Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Walkure

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:03

Wij hebben ook een Dyson V8 (Volgensmij de absolute pro ik weet het niet meer) en heel tevreden mee, nu zijn we bezig met de verhuizing en merken we wel dat hij snel leeg is als je hem op de max. stand zet.

Maarja we pakken nu ook best wel vaak de stofzuiger erbij omdat het huis een bende is, als het straks klaar en opgeruimd is zal dat hopelijk wat meer meevallen. We zoeken alleen nog een plek waar we hem aan de muur kunnen hangen en waar ook een stopcontact hangt :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:02

Wij hebben volgens mij ook de V8 absolute pro. :+

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:19

Die prijs van de V8 is wel een stukje prettiger dan die van de V10. Heeft iemand van jullie de fluffie uitvoering? Volgens de site van coolblue is die aan te raden voor harde vloeren en aangezien ik alleen harde vloeren en een laagpolig kleed heb...

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:48

Ceetje_bokt schreef:
Die prijs van de V8 is wel een stukje prettiger dan die van de V10. Heeft iemand van jullie de fluffie uitvoering? Volgens de site van coolblue is die aan te raden voor harde vloeren en aangezien ik alleen harde vloeren en een laagpolig kleed heb...

Me! Fluffy... wie bedenkt het :') Staat ook nog op de stang.

De V8 absolute/total clean/fluffy zijn allemaal hetzelde is mij in de winkel verteld. Het verschil zit hem in de accessoires. Bij de andere 2 modellen zat er een ander of extra voetstuk bij. Althans dit gaf de Mediamarkt aan. Ervanuitgaande dat het klopt. :D

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:52

Ja de V8 is er!
Geluid valt mij heel erg mee. Heerlijk wendbaar

https://youtu.be/xKgTDGnbhj0

Dit is een hele duidelijke review voor wie twijfels tussen de V8 en de v10 ( in het begin wat saai)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:00

Ceetje_bokt schreef:

Jep, de fluffy hier in gebruik. Ideaal bij harde vloeren en kortpolig tapijt. Vind het ook een ideaal dingen om de auto schoon te maken. Geen verlengsnoer meer nodig, heerlijk!
Plinten en vensterbanken ff snel afstoffen, bank schoonmaken, even snel onder de eettafel. Kan niet meer zonder.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:42

superpony schreef:
Zuigt een kruimel ding echt haren op van de bank??

Wij hadden er 100jr geleden eentje thuis, en dat deed amper wat. Beetje kruimels en zand, maar met veel moeite.
IK moet echt altijd de stofzuiger pakken en hulpstukken om de bank haar vrij te krijgen. Hoekbank en ben ik bijna uur mee bezig. Daarom hebben we er maar hoezen om gedaan, scheelt zoveel werk.

Wij hebben de dyson dc34 animal (kruimeldief) ooit gekocht toen we nog 2 katten hadden (Maine coon en een kruizing met korte haren). Stoffen bank van Ikea met een beetje dikke wollige stroeve stof. Fantastisch met kattenharen. Ook alles geprobeerd. Maar de dyson was echt het enige wat hielp. Als we thuiskwamen snel met dat ding erover en de haren waren weg. Zit een speciale kop met motor in bij. Volgens mij verkopen ze dit type niet meer, maar misschien hebben ze nog wel altijd die speciale mond voor op de ‘kruimeldief’ van dyson.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:44

Dyanne_z schreef:
Ja de V8 is er!
Geluid valt mij heel erg mee. Heerlijk wendbaar

https://youtu.be/xKgTDGnbhj0

Dit is een hele duidelijke review voor wie twijfels tussen de V8 en de v10 ( in het begin wat saai)

Hebben filmpje net hier uitgebreid bekeken, heel helder inderdaad! Wij denken al heel lang na over een dyson steelstofzuiger. Over de kruimeldief zijn we erg tevreden.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 02:17

Ceetje_bokt schreef:

Ons pap heeft hem, die zij. Er dik tevreden over. Ikzelf vind het een onding :+ maar dat is alleen omdat je tijdens het zuigen de knop ingedrukt moet houden

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:07

Heeft iemand ervaring met de accu's van de 'niet Dyson's' ? Mijn ervaring met gewone kruimeldieven is dat die echt heel snel overleden zijn. Ik zoek een wat betaalbaardere variant,

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:42

enny schreef:
Een uur stofzuigen?? :oo Hoe groot is je huis dan wel niet? Ik ben met 20 minuten wel klaar incl trap en onder het bed stofzuigen, maar dat is dan een kleine tussenwoning.
Mocht mijn huidige stofzuiger het begeven dan ga ik ook voor een draadloze, heerlijk lijkt me dat! Geen gesleep meer dat onding van nu en met twee katten in huis mag er wel dagelijks even stofgezogen worden..

Ik ben echt 2 uur bezig als ik het hele huis doe. Meestal is het niet eens heel vies haha. Dan wel alle hoekjes gehad.

Heb gehoord (en al 2 soorten uitgeprobeerd) dat ze wel vrij zwaar zijn in de hand. Mijn ouders hebben er 1 met verlichting dat is wel handig maar je blijft dan bijna altijd stof zien :D

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:22

Om kattenhaar te verwijderen gebruik ik trouwens de Domo kruimeldief deze is echt super om kattenhaar van de bank te krijgen, werkt nog beter dat de Dyson.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:55

Ik heb nav dit topic de V8 besteld en ga m zo ophalen bij bcc! Vriendlief wilde eigenlijk de V10, maar na een recentie van iemand due de V8 en de V10 vergeleek toch voor de V8 gekozen vanwege de goede prestaties op harde vloeren én het prijsverschil.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:08

Sinds gisteren trotse eigenaar van de V8, even wennen aan de beweeglijke voet, maar zuigt als een malle en het geluid is zachter dan van mijn huidige Philips stofzuiger. Helaas ga ik morgen al terug, want het legen gaat niet zoals op de YouTube filmpjes. Als ik de hendel omhoog doe, klikt de onderkant niet open. Ik vind hem wel zwaar in de hand liggen, geen aanrader voor iemand met bv artrose ofzo.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:35

Ceetje_bokt schreef:
Sinds gisteren trotse eigenaar van de V8, even wennen aan de beweeglijke voet, maar zuigt als een malle en het geluid is zachter dan van mijn huidige Philips stofzuiger. Helaas ga ik morgen al terug, want het legen gaat niet zoals op de YouTube filmpjes. Als ik de hendel omhoog doe, klikt de onderkant niet open. Ik vind hem wel zwaar in de hand liggen, geen aanrader voor iemand met bv artrose ofzo.

Haha, ik terug naarBCC, blijk ik de hendel te voorzichtig omhoog te halen #zuigtvrolijkverder

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:51

Hier nu een weekje de V8.
En ben nog steeds tevreden.
Stofzuigen is gewoon leuk geworden!

Was verbaasd hoeveel zand de trap borstel van de tredes zoog. Neemt echt de onderlaag mee van tapijt op de trap. Super blij

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:02

Ceetje_bokt schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Haha, ik terug naarBCC, blijk ik de hendel te voorzichtig omhoog te halen #zuigtvrolijkverder

Haha was hier hetzelfde :') .

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:47

Dyanne_z schreef:
Hier nu een weekje de V8.
En ben nog steeds tevreden.
Stofzuigen is gewoon leuk geworden!

Was verbaasd hoeveel zand de trap borstel van de tredes zoog. Neemt echt de onderlaag mee van tapijt op de trap. Super blij

Ik ben gewoon teleurgesteld als het al weer schoon is, dus ben net lekker met m'n modderschoenen naar binnen gelopen :')

Eerste keer legen kostte mij 10 seconden, 2 seconden voor het legen en 8 voor het 'jeetje' moment wat erna kwam..

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:55

Wij hebben sinds een maand de dyson v10.
Het is een belachelijk bedrag wat je er voor moet betalen.. MAAR!! Het is het echt zo waard!!

Het is zo makkelijk om hem even gauw tussendoor te pakken en alle verdiepingen te stofzuigen..! Zonder dat je denkt... “laat maar, hij staat op zolder, en ik heb geen zin dat hele ding naar beneden de sjouwen” ;-) .
Ik heb de dyson tot nu toe elke dag nog gebruikt!

Echt ideaal, ook om de auto mee uit te zuigen etc.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:41

Ik ben echt té blij...
Ik twijfelde al langer over een snoerloze stofzuiger. We wonen ontzettend klein, en hebben zelfs geen extra slaapkamer en opbergruimte. We moeten het dus doen met kasten en de te kleine meterkast waar geen normale stofzuiger in past. Op zich geen probleem maar de stofzuiger staat dus altijd in de gang of de woonkamer, wat toch een doorn in het oog blijft... Door dit topic toch maar een dyson V8 aangeschaft, met het idee hem in de hoek van de woonkamer te hangen. Ik had het eigenlijk niet verwacht, maar wat blijkt, hij past gewoon in de meterkast!! Eindelijk die stofzuiger uit het zicht! En waaauw wat kan dat ding zuigen. :') Halve kat uit het tapijt gehaald. Terwijl ik die altijd heel uitgebreid met verschillende mondstukken stofzuig kon ik nu gewoon de steel er aan laten. :D
Echt... Waar je mij wel niet blij mee kunt maken.. _O-

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:08

kinderhand is gauw gevuld :D (hoewel, de prijs is natuurlijk nog steeds pittig, maar ik ben er ook blij mee. Wij moeten onze schoonmaakkast in de keuken aanpassen. Heb nu nog zo'n uittreksysteem van ikea, maar die gaat eruit.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:51

Wij hebben de V6 ook in de meterkast, dit is ideaal, lekker centraal in het huis en buiten zicht. En geen andere ruimte in kast kwijt.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:23

Ik ben heel eigenwijs geweest en een goedkoop alternatief gekocht: de turbotronic. Wat een geweldig aparaat! Doet niet onder van onze oude dyson (met snoer) maar dan voor €99, veel stiller en snoerloos. Super blij! Dus voor mensen die minder willen uitgeven, het is zeker een aanrader!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:33

Wij hebben ook een Dyson, volgens mij V6? Niet die duurste in ieder geval. Ik vind het een verademing, geen stofzuiger die elke keer omvalt, niet meer in de knoop met de snoeren, geen gesjouw meer naar boven, heerlijk!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:40

Hebben jullie een filmpje met de verschillen tussen de v7 en de V8? Eerder had iemand hier een link geplaatst met het verschil tussen een v8-v10. Mijn vriend wil de v7. Mij lijkt het toch wel fijn dat hij niet heel snel leeg gaat. Je legt toch al veel geld neer dus doe het dan ook goed.
Uit het filmpje verschil tussen de V8/v10 bleek eigenlijk dat het verschil qua stofzuigertijd niet zo heel veel was.