Ik kan geen huis vinden in Utrecht / Op straat met kids?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:05

Indestal schreef:
Als je in zo een situatie en die heb ik in mijn eigen kring als vader tegenwerkt dan ja! Mijn vriendin is werkloos geworden en kan niet buiten haar regio solliciteren om daar te gaan wonen, ze woont te duur omdat ze geen huursubsidiewoning heeft kunnen krijgen! Papa werkt tegen want nu hoeft hij maar 15 minuutjes te rijden en anders ruim een half uur! En daar heeft hij geen zin in.

Als papa zo hard werkt, dan heeft hij alleen het weekend de tijd om de kids te halen en te hebben, dan maakt een half uur langer in de auto ook niet uit.

Beiden moeten een volwaardig leven kunnen leven.

Mijn vriendin heeft nu financiele zorgen, hij lacht haar uit, zij wilde immers weg? Anders neemt hij wel de kids en met kinderopvang en zijn moeder redt hij het wel....wat een samenwerking.

Als ze kan verhuizen naar de eerste dichtbijzijnde stad, heeft ze meer mogelijkheid op een baan, nu dus ww en te weinig, en kan ze een goedkopere woning gaan zoeken...

Helaas is dit een heel bekend probleem! Des strijd over de rug van de kids

Allemaal heel vervelend maar nog geen reden om alle vaders over een kam te scheren.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:17

Nood breekt wetten, het gaat er toch om dat er 2 huizen zijn, of dat nou wat verder rijden is of niet.
Regeling aanpassen en kijken wat haalbare oplossingen zijn:
Dus uitzoeken waar beide partijen wel allebei een huis kunnen krijgen wat betaalbaar is.

Blue_flower

Re: Ik kan geen huis vinden in Utrecht / Op straat met kids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:23

Aangezien TS al tijdje niet gereageerd heeft is de hele discussie wellicht wat zinloos?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:28

CharleyT schreef:
Indestal schreef:
Als je in zo een situatie en die heb ik in mijn eigen kring als vader tegenwerkt dan ja! Mijn vriendin is werkloos geworden en kan niet buiten haar regio solliciteren om daar te gaan wonen, ze woont te duur omdat ze geen huursubsidiewoning heeft kunnen krijgen! Papa werkt tegen want nu hoeft hij maar 15 minuutjes te rijden en anders ruim een half uur! En daar heeft hij geen zin in.

Als papa zo hard werkt, dan heeft hij alleen het weekend de tijd om de kids te halen en te hebben, dan maakt een half uur langer in de auto ook niet uit.

Beiden moeten een volwaardig leven kunnen leven.

Mijn vriendin heeft nu financiele zorgen, hij lacht haar uit, zij wilde immers weg? Anders neemt hij wel de kids en met kinderopvang en zijn moeder redt hij het wel....wat een samenwerking.

Als ze kan verhuizen naar de eerste dichtbijzijnde stad, heeft ze meer mogelijkheid op een baan, nu dus ww en te weinig, en kan ze een goedkopere woning gaan zoeken...

Helaas is dit een heel bekend probleem! Des strijd over de rug van de kids

Allemaal heel vervelend maar nog geen reden om alle vaders over een kam te scheren.

Sterker nog: Mijn ervaring is dat er meer moeders dan vaders tegen werken

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:30

Een weekend niet op Bokt geweest...
Dat lijkt me niet zo lang als je 3 kinderen hebt....

Misschien heb je gelijk of misschien heeft ze het even erg druk....

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:40

A3a1 schreef:

Dat zou kunnen. Maar zolang we niet weten hoe de situatie mbt vader is, denk ik dat de discussie nog steeds zinloos is.
Laten we eerst afwachten of TS überhaupt weer gaat reageren en of ze wel iets over de hele situatie kwijt wilt.

Althans; dat is mijn mening.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:43

A3a1 schreef:

Wel als je in hoge nood een topic plaatst omdat je denkt anders op straat te belanden. Het is 1 ding om een noodoproep te plaatsen maar dan moet je het ook wel opvolgen.
Zoals eerder gezegd is op de huidige markt 'pakken wat je kan pakken' Veel woningen zijn binnen de paar uur al weer weg. Als jij dan besluit dat je er wel een weekendje overheen kan gaan omdat je weet ik veel wat gepland hebt, is de nood gewoon niet zo hoog.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:40

In deze tijd is er meer dan bokt, althans voor sommigen wel...heeft bokt woningopties dan?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:44

Charly1, uiteraard heb ik weer vergeten om de te vermelden dat er heus wel goede vaders zijn ;) he war vervelend toch weer.

De regel van minimale kmters is juist in het leven geroepen om de echtelieden aan regels te laten houden omdat het meer niet dan wel goed gaat.

En ja als je graag alles zo leest dat er geen ruimte meer is voor nuance denken dan val je over deze post. Mijn vriendin neemt ook een uitzonderingspositie in in deze problematiek, zeer zelden komt het maar voor dat echtelieden elkaar dwars zitten, je hebt gelijk.

Bedankt voor de vingerwijzing, zal er de volgende keer aan denken....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:47

A3a1 schreef:

...ik denk dat het topic gaat over 'het erg druk hebben' - zorgen dat je niet op straat belandt IS hard werk!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:52

Schuur_ schreef:
A3a1 schreef:

Wel als je in hoge nood een topic plaatst omdat je denkt anders op straat te belanden. Het is 1 ding om een noodoproep te plaatsen maar dan moet je het ook wel opvolgen.
Zoals eerder gezegd is op de huidige markt 'pakken wat je kan pakken' Veel woningen zijn binnen de paar uur al weer weg. Als jij dan besluit dat je er wel een weekendje overheen kan gaan omdat je weet ik veel wat gepland hebt, is de nood gewoon niet zo hoog.

Van wie moet ze dat :7
Misschien struint ze wel alle huizenzoek sites af of hangt ze hele dagen aan de telefoon. Dit vind ik nogal een nare uitspraak.
TS is toch niet verplicht om op alles te reageren binnen een bepaalde tijdslimiet?

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:56

Misschien een oplossing om tijdelijk op een vakantiepark rondom utrecht te wonen.

Zodst je in die tijd rustig op zoek kan naar wat anders.

Permanent wonen mag vaak niet, maar de mogelijkheid om voor meerdere maanden wat te huren is er vaak wel. Helemaal nu het zomerseizoen bijna afgelopen is.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:04

Ik heb de gouden tip voor Mn huis via bokt. :') woon er alweer bijna 5 jaar met veel plezier.

Overigens die parken rondom maarsseveense plassen is permanent wonen gewoon legaal. Mn vriendin heeft er gewoond. In Breukelen op de scheendijk ook op het park waar ik zat. Maar dan woon je gewoon in een huisje niet in een caravan. En Mn vriendin zat wel in een geïsoleerde caravan. Daarvoor woonde er een andere vriendin van ons al 2 jaar.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:23

Ik weet natuurlijk niet waarom TS hier nog steeds niet reageert, wellicht is er iets wat we niet weten. Tenzij TS er echt een goede reden toe heeft vindt ik het redelijk asociaal hier een noodoproep te doen en dan vervolgens totaal niet meer te reageren. Er zijn toch ook aantal zeer bruikbare tips gegeven waar TS wat aan zou kunnen hebben! Er hebben veel mensen voor haar moeite gedaan om haar oplossingen, ideeën aan te dragen. Enige reactie daarop zou toch wel fijn zijn, men doet ook moeite TS inzichten en tips te geven omtrent haar nood. Al is het maar even een reactie dat je later nog reageert oid.Het geeft misschien wel aan wat voor soort houding TS heeft?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:51

Van wie moet ze dat :7
Misschien struint ze wel alle huizenzoek sites af of hangt ze hele dagen aan de telefoon. Dit vind ik nogal een nare uitspraak.
TS is toch niet verplicht om op alles te reageren binnen een bepaalde tijdslimiet?[/quote]

Van mij moet ze niks en hopelijk voor haar is de reden dat ze niet meer reageert omdat ze al een huis heeft gevonden.

Maar als je een noodoproep doet en mensen leven mee en willen helpen is het alleen maar netjes om ook te reageren. Ze moet ook de vragen niet beantwoorden over hoe het zit met de vader maar het kan wel helpen. Bokt heeft een groot bereik in NL en kan best een grotere kans zijn als bv Facebook maar dan komt het nog niet op een gouden schotel aanwaaien.

Ik kan me best voorstellen dat als er iemand in haar omgeving een oplossing voordraagt en ze reageert er niet op in/trekt zich terug met nieuwe liefde/gaat onder de radar/wijst alles af, ze ook niet meer geneigd zijn om nog eens een voorstel te doen. Het is een wisselwerking en je kan niet verwachten dat als je geen input geeft, er wel resultaten komen.

Het verbaast me trouwens dat TS in woningnood zit, ik heb een vermoeden in wat voor kringen ze leeft en normaal zijn deze mensen heel toegankelijk en open om hulp te bieden maar ik vermoed (let op! aanname) dat dat misschien de reden is dat pa heel graag controle over de kids/kids in de buurt wilt houden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:53

Ze plaatst geen noodoproep, ze vraagt wie er ook in deze situatie heeft gezeten en haar FB oproep om eventueel te delen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:04

En misschien: wie kent er iemand met een huis te huur in Utrecht?

Ze vraagt hier toch echt voor tips of huizen hoor

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:12

Helaas is het zo gesteld hier in Nederland. Je kan altijd bij leger des Heils terecht (daar zou ik heen moeten met 2 kleine kinderen onder de 2). Ik kon gelukkig bij Mn ouders terecht en heb nog een wachtrij van zn 6j te gaan alvorens ik een eigen plek heb.

Sterkte TS ik hoop dat je een plekje vind.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:14

Ts heeft wel de tijd haar fb bij te werken, wanneer je topic opend met toch wel een noodkreet en dan vervolgens niets laat horen( bvb bedankt voor de tips) dan denk ik dat de nood niet hoog genoeg is. En misschien is ze druk bezig met haar eigen bedrijf , wie weet.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:00

Het zou zomaar kunnen dat TS het heel druk heeft met zoeken naar een huis :Y)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:13

Ze is vandaag nog gewoon op het forum geweest , maar goed, blijkbaar is het niet zo dringend.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 18:38

Fijn dat jullie meedenken.

Ik was een paar dagen met m;n kids kamperen zonder internet.

Ik stel het op prijs wanneer er geen commentaar over mijn FB-keuzes worden geplaatst. Ik heb daar niet om gevraagd en het helpt me niet.

Inderdaad, door co-ouderschap (wat niet te veranderen is, gezien we beiden ondernemers zijn en de tijd zonder kinderen inzetten om onze bedrijfsactiviteiten uit te voeren) willen we bij elkaar in de buurt blijven wonen. Noord Groningen is daarmee geen optie.

Ik weet dat ik niet de enige ben in deze situatie, ik vraag om inspiratie. Niet om oordelen of kritiek.

Dank aan iedereen voor warme woorden en advies.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 18:38

Ianthe schreef:
Ze is vandaag nog gewoon op het forum geweest , maar goed, blijkbaar is het niet zo dringend.

Deze opmerkingen helpen me niet. Graag alleen opbouwend. Ik ben inderdaad het overgrote deel van m'n tijd aan het zoeken naar een huis (of voor m'n kinderen aan het zorgen).

Ik vraag jullie niet om mijn online aanwezigheid hier of op FB te controleren of daar kritiek op te leveren.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:48

Ik snap je gevoel Wilrieke, maar het feit is wel dat de wereld gemiddeld heel anders naar je facebook kijkt.
Plus ik vind het met minderjarige kinderen nogal wat, dat je er zelf zo in staat prima maar je kunt hier de grootste pesterijen om krijgen op school etcetera.
Dat is wel iets waar ik wat moeite mee heb en niet 100% begrijp dat je ze daarin niet in bescherming neemt tegen deze bedorven wereld, in dat opzicht.
Ik had als je bij mij voor mijn huis kwam ook verder gekeken naar een andere huurder, terwijl ik graaaag ben van leven en laten leven en vrijheid blijheid.
Maar dit gaat mij wat betreft kinderen in het spel gewoon wat te ver, en ik heb het vermoeden dat ik daar niet de enige in ben.
Ik denk dat het je weldegelijk helpt als je je facebook wat meer privé houdt, je plempt hier zo de link van je facebook neer, en vind het dan raar dat men er wat van zegt?
Je doet nu net of wij sneaky zijn gaan googelen op je facebook etcetera, maar zo ligt het net even niet. :n
Succes met zoeken naar een huis, maar ik denk dat het best wat tactischer aangepakt kan worden om je kansen te vergroten.
En dan vraag ik me echt af wat belangrijker voor je is, je hele sexuele gebeuren openbaar op facebook omwille van vrijheid, of een dak boven je hoofd.
Misschien niet wat je horen wil, maar het dat helpt me niet verder is onzin.
Scherm dat gewoon af, profileer je enigsinds doorsnee en zorg dat je straks een huis hebt voor je kinderen. -O-

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:54

Als menig bokker al met een scheef oog kijkt dan zullen verhuurders ook zo kijken. Lijkt me dus dat deze tip wel degelijk van toe gevoegde waarde is