Overlast buurman wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:43

De één zegt 'je kunt het die man niet verbieden 's nachts in zijn tuin plezier te maken', de ander vindt dat na tien/elf/twaalf echt te ver gaan. Dat maakt al wel duidelijk dat het hier om subjectieve normen en waarden gaat. En die kun je niet aan elkaar opdringen. Als gemeenschap hebben we daar iets op verzonnen, namelijk wetten die aangeven wat mag en wat niet mag. Komt hij boven deze wettelijke grenzen uit, dan kun je ingrijpen. Zo niet, dan is het heel rottig voor je dat je er zo'n last van hebt, maar blijkbaar zijn jouw normen dan strenger dan die van de hele gemeenschap. Je kunt dan nog proberen of je buurman rekening wil houden met jouw normen, maar op het moment dat hij dat niet wil/doet heb je helaas pech. Jouw normen zijn niet per se beter/belangrijker dan die van hem.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:45

Ik zou als ik ze letterlijk zou kunnen verstaan en ze echt niet mee willen werken hun eigen woorden naar ze gaan app'en. Laat ze maar merken dat je ze echt kunt verstaan.

Overigens als je twijfelt of het te hard geluid is. Voor de meeste telefoons zijn decibel apps. Niet helemaal accuraat waarschijnlijk, maar geeft je wel een indicatie of het echt te hard is.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:48

Nou ik kan TS heel goed begrijpen en vind haar niet aanstellen.
Ik zou het nog een weekje aan zien en eventueel er toch nog eens een keertje iets van zeggen.
Ik kan ook heel moeilijk slapen met oordopjes in.

Maar goed, ik woon in een huis zonder naaste buren, amper verkeer met een bos rond het huis en paardenopfok tegenover :D

Ik zou nooit in stad kunnen leven, de gedachte alleen al geven mij rillingen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:57

Lizzyy schreef:
Oké dus als ik het goed begrijp moet de buurman zachter praten omdat jouw wekker om 6.30 gaat? Sorry hoor maar ik vind het een beetje te gek voor woorden := je hebt je raam op een kier staan en dan zeggen dat je ze hoort praten? Ja dat lijkt me logisch als je je raam open hebt staan toch? :)) raam dicht en voor de frisse lucht een ander raam open zetten, aan de achterkant bijvoorbeeld. Als onze buren roken doen wij ook de deuren dicht. Hoe vervelend ook. Het is hun tuin. Andersom zouden ze ook niet moeten zeuren als wij in de tuin nog aan het praten zijn. Praten is niet verboden, helemaal niet in je eigen tuin :Y) als het echt gigantisch harde muziek is zou ik wel even de politie contacteren maar ik denk dat ze hier echt niks mee doen.
Draai het eens om. Jij zit lekker met je man/vriend in de jacuzzi, je buren hebben hun raam open en zeuren continue dat ze jou horen praten. Wat zou jij dan zeggen? Sorry maar ik zou eerst heel hard lachen :D anders maar in een hutje aan de hei gaan wonen, of vrijstaand. Daar heb je geen last van eventuele buren!

Dat is net zoiets als, ik rook dus als je er niet tegen kunt dan ga je maar weg. Maar ik vind het niet erg om mijn en jouw longen te vernietigen hoor :+

Zonnetje81

Re: Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:00

Als je in zijn schoenen staat denk je zeur niet maar ik kan ook slecht tegen allerlei buurgeluiden. Hier naast hebben ze in hun mega tuin ook een jacuzzi, als moeders van huis is dan is het feest op de meest achterlijke tijden en doordeweeks. Ook met de deur/ramen dicht hoor je dat super goed dus begrijp je frustratie. ALleen hij wil niet meewerken, veel opties heb je dan niet over, politie of inderdaad zijn verhuurder bellen. Anderszijds is het dan een welles nietes spelletje. Misschien dat de lovebirds snel klaar zijn met hun jacuzzi nachtjes haha.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:08

MarjanB schreef:
Ik moet denk ik maar even oordoppen halen... werd net weer wakker van ze. Heb de dauwluftung gelijk maar dicht gedaan.. en nu zijn ze binnen en ik wakker :\ zucht.

@isabel_94 goede tip _O-

Zijn deze mensen altijd thuis? Geen baan en moe naar bed? Helpt het als je je hoofd naar buiten steekt en vraagt of ze stil willen zijn? Elke keer weer? Wellicht is hun plezier dan ook wel over na 11.00 uur...volgens mij is buren gerucht na 10.00 uur of 11.00 uur, hangt af van de APV van je gemeente.

Dit valt nl wel onder burengerucht. Lijken mij mensen die niet moedwillig herrie maken, anders zouden ze wel luid zijn, muziek, hard praten, hard lachen...je dus uit dagen...

Ik heb de soft oordoppen, die ook in de industrie worden gebruikt, met puntje :D , ideaal, je voelt ze niet..alle anderen gaan pijn doen na een paar uur...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 11:15

Nou er gebeurt ook meer dan praten :+ Haha probeer me daar van af te sluiten Hihi hoef dat echt allemaal niet te horen van een ander.

Vannacht hebben ze even buiten luidruchtig gedaan echt hard en niet in het bad geweest... denk dat ze het doen om te pesten. Moet zeggen dat ik dat erg kinderachtig vind, ben echt netjes geweest ook in de app. Vriendelijk gevraagd en niet eindeloos zeuren. Gewoon 1 Appje.

Buurman zit in de muziek en organiseert feesten dus ligt overdag te pitten dus tja iets een verschil van ritme zeg maar. Wij houden daar wel rekening mee door overdag niet teveel herrie te maken misschien moet ik die eis aan mezelf ook maar oprekken.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:17

Ha, pesterij? Ik zou meteen de politie bellen, staan ze mooi in hun hemd die ze niet aan hebben...elke avond bellen....tot in den treuren...en de verhuurder van het huis....geeft hij geen gehoor gewoon ook in de nacht tot hij er ziek van wordt....

En overdag...jij niet slapen, hij niet slapen :j
Laatst bijgewerkt door Indestal op 05-08-17 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:19

Zo wat ben ik blij dat ik sommige bokkers niet als buren heb :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:19

Dit duurt nu een week?
Misschien heeft de buurman vakantie?

Leven en laten leven. Ook jij mag overdag gewoon 'herrie' maken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:20

Booooo schreef:

Nou inderdaad.
Heb je een jacuzzi mag je er snachts niet eens in. Seks mag je ook al niet hebben blijkbaar.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 11:22

quera schreef:
Booooo schreef:

Nou inderdaad.
Heb je een jacuzzi mag je er snachts niet eens in. Seks mag je ook al niet hebben blijkbaar.

Van mij mag je sex hebben hoor :+ zolang ik er maar niks van mee krijg. T is geen parenclub hier!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:23

Nee maar wel hun eigen huis/tuin

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:24

Nou de nacht is heilig, niet voor niets is daar wetgeving over...pesten met herrie in de nacht? Niet leven en laten leven...gaat van kwaad toch erger..

Heb nachtdiensten gedraaid, had een buurman die het kei leuk vond om dan juist heel veel herrie te maken....heb dat gelaten, maar over de jaren werd het getreiter steeds erger, tot onleefbaar....verhuisd...weer een buurman die vind dat de wereld om hem draait...weer laten leven tot de bom barste! -:(- even flink laten gelden en het is over........buurman weet nu zijn plaats....wat een zegen....hadden we veel eerder moeten doen...

Lijkt wel een hondenroedel....baas boven baas spelen ipv sociaal geaccepteerd gedrag... _-:( sommige mensen hebben gewoon geen fatsoen en denken met hun gedrag anderen te domineren, soms zelfs voor de lol...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:32

Ja wetgeving ja ;)
Het geluid wat buurman produceerd komt hopelijk niet boven de genoemde decibel uit. Dat is behoorlijk namelijk.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 11:32

Vind het trouwens wel enorm interessant om te zien dat mensen of het met mij eens zijn of juist de hele andere kant. Denk dat dus ook het probleem is qua de mate van rekening houden met elkaar. Stukje socialiteit en dat werkt twee kanten op. Ik ga echt geen politie bellen als het eenmalig is maar dit gaat echt verder. Wacht het nog even een week af en koop oordoppen. Als hij dan door blijft gaan dan denk ik dat ik toch de verhuurder eens vraag wat hij met huurder heeft afgesproken en kijken of daar een oplossing te vinden is waar we beiden wat aan hebben.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:41

Ik zou er niks tegen zeggen en lekker heen doen met hun activiteiten.
Maar aan de andere kant zou ik overdags als hun op bed liggen ook geen rekening met hun houden.
Ik zou ook me ding doen en zowel binnen als buiten.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:46

Nou ik vind overdag wat herrie toch el anders dan s'nachts...
Maar dat zal wel met opvoeding te maken hebben. Mij is geleerd dat je je s.nachts gewoon gedimd houd als je buiten zit..ivb met slapende buren. De meeste mensen slapen s'nachts en leven overdag.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:52

Ik kan je zeker snappen ts. Ikzelf kom uit de rimboe en mijn vriendin woont in het hartje van den bosch in een studentenflat. Nu is het gelukkig een vrij rustige studentenflat maar ik kan letterlijk alles horen. Ook wanneer iemand snachts over straat gewoon aan het praten is. Nu lukt mij dat best aardig om dat buiten te sluiten maar een van de bewoners kijkt graag tv in de gemeenschappelijke woonkamer. Deze zit recht voor de kamers van mijn vriendin. Deze bewoner kijkt graag om 3 uur snachts nog stoned documentaires. Opzich staat de tv niet hard maar door alle beesten geluiden hoor ik wel alles. Aan de ene kant wil ik er dan iets van zeggen en aan de andere kant, hij doet zijn best om de tv zachtjes te zetten. Hij weet dat ik veel kan horen. Maar volgens mij worden zijn oren doof van die groene rommel. Dus ja een beetje lastig

Voor je buurman. Ik zou eens het geluid opnemen en naar hem doorsturen om aan te geven dat je het allemaal goed hoort. Des noods naar vriendinnetje. Vrouwen schamen zich vaak toch vlugger voor dit soort dingen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:59

Je schrijft over sociaal gedrag vertonen e.d. maar even bij de buurman langs gaan en het op een vriendelijke manier proberen op te lossen kun je niet. Je stuurt je vriend omdat jij "een conflict wil vermijden" en gaat het vervolgens via de verhuurder proberen te fixen? Kom op zeg.

Als ik een buurvrouw had die zo'n gemeen spelletje zou starten, zou ik absoluut geen rekening meer met haar houden. Gelukkig kunnen wij hier in de buurt wel op een normale, vriendelijke manier met elkaar communiceren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:05

Eunomia schreef:
Je schrijft over sociaal gedrag vertonen e.d. maar even bij de buurman langs gaan en het op een vriendelijke manier proberen op te lossen kun je niet. Je stuurt je vriend omdat jij "een conflict wil vermijden" en gaat het vervolgens via de verhuurder proberen te fixen? Kom op zeg.

Als ik een buurvrouw had die zo'n gemeen spelletje zou starten, zou ik absoluut geen rekening meer met haar houden. Gelukkig kunnen wij hier in de buurt wel op een normale, vriendelijke manier met elkaar communiceren.

Ik wilde eigenlijk precies hetzelfde zeggen. En ik weet niet of het met sociaal gedrag te maken heeft, of verdraagzaamheid. Ik zou die geluiden van buiten prima kunnen hebben maar er zijn ook mensen op bokt die agressief worden van eetgeluiden. Ik bedoel maar. Wees de volwassene en stap op je buur af.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:10

Dit geklets en gedoe achterin de tuin van je buurman waardoor jij niet kunt slapen valt onder Burengerucht. Art 431 Wetboek van Strafrecht en betreft een overtreding. De nachtrust wordt verstoord.

In de nacht dragen geluiden toch al verder....
Laatst bijgewerkt door Bravura op 05-08-17 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 12:13

Eunomia schreef:

hoho ik stuur mn vriend niet :) hij wilde zelf even bij hem langs gaan ook om hem eventueel uit te nodigen om eens een borrel te komen drinken. Tja als iemand dan eigenlijk gelijk de deur dicht gooit qua overleggen dan houd het ook op. Ik ging zelf niet omdat ik enorm moe was en niet voor mezelf in stond op dat moment. Dat is uit sociaal oogpunt toch ook wel zo handig 8-) Daarbij speel ik echt geen gemeen spelletje, heb hem geappt op een zeer vriendelijke toon waarin in aangeef hun te horen en er wakker van lig. Het is dan aan hem of hij er wel of niet wat mee doet. Ik neem ook maatregelen door ramen dicht te doen en oordoppen te kopen. Dan hoeft hij niet expres bij ons onder het raam te gaan staan schreeuwen en dom te gaan doen. Het komt toch ook van twee kanten neem ik aan? Als hij nu verder gaat met pesten en klooien dan maak ik er wel werk van ja. Maar als hij zich gewoon gedraagt is er toch ook niks mis?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:25

MarjanB schreef:
Vind het trouwens wel enorm interessant om te zien dat mensen of het met mij eens zijn of juist de hele andere kant. Denk dat dus ook het probleem is qua de mate van rekening houden met elkaar. Stukje socialiteit en dat werkt twee kanten op. Ik ga echt geen politie bellen als het eenmalig is maar dit gaat echt verder. Wacht het nog even een week af en koop oordoppen. Als hij dan door blijft gaan dan denk ik dat ik toch de verhuurder eens vraag wat hij met huurder heeft afgesproken en kijken of daar een oplossing te vinden is waar we beiden wat aan hebben.

Dit vind ik eigenlijk niet zo aardig wat je hier zegt. Je oordeelt tussen de regels door dat mensen die het niet met je eens zijn niet zo sociaal zijn omdat ze geen rekening houden met elkaar.
Ik leg dat uit de andere kant op. Ben wel een sociaal type denk ik zelf, die andere mensen weinig tot last is.
Maar ik ben het totaal niet met je eens. Ik ben meer van het motto leven en laten leven. Wij houden erg van muziek en hebben die wel eens 's avonds op staan. In het weekend als we mensen over de vloer hebben soms wat langer en harder. De buren klagen niet. Die hebben een hondje wat geregeld bij ons aan de schutting staat te blaffen. Heel irritant, maar ik probeer er niet op te letten en dan hoor je het op een gegeven moment niet meer. Wij gunnen hun hun hondje en zij gunnen ons ons bezoek en muziek. Dat vind ik juist sociaal. Je steeds aan elkaar ergeren en alles afkeuren, dat vind ik dan weer asociaal.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:27

Eerst was t kletsen en nu schreeuwen en dom doen?