[VOLG] Verbouwing van ons huis!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:01

Kan ik nog mee volgen? Heb zelf twee grote verbouwprojecten achter de rug. }>
Ik ga mee met mijn voorgangsters als het gaat om de kleuren van de keuken.
Als het gaat om de stopcontacten die je laag laat aanbrengen, zorg dat het gelijk kindvriendelijk wordt gemaakt. Scheelt later afdekplaatjes. Het kan zijn dat dit al standaard gaat gebeuren. Maar alle kleine bezoekertjes kunnen anders zo bij je stopcontacten en dat vind je niet fijn.
Bidet is toch wel fijn hoor, vind ik zelf fijner als een kraantje want dan heb jij er ook nog wat aan. Maar ik geloof dat die keuze al gemaakt is.
Jullie pakken het geheel goed aan en dat is top. Realiseer je nu al dat een verbouwing financieel altijd uit de klauwen loopt. Denk alvast na, dat als de nood aan de man/ vrouw komt waar je eventueel bij zou kunnen lenen. Je huis wordt ook meer waard door de verbouwing. Mijn ervaring is, dat dit zich altijd oplost na paar jaartjes de broekriem erg goed aan trekken.
Succes met je verbouwing!

Renee1991

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:26

Zeker doen! Vrienden van mij hebben het ook gedaan en dat staat zó mooi!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:35

Sparkling metallic lijkt mij er wel mooi bij hoor. En mocht het echt onwijs tegenvallen kan je het altijd weer wit of een andere kleur maken, al denk ik echt niet dat het nodig is!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:11

Je brengt me op ideeën met je sparkling metallic :oo ,

Kan het niet helemaal goed zien door het licht hier dat weerkaatst op mijn telefoon (lig aan het strand O:) )

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:55

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben een hoogglans witte keuken met een donker, belgisch hardsteen composiet en gezoet blad dus donker en hebben gewone ral 9001 op de muur. Oordeel zelf of je het vindt kunnen of niet. Ik vind het namelijk een prima combinatie.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 17:15

pien_2010: We zijn nog lang niet klaar dus je kan zeker nog mee volgen :') Leuk om te horen dat we goed bezig zijn! :D Geld ergens anders lenen is gelukkig niet nodig. Voor de tuin moeten we alleen even tot volgend jaar sparen.
De bidet zit in de wc gebouwd. Als je doorspoelt is het dus gewoon normaal. Je moet echt aan het kraantje wat in de muur wordt gemaakt draaien wil je de bidet/waterspuit aan krijgen. Je krijgt dus niet zomaar een straal water tegen je kont :')
Thansk voor de tips!

Missbambi: Moet jij niet klussen? >;) :))

Ceetje: mooi! Het had dus makkelijk met wit gekund haha! Steekt helemaal niet af zo. Heel mooi! Onze keuken is wel 3x zo klein haha

De keus staat vast, wij hebben vanmiddag de metallic verf gehaald :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 17:18

Vanmiddag nog even de lelijke rolluiken eraf gehaald
Afbeelding

En een beetje in de achtertuin gewerkt. De tegels waren niet meer zichtbaar :+ Gaan nu niks aan de tuin doen kwa verbouwen maar wel bijhouden. Volgende maand denk ik alle bomen met de grond gelijk maken.

Als er iemand nog tegels nodig heeft? :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgend weekend moeten we ons huidige huis uit dus het grootste gedeelte staat al in dozen. Lekker alles naar de box verhuizen en dan over een paar maanden weer naar het huis.
Kon gelukkig onze kledingkast verkopen. Had echt geen zin om dat ding te gaan verhuizen, en hij blijkt nu ook in het grijs te koop te zijn en nog in de aanbieding, dus meteen maar de goede kleur bestellen :D

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:21

Oohhh die tuin :wow: wat een werk :=

Helaas, ik had gehoopt al verhuisd te zijn en de vakantie was al geboekt voordat ik überhaupt dacht aan kopen :') even lekker bijtanken voordat volgende week de schilder komt,de vloer en plinten gelegd worden en alles over moet

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 06:56

Wij zouden de 25ste op vakantie gaan, konden gelukkig kosteloos annuleren. Nu komt die dag de keuken :))

De douche is ook besteld. We hadden hem eerst gewoon bij de badkamerwinkel besteld. Toen onze aannemer de website van Hudson Reed als tip gaf. Konden bij de badkamerwinkel de douche nog annuleren, scheelt de helft van de prijs :=
Afbeelding

En vandaag wordt dan eindelijk de vloer gestort :):)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:41

Die hebben wij ook. Dat is een fijne douche!
Succes met de vloer.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:17

Jaaa hudson Reed hebben echt mooie producten! Ik ga daar mijn radiator bestellen :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:18

Wij hebben onze radiatoren bij Devaco (in Vlijmen) vandaan, ook prima prijzen daar. We betaalden daar € 220 voor een plintradiator in wit van 2.00 meter.

En Hudson Reed, dat had ik eerder moeten weten voor de vrijstaande badmengkraan. Ach ja, nu hebben we een onconventionele oplossing, maar wordt uiteindelijk ook wel gaaf :P We zetten een mooie keukenmengkraan op een groot blok Douglashout.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 06:52

Fijn om te horen dat jullie goede ervaringen hebbben met Hudson reed :D

Vlijmen is vlakbij ons, kan ook eens kijken wij willen ook nog een radiator voor in de badkamer.

Ben benieuwd hoe ver ze zijn met de vloer, vanmiddag even kijken. Maandag geweest toen zag het er echt mega dik/hoog uit := Zou maar 5cm zijn.

Vandaag wordt de badkamer geleverd *\o/*

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 13:31

:):)
Afbeelding

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:55

Wat zijn die strepen/gleuven Boooo? Ziet er strak uit!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 16:15

Daar lagen balken in om het zo recht mogelijk te maken. De keuken lag namelijk lager als de woonkamer. Deze gleuven worden nog gevuld :D

Hele grote domper... De badkuip (hoekbad) past niet door het trappen gat naar boven :+ Ook niet via het raam, dan zou het hele kozijn eruit moeten.
Nu even bedenken hoe we dit anders op kunnen lossen -O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:41

Mooie vloer.
O jee, wat balen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:58

Dus... :+ Lekker handig :P

Ergens op de begane grond een extra badkamer maken? :P

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:37

handig Booooo met die badkuip :')
kan je het trapgat niet tijdelijk groter maken?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 10:17

De bedoeling is om nu dat beton aan de bovenkant helemaal weg te halen. Wouden we sowieso al omdat je echt je hoofd stoot als je naar beneden loopt en even niet op let. Vraag is alleen of her dragend is of niet. De aannemer denkt voor 99,9% zeker van niet. Aangezien het de buitenmuur is van het huis (zie vooraanzicht 1e post van mij in dit topic) het is de rechtse muur van het ‘grote’ huis. De gang/wc/bijkeuken zit in dat kleine witte.
Afbeelding

Blijkbaar hebben wij een appelboom (?) in de tuin :+ zijn ze straks eetbaar denk je?
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:29

Of het eetbaar is kom je vanzelf wel achter. Hahahaha. Slim om bovenste beton weg te halen. Moet je wel 100% zeker weten dat het geen dragende muur is. Anders hoeft het nog geen probleem te zijn. Daar zijn allerlei oplossingen voor die jouw aannemer vast wel weet.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 14:22

Zo te zien is het wel een draagmuur.
Even een ervaren klusser/aannemer vragen voor een stalen bint en die er boven/tussen plaatsen

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:59

Ooh ik raad je die metallic verf af!!!! Ik heb er zo'n spijt van!
Ik heb zelf de sweet escape en je ziet iedere streep van de roller. Heb speciaal een dure roller gekocht en toch blijf je na 4x een laag erover strepen zien.
Tevend moet je ervoor zorgen dat de ondergrond zoooo glad is, dus zorg voor een goede schuurmachine! Wij hebben de muren hier laten stucen en zijn met een schuurpapier erover gegaan, maar ieder klein puntje/streepje wat erop zit zie je..

De kleur en het glimmende effect is wel mooi!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:43

MarleenM schreef:
Ooh ik raad je die metallic verf af!!!! Ik heb er zo'n spijt van!
Ik heb zelf de sweet escape en je ziet iedere streep van de roller. Heb speciaal een dure roller gekocht en toch blijf je na 4x een laag erover strepen zien.
Tevend moet je ervoor zorgen dat de ondergrond zoooo glad is, dus zorg voor een goede schuurmachine! Wij hebben de muren hier laten stucen en zijn met een schuurpapier erover gegaan, maar ieder klein puntje/streepje wat erop zit zie je..

De kleur en het glimmende effect is wel mooi!

Of juist mooi!
Lekker grof industrieel

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:47

er bestaat ook een getextureered ondergrond al ik me niet vergis.