Cryptocurrency

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 01:54

Ik zou op dit moment bijna alles verkopen, grote kans dat de bitcoin morgen nog veel verder inzakt, en een hoop cryptos met zich meetrekt. Ik heb me even teruggetrokken en kijk vanaf de zijlijn toe wat er gebeurt. Een flinke correctie was ook wel te verwachten, na die gigantische stijging de afgelopen tijd.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:12

Die vent die ik volg, verwacht ook dat Bitcoin nog verder zal zakken. Maar ik weet het niet goed. Ik leer ontzettend veel van die man van I love Crypto op youtube (en facebook). Hij legt steeds heel mooi uit hoe het werkt met resistance op bepaalde waarde en dat het meer oplevert om in te kopen als iets een bepaald niveau doorbreekt, dan op het laagste moment, omdat als het iets doorbreekt, is de kans groter dat het doorslaat. Ook legt hij mooi uit wat een lange consolidation fase doet. Zoals NXT op dit moment heeft. Het gaat daarna of omhoog, of omlaag. Dus ja, het is interessant om te kopen, maar pas nádat het het resistance niveau van de consolidation fase doorbroken heeft.

Ik heb wat lange termijn dingen staan (OmiseGo, XRP) daar blijf ik gewoon helemaal vanaf. Misschien dat ik op een paar kleintjes nog inkoop voor de lange termijn. Maar ik wacht ook even grotendeels af welke kant het opgaat.

Tot nog toe was het dat de altcoins het goed deden als bitcoin het wat minder deed. Maar inmiddels is het eerder, dat als bitcoin echt crasht, dat mensen hun geld uit de markt trekken en dus inderdaad de altcoins mee trekken. Ik weet niet. Ik verwacht dat het na de feestdagen wel weer flink zal gaan aantrekken, maar het kan voor die tijd nog flink omlaag gaan.

DrFurioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:24

Shiloh schreef:
Ik zou Verge zo snel mogelijk verkopen.

https://www.reddit.com/r/CryptoCurrency ... t_out_now/

Gelukkig is dit fake news. Ik denk dat ze dit de wereld in geholpen hebben zodat mensen massaal dumpen, dan kunnen opkopers voor een prikkie inkopen als het wraithprotocol live gaat.

Afbeelding

Shiloh

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:27

Aah gelukkig. Ik had al geen Verge. :P Dus voor mij maakte het niet veel uit.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 01:36

Gelukkig heb ik gehodld :D!

Ze zijn nu ook al weer aardig aan het stijgen hoor

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:16

knetterhard schreef:
Gelukkig heb ik gehodld :D!

Ze zijn nu ook al weer aardig aan het stijgen hoor

Haha lekker om die term te lezen :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:17

Ja. Gaat weer de leuke kant op. De lange termijn dingen kom ik niet aan.

Ik had mijn korte termijn in een dip van eth gekocht en gisteren ochtend grotendeels verkocht. Ik heb een deel nog aangehouden. Ben heel benieuwd wat eth gaat doen. Die staat eigenlijk al ruim een dag min of meer stil. Hierna zal die of uitbreken of zakken. Als die zakt koop ik onderin weer meer in. Als die nog verder stijgt is dat leuk voor het deel dat ik er nog in heb zitten. Voor Ripple gold hetzelfde, maar die is vannochtend uitgebroken. Alleen die heb ik eigenlijk alleen voor de lange termijn. Dus daar verhandel ik niet mee.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:29

Ik heb besloten dat dat korte termijn gedoe niks voor mij is :P . Ik ben te gevoelig voor de FOMO en kan niet zo goed HODL'en :P

Ik heb nu de helft van mijn geld op ripple gezet en de andere helft op OmiseGo. En het ook gelijk van de exchange afgehaald. Gewoon. Afblijven :P

Ripplie verwacht ik begin volgend jaar richting de 3-5 dollar te zien gaan, misschien dat ik dan ga cashen en het op iets anders zet. Als het niet gebeurd, jammer dan.

OmiseGo verwacht ik dat met veel geduld, die zeker richting de paar 100 zal gaan, dus die houd ik écht lange termijn vast (lees 2-5 jaar). Het mooie van OmiseGo is dat je op een gegeven moment geld krijgt voor het hebben van OmiseGo. :+ En ik zie het echt als een veelbelovend project.

Er is nu trouwens ook bekend geworden dat in Amerika je nu inkomens belasting moet betalen bij elke uitwisseling van crypto, en niet alleen als je cashout doet. Geen idéé hoe ze dat voor zich zien, maar lijkt me bijzonder onhandig. Ik ben wel benieuwd wat dat nog voor effect gaat hebben op de markt. Hier in nederland is het nog steeds box3 beleggingen en bezit. Zolang je niet boven de 25.000 euro komt kost het je niks. Zal ooit misschien nog wel veranderen, maar komend jaar in ieder geval nog niet.

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:53

Mijn eerste aankoop gedaan. Heb litecoin gekocht, deze overgezet naar Bitcoin. Ben nu aan het wachten tot verge goed gedaald is, hij is nu net weer aan het stijgen.. echt balen..

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 08:36

Kimmie schreef:
Mijn eerste aankoop gedaan. Heb litecoin gekocht, deze overgezet naar Bitcoin. Ben nu aan het wachten tot verge goed gedaald is, hij is nu net weer aan het stijgen.. echt balen..

Welkom! Een aantal tips:
  • Het klinkt alsof je op een exchange zit, let er op dat je dan niet de eigenaar bent van jouw eigen geld. Net als bij een bank vertrouw je een andere partij met jouw geld, in ruil voor het makkelijk kunnen ruilen van munten.
  • Vandaag/morgen wordt er een afsplitsing gemaakt van Bitcoin, net als in het verleden met Bitcoin Cash en Bitcoin Gold. Als je op het moment van het splitsen Bitcoin hebt, dan krijg je de nieuwe munt automatisch. (Tenzij je op een exchange zit, dan moet je hopen dat jouw exchange de munt gaat ondersteunen) Meer info: http://b2x-segwit.io
  • Als je op een exchange zit, controleer dan of je two factor authentication (2FA) aan kan zetten. Dan moet je met je wachtwoord én je mobiel inloggen om zo de veiligheid te verhoren. Als je niet weet hoe je dit aan kan zetten, google dan op de naam van je exchange met '2FA' er bij.

Ik weet niet tot wanneer je wilde wachten met Verge kopen, maar hij is nu gezakt dus als je wakker bent of een buy order hebt ingesteld, dan heb je geluk :P

Afbeelding

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:54

Ik heb vorige week ook litecoin gekocht. Heb een account op de pagina coinbase. Hij is nu gezakt maar gaat vast wel weer een keertje omhoog :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:08

Verge staat nu mega laag. Maar toch blijf ik er huiverig voor vanwege de punp&dump waarschuwing al schijnt dat de wereld in geholpen te zijn door een ex medewerker?

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:20

xSCWx schreef:
Verge staat nu mega laag. Maar toch blijf ik er huiverig voor vanwege de punp&dump waarschuwing al schijnt dat de wereld in geholpen te zijn door een ex medewerker?

Dat klopt idd.
Ook ik ben huiverig met Verge, er zijn namelijk genoeg andere waar je goed in kan inversteren.

Ripple haalde gisteren even de 1.30! Nu wel weer gezakt, maar het zijn goede verwachtingen :)

EDIT: nog veel hogerdan 1.30 zie ik net :P

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:40

Myou schreef:
xSCWx schreef:

Dat klopt idd.
Ook ik ben huiverig met Verge, er zijn namelijk genoeg andere waar je goed in kan inversteren.

Ripple haalde gisteren even de 1.30! Nu wel weer gezakt, maar het zijn goede verwachtingen :)

Welke munten vind jij goed om in te investeren Dan?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:50

Myou schreef:
xSCWx schreef:

Dat klopt idd.

Ik heb gisteren avond mijn ripple toch nog weer verkocht met een winstje, vlak voor die weer ging zakken. :P

Die man die ik volg legde volgens de patronen heel duidelijk uit dat als je ripple voor de lange termijn wilt investeren, dat de kans véééél groter is dat die eerst nog flink zakt, voor die gaat stijgen richting de 1,60/2 dollar. Kans is veel groter dat die nog eens zal zakken tot 0.6/0.8, voor dat die echt gaat stijgen.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:19

ik heb een account bij via litebit. ben begin december begonnen met totaal €190 inzet. Deze nu terugverdiend. speel nu met de 'winst'. heb nu coins in Reddcoin, Verge, Dogecoin en Digibyte.. Ze zakken nu wel hard, maar laat het lekker staan. Doordat dit al met gewonnen geld is geïnvesteerd kan ik me er nu niet druk om maken dat het minder waard is geworden. Nu lang genoeg wachten tot het hopelijk weer gaat klimmen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:34

Zijn er hier ook mensen die serieuzer investeren en handelen (10K + )

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:39

Kimmie schreef:
Myou schreef:

Dat klopt idd.

Welke munten vind jij goed om in te investeren Dan?

Ik heb op dit moment ripple, tronix, ethos en bitshares. Maar 'goed' is heel relatief, want volgens mij verwachten alle munten een geweldige stijging... Nu alleen nog waarmaken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:46

Snap er de ballen van maar wel heel interessant. Vroeger wel eens een groot bedrag belegt en na vijf jaar met leuke winst weer van de hand gedaan maar wil nu wel weer wat gaan doen, wie heeft er een advies over welke crypto je het best kunt beginnen. Gewoon klein bedrag bvb 100 tot 200 euro. En hoe begin je , op welke site??

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:56

ik vind litebit.eu opzich goed werken. ik ben zelf wat voorzichtig dus ben van de wat kleinere bedragen, geld wat ik missen kan zegmaar. Bij litebit is soms wel de voorraad op en is de minimale besteding wisselend. Ben begonnen met een inleg van €25. nu is het regelmatig minimale inleg van €100 en soms oplopend naar €250. Zo kon ik van het weekend geen €100 kopen maar maandag bijvoorbeeld wel weer voor €100 en gisteren heb ik voor €50 gekocht. Waar deze logica in zit weet ik niet zal wel met bepaalde drukte te maken hebben. Site is verder wel gebruiksvriendelijk. Bij bijna alle coins kan je gebruikmaken van de wallet van hun site. Ze hebben ook een snelle betaling als je van credits terug wilt boeken naar € op je eigen bankrekening.
Laatst bijgewerkt door beemst36 op 28-12-17 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:57

Zelfde vraag als bigone. Litebit heeft een stop dus daar kan ik me niet aanmelden en coinbase heeft maar een paar munten...

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:07

Ik zou er ook wel graag mee beginnen, maar loop er erg tegen aan dat veel info in het Engels is. En mijn Engels is niet heel geweldig.
Dus weet gewoon niet goed waar ik moet starten zeg maar.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:21

Ik heb eerst bitcoins gekocht via Anycoindirect. Die hadden toen niet zo'n hele hoge minersfee gelukkig. Daarna een account gemaakt op Poloniex. Om daar te kunnen kopen heb je Bitcoins nodig, dus vandaar dat ik ze had gekocht. De meeste munten kun je alleen kopen met BTC dus ook daarom de niet erg fortuinlijke keuze voor BTC. Op Poloniex hadden ze niet alle munten waar ik interesse in had, dus ik heb Ripple en Doge gekocht daar en mijn overige BTC overgeboekt naar Cryptopia waar ik Verge heb gekocht.

Er zijn ook genoeg Nederlandse uitleggen en filmpjes te vinden.

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:10

Floriske schreef:
Zelfde vraag als bigone. Litebit heeft een stop dus daar kan ik me niet aanmelden en coinbase heeft maar een paar munten...

Dat maakt verder niet echt uit, exchanges zoals GDAX, Bitfinex, Bittrex en Poloniex laten je de meeste munten wel 'ruilen' voor Bitcoin of Ethereum. Dus als je een van de twee hebt dan kan je vrijwel alles kopen.

Mocht je bijvoorbeeld Litecoin kopen bij BTCDirect kan dan je dat gewoon naar je exchange laten sturen en dan kan je het prima verkopen voor Bitcoin of Ethereum.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:34

...en die portefuille dan?
Ik heb de boel toch liever in een 'wallet'.