Gemiddelde kosten per maand aan boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 08:38

Omdat er op HTT meer topics over het financiële aspect van boodschappen lopen, verplaats ik dit topic van LZP naar HTT.

Cerilene_

Re: Gemiddelde kosten per maand aan boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 08:46

Hier doen we elke week grote boodschappen van rond de 100 euro. Dan moet ik nog kleine en losse dingen doordeweeks halen en ook luiers, doekjes, peutermelkpoeder etc. Gemiddeld in totaal ongeveer 500 per maand denk ik. Soms meer als we wasmiddel, een maandpak luiers, of bepaalde verzorgingsproducten hebben gekocht.
Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen van 2 en 5.
We doen om de week boodschappen bij Lidl en de andere week bij Deka XL, doordeweeks ga ik voor de kleine dingen naar de kleine Deka.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 08:48

2 volwassenen die houden van lekker eten en wijntjes etc., 450 - 500 euro per maand ;-)

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 08:51

In mijn eentje €50-€100 per maand. Ik zit op kamers dus eet in het weekend vaak wel gewoon thuis.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:18

Noeps schreef:
2 personen, €300-350 per maand. Veel vers spul, fruit en groente maar het zijn vooral de lekkere wijnen, speciaalbiertjes en kaasjes die aantikken :9.

Dit had ik kunnen schrijven. Wij geven met z'n tweeën + kat 300-350 in de maand uit, inclusief verzorgingsproducten en een hoop luxe producten. De boodschappen komen van AH en Hoogvliet. AH bestellen we meestal via een pick-up point waardoor er weinig/niks gekocht wordt dat niet op gaat.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:30

Wij zijn met 2 volwassen, inclusief verzorgingsproducten en huishoudelijke artikelen zo'n 400-500 euro per maand.

Wij halen alles bij de AH en Kruitvat. Halen wat we lekker vinden en bezuinigen niet op boodschappen/B-merken oid.

1 a 2x per week eten er mensen bij ons mee.

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:34

Hier voor ongeveer 200 tot 250 per week voor alleen de boodschappen. Gezin met 6 personen. Brood van de bakker, verder niets bijzonders. We eten veel vers, veel groente en fruit. Ik kook ook bijna altijd uitgebreid en gebruik weinig tot geen pakjes.1 zak chips in het weekend en alleen op zondag frisdrank en 1 x per week bij de patat. Snoep koop ik echt zelden, de kinderen lusten wel graag koekjes. Onze dochters bakken veel en graag en dat zit er ook allemaal bij.

We hebben wel grote eters trouwens. Ik doe 2 maaltijden met een 5 kilo zak aardappels, scheelt ook weeren minimaal 1 brood per dag...

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:47

Ik moet wel bekennen dat ik schrikbarend veel mensen langs zie komen die puur voor goedkoop gaan en niet voor biologisch/duurzaam. Dat verbaast me echt, ik dacht dat wij als Nederlanders best wel besef daarvan hadden. In ieder geval in mijn omgeving wordt je wel raar aangekeken als je met kiloknaller vlees aan komt zetten :o .

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:54

puma schreef:
2 volwassenen die houden van lekker eten en wijntjes etc., 450 - 500 euro per maand ;-)

Zouden er ook mensen zijn die van vies eten houden ;)

Grapje.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:55

Sky schreef:
Ik moet wel bekennen dat ik schrikbarend veel mensen langs zie komen die puur voor goedkoop gaan en niet voor biologisch/duurzaam. Dat verbaast me echt, ik dacht dat wij als Nederlanders best wel besef daarvan hadden. In ieder geval in mijn omgeving wordt je wel raar aangekeken als je met kiloknaller vlees aan komt zetten :o .

Maar je kunt niet in ieders portemonnee kijken.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:56

Sky schreef:

Ik schrik er juist totaal niet van. Als iets niet werkt dan ligt het in de supermarkt niet in de schappen. Is gewoon basis economie. Vraag en aanbod wordt tegen elkaar afgewogen.

Dan is er nog een verschil tussen het besef hebben en wat je huishoud portemonnee toelaat plus waar jij je geld aan wilt uitgeven. En vooral dat laatste zijn meestal luxe dingen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:56

1volwassenen en 2 kinderen.
Rond de 250 euro per maand aan boodschappen.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:57

Sky schreef:

Besef je dat het niet voor iedereen mogelijk is? Ik snap dat als je kinderen hebt die nog moeten groeien je graag wat vlees geeft en dat het te duur is voor sommige mensen om dat allemaal biologisch te doen. Of een goedkope zak bananen van ver weg koopt. Beter wel voedingsstoffen dan het niet kunnen kopen. Je kan niet in de portemonnee van iemand kijken

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:57

2 personen, €400/450 per maand inclusief verzorgingsproducten. Ik moet toegeven dat we alles bij de AH halen maar hier komen wel heel lage bedragen langs. Dat redden we echt niet. Koopjes jagen doen we niet, geen tijd voor.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:58

Ik ben met 1.5 pers 200 euro kwijt inclusief kat en meeste standaard verzorgingsproducten

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:03

Ik ben ook maar een student, maar ik ga expres bijvoorbeeld voor het biologische vlees met 35% korting, of kies er voor een paar dagen vegetarisch te eten! Je hoeft echt niet rijk te zijn om verantwoord boodschappen te doen!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:05

200-250 per maand met 2 personen. We eten vrij gezond maar ik let wel op wat er in de aanbieding is.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:09

Oké ik moet me maar is verdiepen in beter zuiniger boodschappen doen... schaam me rot :\

Ik geef €500 á €600 uit aan eten en huishoudelijk. Voor 2 personen... probeer al groot in te slaan etc alleen het vlot niet zo. Moet et wel bij vermelden dat wij allebei aan bodybuilding doen, dus zware krachtsport en wel heel veel weg "moeten" eten.. supplementen extra poeders etc nog niet eens meegerekend.. -O-

Maar eet dan ook het liefste vlees etc van de slager. Kaas bij de kaasboer etc dat ga k ook zo laten. :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:10

Sky schreef:
Ik ben ook maar een student, maar ik ga expres bijvoorbeeld voor het biologische vlees met 35% korting, of kies er voor een paar dagen vegetarisch te eten! Je hoeft echt niet rijk te zijn om verantwoord boodschappen te doen!

Hier hetzelfde we doen bijna alles plasticloos en eten vegetarisch. Zijn 50 euro per week kwijt inclusief koopzegels. Het is gewoon dat mensen het niet willen en liever hun geld ergens anders aan uitgeven

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:10

plantje01 schreef:
Sky schreef:

Besef je dat het niet voor iedereen mogelijk is? Ik snap dat als je kinderen hebt die nog moeten groeien je graag wat vlees geeft en dat het te duur is voor sommige mensen om dat allemaal biologisch te doen. Of een goedkope zak bananen van ver weg koopt. Beter wel voedingsstoffen dan het niet kunnen kopen. Je kan niet in de portemonnee van iemand kijken

Duurzame keuzes zijn niet per se duurder :) tenzij je bij de voedselbank loopt is het prima mogelijk om goedkoop én duurzaam te eten.

Biologisch is ook niet per se duurzamer dan niet-biologisch. Het zit m ook in andere keuzes.
Wij hebben ook geen top-inkomen ofzo hoor...

Het verbaasde mij ook hoeveel mensen voor niet-duurzame keuzes gaan en hoe je er op aangesproken wordt als je er wat van zegt.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:14

Rond de 500 a 600 euro per maand, wij zijn met ons zessen, 2 volwassenen en 4 kinderen waarvan 2 in de puberteit.

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:16

Ik heb het er eens met mijn moeder over gehad haha. Wij zijn met 4 volwassenen thuis en boodschappen budget is ongeveer 100 euro per week. Kattenvoer, schoonmaakmiddelen en wasmiddel vallen daar ook onder, hondenvoer niet. Verzorgingsproducten wist mn moeder niet zo goed, maar ik geloof niet dat dat onder het budget valt.

In februari hebben we €370 uitgegeven, en daar zat nog een verjaardag bij.
Deze maand zitten we al op €250 :$

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:23

Wij geven met 2 personen en 2 katten rond de 60 euro per week uit incl. verzorgingsproducten.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:25

verootjoo schreef:
plantje01 schreef:

Duurzame keuzes zijn niet per se duurder :) tenzij je bij de voedselbank loopt is het prima mogelijk om goedkoop én duurzaam te eten.

Biologisch is ook niet per se duurzamer dan niet-biologisch. Het zit m ook in andere keuzes.
Wij hebben ook geen top-inkomen ofzo hoor...

Het verbaasde mij ook hoeveel mensen voor niet-duurzame keuzes gaan en hoe je er op aangesproken wordt als je er wat van zegt.

Maar daar hoef je ook niets van te zeggen. Dat bepaald iedereen voor zichzelf en heeft een ander niets mee te maken.

Hier is het heel erg wisselend, vanwege het werk van mijn partner. Zal het eens bij gaan houden, ben wel eens benieuwd hoeveel wij kwijt zijn. Denk dat ik me kapot schrik... :o Wij kopen dan ook vlees bij de lokale boer waarvan we weten hoe de dieren het gehad hebben. Kost meer, maar ik vind het prettiger. Al eet ik ook wel meerdere keren vegetarisch. Verder kopen we wat we lekker vinden en bestellen ook nog wel eens wat (sushi bijvoorbeeld).

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:44

Huishouden van 6 personen (kinderen tussen de 12 en 20) ongeveer €100 per week. Eten vegetarisch en zo veel mogelijk plantaardig. Ik let erg op aanbiedingen en koop zoveel mogelijk seizoensproducten en vermijd kant en klaar, pakjes en voorverpakt zo veel mogelijk.