Eigen huis bouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re: Eigen huis bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:21

@bello2005: onze plannen staan nog in de kinderschoenen, dus bij ons is daar nog helemaal geen sprake van ;)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:55

Wij hebben ook die droom maar willen expres nog een paar jaar doorsparen zodat we zo min mogelijk hypotheek hebben. Ik gluur wel 1 per week even op funda voor nieuwe huizen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:31

Urona447 schreef:
Wij hebben ook die droom maar willen expres nog een paar jaar doorsparen zodat we zo min mogelijk hypotheek hebben. Ik gluur wel 1 per week even op funda voor nieuwe huizen.

Ik weet natuurlijk niet hoe hard jij kunt sparen, maar de rentestanden zijn op dit moment zo laag dat sparen om uiteindelijk een lagere hypotheek te kunnen hebben op dit moment absoluut niet loont....

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:42

polly2 schreef:
Urona447 schreef:

Ik weet natuurlijk niet hoe hard jij kunt sparen, maar de rentestanden zijn op dit moment zo laag dat sparen om uiteindelijk een lagere hypotheek te kunnen hebben op dit moment absoluut niet loont....

En bedenk ook dat in 2020 het nieuwe bouwbesluit ingaat. De regels op gebied van isolatie worden dan veel scherper, je moet energieneutraal bouwen, en dat kan ook veel extra geld kosten.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 14:46

polly2 schreef:
bello2005 schreef:

super bedankt voor je bericht.
maar zoiets wat jullie dus hebben, begint mn vingers al te kriebelen.. heerlijk
ik denk dat dat inderdaad dan gewoon beter is. nu nog een oude boerderij vinden haha

Graag gedaan. Elke dag Funda checken en ook marktplaats en speurders. Op Funda kun je het gebied selecteren waar je zoekt, perceelsoppervlakte etc. en als je een keer alles hebt doorgespit, bewaar je je zoekopdracht en klik je elke dag aan: aanbod sinds 1 dag. Voor mij was het 's ochtends het eerste wat ik deed destijds...hihihi... Maar uiteindelijk stond de boerderij die we gekocht hebben al zes jaar te koop, voor 150.000 euro meer dan wij uiteindelijk betaald hebben. Ik dacht daarom dat het geen optie voor ons was, maar wij kregen een tip van een kennis dat de vorige eigenaar er nu binnen een maand vanaf moest en er veel van de prijs af kon. En zo waren we precies op het juiste moment. Het is een kwestie van de lange adem en een keer geluk hebben!

Joa idd. Juiste tijd juiste plek haha.
Naar zoiets ben ik inderdaad ook op zoek, een huis wat weg moet. Ben ook al vaker gaan kijken naar veiling huizen. Of ja via internet nog niet direct gaan informeren hoe dat precies in werk gaat.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:09

Het gaat ons er meer om dat wij een hypotheek willen die door 1 persoon makkelijk betaald kan worden. Dan sparen wij liever 4 jaar door zodat we 1 ton minder hoeven te lenen dan onszelf zwaarder in de schulden te stoppen zeg maar.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:11

Bij ons gaat de hypotheek ook alleen van mijn salaris, vriend is zzp'er :)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:16

Ja als het kan vind ik dat altijd erg verstandig! Heb nu al meerdere vrienden die echt in de problemen raakten toen 1 van de 2 hun baan kwijt raakten en dat wil ik echt voorkomen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 09:57

Urona447 schreef:
Het gaat ons er meer om dat wij een hypotheek willen die door 1 persoon makkelijk betaald kan worden. Dan sparen wij liever 4 jaar door zodat we 1 ton minder hoeven te lenen dan onszelf zwaarder in de schulden te stoppen zeg maar.

dat is echt een goede insteek
er zijn er namelijk genoeg die het niet kunnen/niet willen betalen en daar zijn degene die geen hoge hypotheek kunnen krijgen nu de sjaak van. want tegewoordig krijg je gewoon niet snel meer een hypotheek. en dat komt allemaal door degene die hypotheek schuld hebben

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:43

Wij hebben een jaar geleden een kavel van 200m2 gekocht met behulp van schenking, daar hebben we nog een stukje bij gekocht, hebben nu ong 450m2.
Op het kavel staat een bouwval, wat wij willen plat gooien en nieuwbouw.
We zijn nu een jaar verder, hebben het bestemmingsplan moeten laten aanpassen omdat een gedeelte agrarisch was en het op oorspronkelijke plan geen normaal woonhuis met schuur past.
Was het bouwblok 7 bij 14 ( volgens het bestemmingsplan mag je in het buitengebied 150m2 huis bouwen en daarbij 100m2 schuur) nu hebben ze het naar de grote die wij nodig gaan hebben vergroot.
We zijn nu een jaar verder en proberen te tekenen, helaas werkt de architect niet mee. Kijken we nu dus naar een andere.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 20:32

hypos schreef:
Wij hebben een jaar geleden een kavel van 200m2 gekocht met behulp van schenking, daar hebben we nog een stukje bij gekocht, hebben nu ong 450m2.
Op het kavel staat een bouwval, wat wij willen plat gooien en nieuwbouw.
We zijn nu een jaar verder, hebben het bestemmingsplan moeten laten aanpassen omdat een gedeelte agrarisch was en het op oorspronkelijke plan geen normaal woonhuis met schuur past.
Was het bouwblok 7 bij 14 ( volgens het bestemmingsplan mag je in het buitengebied 150m2 huis bouwen en daarbij 100m2 schuur) nu hebben ze het naar de grote die wij nodig gaan hebben vergroot.
We zijn nu een jaar verder en proberen te tekenen, helaas werkt de architect niet mee. Kijken we nu dus naar een andere.

oh wat rot zeg. hopelijk gaat het snel goed komen. succes