Welk servies hebben jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Re: Welk servies hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:29

Mooi Neila! En eigenlijk tijdloos he!

Ik heb een heel uitgebreid boerenbont servies.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:45

Oeh beneiuwd naar een foto zorro. Heb je t ook in gebruik?

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 21:00

Pools servies! Ookwel bunzlau genoemd :) ben 1,5 jaar geleden begonnen met 1 bolle mok en sindsdien steeds wat bijgekocht en gekregen! Het zijn meerdere motieven maar alles blauw/wit waardoor het altijd bij elkaar past. Doel is om voor oktober van alle ‘basics’ 5 te hebben (5 ontbijtborden, 5 dinerborden, schoteltjes, kleine mokken, (middel)grote mokken en schaaltjes niet perse 5 maar gewoon allerlei formaten). De mokken en schoteltjes heb ik al ruimschoots gehaald, van ontbijt en dinerborden ieder 3 en schaaltjes gaan ook al lekker.

Een paar foto’s, heb niet alles op foto:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 21:24

Oh dat bunzlau is leuk, en dat servies van Fris ook! <3

Dat Belle en het Beest kopje heb ik ook, maar dat slingert hier eigenlijk alleen maar een beetje rond. Het bleek toch niet zo praktisch in het echt, gelukkig heb ik alleen dat kopje maar :+

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:46

Oeh dat bunzlau is mooi zeg!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 21:42

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:46

Hebben jullie nog suggesties voor leuk paasservies? Heb bij villeroy en boch wat leuks gezien, maar dat is wel echt redelijk aan de prijs.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:02

Ik doe niet mee aan servies dat enkel voor een specifieke gelegenheid kan dienen, nooit gesnapt. Ik heb intussen wat foto's opgesprokkeld van de serviezen die ik had en heb:

Het begon allemaal met dit Ikea servies, maar dat kegelde ik al snel buiten vanaf ik voldoende vintage serviezen bij elkaar gesprokkeld had :D
Afbeelding

Dit leuke Bavaria servies heb ik ook moeten weg doen, ik wou het servies van Melitta dat je wat verder zal vinden en ik moest van mijn vriend dan 1 servies wegdoen, dit vond ik een heel leuk servies maar al de rest vond ik leuker dusja. Het moest gaan. Dit servies begon met 1 koffiepot... en later vond ik toevallig de rest bij. Ik had de dessertborden, grote borden, schalen, soepterrine, ... alles er op en er aan! En dat heb ik gewisseld voor het Melitta koffierservies :') Maarja, wat moet een mens als ie verliefd is.
Afbeelding

Die serviezen heb ik dus niet meer. Wat staat er wel in de kast:

Een gebroken wit met bruin motief Biltons servies dat ik bij de kringwinkel vond, bijna helemaal compleet voor 12 man met schalen en alles er op en er aan. Ik combinaar het vaak met mijn bruin Boch koffie/thee-servies of mijn Waechtersbach appel-mokken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ook een Waechtersbach stippen-servies. Dat is hetzelfde als het hartjesservies, maar dan met polka dots. Ik heb er ook zeldzamere stuks zoals een grote schaal en botervloot. De koffiepot vind ik zo'n mooi pronkstuk, die gebruik ik af en toe ook als vaas <3
Afbeelding
Ik heb zelf even geen foto van mijn servies, dit is een vb van het internet:
Afbeelding

Dan mijn mooie mat zwart + mosterdgeel Melitta Copenhagen serviesje, dat is een koffieservies compleet met suikerpot, melkkan en koffiekan. Ook geen eigen foto, maar van inet geplukt:
Afbeelding

al de bovenstaande serviezen gebruik ik niet als dagelijks servies, ik was die ook enkel af met de hand. Die haal ik uit de kast als ik zin heb in gezelligheid of als er bezoek is. Ons dagelijks servies is ook een vintage serviesje, maar een goedkoop dat ook in de vaatwasser gaat. Ik heb er grote borden, kleine borden, soepborden en kommetjes van (bruin bloemenmotiefje):
Afbeelding

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:18

Oei, Ik ben 1 serviesje vergeten haha. Het is een samengesprokkeld roze bloemetjesservies uit de kringwinkel, speciaal bijeen gezocht voor de babyshower die ik voor mijn zus georganiseerd heb (niet bij mij thuis, wij zijn nog ah verbouwen). Grote borden, tasjes en ondertasjes zijn dus allemaal apart gekocht en bij elkaar gecombineerd. Het is een set voor 8 personen. Maar ik ga het wel weer wegdoen.

Afbeelding

Zo zag het er uit op tafel:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:25

Ik heb wat borden van mn moeder gekregen die ze ooit eens goedkoop op de kop heeft getikt.
Niks bijzonders!

En van een bokker via het weggeeftopic heb ik 4 hele leuke borden gekregen! Die komen van de Xenos, maar zijn er inmiddels niet meer.

Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:38

Wij hebben het New York servies van de blokker, wit met een ribbeltje er in. Best saai als ik de serviezen hier zo zie :+ Hebben er dinerborden, ontbijtborden, soepborden, 2 maten kommen en koffiekopjes van. We zijn er erg blij mee!

Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:15

Bij de kringloop zie je inderdaad weleens complete serviezen staan.