Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en nu is het al weer 8 cm hoog minstens. Maaier staat op 6 cm. fijne lichte machine.
Wel heel dunne sprietjes. Hoop dat het het blijft doen. Heeft eerder gras gelegen deels maar dat ging steeds dood in de winter. En er wilde paar jaar niet eens onkruid op groeien. Afgelopen twee jaar grond goed verbeterd dus hopen en duimen dat dit goed blijft doen,
.eerst klerenkast uitgemest weer. Door sporten krimpt de maat langzaam en veel is daardoor veel te groot of langzaam echt op. Heb recent eea nieuw kunnen vinden aan kleding dus kan weer wat weg, drie vuilniszakken voor kleding bak. En twee naar twee personen die er blij mee zijn weer.
. Dus filter weg, snoeren wat weggewerkt grasje erin en plons, bonk.

.

En daar kom na vandaag weer een lading bietjes bij ook nog.
alleen nog stam boontjes. Bietjes mag ik niet hebben. Verbouwde meestal raapstelen, spinazie, sla (meerdere soorten), specieboontjes, snijbiet, beperkt aardappel in bak. Tomaatjes, komkommer augurk broccoli, boerenkool aardbeien dat soort dingen. En de fruitbomen en struiken die ik nu al heb en heel veel kruiden.
op erg vruchtbare zeeklei in lelystad. Je wordt erg creatief met sla wegwerken. Slasoep, sla in de pasta, sla roerbakken
. Kroppen van 2,5 tot 3 kilo hihi
vandaar ook max 50m2 is het beste te doen. Kan ik hier me wel uitleven al dan niet deel in bak omdat zijtuin deel bestraat is. Hebben eerder bakken gestaan maar die waren ingestort. Al werken speciekuipen ook erg goed. Maar een kleinere tuin en honden wordt lastiger en in andere plaats heeft gunstig gelegen moestuin vereniging ook rare smalle strookjes resttuin.
De bonen kosten mij meer tijd dan hoor even als de aardappelen. Maar had uiteindelijk ook dat mijn schouders niet zo blij waren met het rooien van de aardappelen (knarsen).
Mij teveel werk bedoel ik. Ik eet veel uien, drogen en goed opbergen ben ik gewoon niet handig in, wel gedaan maar toen deel kunnen weggooien ivm rot. Prei is tsja planten en wachten. Ben een echte zaaier koop eigenlijk liever geen plantjes maar zaai en prei kost een eeuwigheid aan tijd voor te weinig gebruik. Idem uien ook. Die koop je als bijna eetbare ui