Jonge alleenstaande & platteland ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 20:19

Vorige donderdag zijn we dus verhuisd! Ik werk nog tijdelijk bij mijn huidige job dus tot eind deze maand gaan we enkel het weekend ginder zijn.

Hoe het is? Fantastisch! Het had niet beter kunnen beginnen, donderdag aangekomen en meteen uitgenodigd om zondag samen met stalgenote iets te gaan eten. Het is telkens middernacht geworden voor ik in bed lag. Kennis gemaakt met en 5tal stalgenoten alsook de buren.

En wat blijkt nu, het paard dat naast mijn paard staat, komt van dezelfde fokker. Sterker nog! De eigenares van dit paard heeft mijn paard van veulen tot zijn 3j gekend en heeft hem zelf zadelmak gemaakt. Ze heeft hem bijna gekocht maar dan toch niet gedaan, 6maand later heb ik hem gekocht. Hoe toevallig! Zo leuk!

Eerlijk, ik wou vandaag ginder niet vertrekken. Dit voelt zo goed aan!

missfalki
Berichten: 2275
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:29

Wat een geweldige up date en wat een toevalligheden komen zo bij elkaar :))
En super dat het zó goed voelt +:)+

Groet Karin.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:52

Leuke update! Gelukkig allemaal leuke dingen en mensen :)

Manadeluca

Berichten: 1128
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:56

Wat fijn voor je, de wereld is soms toch wel heel klein.

prulletje

Berichten: 966
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:00

Wat goed om te lezen dat je meteen al wat contacten hebt opgedaan! :D Nog even, dan kan je ook doordeweeks daar blijven. Hoe bevalt het huis tot nu toe?

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:16

Ga maar even de ardennen toevoegen als optie op de lijst.

Interessant topic om te volgen en gaaf dat je het hebt aangedurfd, ik vol zeker even mee. Hoop zelf ooit naar het buitenland te trekken of ergens in België dichtbij de natuur.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:55

Klinkt heel goed!!!

Het is jammer dat je nu op en neer moet en het lijkt nog lang, maar is zo voorbij.

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 22:56

Vandaag mon laatste werkdag. En dat voelde -onverwachts- toch heel bizar aan. Vertrekken terwijl er nog zoveel niet in orde is voor de werkdag van morgen. Mijn nieuwe vervangster nog zoveel willen helpen maar hier stopt het. De tijd is op. Mama maakte de laatste keer mijn lunch, de laatste grap met mijn super toffe collega's. Afsluiten van dit hoofdstuk met extra bagage op naar het volgende.

Morgen tot maandag weekend Stockholm met mijn ouders. En dan dinsdag vertrek ik alleen naar mijn huisje voor de eerste keer. Beetje eng. Leuk en spannend.

senna21

Berichten: 11952
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:59

Saying goodbye is never easy.

En de dagen voor jou.... spannend, en een mooi avontuur.
Veel plezier!

missfalki
Berichten: 2275
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:01

Wat leuk dat je avontuur na alle voorbereidingen nu echt werkelijkheid is .... :):)
En ten aanzien van je werk als je gedaan hebt, wat je kon dan is het goed ;)
Fijn weekend gewenst :))

Groet Karin.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:50

Ow, heel dubbel! Ik zou zelf aan ene kant super enthousiast zijn, maar ook wel wat terughoudend op het moment dat het echt gaat gebeuren.

Geef jezelf even de kans om te wennen. Je neemt geen afscheid, want je kan zo op en neer.

Succes!

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 02:15

Het moment is bijna daar! Geniet van je weekend in Stockholm

Manadeluca

Berichten: 1128
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:16

Hoe is het met je?

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 12:28

Heey !
Hier alles fantastisch!
Super aardige mensen en op stal ook al enkele zeer toffe vrienden gemaakt. Het toeval wil dat mijn buur/stalgenoten mijn paard en haar paard van dezelfde Fokker komen en dat ze hen samen (beide 2011) heeft zadelmak gemaakt. Ze heeft beide willen kopen maar mijn paard heeft door enorme stress een stalongeluk gehad waardoor ze hem terug heeft gebracht. Ik heb hem 6maand later gekocht. Maar hierdoor weet ik nu exact wat er met hem van 2 tot 4j is gebeurd en vanwaar die panische stress van komt. De wereld is klein!

Ik zit nog 2 weken zonder internet en tv, ook het 4g bereik is onbestaand in huis dus reageren is momenteel nog moeilijk.

Al 2x gaan eten, nog niet stil gezeten. Veel gelachen. Met de paarden de rivier in, buiten bak met prachtig uitzicht. Paradise!

Afbeelding


Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49560
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:11

Die rijbak is vreemd! Wel super om het water af te voeren zo natuurlijk. En veilige omheining, tenzij je over de muur gebokt wordt. :')

Manadeluca

Berichten: 1128
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:16

Heerlijke foto's. Ik geniet stilletjes mee, de rijbak is wel heel speciaal.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:35

Ow, gaaf!!! Heerlijk zo, je bent helemaal op je plek.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:41

Ziet er goed uit!

Prairy
Berichten: 9222
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:43

Wauw wat gaaf zeg. Ik heb het in Nederland gevonden, en zit ook ongeveer 90 minuten bij mijn ouders vandaan (samen met partner). Ik ben er ondertussen al aan gewend, ik woon ondertussen al 10 jaar zo ver van ze af (jeetje wat klinkt dat lang haha) en vind het alleen nog vervelend als er iets aan de hand is met familie die nog in het noorden woont, dat je niet even snel een half uurtje ofzo langs kunt gaan.

Aan de andere kant is het wel zo, dat als je elkaar ziet, je dan ook echt van elkaar kunt genieten omdat je langer samen doorbrengt en vaak ook een nachtje blijft slapen.

Maar wen er wel aan, het aantal kilometers naar jou toe, is áltijd meer dan voor jou naar hun (vrienden/familie) te gaan :P Op de een of andere manier schijnt dat heel normaal te zijn, dat het voor hun altijd heel ver is om langs te komen, terwijl het voor mij natuurlijk net zo ver is.

Ik ga binnen een maand verhuizen, en dan wordt dit als alles goed loopt, minimaal de komende 10 jaar mijn uitzicht :)
Afbeelding

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 23:35

Ik heb eindelijk internet thuis! *\o/*
Ik ben niet zo intenet verslaafd maar geen tv, internet en gsmbereik gedurende 3 weken, is toch net iets te veel en te lang. :+

Ik had me inderdaad op voorbereid dat veel vrienden/familie blijkbaar ineens alles toch ver vinden. Gezien ik daar rekening mee heb gehouden, ben ik ook niet teleurgesteld. Ik moet nu eenmaal hier mijn nieuwe leven opbouwen en dus ook hier nieuwe vrienden maken :) En dat gaat zeer goed! :D

Zondag gaan we met een 6tal een georganiseerde buitenrit maken van 27km enkel bos. Elke zomer zijn er zo een 10tal georganiseerde buitenritten in de omgeving.

Verder, wacht ik nog steeds op antwoord van mijn mogelijke job. Indien het ok is, begin ik in juli. Beetje afwachten. Ondertussen genieten van de vrije tijd :D

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 23:50

Ik leef in de Ardennen en dat zal ik vandaag geweten hebben.

Om 18u vertrokken met 3 paarden voor een gezellige actieve bosrit van een 2tal uur. Paardjes top, willen elkaar wat inhalen en vinden riviertjes doorlopen nog wat spannend. Maar wat er dan gebeurde, nooit gedacht dit mee te maken. Ik ben er echt niet goed van, heb me doodgeschroken en de angst zit er in. Terwijl ik absoluut niet angstig ben ingesteld, eerder durven en doen. Vandaag zijn we in aanraking gekomen met een everzwijn met nest. 30m van ons, de paarden zijn gestopt en zijn op hol geslagen. De galop leek eindeloos. Geen rem. Blinde paniek minuten lang.

Heel waarschijnlijk heeft het everzwijn (staat bekend om heel agressief haar nest te beschermen) ons weg gejaagt en ons achterna gezeten.

Eenmaal we ze eindelijk gestopt krijgen, was er geen mogelijk om nog maar 1 stap in die richting te zetten. 3 assertieve ruiters maar nu waren we zo angstig en volledig onder de adrenaline dat we oonogelijk onze paarden vertrouwen konden geven. De 3 paarden briesde in de richting, ze roken ze waarschijnlijk van ver. En zo assertief dat we alle 3 normaal zijn met enge voorwerpen of koeien (waar we telkens om lachen en ook altijd heel zelfzeker mee omgaan) hier kon niemand mee omgaan. De paarden waren volledig gestresst, galopeerde ter plekje, ze wouden daar absoluut weg, snel! Na 10min van volle stress hebben we besloten een andere weg te proberen om alle 6 te kalmeren. De paarden zijn 1u lang bloednerveus geweest. Heel andere stress dan wanneer ze iets spannend vinden of opgewonden zíjn. Dit ging om stress door een wild dier dat ons weghaalde als prooi. Heel andere sensatie dan stress door opwinding of spanning.

3u later terug op stal, paarden doorweekt en wij volledig uitgeput. We zijn 2u en een douche later, de adrenaline giert nog door mijn lichaam.

Welkom in de Ardennen.

senna21

Berichten: 11952
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:56

Poeh, een flinke vuurdoop.
Hopelijk lukt het jullie weer om vertrouwen op te bouwen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:59

Heftig!

Hier op de Veluwe ook veel zwijnen, maar paarden zijn er wel aan gewend en de zwijnen ook aan paarden en mensen lijkt het.

Nu veel jong en dan kunnen ze wel agressief zijn, dus met honden houden we er erg veel rekening mee. Met de paarden eigenlijk nooit. Ik denk dat het met de tijd went.

Ze zijn wel veel sneller dan je verwacht :)

Benoite

Berichten: 692
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 01:07

Hier ook een vervelende situatie met een wild zwijn in Polen gehad.. Zat op een über braaf paard maar zodra hij het zwijn ruikte Was hij de eerste km niet te houden..
Hoe bevalt je huis? Al fijne boodschap, tank,winkeltjes etc plekjes gevonden

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:15

Jennanne schreef:
Ik ken iemand die al heel lang op zichzelf woont op het platteland. Ze is nog nooit zo gelukkig geweest!

Nu wel al wat ouder (in de 50) en nog steeds alleen. Maar dat komt niet doordat ze geïsoleerd is geweest hoor :) (komt anders misschien zo over haha). Ze houdt gewoon heel erg van die omgeving, van het huis, van haar dieren..En het alleen zijn vindt zij dus niet zo erg.


Zo iemand ken ik dus ook, die is nu 35 en komt uit hartje rotterdam. En ik moet zeggen ze past ook beter hier dan in de stad. gewoon een leuk mens en echt niet eenzaam, natuurlijk duurt het even voor je hier een kennissenkring hebt opgebouwd als je er pas woont. maar dat heb je bij elke verhuizing.
Gewoon proberen als je er voorgaat, terug kun je altijd nog!