Private lease interessant?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:14

sanso schreef:
Even een vraagje; bij welke maatschappij zitten de mensen met een PL auto? En zijn jullie tevreden of al nare dingen meegemaakt?
De mijne loopt nu via JustLease.

Mijne loopt via PSA Finance en daar ben ik heel erg ontevreden over. Alles duurt super lang en het wordt erg slordig afgehandeld (terugbelverzoeken worden genegeerd etc.) gelukkig is de Citroen dealer heel behulpzaam waar ze kunnen, dus dat maakt weer een beetje goed. :n

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:14

Ik zit bij Seat zelf, ben heel tevreden.

Cer
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:28

Anne. schreef:
verootjoo schreef:
Ja tuurlijk heeft het invloed :P Maar er wordt hier soms gedaan alsof het het meest onverantwoordelijke is wat je zou kunnen doen.
Als je de komende jaren geen hypotheek nodig hebt is er niks aan de hand. En zo wel staat die auto maar op 1 naam, en die kan je ook buiten beschouwing laten voor het aanvragen van de hypotheek. Moet wel het ene salaris voldoende zijn natuurlijk :)
Zou sowieso nooit het maximum van wat je kan krijgen op 2 salarissen aan hypotheek nemen.

Dit _/-\o_

En als je nou in je eentje woont ... :')
⚠️ Cer kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:28

Forward Lease :j

Machie

Re: Private lease interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:30

Wij hebben er eentje, 202 euro per maand, 18.000 km per jaar. Wij hebben de skoda citigo.Ik vind het wel handig. We hebben 1 eigen gekochte auto en dan deze. Grote voordeel vind ik dat je gewoon weet wat je per maand kwijt bent. Mijn vriend gebruikt hem voor woon-werk verkeer en daarnaast hebben we dan nog de nodige km's over voor ritjes naar familie ed :)

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:35

Ja, ik ben om!

Zodra mijn huidige barrel te veel reparaties en kosten maakt, stap ik over _/-\o_

Bedankt voor alle informatie! +:)+

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:38

Ik zit ook bij PSA Finance, maar heb ze in de twee jaar dat ik mijn auto lease nog nooit nodig gehad dus geen idee.
Voor mij is leasen veel voordeliger dan zelf kopen, ik ben beginnend bestuurder, rij zo'n 15.000 kilometer per jaar en zou aan de verzekering alleen al een godsvermogen kwijt zijn.

Onze "hoofdauto" is een eigen auto(man rijdt zo'n 60.000 per jaar) en dat ding kost een godsvermogen aan onderhoud en reparaties. Man is zelf heel handig, onze oude Volvo 940 kon hij met zijn ogen dicht uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, maar met de moderne auto's van tegenwoordig kom je er met handigheid niet meer, driekwart van dat ding bestaat uit elektronica en daarvoor moet je toch echt bij de garage zijn. Uitlezen hier, inleren daar. Deze moet dus binnenkort weg, er komen reparaties aan die veel meer gaan kosten dan die hele auto waard is.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:53

Ik had met PSA zelf te maken toen mijn lease auto van mijn naam af moest ivm hypotheekaanvraag. De auto moest op naam van mijn man of mijn moeder, omdat mijn hypotheek anders niet verstrekt kon worden 8)7 (We hebben het huis alleen op mijn naam/inkomen gekocht en niet samen) Het heeft letterlijk 3 maanden geduurd voordat PSA de omzetting geregeld had (op de website stond 10-15 dagen, lol.). Gelukkig waren de verkopers van het huis geduldig en is het achteraf allemaal gelukt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:55

Ik lease via Hiltermann, was een aanbieding van de garage waar wij vaste klant zijn. Ik rij trouwens een Mitsubishi Spacestar. Niet heel groot maar wel vijfdeurs en zelfs ik met mijn 1.88 kan redelijk comfortabel achterin zitten.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:00

sanso schreef:
Nirvana_ schreef:
Een rekensommetje zegt dat ik goedkoper uit ben om een Smart ForFour (elektrisch) te leasen, dan het oude barrel wat ik nu heb aanhouden...
Ben 300 euro benzinekosten in de maand kwijt, + verzekering, + wegenbelasting
De Smart zou ik kunnen leasen voor zo'n 340 p/m

En dan is onderhoud nog niet eens meegerekend.

Verleidelijk! Waar zit het addertje? :+

Edit: Gevonden. De actieradius van de Smart is te klein. En daarna wordt een elektrische auto private leasen fors duurder :D

Na een avondje rekenen kwam ik ook een paar tientjes goedkoper uit met de lease auto als mijn eigen auto nu. En dan hebben we het nog niet over reparaties ed.
Schrok er wel een beetje van

Bij private lease is dat toch incl .

Cer
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:03

Als ik zo een beetje zit te kijken, lijkt de Aygo bij de Toyota dealer zelf het gunstigst geprijst... maar onder de 230 kom ik nergens volgens mij..
Die prijzen van 200, zitten daar wel banden onder? :P #geintje
⚠️ Cer kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:08

Cer schreef:
Als ik zo een beetje zit te kijken, lijkt de Aygo bij de Toyota dealer zelf het gunstigst geprijst... maar onder de 230 kom ik nergens volgens mij..
Die prijzen van 200, zitten daar wel banden onder? :P #geintje

:))

Mijn C1 van 183 euro pm rijdt prima, mét bandjes :D Was alleen wel een actie geloof ik. Geen idee wat ze normaal kosten per maand. Denk 200 ofzo?

sanso
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 16:08

Ja maar mijn eigen auto niet pompadour ;)

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:29

Het loont heel goed om aanbiedingen te zoeken. Ik rij een Hyundai i10 Comfort (alleen geen navigatie, wel airco, cruise control e.d.) mag 20.000 km rijden voor € 209.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:37

Die van mij is helemaal zonder opties trouwens. Wel met airco maar verder helemaal gestript. Vind het niet zo erg, ze hadden een full option variant staan en hoewel ik even heb getwijfeld scheelt het me iets van 50 euro per maand dus dan is de keuze snel gemaakt.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:41

Oh nu je dat zegt weet ik het weer Emma.
Mijne is full option. Dat was de aanbieding: full option voor de prijs van een basic. :j dus met airco, afstandsbediening, bluetooth, usb poort, cruisecontrol etc.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:41

Ik heb airco, electrisch bedienbare ramen, electrisch bedienbare spiegels met verwarming, luxe stuur, radio met bluetooth koppeling, regensensoren, parkeersensoren en zo nog wat rommels voor 189 euro, obv 2 jaar en 15K km.

Cer
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:45

dat is wel een hele goede aanbieding pantykous :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:53

Pantykous schreef:
Ik heb airco, electrisch bedienbare ramen, electrisch bedienbare spiegels met verwarming, luxe stuur, radio met bluetooth koppeling, regensensoren, parkeersensoren en zo nog wat rommels voor 189 euro, obv 2 jaar en 15K km.

Wow dit is echt een hele goede deal. Ik betaal 210 en heb 15k maar zit aan een contract van 5 jaar vast :Y)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:59

Ik via private lease en dan via leasecollectief van de consumentenbond
Hier all weather banden :Y) ik ben niet zo goed in op tijd laten wisselen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:06

Ik heb er geen bandenservice bij, ik wissel toch niet en in NL heb je je winterbanden misschien 3 dagen per jaar nodig. Dan vind ik liever voor die 3 dagen een andere oplossing :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:07

Pantykous schreef:

Ik heb hetzelfde zonder parkeersensoren, maar dan 3 jaar en 10k km voor 183 euro :j
Jij hebt wel een hele mooie deal zo zeg!

Cer
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:08

Ik vind winterbanden ook een beetje overdreven... is er wel een keus tussen winter en all weather, ik heb dat zo nog niet gezien eigenlijk.. alleen dat een setje winterbanden ong 180 euro pj kost gemiddeld geloof ik.. das altijd nog goedkoper dan ze voor je eigen auto kopen :') meen ik..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:10

Geen idee Cer. Ik heb standaard AW banden en kon winterbanden als optie kiezen voor 15 euro per maand extra. Maar dat vind ik niet zo nodig met de sneeuw die we hier hebben. Ik rij altijd prima met AW banden in elk geval. :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:36

Ik lees hier nu steeds nog mee, maar ik moet zeggen dat ik t steeds aantrekkelijker vind klinken :=.