Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniet

Re: Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:05

Wauw, ik voel me echt een viespeuk nu. _O-
Het bed verschonen gebeurt elke week en ik haal ook wel redelijk vaak een doekje over de wc en de wastafel, maar verder nemen wij het niet heel nauw met schoonmaken :+
Heb in mijn spaarzame vrij tijd wel wat anders te doen dan poetsen. Als we naar een groter huis verhuizen komt er ook zeker een poetsvrouw voor een paar uurtjes per week.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:28

Ik stofzuig elke dag, deze dagen met 3 verharende katten soms wel 2x per dag.
Dweilen 2x per week, wc om de dag en badkamer als ik het nodig vind.
Bed verschonen 1x per 1,5 week ongeveer.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:31

Jouw vriend maakt tenminste schoon samen, ik doe alles alleen. Mijn vriend stofzuigt wel, maar ook alleen als ik erom vraag, hij zou niet zelf bedenken, laat ik eens stofzuigen.

Ik vind het niet overdreven hoor, mijn beddengoed gaat iedere week schoon, stofzuigen 2 keer per week en de WC gaat ook elke week minimaal 1 keer. Badkamer zie ik zelf altijd tegenop, want ben gauw 2 uur verder, dus die gaat niet zo vaak uitgebreid, maar wel even de wasbakken, kranen en spiegels die ik afneem. En als ik dweil, neem ik de badkamer ook mee.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:36

Hier ook een appartement. Geen kinderen. Wij maken elke week ons huis schoon. Doen we samen zijn ongeveer 1/ 1,5 uur bezig. (De pakken het hele appartement en stoffen, ook de plinten, stofzuigen, keuken schoonmaken, slaapkamers, badkamer en toilet. Ook de gang en was ruimte. Stofzuigen gaan wij na volgende week elke dag doen (krijgen een jonge pup in huis) maar momenteel doen Wii dat 3 keer per week ongeveer. Verder lopen wij eigenlijk niet op chinezen in huis (vinden we beide fijn lekker pantoffels aan)
Dweilen doen we bijna niet omdat het ook niet nodig is. Straks net de hond is dat anders. (Maar laminaat vloer mag eindelijk niet zo heel vaak gedweild worden. Als ik dweil doen we dit zo droog mogelijk
Laatst bijgewerkt door joyce_eddy op 13-03-17 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:36

Ik vraag me af of de mensen die dagelijks stofzuigen, dweilen en schoonmaken ook fulltime werken?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:43

ilayda schreef:
Wouw dat is wel heel erg weinig inderdaad, ik snap wel dat het bij jullie minder troep is natuurlijk. (Ik heb 4 kids).
Maar de wc en je bed zou ik niet een keer in de 2 weken kunnen doen. Je zweet echt enorm veel in bed.
Ik doe alles elke dag, stofzuigen dweilen. Ik heb van die weg gooi doekjes, daar doe ik elke dag de wc en de deur klinken en de lichtknopjes mee af. Het bed doe ik 1 x in de week, de douche heb ik echt de grootste hekel aan en die doe ik wanneer het moet. De grote klusjes die jij noemt horen eigenlijk gewoon bij de dagelijkse schoonmaak. Ik neem dagelijks alle kastjes af enz, snap dat dat bij jou niet nodig is. Maar de ramen zemen doe ik het liefst helemaal niet Hahah. Maar moet eerlijk zeggen dat ik ze in de herfst wn winter niet doe, in de lente en de zomer eens in de maand soms twee keer.

Wel heel grappig dit topic want mijn vriend maakt altijd ruzie met mij en zegt dat het hier een troep is. En dat we nog een keer dood gaan in de viezigheid. Ja ik meen het echt !!!
Jij misschien :D. Ik zweet nauwelijks 's nachts, en als ik wel veel zweet, ben ik ziek :D.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:44

_San87_ schreef:

Jij misschien :D. Ik zweet nauwelijks 's nachts, en als ik wel veel zweet, ben ik ziek :D.[/quote]

Iedereen zweet. Ook jij. Ook als je denkt dat het niet zo is.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:46

Ehm, mijn moeder maakt elke dag het hele huis schoon, stofzuigen, dweilen om de dag, 1x in de week doet ze de binnenkant van alle ramen. Ze loopt altijd 2 of 3 keer per dag met een doekje door het huis, beddengoed word elke week verschoond, ze draait 4 tot 6 wassen per dag en de honden gaan zelfs elke twee weken onder de douche :')

En dan denk je: waarom doe ik als dochter niks in het huis? Het mag niet! Als ik handdoeken ga vouwen doet ze t overnieuw omdat het niet op haar manier gevouwen is :')

Dus ik denk eerder dat mijn moeder overdreven is dan jij hoor haha :=

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:46

_San87_ schreef:
ilayda schreef:
Wouw dat is wel heel erg weinig inderdaad, ik snap wel dat het bij jullie minder troep is natuurlijk. (Ik heb 4 kids).
Maar de wc en je bed zou ik niet een keer in de 2 weken kunnen doen. Je zweet echt enorm veel in bed.
Ik doe alles elke dag, stofzuigen dweilen. Ik heb van die weg gooi doekjes, daar doe ik elke dag de wc en de deur klinken en de lichtknopjes mee af. Het bed doe ik 1 x in de week, de douche heb ik echt de grootste hekel aan en die doe ik wanneer het moet. De grote klusjes die jij noemt horen eigenlijk gewoon bij de dagelijkse schoonmaak. Ik neem dagelijks alle kastjes af enz, snap dat dat bij jou niet nodig is. Maar de ramen zemen doe ik het liefst helemaal niet Hahah. Maar moet eerlijk zeggen dat ik ze in de herfst wn winter niet doe, in de lente en de zomer eens in de maand soms twee keer.

Wel heel grappig dit topic want mijn vriend maakt altijd ruzie met mij en zegt dat het hier een troep is. En dat we nog een keer dood gaan in de viezigheid. Ja ik meen het echt !!!
Jij misschien :D. Ik zweet nauwelijks 's nachts, en als ik wel veel zweet, ben ik ziek :D.

Nee ik merk zelf ook niet dat ik zweet maar schijnbaar verlies je heel veel vocht in de nacht. Daarom vind ik 1x in de week echt wel nodig. En neem aan dat het niet alleen slapen is bij iedereen

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:47

Goof schreef:
Ik vraag me af of de mensen die dagelijks stofzuigen, dweilen en schoonmaken ook fulltime werken?

Dit vroeg ik me dus ook af. Ik werk fulltime + extra op de maandagavond. Mijn werk is 45 minuten van huis.
Ik ben op werkdagen dus van 7.15 tot 17.15 van huis. Dan koken, eten, de vaat doen... Hop, half 9. Dan ga ik echt niet nog eens poetsen.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:49

Nee ik werk inderdaad niet, anders had ik dat ook zeker niet kunnen volhouden.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:53

Ik zit me echt te verbazen hoeveel sommigen in huis doen...
hier gaat 1x in de week de stofzuiger erdoor. Hebben een kruimelzuiger voor waar het even snel nodig is. Scheelt wel echt heel veel dat we geen huisdieren hebben.
WC doe ik iedere week en badkamer probeer ik om de week te doen, maar dat lukt geregeld niet. Dan is het even snel een doekje erdoor en maar hopen dat ik de week erna meer tijd heb.

Zal nooit beweren dat wij t schoonste huis ooit hebben, maar vies is het toch ook zeker niet. Volgens mij zijn er hier een aantal met smetvrees :+

Woensdag komt onze toekomstige schoonmaakster kennis maken. Ik kan echt NIET wachten totdat ze kan beginnen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:54

Goof schreef:
Iedereen zweet. Ook jij. Ook als je denkt dat het niet zo is.

Ik zweet ook. Maar veel minder dan gemiddeld. Dat is getest in t slaapcentrum :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:56

Ik loop hier in huis al weken met blote voeten rond, maar niemand mag met schoenen binnen komen, tenzij verjaardag, maar dan stofzuig en dweil ik de dag erna toch.

Kan nu wel zien dat ik moet dweilen, van het weekend gezogen en 3 uurtjes de honden van mn schoonouders gehad, maar die verharen amper :D

Voel mij echt vies :+ Als ik bepaalde mensen zie schoonmaken :o

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:10

ik vind dit niet overdreven. Ik stofzuig om de dag ( wel 2 katten) bed word wekelijks verschoond en in de zomer soms 2 x per week. badkamer en wc gaan dagelijks een doekje overheen. wassen doe ik de hele week door als er een wasje is dan doe ik hem.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:25

Boh durf het hier bijna niet meer neer te schrijven, zoveel doe ik echt niet hoor haha.
Ik werk in de zaken van mijn ouders, horeca. Wij doen met ons 4'en 2 hotels dus ik werk van 8u30 tot 19u00, (3 dagen in de week is dat tot 22u00). Als ik dan thuis kom gaan mijn paardjes voor, want die wil ik echt wel even zien.
Op mijn vrije dag gaat de stofzuiger erdoor en doe ik de was en de badkamer.
Ik heb gelukkig geen hond meer en daar begin ik ook niet meer aan tot ik een groot huis met poetsvrouw heb, wat een hel was dat.
Ik eet dus in het restaurant van het hotel, heb ook geen keuken om te poetsen jeej!
De lakens wissel ik wekelijks maar eigenlijk puur omdat ik nieuwe lakens heerlijk vind, niet omdat ik vind dat de oude vies zijn.
Ik dweil echt niet zo vaak, vind het een hatelijk klusje. Ben ook niet veel thuis dus dat scheelt.

edit: spelfouten oeps

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:29

Toothless schreef:
Ehm, mijn moeder maakt elke dag het hele huis schoon, stofzuigen, dweilen om de dag, 1x in de week doet ze de binnenkant van alle ramen. Ze loopt altijd 2 of 3 keer per dag met een doekje door het huis, beddengoed word elke week verschoond, ze draait 4 tot 6 wassen per dag en de honden gaan zelfs elke twee weken onder de douche :')

En dan denk je: waarom doe ik als dochter niks in het huis? Het mag niet! Als ik handdoeken ga vouwen doet ze t overnieuw omdat het niet op haar manier gevouwen is :')

Dus ik denk eerder dat mijn moeder overdreven is dan jij hoor haha :=

4 tot 6 wassen per dag?! Zoveel kleding heb ik niet eens :')

Mijn schoonmoeder is ook zo, schaam me altijd dood als ze bij mij thuis komt, ook als het kraakhelder is want er is vast wel iets dat niet 100% schoon is :+ De broer van mijn vriend heeft tot zijn 26e thuis gewoond en mocht van haar nooit iets doen omdat ze het liever zelf deed. Resultaat is dat hij nu helemaal niks zelf kan :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:30

Scheelt wel dat mijn huisgenoot 2 honden heeft en ik een witte vloer. Wanneer ik klaar ben met stofzuigen en hem opberg liggen er al weer ontelbare haren op mijn witte vloer. |(

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:39

Ik vraag me altijd af hoe een gesprek gaat met je vriend na het openen van zo'n topic.
'Op bokt zeggen ze dat..... dus wij gaan het nu zo en zo doen.....' ~~}>

:D

Maar antwoord op je vraag: Ik heb twee honden, dus na twee dagen ziet het eruit alsof er een natuurramp is gebeurd in huis. Dus als het even kan elke dag stofzuigen en dweilen. wc/badkamer/bed 1 keer in de week. Grote klussen als ik er zin in heb. Die zet ik niet weg in mijn agenda ofzo :') .

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:42

Wauw. Ik heb niet eens een dweil. :')

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:44

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen hoor.

Maar ben het met de meeste wel eens dat jullie ERG weinig schoonmaken...
Bijna vies vind ik het...zelfs voor mensen zonder huisdieren en kinderen... >;)

Stofzuigen, afstoffen en de afwas gebeurd hier minimaal 1x per dag!!
Dweilen en de toiletten om de dag (behalve de gang, die doe ik 1-3x per dag).
De buitenkant van de kasten en tafelpoten en stoelen gebeurt ook wel 2x per week.
Bedden verschonen en de badkamer schoonmaken gebeurt 1x per week.
Wassen doe ik meestal een paar dagen achter mekaar en dan weer een paar dagen niet.

Edit: spinnerag weghalen doe ik meestal maar 1x per maand.
En onder/achter de bank/kasten (lastigere plekken) is wel veel minder vaak hoor...eens per 2 mnd ofzo :=
Laatst bijgewerkt door Cerastes op 13-03-17 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:46

Elke dag afstoffen ??
Jeetje, daar ga ik zelfs met twee grote honden noet aan beginnen
2 keer per week hooguit
1 keer per week minstens

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:48

TS ik vind het niet overdreven wat jij doet maar ik vind je ook zeker geen viespeuk!
Wij hebben ongeveer het zelfde schoonmaak schema. Bed doen we soms vaker, vooral als eens van ons ziek is geweest en in de zomer vaak ook iedere week.
Stofzuigen en dweilen iedere week en stofzuig en dweil dan ook de badkamer en toilet mee.
De badkamer echt poetsen doe ik 1 keer in de twee weken.

Toilet halen we wel 2 keer per week zo'n wegwerp doekje overheen en wat chloor in de pot en dan 1 keer in de twee weken grondig poetsen met water en chloor / allesreiniger.
Dweilen in het toilet wel elke week.

Keuken doe ik altijd na koken even af met wat allesreiniger en dan neem ik een keer per week het fornuis even mee en als ik geknoeid heb of veel gespetterd ook. Keuken grondig schoonmaken, dus buitenkant kastjes en de gootsteen met antikalk enz doe ik echt maar eens per maand.
Koelkast / oven / afzuigkap schoon maken doe ik ook eens in de maand en soms eens in de 6 weken.

Afstoffen doe ik echt bijna nooit :o Zou ik echt vaker moeten doen, maar vind het echt een prut klus en vergeet het ook regelmatig.

Wij hebben sinds juli 2016 geen schoonmaakster meer, daarvoor kwam er elke 2 weken een schoonmaakster en deed ik alleen wekelijks nog wegwerp doekje toilet, stofzuigen en dweilen en werkblad keuken en het bed deden we zelf.
Rest liet ik over aan de schoonmaakster.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:52

Sonja; Wij hebben wel 2 honden (korthaar) en 1 kat (die meer buiten is dan binnen).
Maar 2x per dag alles afnemen en stofzuigen vind ik wel zo fris..heb ook een kind van 3jr...

Edit: ik heb zeker geen ocd ofzo, maar ik word wel priegelig als ik viezigheid of haren op de grond zie liggen...

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:56

Ik stofzuig om de dag het huis en indien nodig de woonkamer elke dag(ik vergeet wel eens mijn schoenen bij de deur uit te doen als ik bij de paarden ben geweest :D ). Ik probeer 2x per week het hele huis een sopje te geven, maar het gebeurt regelmatig dat ik dit maar 1x in de week doe. Tijdens deze schoonmaak dweil ik ook het huis. Toilet haal ik regelmatig even een doekje overheen en gooi er dan wat chloor in.
Ik heb niet een hele grote keuken, dus als ik ga afwassen(praktisch dagelijks) dan haal ik door het grootste gedeelte van de keuken ook meteen even een doekje(met uitzondering van de kastjes).

Het enige wat ik echt te weinig doe is het verschonen van m'n bed, ik heb van kinds af aan al een hartgrondige hekel aan schoon beddengoed en moet mezelf tot op de dag van vandaag nog steeds dwingen om het bed te verschonen.

Ik woon overigens alleen.