Mogen verkopers opeens bedrag boven vraagprijs vragen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 01:02

Dorine92 schreef:
@Delphi
Hier iets van 1300 ex btw ofzo voor 450 m2 schuur. Dat zijn nou niet echt kosten vergeleken met het nieuwe dak

Waar en welk bedrijf is hier? Want gemiddelde prijs is toch wel een 14,- per m2. Wij moeten nog ruim 200m2 saneren dus goedkope adresjes zijn zeker welkom :D

Anoniem

Re: Mogen verkopers opeens bedrag boven vraagprijs vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:46

Ik snap de reacties van de makelaar direct te laten bellen. Maar wij gaan dan eigenlijk liever met de makelaar op gesprek bij de notaris om te horen hoe of wat :) Voorlopig hebben wij ook nog geen antwoord gehad op ons bod dus wij wachten af :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:00

Ze hebben in ieder geval stof tot nadenken en zolang ze nog niet meteen afwijzen is er hoop :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:47

Update: Wij zijn niet langer de enige geïnteresseerden meer. Ze wachten een bod af dat in de loop van de middag nog zou binnen komen. Ik vermoed dat ze gaan proberen ons tegen elkaar uit te spelen. We wachten af en zien wel wat het wordt :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:51

Dat dacht ik dus al zoals ik al eerder schreef. Nu snap ik hun gedachtengang ook met het verhogen van de vraagprijs.
Of het netjes is, is natuurlijk een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:58

Wetelijk gezien mogen ze momenteel zelfs geen ander bod aannemen omdat ze met ons in onderhandeling zijn. Maar goed, het hele proces gaat niet netjes. Mijn vriend gaf aan direct te verhogen naar de nieuwe vraagprijs. Ik heb dit niet gedaan en terug gemaild of wij dan nog de kans krijgen om erop te reageren. Ik ben er momenteel flink overstuur van. Doet mij veel meer dan ik dacht.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:00

Ik zou die vriend inschakelen en het hem laten regelen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:01

Dat kan ik me voorstellen als je het gevoel hebt dat het je droomhuis is!
HEt kan ook zijn dat ze het spelletje nog gemener spelen en er helemaal geen tweede partij is, maar ze hopen dat jullie nu een nog hoger bod uitbrengen.
Een huis kopen is niet goed voor je zenuwen :n Wij hebben het vorig jaar gedaan terwijl ik wegens ernstige slaapproblemen en een burnout in de ziektewet zat. Het heeft me echt 10 jaar van m'n leven gekost :=

Wij hadden gelukkig wel een financieel adviseur die het bieden voor ons deed en ook wist hoe je een verkoopmakelaar moet bespelen.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:06

jeetje mina van een K situatie, kan me voorstellen dat je overstuur bent.

Ik kan alleen maar zeggen, geef het uit handen, ga door tot waar financieel verantwoord is!
Mischien is er wel helemaal geen tweede begunstigde , kan ook nog he.

Jeetje nou sterkte hoor, laat wel even weten hoe het verder loopt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:17

Ik zou gewoon zeggen dat ze juridisch met jullie in onderhandeling zijn en dat je verwacht dat dit netjes afgehandeld wordt. En zou ook de makelaar inschakelen, die staat er emotioneel buiten en kan vast meer bereiken door zijn ervaring.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:19

Dit wordt een spelltje voor profs, laat jullie kennis voor jullie knokken, maakt miss ook meer indruk bij de verkopende partij, die krijgt nu een tegenstander die er meer vanaf weet en de weggetjes weet (gaan ze vast van uit dat dat zo is, en die is niet zo makkelijk om de tuin te lijden is) sterkte en suc6

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:26

Als het zoveel met je doet, zou ik zeker doe bevriende makelaar het spel mee laten spelen. Zij mogen officieel geen ander bod accepteren als ze met jullie in onderhandeling zijn, maar de onderhandeling met jullie afkappen is een kwestie van een mail/telefoontje, dus tja, wat doe je eraan?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:29

Ik ga mee met bovenstaande. Dit vuile spel kan je beter uit handen geven.

Meerdere biedingen ontvangen mag toch best? Bij de aankoop van ons huis hebben er een stuk of 10 mensen al dan niet meer geboden en iedereen heeft 2 mogelijkheden tot bieden gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:43

Nee. Het moment dat een bod ontvankelijk wordt verklaard mag er geen andere bieding aangenomen worden. Hier zitten uitzonderingen op zoals bieden met gesloten envelop etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:43

JustMe8484 schreef:
Ons huis stond te koop voor een vanaf prijs. Hier is dus de vraagprijs het absolute minimum en uiteindelijk is het huis verkocht voor ruim 6000 boven de vraagprijs...

Het huis wat ik 3 jaar gelden heb gekocht stond ook te koop voor een "bieden vanaf prijs", die prijs was dus ook het absolute minimum. Echter heb ik het voor 10.000 minder kunnen kopen......
Dus het zegt niet altijd alles.

Ik ben gewoon ruim onder de "vanaf prijs" gaan bieden. In mijn geval viel dit positief uit.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:05

Ze mogen best een andere bieding aannemen, maar moeten de onderhandeling met jou dan wel afbreken en met de andere partij verdergaan toch.

Ben benieuwd wat ze van plan zijn iig

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:09

DeMolenhoek schreef:
Nee. Het moment dat een bod ontvankelijk wordt verklaard mag er geen andere bieding aangenomen worden. Hier zitten uitzonderingen op zoals bieden met gesloten envelop etc.

Ook al is het qua plek je droomplek en kunnen jullie het betalen, ik zou nu meteen definitief en officieel afhaken want heel cru gezegd, jullie worden genaaid waar je bij staat.
Je geeft zelf aan dat het de plek is waarom je het wil en dat er nog genoeg verbouwd moet worden. Laat gaan en zorg voor rust in de tent, je bent waarschijnlijk al dubbel emotioneel door de naderende bevalling dus dit gedoe moet je er helemaal niet bij hebben.
Er zijn huizen en plekken genoeg en wanneer jullie zeker iets anders willen wacht dan af, verbouw niet meteen jullie huidige huis en leun even achterover.
Juist door nu gewoon terug te trekken laat je weten dat er niet met jullie gesold kan worden want als het zo doorgaat dan zit je straks ver boven jullie budget.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:16

Kimbers schreef:
Ze mogen best een andere bieding aannemen, maar moeten de onderhandeling met jou dan wel afbreken en met de andere partij verdergaan toch.

Ben benieuwd wat ze van plan zijn iig

Ja klopt, maar ze hebben de onderhandelingen met ons nog niet afgekapt dus momenteel mag het nog niet, maar zoals een andere bokker zei, is een kwestie van een mail/telefoontje:

Bigone: Ik snap jou redenatie zeker :j Helaas zijn panden zoals deze echt een zeldzaamheid ondertussen (toch hier in de streek) we hebben nog zeker rek om ons budget. Wij hadden op voorhand al een prijs opgesteld: Zo ver kunnen en willen wij en niet verder. Die grens is nog niet bereikt :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:43

Zolang je budget niet bereikt is en je budget reëel is (voor jullie én voor de waarde) zou ik me de kop helemaal niet gek laten kletsen. Niet in positieve en niet in negatieve zin.
Boos worden en afhaken brengt je zeker niets. Rustig blijven en het gewoon uitzingen zal je een hoop moeite kosten maar wel het meeste opleveren.

Nogmaals: dit soort objecten komt niet dagelijks voorbij. Als je er ondanks 'genaaid te worden' binnen je eigen grenzen er aan uit kunt komen ben je het zo weer vergeten hoor. Het is geen pakje boter.

Ik kijk al 4 jaar voor de lol naar soortgelijke huizen als waar we nu zitten. En ik ben er hooguit 1 tegen gekomen die voor ons vergelijkbaar was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:46

pol013 schreef:
Zolang je budget niet bereikt is en je budget reëel is (voor jullie én voor de waarde) zou ik me de kop helemaal niet gek laten kletsen. Niet in positieve en niet in negatieve zin.
Boos worden en afhaken brengt je zeker niets. Rustig blijven en het gewoon uitzingen zal je een hoop moeite kosten maar wel het meeste opleveren.

Nogmaals: dit soort objecten komt niet dagelijks voorbij. Als je er ondanks 'genaaid te worden' binnen je eigen grenzen er aan uit kunt komen ben je het zo weer vergeten hoor. Het is geen pakje boter.

Ik kijk al 4 jaar voor de lol naar soortgelijke huizen als waar we nu zitten. En ik ben er hooguit 1 tegen gekomen die voor ons vergelijkbaar was.

Precies. Als je het uiteindelijk hebt, dan heb je geen geld verloren, maar ben je een prachtig huis rijker! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:53

Dit komt inderdaad niet dagelijks op ons pad. Het is toe nu toe ook het enigste huis dat wij hebben bezichtigd waar er en ruim plaats is voor de paarden en er een ruime werkruimte aanwezig is waar mijn vriend zijn hobby/bijberoep kan uitoefenen, met nog eens voldoende weiland.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:07

DeMolenhoek schreef:
Dit komt inderdaad niet dagelijks op ons pad. Het is toe nu toe ook het enigste huis dat wij hebben bezichtigd waar er en ruim plaats is voor de paarden en er een ruime werkruimte aanwezig is waar mijn vriend zijn hobby/bijberoep kan uitoefenen, met nog eens voldoende weiland.

Vergeet niet dat een heel belangrijk aspect van wat voor onderhandeling dan ook is de mogelijkheid, en bereidheid "nee" te zeggen en weg te lopen...

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:08

TS, je staat echt in je recht hoor!

Jullie hebben een bod uitgebracht waarbij de verkopende partij heeft laten weten hier NIET mee akkoord te gaan, daardoor zijn jullie officieel in onderhandeling.

Mocht de verkopende partij niet gereageerd hebben op jullie, hebben ze groot recht om af te wachten wat het bod van de tweede partij is.

Maar ik denk dat de verkopende partij wacht welk bod er vandaag uitgebracht wordt, en vanuit daaruit gaat handelen met welke partij hij in zee wilt gaan.
Maar officieel moeten ze jouw bod dan eerst afwijzen en zeggen dat ze verder gaan met de andere partij, voordat ze contact opnemen met het "nieuwe bod".

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:18

Kuggur schreef:
DeMolenhoek schreef:

Vergeet niet dat een heel belangrijk aspect van wat voor onderhandeling dan ook is de mogelijkheid, en bereidheid "nee" te zeggen en weg te lopen...

Dat probeer ik haar te vertellen maar ik snap ze wel, je droomplek(huis weet ik niet) en die laat je voor 30.000 meer misschien niet lopen wanneer je het geld hebt alleen is hier blijkbaar sprake van verkopers die dit ook heel goed weten en met een smerig spelletje uitspelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:23

Ik snap jullie beiden Bigone en kuggur :j Daarnet er met vriendlief een goed gesprek over gehad en ook aangegeven dat ik verschoot dat hij toch nog verder wou bieden. Hierop gaf hij aan dat hij zag hoe ik er helemaal gelukkig werd en dat het ons financieel gewoon zeker lukt. Dus we zien wel waar het schip strand en welke acties wij verder nog gaan nemen :)