Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Lizzyy schreef:Oké dus als ik het goed begrijp moet de buurman zachter praten omdat jouw wekker om 6.30 gaat? Sorry hoor maar ik vind het een beetje te gek voor woordenje hebt je raam op een kier staan en dan zeggen dat je ze hoort praten? Ja dat lijkt me logisch als je je raam open hebt staan toch?
raam dicht en voor de frisse lucht een ander raam open zetten, aan de achterkant bijvoorbeeld. Als onze buren roken doen wij ook de deuren dicht. Hoe vervelend ook. Het is hun tuin. Andersom zouden ze ook niet moeten zeuren als wij in de tuin nog aan het praten zijn. Praten is niet verboden, helemaal niet in je eigen tuin
als het echt gigantisch harde muziek is zou ik wel even de politie contacteren maar ik denk dat ze hier echt niks mee doen.
Draai het eens om. Jij zit lekker met je man/vriend in de jacuzzi, je buren hebben hun raam open en zeuren continue dat ze jou horen praten. Wat zou jij dan zeggen? Sorry maar ik zou eerst heel hard lachenanders maar in een hutje aan de hei gaan wonen, of vrijstaand. Daar heb je geen last van eventuele buren!
MarjanB schreef:Ik moet denk ik maar even oordoppen halen... werd net weer wakker van ze. Heb de dauwluftung gelijk maar dicht gedaan.. en nu zijn ze binnen en ik wakkerzucht.
@isabel_94 goede tip
, ideaal, je voelt ze niet..alle anderen gaan pijn doen na een paar uur...
Haha probeer me daar van af te sluiten Hihi hoef dat echt allemaal niet te horen van een ander.
even flink laten gelden en het is over........buurman weet nu zijn plaats....wat een zegen....hadden we veel eerder moeten doen...
sommige mensen hebben gewoon geen fatsoen en denken met hun gedrag anderen te domineren, soms zelfs voor de lol... Eunomia schreef:Je schrijft over sociaal gedrag vertonen e.d. maar even bij de buurman langs gaan en het op een vriendelijke manier proberen op te lossen kun je niet. Je stuurt je vriend omdat jij "een conflict wil vermijden" en gaat het vervolgens via de verhuurder proberen te fixen? Kom op zeg.
Als ik een buurvrouw had die zo'n gemeen spelletje zou starten, zou ik absoluut geen rekening meer met haar houden. Gelukkig kunnen wij hier in de buurt wel op een normale, vriendelijke manier met elkaar communiceren.
Eunomia schreef:Je schrijft over sociaal gedrag vertonen e.d. maar even bij de buurman langs gaan en het op een vriendelijke manier proberen op te lossen kun je niet. Je stuurt je vriend omdat jij "een conflict wil vermijden" en gaat het vervolgens via de verhuurder proberen te fixen? Kom op zeg.
Als ik een buurvrouw had die zo'n gemeen spelletje zou starten, zou ik absoluut geen rekening meer met haar houden. Gelukkig kunnen wij hier in de buurt wel op een normale, vriendelijke manier met elkaar communiceren.
hij wilde zelf even bij hem langs gaan ook om hem eventueel uit te nodigen om eens een borrel te komen drinken. Tja als iemand dan eigenlijk gelijk de deur dicht gooit qua overleggen dan houd het ook op. Ik ging zelf niet omdat ik enorm moe was en niet voor mezelf in stond op dat moment. Dat is uit sociaal oogpunt toch ook wel zo handig
Daarbij speel ik echt geen gemeen spelletje, heb hem geappt op een zeer vriendelijke toon waarin in aangeef hun te horen en er wakker van lig. Het is dan aan hem of hij er wel of niet wat mee doet. Ik neem ook maatregelen door ramen dicht te doen en oordoppen te kopen. Dan hoeft hij niet expres bij ons onder het raam te gaan staan schreeuwen en dom te gaan doen. Het komt toch ook van twee kanten neem ik aan? Als hij nu verder gaat met pesten en klooien dan maak ik er wel werk van ja. Maar als hij zich gewoon gedraagt is er toch ook niks mis? MarjanB schreef:Vind het trouwens wel enorm interessant om te zien dat mensen of het met mij eens zijn of juist de hele andere kant. Denk dat dus ook het probleem is qua de mate van rekening houden met elkaar. Stukje socialiteit en dat werkt twee kanten op. Ik ga echt geen politie bellen als het eenmalig is maar dit gaat echt verder. Wacht het nog even een week af en koop oordoppen. Als hij dan door blijft gaan dan denk ik dat ik toch de verhuurder eens vraag wat hij met huurder heeft afgesproken en kijken of daar een oplossing te vinden is waar we beiden wat aan hebben.