Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sanso schreef:Maar gewoon in de grond gooien werkt dus? Of moet er een procesje vooraf gaan?
Bovendien is het in een klein bakje makkelijker zien welke er uit zijn gekomen enzo.
Ik heb net citroenzaadjes, puntpaprikazaadjes en gewone paprikazaadjes in de grond gedaan
'
Zeg dat was niet de afspraak
Magrathea schreef:Ik heb ook een paar oude tenen knoflook in een van mijn plantenbakken gestopt tegen de bladluizen. Zie ik ineens een steeltje opkomen?Zeg dat was niet de afspraak
Magrathea schreef:Ok, jullie schuld..Ik heb net citroenzaadjes, puntpaprikazaadjes en gewone paprikazaadjes in de grond gedaan
![]()
Zal mijn vriend leuk vinden...
Ik wilde ook een limoen doen maar daar zaten geen zaadjes in om de een of andere reden.
Heeft iemand wel eens komkommer gezaaid vanuit een komkommer zelf? Ik heb wel eens gelezen dat die erg makkelijk groeien, maar ik kan nauwelijks zaden onderscheiden in die slijmerige boel
Maar ach, hij is mooi en het zal wel.
oomens schreef:Magrathea schreef:Ik heb ook een paar oude tenen knoflook in een van mijn plantenbakken gestopt tegen de bladluizen. Zie ik ineens een steeltje opkomen?Zeg dat was niet de afspraak
Hoezo niet de afspraak? Als je een plant plant, dan mag die gaan groeien. Dat is zo ongeveer de enige afspraak die met planten te maken is. (Naast: "volgende week krijg je echt wel water water van mij. Echt waar. Beloofd." dan)
mirjamalvaro schreef:Euh watte. Ik ga eens opzoeken wat dat is.
Edit: ok morgen mijn pitjes maar in de koelkast dumpen dan.
) of anders gewoon in een potje met grond een periode in de koelkast en vriezer te laten staan.
erg jammer. Magrathea schreef:Appels gaat je sowieso niet lukken, bijna alle appelsoorten worden tegenwoordig geïnjecteerd op andere bomen omdat ze zelf te zwak zijnerg jammer.
Heeft iemand van jullie wel eens een stekje genomen van van die bakjes kruiden die je koopt bij de supermarkt? Dat lijkt me op zich ook wel leuk, al koop je vaak voor 70 cent meer dan zo'n plastic bakje een plant dus voor dat geld is het niet echt de moeite
Morganlefay schreef:mirjamalvaro schreef:Euh watte. Ik ga eens opzoeken wat dat is.
Edit: ok morgen mijn pitjes maar in de koelkast dumpen dan.
Stratificatie:
Er zijn zaden die om te kunnen ontkiemen een koude periode nodig hebben.
Dat kan door ze in het najaar in de tuin te zaaien(en onthouden waar) of anders gewoon in een potje met grond een periode in de koelkast en vriezer te laten staan.
Meestal moet je deze zaden niet te warm houden bij het ontkiemen.
De kersen zijn in de bonus bij de AH
Magrathea schreef:Appels gaat je sowieso niet lukken, bijna alle appelsoorten worden tegenwoordig geïnjecteerd op andere bomen omdat ze zelf te zwak zijnerg jammer.
Heeft iemand van jullie wel eens een stekje genomen van van die bakjes kruiden die je koopt bij de supermarkt? Dat lijkt me op zich ook wel leuk, al koop je vaak voor 70 cent meer dan zo'n plastic bakje een plant dus voor dat geld is het niet echt de moeite