Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Re: Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 00:38

Ik ben in shock hoeveel mensen stofzuigen. Thuis mijn kamer maximaal 1 keer per maand, en waar ik op kamers zit met de kruimeldief 1 keer per week eens een beetje langsgaan. En dan 2x per jaar, rond kerst en aan het einde van het academijaar leen ik een stofzuiger. Hier valt wel niets van etensresten ofzo op de grond, en schoenen zijn op mijn kamer waar ik studeer wel uit.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 01:31

Ik zou eigenlijk elke dag het hele huis moeten doen, maar dat red ik helaas echt niet qua tijd, dus doe vaak zo'n 4 a 5x per week beneden en boven vaak 3x.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 01:33

2x per week, indien nodig (lees: als ik me stoor) nog ff een bezem erdoor tussendoor en voor de plaatselijke troepjes heb ik een kruimeldief.
En 1x in de 1-2 weken wordt er gedweild na het stofzuigen.

Ik ben alleen, heb 2 katten waarvan 1 met lekker weer zo ongeveer buiten woont (die moet ik echt naar binnen slepen 's avonds laat :roll:) en een klein niet verharend hondje.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 01:48

Hier ook elke dag! Met 1 kat. Maar ook zonder kat zou ik elke dag stofzuigen :+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 03:05

Een keer per week vind ik genoeg. Tussendoor zonodig vegen. Ik heb echt een hekel aan de herrie van de stofzuiger :brr: .

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 06:00

Ik probeer iedere dag te stofzuigen maar sla soms ook een dagje over. Omdat ik grijze vloerbedekking heb zie je echt ieder kruimeltje oid. En daar kan ik dus slecht tegen. :+

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 06:21

Ik probeer om de dag. Maar soms heb ik er ook geen zin in na een dag werken. De bezem haal ik er wel altijd even door ivm de hond en de konijnen

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 06:35

romyloverrr schreef:
Ik ben in shock hoeveel mensen stofzuigen. Thuis mijn kamer maximaal 1 keer per maand, en waar ik op kamers zit met de kruimeldief 1 keer per week eens een beetje langsgaan. En dan 2x per jaar, rond kerst en aan het einde van het academijaar leen ik een stofzuiger. Hier valt wel niets van etensresten ofzo op de grond, en schoenen zijn op mijn kamer waar ik studeer wel uit.

Toen ik op kamers zat liet ik m’n huisgenoot het altijd doen :D
Dan deed ik de hele badkamer van top tot teen en hij stofzuigde.
Ik heb echt een hekel aan stofzuigen, na 3 minuten is het toch weer vies :+
Zo’n badkamer daar heb je nog een beetje eer van.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:46

1-2x per week boven, de benedenverdieping dagelijks maar vaak 2-3x per dag stofzuigen!
We hebben 4 katten (momenteel nog 6 kittens erbij) en 3 kinderen en spelende vriendjes, die knutselen, koek eten ed. Dus ja, vaak :+

De katten komen overigens niet boven, anders kon het daar ook wel dagelijks..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:52

6x per week beneden en 1x p.w. boven.

Alleen zondags stofzuig ik niet. Wij hebben 3 kinderen en een hond maar die is alleen s Avonds binnen. Ik zou zelfs twee keer daags kunnen stofzuigen maar dat doe ik niet.
Vaak stofzuig ik als me jongste der middagslaapje doet en tegen bedtijd van de kinders is het huis weer aardig vies

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:40

Nooit :D we zijn met twee en een kat.
We hebben wel wekelijks een poetshulp en als ik heel gek ben veeg ik de keuken uit. Verder doe ik de was. En de keuken en badkamer houden we schoon. Ik haat poetsen en val echt achterover van hoeveel sommige mensen poetsen hoor. Het is hier niet eens vuil? Naja wat kattenharen op de zetel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:42

Moet je eens hier komen als mijn dochter een boterham heeft gegeten :+ dan wil je echt wel stofzuigen hoor. Toen we nog een hond hadden hoefde ik trouwens gek genoeg minder te zuigen. Alle etensrestjes werden door hem keurig opgeruimd.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:45

Een tot twee keer per week, ligt aan de tijd en zin. Twee honden thuis. Gelukkig hebben we binnenkort weer een schoonmaakster die het nog een keertje extra kan doen, want in je eentje vier verdiepingen stofzuigen word je niet blij van en het is geen overbodige luxe. Als ik het goed wil doen, ben ik zomaar dik een uur aan het stofzuigen en dan moet de rest nog x'D. Ik ben van mezelf ook heel schoon maar met twee honden is het echt dweilen met de kraan open (of stofzuigen met rondvliegende haren ;( ). Ik heb het maar omarmd. Je ziet het een uur en daarna niet meer :+

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:56

Hier elke dag, soms wel 2 keer per dag.
Mijn zoontje die de hele dag van binnen naar buiten rent met aarde zand en allemaal rotzooi.
Een hond wat behoorlijk verhaard.
Boven verdieping doe ik minder, 1 keer per week zoiets.
Maar goed daar komen geen schoenen, dieren en rotzooi haha.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:57

Woonkamer, keuken, hal en bijkeuken 5-6 keer per week. Slaapkamers, gang en badkamer 1-2 keer per week.

We hebben een hond en een vogel en paarden aan huis..

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:01

1x per week, en waar nodig tussendoor met een swiffer achtig ding. Stofzuiger is dan ook vooral voor de hoeken waar die niet kan komen.

Ook ik sta versteld van de hoeveelheid die mensen stofzuigen :') Mijn buren zouden dat ook echt niet tof vinden, want dan wordt het of 7u 's ochtends of na 11u 's avonds :+

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:05

M'n moeder stofzuigt iedere dag, vooral beneden. Zo'n paar keer per week boven. Maar wat verwacht je met 18 huisdieren. :')

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:09

In principe stofzuigen wij 1x per week, maar vaak wordt het richting 2-3x in de week. We hebben twee vogels en twee konijnen, plus het stro en vlas dat mee komt van stal... De bovenverdieping doen we wel echt alleen 1x in het weekend, maar daar lopen we alleen met sloffen en het voordeel van nieuwbouw is dat het echt niet stoffig is.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:14

Vrijwel iedere dag. We hebben 4 honden en een grote tuin, dus er komt een hoop naar binnen.
Scheelt wel dat we sinds kort een Dyson V10 Absolute hebben. Deze stofzuiger zonder snoer pak ik toch veel sneller dan zo'n lomp ding met snoer.
Boven 1 - 2 per week.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:15

In ieder geval om de dag.. met 3 honden moet je wel;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:16

1 a 2 keer per week beneden, eens in de 2 weken boven :') maar ik dweil daar dan weer meer, want daar ligt enkel wat stof. We hebben een hond die niet boven komt en die niet verhaard en niet kwijlt. Als we naar het strand zijn geweest stofzuig ik in de avond extra want het duurt even voor het zand eruit is.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:17

ik ga er elke dag als ik thuis ben met zon statisch swiffer wisser door t huis (dat ding vangt echt mega veel...) en zon 1 a 2 x per week met de stofzuiger. ik heb een groot huis waardoor stofzuigen zeker een uur in beslag neemt (als ik t goed doe met alle randjes en hoekjes etc) en als ik stofzuig dweil ik ook meteen . ik heb geen huisdieren en ben nagenoeg altijd alleen

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:19

Beneden stofzuig en dweil ik elke dag. Dit ivm de honden en een kruipende baby van 4 maanden.

De tussen verdieping met de swiffer als de kindjes slapen
Zolder stofzuig ik wekelijks want daar wonen nog 2 katten.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:22

Beneden stofzuig ik om de dag. Wekelijks gaat er een natte dweil door (2 honden).

Boven stofzuig ik 1x per week.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:24

meggiemeg schreef:
Kaygee schreef:
Vaak wel een paar keer per dag, een keer de hele kamer en regelmatig rond de tafel :') 2 kinderen en een hond en een kat. Plus we hebben een draadloze steelstofzuiger, die pak je dus ook echt super makkelijk. Zo blij mee. Boven 1 keer per week.

Hoe lang doe je met een accu? Ik heb een groot huis en ben toch al snel 20 minuten aan het zuigen, zit te twijfelen over een draadloze..

Wij hebben dyson de grote variant soort mega kruimeldief doet 2.5 uur met accu
Ik stofzuig 4x pw en elke dag de dyson beneden na het eten rondom tafel incl de keuken tevens lief moet ook minimaal 1x pw van mij zuigen.

Hebben 2 katten, 1 kind .... :j