Auto gekocht, ineens schade bij aflevering?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-17 21:51

DubbelDun schreef:
Eind Maart bedoel je waarschijnlijk ??

Uh grapje, inderdaad eind maart haha

Champie_Me

Re: Auto gekocht, ineens schade bij aflevering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:04

Heb je niet het recht om met de auto terug te gaan en je geld terug te vragen vanwege een 'ondeugdelijk product'? Kan me niet voorstellen dat ze kunnen zeggen jammer voor je joh, dokken of je kop houden simpel gezegd. Ik zou volledige reparatie of volledige koopsom terug eisen. Doen ze dit na vriendelijk vragen nog niet en doen ze alsof je niet bestaat? Dan verdere stappen ondernemen. Tot die tijd zou ik de auto niet gebruiken, dan kunnen ze weer zeggen dat het door jouw gebruik ontstaan is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:07

Romeo2007 schreef:
StalNollie schreef:
maar op papier heb je de auto al vanaf januari (ongeacht wat je daarna ermee hebt gedaan).
en dat telt natuurlijk ook mee.

De garantie is ook pas gaan lopen sinds ie overgeschreven en betaald is. Beiden is eind mei geweest.
Maargoed ik voel geen behoefte om daarover op dit moment ee discussie te voeren hier. Heb al genoeg stress van het geheel.

hoef je geen discussie over te maken hoor, want ik dacht dat dit ook allemaal al in januari gebeurd was. mijn foutje dan zou de auto onafhankelijk laten keuren en nog een laatste keer laten maken (alles op papier) en als dat nog niet goed is auto terug en geld terug.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:11

Ik zou inderdaad de auto door een onafhankelijk iemand laten keuren en op basis daarvan eventueel het Juridisch Loket bellen.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:43

Je hebt recht op volledige teruggave van het aankoopbedrag van de wagen indien de verkoper niet overgaat tot volledige herstelling.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... gdelijk-is
De verkoper heeft niet het recht om je uit die 4 voorgaande opties te laten kiezen.

De 6 eerste maanden van de garantie zijn nog niet verstreken dus jij moet niet bewijzen dat er reeds problemen waren met de wagen.
Ook voor tweedehandsproducten is de garantie 2 jaar tenzij anders vermeld op de aankoopbon maar altijd wel minimum 1 jaar.

De verkoper zal sowieso voet bij stuk proberen te houden.Je mag er zeker van zijn dat hij van de wetgeving op de hoogte is.Hij zal doorgaan tot je uiteindelijk opgeeft en één van zijn voorstellen aanvaard.
Juridisch loket,rechtsbijstand,etc. kunnen hem tot niets verplichten en werken ook tergend traag.
Mijn advies is;raadpleeg een advocaat en laat zien dat het je menens is.

Indien je van alle gebeurtenissen bewijzen hebt en alle feiten kloppen,kan je ermee dreigen om zijn naam openbaar te zetten.Dit kan dan niet worden beschouwd als laster en eerroof.

Ik spreek uit eigen ervaring zit momenteel in een soortgelijke situatie.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 07:06

Romeo2007 schreef:
Ik ga hun de auto net zolang laten maken totdat ze gek worden en er leeg op lopen. Dat is het plan.

Dit vind ik dan wel weer een rare mentaliteit. Je laat de auto dan toch repareren tot hij in orde is? En toch niet om hun dwars te zitten. Je hebt overigens nog niet eens een Keurings rapport. Misschien is er helemaal niks mee en beeld je je het in omdat je de lol er een beetje af hebt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:37

Romeo2007 schreef:
Ik ga hun de auto net zolang laten maken totdat ze gek worden en er leeg op lopen. Dat is het plan.

Goh wat een volwassen instelling heb jij.
Ooit heb ik ook een autootje gekocht. Garantie zat erbij. Maar omdat het m'n eerste auto was wist ik nog niet veel. Auto lekte olie en op een gegeven moment was het motorblok opgeblazen. Ik kon toen kiezen voor de helft bij een nieuw motorblok leggen of m'n geld terug. Uiteraard voor het laatste gekozen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:39

Maar Purny, jij kreeg dan je gehele aankoopbedrag terug?
TS moet in het geval van geld terug genoegen nemen met 2000(!!) minder als ik het goed begrepen heb. Is een flinke hap geld voor een auto waar je amper mee gereden hebt. Dan snap ik wel dat ze zegt 'zij bieden aan om te repareren, dus dan wordt álles gerepareerd'.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:46

Anoniem schreef:
Maar Purny, jij kreeg dan je gehele aankoopbedrag terug?
TS moet in het geval van geld terug genoegen nemen met 2000(!!) minder als ik het goed begrepen heb. Is een flinke hap geld voor een auto waar je amper mee gereden hebt. Dan snap ik wel dat ze zegt 'zij bieden aan om te repareren, dus dan wordt álles gerepareerd'.

Jup. Ik betaalde hem in termijnen en heb al m'n termijnen terug gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:46

Dat is dan toch een verschil met TS; die moet er 2000 op toeleggen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:55

Ja, ik snap ook de vergelijking niet helemaal?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:05

Misschien is die 2000 euro wel gebaseerd op dagwaarde en reparatiekosten. Ben in ieder geval heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:09

Reparatiekosten voor iets wat goed zou moeten zijn? Lijkt me stug. Evenals dagwaarde. TS heeft er amper mee gereden, lijkt me bijzonder dat de dagwaarde zo hard keldert. En dat de reparatiekosten dan op die manier geind worden is ook wat bijzonder; die auto moet linksom of rechtsom gemaakt worden en blijkbaar valt dat gewoon onder de garantie. Als TS de auto niet had gekocht hadden ze die reparatiekosten bij een volgende koper moeten maken, hij is niet magischerwijs weer heel.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:24

Ts heeft groot gelijk 2000 erbij inschieten.

Dan inderdaad maar kinderachtig doen en elke keer blijven terug gaan.
Totdat de auto goed is.

Wat ook elke keer stress geeft.

Ik wil je hier veel sterkte en succes mee wensen.
Hoop dat je straks toch onbezorgd kan rondrijden.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 11:27

Heb inmiddels een nette email gestuurd met het bericht daarin dat we hun graag nog de kans geven om de auto nogmaals te maken, maar dat als het niet lukt om te repareren we de koop ontbinden en de aanschafwaarde retour willen. Zo niet, ondernemen we (juridische) stappen.

Ben ook heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:39

Groot gelijk TS. Vind het ronduit onbeschoft dat ze met die 4 opties komen waar je dan maar uit moet kiezen. Hoop voor je dat je dat ze het nu wel gewoon netjes oplossen! Sowieso, als zij vinden dat er niks aan de hand is met de auto zie ik niet waarom je er nu ineens €2500 minder voor terug zou krijgen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:27

Er werd hier in het topic eens gevraagd over de km stand. Wat was die dan in Januari en wat was die bij aflevering?
Dit zou cruciaal kunnen zijn om aan te tonen dat er wel degelijk in de tussentijd mee gereden en schade onstaan is.
En dan heb je wel degelijk een punt om het gehele aankoopbedrag terug te eisen

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:42

Anoniem schreef:
Reparatiekosten voor iets wat goed zou moeten zijn? Lijkt me stug. Evenals dagwaarde. TS heeft er amper mee gereden, lijkt me bijzonder dat de dagwaarde zo hard keldert. En dat de reparatiekosten dan op die manier geind worden is ook wat bijzonder; die auto moet linksom of rechtsom gemaakt worden en blijkbaar valt dat gewoon onder de garantie. Als TS de auto niet had gekocht hadden ze die reparatiekosten bij een volgende koper moeten maken, hij is niet magischerwijs weer heel.

Niet dat het iets met de situatie van ts uitmaakt maar vanaf dat je met de auto uit de autogarage rijdt, daalt de waarde van je auto al. Al heb je er geen km meegereden. Vanaf dan is hij niet meer nieuw, niet keer 2dehands,....

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:04

dromertje2 schreef:
Anoniem schreef:

Niet dat het iets met de situatie van ts uitmaakt maar vanaf dat je met de auto uit de autogarage rijdt, daalt de waarde van je auto al. Al heb je er geen km meegereden. Vanaf dan is hij niet meer nieuw, niet keer 2dehands,....

De auto was al niet nieuw, dus dan daalt het echt niet zo hard meer.

Ik vind het ook zeer bijzonder dat je ineens 2000/2500 moet inleveren terwijl de garage een product levert wat niet overeen komt met het gekochte.
Ben erg benieuwd hoe ze op jouw laatste mail gaan reageren

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:13

Romeo2007 schreef:
Heb inmiddels een nette email gestuurd met het bericht daarin dat we hun graag nog de kans geven om de auto nogmaals te maken, maar dat als het niet lukt om te repareren we de koop ontbinden en de aanschafwaarde retour willen. Zo niet, ondernemen we (juridische) stappen.

Ben ook heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Je hebt gelijk, laat je niet in de luren leggen hoor! Er word een slecht/kapot/niet goed product geleverd en dan mag jij er € 2000,- op toeleggen? Dat klopt natuurlijk niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:29

dromertje2 schreef:
Anoniem schreef:

Dat zal best, maar deze auto is al tweedehands. Dus dat die met een klein stukje rijden al 2k daalt qua prijs, lijkt me stug. Dan weet de garage dondersgoed dat ze iets niet goed gerepareerd hebben..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:34

T wordt een derdehandse auto nu he. Daar zal altijd waardevermindering inzitten, hoeveel dat is, daar zullen de meningen verdeeld over zijn.

Maar is iets waar ts geen rekening mee moet houden.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:35

Ik heb iets soortgelijks gehad met een auto.
Weliswaar een veel goedkopere, namelijk maar €3000,- maar er was ook vanalles mis mee.
Telkens aangegeven en ook laten repareren op hun kosten.
Na 2 weken was ik er zo zat van dat hij weer niet starte dat ik heb gezegd dat ik een andere auto wilde.
Ik kreeg toen ook 1100 euro minder dan wat ik had betaald .
Dus toch weer de auto laten repareren.
Elke keer als hij weer niet starte belde ik ze op en kwamen ze weer met startkabels en nieuwe accu's.
Uiteindelijk heb ik hem ingeruild op een splinter nieuwe auto.
Wat was dat een rotauto zeg.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:13

Laat je niet in de luren leggen dat je 2000 € zou moeten insteken voor die auto.
Het gaat hier om een ondeugdelijk product niet om een auto die jij wil inruilen voor een andere waar je zonder problemen mee hebt gereden.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 18:35

Heb vanochtend een email ontvangen van de vestigingsmanager met daarin een dank voor de terugkoppeling (?) En dat we een afspraak kunnen maken om de auto te laten maken.

Toen we belden om een afspraak te maken werden we echr onbeschoft behandeld. Er werd gezegd 'o, die auto van jullie weer. Ja, daar is niks mis mee hoor. Alle autos rijden wat naar 1 kant dus dat is normaal'.

De auto gaat morgenochtend terug.