

Dan 3 weken in huis klussen en elke dag dat ik erheen ga een volle trailer met zolder, garage, bijkeuken en tuinhuis spullen meenemen, in het weekend 25/26 mei alle meubels verhuizen en dan heb ik nog 1 week om alles op z`n plek te zetten en ons verkochte huis leeg te krijgen en netjes achter te laten en dan 1 maand de tijd om de stal te bouwen en alles af te maken zodat de paarden over kunnen

Voor nu heb ik er nog ontzettend veel zin in en heb ik nog energie genoeg, zal straks wel anders zijn ben ik bang

En dan vermoedelijk nog 25 jaar op aan en om het huis heen verbouwen en opkappen :D

Forcalquier schreef:
Gaaf!! Ook mijn droom. Hopelijk gaat die volgend jaar in vervulling *\o/* Heel veel succes gewenst met klussen/opknappen.

succes! Hopen dat het jou ook lukt

Robijntje, jullie mogen ook al bijna beginnen toch? Komt vast goed!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:17

Mooie planning zeg! Je enthousiasme en werklust werkt wel aanstekelijk zeg!! Heb (nog) niks om te verbouwen of aan te pakken, maar ik sta ook nu al te trappelen :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 19:45

Vandaag helaas niet verder kunnen gaan aan de ren. Wel verder gegaan met snoeien en 2 keer groenafval weggebracht aar de stort al lijkt de berg niet kleiner te worden. Ik wild ebeginnen aan de compost mmet takken maar dat is echt geen doen, ga kijken voor een kraan. De takken heb ik er iets tussenuit gehaald maar dat ligt er al jaren en het valt gewoon uit elkaar. Die berg moet echter wel weg want precies daar komt in het midden een poort en beide zijden komen paneelhekken. Ik heb een begin gemaakt om het omver te scheppen dat ik in elk geval een halve meter ruimte heb om het hekwerk al te plaatsen . Kwam gelukkig nu geen muizen maar ik kwam wel kikkers en padden tegen

Ook al het kippen en schapengaas wat ik kon vinden uit de grond getrokken, is inmiddels ook een grote aanhanger vol
Afbeelding

De schutting van gaas en windbreekgaas verwijderd , het oogt een stuk ruimer ineens.
Afbeelding

Morgen wil ik nog meer groen wegvoeren naar de stort en misschien het rotte hokje al verwijderen. Ook moeten alle stapels met stoeptegels verplaatst worden. Misschien ook handig om dat morgen per aanhanger te doen. u alleen maar hopen dat het in de ochtend droog is zodat ik vaart kan maken.

De berg met afval van dichtbij, meeste is er al uit maar je ziet nog steeds hout en cementreste liggen
Afbeelding

De eigenaren gaan vrijdag het resterende puin weghalen, ik ben benieuwd

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 18:09

Ook vandaag heb ik niet stil gezeten, alleen de ochtend maar toch 4 uur gesleept en dingen al opgeruimd. Overal liggen stoeptegels, maaskeien, stapstenen en paden met beton, overwoekerd door gras en struiken.

Voor

Afbeelding

en na
Afbeelding

Vandaag alle stapels met metselstenen, stoeptegels en dakpannen op een plek gezet waar ze niet direct in de weg staan.
Afbeelding

Ik zou heel graag verder willen met de ren en de panelen maar het regent nu en manlief is moe dus dat wordt uitgesteld aangezien ik dat niet alleen kan

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 01:11

Je schiet wel echt op.

Snap niet dat mensen het zo hebben laten verslonzen. Waarom heb je dan zo een stuk grond? Is toch zonde.....
Maar goed, misschien kwam het daarom wel te koop en is dat jullie mazzel :)

Ik hou van netjes gesorteerd :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:53

Lekker bezig! :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 20:36

Vandaag uiteindelijk 7 aanhangers vol puin uit de grond gehaald met de verkoopster. Niet mijn taak en ik was het op het eind ook behoorlijk zat maar het is eruit!! 2 x 8 kuubs containers puin alleen uit de tuin. Vooral het deel wat in de grond zat heeft ontzettend opgehouden, puin lag er al 30 jaar en er groeiden al bomen overheen die ik ondertussen ook meteen uitgegraven heb omdat ik anders niet aan de stenen kwam.

Afbeelding
Afbeelding

en soms vind je zoiets
Afbeelding

Verder gegaan aan de kippenren voor zover mogelijk en een deel stuiken omgeplant
Stuk waar ze staan moet ik straks met de auto naar stal kunnen rijden en wordt dus bestraat en ze waren nog goed dus op een ander stuk in de grond gezet
manlief was klaar met werken en kon gelukkig helpen

Afbeelding

De buren hebben een mega grote boom gekapt, ineens een stuk lichter dan tijdens de bezichtigingen maar ik ben benieuwd of die er zo blijft liggen of nog afgevoerd gaat worden.

Tevens hun sierrand om hun kiezeltuintje ( van zo`n open stenen die je ook kan metselen) weggehaald en meteen stoepbandjes om het terras geplaatst omdat dat begon te verzakken
. Dat stukje tuin met siersteentjes, beeldjes en die stenen verdwijnt dus helemaal en wordt deels gazon en deels doorrijplek voor de auto

Morgen weer een dag

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:53

Jeetje je hebt weer hard gewerkt!! Niet normaal wat er allemaal uit zo'n tuin en stuk grond kan komen he! Maar dan is het straks ook echt opgeruimd en dan kan het leuke werk beginnen!
Wel lekker van die ene boom, omdat het gelijk een stuk lichter is. Neem inderdaad wel aan dat ze het nog kort gaan zagen en af gaan voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 22:03

Jeetje wat een bergen verzet jij iedere keer zeg!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 13:16

wauw wat een klus! snap dat je er af en toe helemaal klaar mee bent. Voor nu lijkt het alsof je niet ziet wat je doet maar kijk straks maar eens in het geheel, stukje bij beetje knapt het echt op!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:07

Ben heel erg benieuwd hoe dit er uit gaat zien, heel veel succes! :D

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 17:31

:j
Laatst bijgewerkt door puttertje op 04-01-25 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 18:16

[/quote]Ik heb vrijdag nu als vrije dag ingepland voor mijzelf en ga dan niks aan het huis doen ( maar vermoedelijk wel de was bijwerken en poetsen in mijn eigen huis) [/quote]

>;) iets klopt er niet, vandaag is het zaterdag en gisteren? O:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 19:40

joyce83 schreef:

Ik heb vrijdag nu als vrije dag ingepland voor mijzelf en ga dan niks aan het huis doen ( maar vermoedelijk wel de was bijwerken en poetsen in mijn eigen huis) [/quote]

>;) iets klopt er niet, vandaag is het zaterdag en gisteren? O:)[/quote]

eehmmmm, ergens een vrijdag vrijdag in juli?
oeps

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 21:14

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb vrijdag nu als vrije dag ingepland voor mijzelf en ga dan niks aan het huis doen ( maar vermoedelijk wel de was bijwerken en poetsen in mijn eigen huis)

joyce83 schreef:
>;) iets klopt er niet, vandaag is het zaterdag en gisteren? O:)

eehmmmm, ergens een vrijdag vrijdag in juli?
oeps, maar wel veel gedaan

Vandaag is het kippenhok / konijnenhok betegeld, er hoeft er nu alleen nog maar een dak op te komen en zijn alle struiken uit de grond en alle bomen gesnoeid waar ik eraan kwam, nu nog wachten op een kraan dat die eruit kunnen en nog wat stoetegels verwijderd.
Morgen paatjes plaatsen in het bosgedeelte enn de resteerde tegels verwijderen

Ik wilde vandaag graag het oude hok slopen maar er zat dus eenn vogeltje te broeden in dat nestje waar ik de foto van geplaatst had, ik meende dat die leeg was maar er lagen dus 8 eitjes inSnel teriggestopt en mama vogel kwam weer terug op het nest

Dan maar een maand uitstellen om het hok weg te halen, heeft geenhaast en zo komen er misschien 8 nieuwe vogeltjes erbij
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 27-04-19 21:17, in het totaal 2 keer bewerkt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 21:15

Dank je wel voor het aanpassen van mijn verkloote quote :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 21:17

joyce83 schreef:
Dank je wel voor het aanpassen van mijn verkloote quote :)

knap he, meteen een verhaal erbij gezet van de vorderingen van vandaag, helaas vergeten foto`s te maken