Het perfecte waterflesje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:08

Doppers ook meerdere gehad en altijd lek.

Heb nog andere gehad met filter, maar was ook niks.

Ik wil nog steeds die van join the pipe, maar lees nergens ervaringen. ik vond het alleen wel mooi dat het gelijk ene goed doel is.

Isolatie vind ik bij koud water juist ook fijn. Met deze dagen wordt je water zo vies warm......

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:17

Hier nog altijd fan van Contigo. Vind het ook supermakkelijk dat ze met 1 hand te bedienen zijn. Heb zowel 500ml als 780ml variant (de 1e is geloof ik officieel van de Kids collectie). Daarnaast nog een 500ml thermosbeker waarin drinken lang heet blijft. En geen lekkage, bij allemaal niet.

Heb ook wel een paar Doppers thuis maar gebruik die zelf eigenlijk nooit. Sinds ik Contigo heb vind ik eigenlijk alle flessen met een losse dop onhandig :')

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:43

Kun je die van jou wel goed schoonmaken?

Ijskoud water krijg ik hoofdpijn van dus t hoeft van mij niet heel koud te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:47

Muze schreef:
Kun je die van jou wel goed schoonmaken?

Ijskoud water krijg ik hoofdpijn van dus t hoeft van mij niet heel koud te blijven.
De Contigo? Ja, die zijn heel makkelijk te reinigen. :j Ik heb een Contigo Splash (500ml) en als je de dop eraf draait, heb je plek zat om hem iig met een afwasborstel af te wassen.
Bovendien kunnen ze ook bovenin je vaatwasser.

Ik heb de mijne al zeker een jaar of 7. Wel één keer een nieuwe dop moeten kopen omdat ik hem had laten vallen toen 'ie vol zat en hij net op een randje van een nogal massieve traptrede in een collegezaal terechtkwam, maar als je bedenkt hoe vaak ik dat ding uit m'n handen heb laten kletteren, valt het best mee. En hij lekt ook niet. :D

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:53

https://www.watmooi.nl/shop/mooie-kados ... 9&cPath=54
ik heb deze in mijn tas. En hij lekt niet. Ligt ook vaak naast me in de auto of gaat mee in de rugzak als ik op wedstrijd ga. Ik doe hem in de vaatwasser maar alleen als ik er vruchtensap in heb gedaan. Ik drink meestal water.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:58

Ik heb deze van Tefal: KLIK
Jaren geleden eens eentje gekocht omdat ze zo goed uit de test van de consumentenbond kwamen, en vorig jaar nog een tweede gekocht in 0,5 liter.
Ik doe er met deze temperaturen ijsklontjes in, en dat ding blijft zelfs in een hete auto heel lang koud <3
Ze lekken geen druppel, en drinken erg fijn vind ik. Oh, en ze passen in de bekerhouder, heel belangrijk :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:09

Die van Tefal is ook mooi. Denk dat je bij zo eentje ook geen condens aan de buitenkant hebt als je koud vult?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:11

Nee klopt, hooguit een heel klein beetje op het metalen stukje boven en onder, maar niet zo erg dat het druppelt of dat je spullen er vochtig van worden.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:24

Ik heb een fijne bij de aldi gekocht .Draaidop lekt niet .

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:49

superpony schreef:

Ik wil nog steeds die van join the pipe, maar lees nergens ervaringen. ik vond het alleen wel mooi dat het gelijk ene goed doel is.

Isolatie vind ik bij koud water juist ook fijn. Met deze dagen wordt je water zo vies warm......

Join the pipe heeft heeeeeeeeeeele vieze smaak aan je water. Ik dacht ook, leuk, ff het goede doel steunen maar die smaak is ècht goor...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:03

8nnemiek schreef:
Nee klopt, hooguit een heel klein beetje op het metalen stukje boven en onder, maar niet zo erg dat het druppelt of dat je spullen er vochtig van worden.

Dat is top! Even op letten, want daar heb ik dus echt altijd veel last van.

AmyII schreef:
superpony schreef:

Join the pipe heeft heeeeeeeeeeele vieze smaak aan je water. Ik dacht ook, leuk, ff het goede doel steunen maar die smaak is ècht goor...

Ow echt? Hoe kan dat dan?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:05

Geen idee, ik denk dat het aan het type kunststof ligt. Het materiaal ruikt ook aardig sterk. Imo niet geschikt om dranken in mee te nemen.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:11

Ik heb een camelbak, echt mega fijn. Lekt niet, kan veel in en geen rare smaak water!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:16

Bo-Bottles heeft hele mooie flessen, ook in kleiner formaat.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:32

superpony schreef:

Die van Join the pipe gaan heel snel stuk. 2 keer gehad en laten vallen en de bovenkant was meteen gebroken.
Direct onbruikbaar.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:57

Wat jammer. Ik vind ze erg leuk, mooi maatje en het goede doel goed. Maar dan houdt het op. Heb al teveel flesjes geprobeerd.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:19

Ik heb een flaska. Is van glas maar er zit een beschermhoes om. Water smaakt er lekker in.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 19:14

Ik vind die Equa's echt prachtihg qua vormgeving en kleurtjes, maar jeetje, wat een geld voor een stuk glas. Het geld zou ik er op zich nog wel voor over hebben (niet dat ik veel water drink, maar heb eigenlijk wel altijd een flesje bij me), maar het mondstuk staat me niet aan. Vind ik bij de dopper ook vervelend. Nooit een lekke gehad, heb er 3 staan. Maar vind de mondstukken gewoon niet fijn.

Ik heb eigenlijk altijd mijn Mepal bidon in mijn tas zitten. 1x "lek" gegaan, maar dat kwam omdat ik het mondstukje niet naar beneden had gedaan, maar eigen schuld. Ik vind kraanwater sowieso niet lekker, is hier heel erg hard en met héél veel kalk, dus bijsmaken zoals plastic oid proef ik niet. Het is echt meer voor nood voor onderweg en als je dorstig bent, voldoet dan eigenlijk alles wel.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 19:51

Ik heb al 3 jaar chilly bottles en vind ze heel fijn! Heb eventueel 15% kortingscode, mocht iemand die willen kan je me een pb sturen :D

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:15

Ik kan niet zonder mn chilly's bottle. :D Beetje duurder maar gewoon super fijn dat je de hele dag door lekker koud water (of juist warm drinken) hebt. En vind ze super leuk eruit zien!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:27

Fijn drinken vind ik ook wel belangrijk en een beetje stevig, ook voor op stal/ in de auto/ mee met wandelen..
Vul nu dus altijd gewone waterflesjes, maar dat schijnt toch wel erg ongezond te zijn.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:54

Ik heb de literfles van Bodhi Tree en ik ben er heeeel blij mee. Er zit een filtertje tussen (die je er ook uit kunt laten) die er voor zorgt dat als je er bijv fruit in doet, dit niet door het tuutje naar buiten kan komen. Hij heeft een klein mondstuk, waar je zonder lekken uit kan blijven drinken zonder dat je fles tussendoor zuurstof nodig heeft. Dop kun je eenvoudig vergrendelen waardoor hij echt niet open kan gaan. Fles is wat aan de prijs (18 euro geloof ik) maar ik ben er mega blij mee. Ik ben veel onderweg en met één keer vullen tussendoor kom ik al mooi aan mijn benodigde water :)

En niet heel onbelangrijk, hij ziet er ook mooi uit! Hij is via diverse webshops te koop en eventueel ook kleinere formaten.

https://www.bodhitree.eu/sports-bottle.html

Voor het wielrennen heb ik een Camelbak. Die vind ik ook erg fijn, vooral omdat je de fles niet omhoog hoeft te houden om er uit te kunnen drinken, maar je lurkt het zo uit het rietje dat er in zit. Ik vind het mondstuk en het rietje van deze fles wel wat lastiger schoon te houden.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:42

Ik lees even mee.. :)

Heb eerst een dopper gehad maar die lekte inderdaad veel, nu een duurzaam flesje van de Xenos (bottle up, gemaakt van suikerriet) maar die kan ik helaas niet goed schoonmaken.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:12

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:16