Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Noeps schreef:2 personen, €300-350 per maand. Veel vers spul, fruit en groente maar het zijn vooral de lekkere wijnen, speciaalbiertjes en kaasjes die aantikken.
Sky schreef:Ik moet wel bekennen dat ik schrikbarend veel mensen langs zie komen die puur voor goedkoop gaan en niet voor biologisch/duurzaam. Dat verbaast me echt, ik dacht dat wij als Nederlanders best wel besef daarvan hadden. In ieder geval in mijn omgeving wordt je wel raar aangekeken als je met kiloknaller vlees aan komt zetten.
Sky schreef:Ik moet wel bekennen dat ik schrikbarend veel mensen langs zie komen die puur voor goedkoop gaan en niet voor biologisch/duurzaam. Dat verbaast me echt, ik dacht dat wij als Nederlanders best wel besef daarvan hadden. In ieder geval in mijn omgeving wordt je wel raar aangekeken als je met kiloknaller vlees aan komt zetten.
Sky schreef:Ik ben ook maar een student, maar ik ga expres bijvoorbeeld voor het biologische vlees met 35% korting, of kies er voor een paar dagen vegetarisch te eten! Je hoeft echt niet rijk te zijn om verantwoord boodschappen te doen!
plantje01 schreef:Sky schreef:Ik moet wel bekennen dat ik schrikbarend veel mensen langs zie komen die puur voor goedkoop gaan en niet voor biologisch/duurzaam. Dat verbaast me echt, ik dacht dat wij als Nederlanders best wel besef daarvan hadden. In ieder geval in mijn omgeving wordt je wel raar aangekeken als je met kiloknaller vlees aan komt zetten.
Besef je dat het niet voor iedereen mogelijk is? Ik snap dat als je kinderen hebt die nog moeten groeien je graag wat vlees geeft en dat het te duur is voor sommige mensen om dat allemaal biologisch te doen. Of een goedkope zak bananen van ver weg koopt. Beter wel voedingsstoffen dan het niet kunnen kopen. Je kan niet in de portemonnee van iemand kijken
verootjoo schreef:plantje01 schreef:Besef je dat het niet voor iedereen mogelijk is? Ik snap dat als je kinderen hebt die nog moeten groeien je graag wat vlees geeft en dat het te duur is voor sommige mensen om dat allemaal biologisch te doen. Of een goedkope zak bananen van ver weg koopt. Beter wel voedingsstoffen dan het niet kunnen kopen. Je kan niet in de portemonnee van iemand kijken
Duurzame keuzes zijn niet per se duurdertenzij je bij de voedselbank loopt is het prima mogelijk om goedkoop én duurzaam te eten.
Biologisch is ook niet per se duurzamer dan niet-biologisch. Het zit m ook in andere keuzes.
Wij hebben ook geen top-inkomen ofzo hoor...
Het verbaasde mij ook hoeveel mensen voor niet-duurzame keuzes gaan en hoe je er op aangesproken wordt als je er wat van zegt.