Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:55

Huertecilla schreef:
Nicole21 schreef:
Stuggere veren dan standaard Alfa veren bestaan niet _O-.

Dat is helemaal niet per definitie GOED :)*

Vering op zich heeft alleen maar tot doel de auto omhoog te houden. Hoe soepeler deze dit doet, hoe beter. Stugge veren zijn de makkelijkste en goedkoopste oplossing bij korte veerwegen. En dat wil je op de openbare weg ook al niet ;)

De al eerder genoemde duurdere Citroens met automatische rijhoogte-compensatie zijn :wow: Deze techniek is al sinds jaar en dat verboden in de F1. Wederom net als.... CVT _O-

De klassieke Citroen SM is wat wielophanging/wegligging betreft een technisch hoogstandje wat anno nu nog steeds niet geevenaard is.

Verkeersdrempels en de hydropneumatische wielophanging zijn als voor elkaar gemaakt :D
Zie de keuzes van Thiery Sabine :j

Weer even terug naar Alfas: Erg interessant om de techniek en de wegligging van de 75 en de Volvo 360 eens te vergelijken. Er zijn goede technische redenen waarom deze laatste zo populair was bij tramp-driften.

Ik zeg ook nergens dat het goed is, maar in sommige gevallen rijdt het zeer zeker prettige dan een 'fijn geveerde' auto. Mijn ouders hebben allebei een Japanner, maar jeetje op sommige wegen rijd ik liever in de Alfa (in sommige gevallen ook niet, maar dat terzijde ;) ).

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:59

LinsxDot schreef:
Salsa schreef:
Wij hebben hier in de wijk ook twee drempels waar je zelfs stapvoets nog met een beetje pech de onderkant van je auto tegen de drempel hoort kletsen. Met een verlaagde auto kom je er niet zonder schade overheen denk ik.

Daar word je handig mee mijn auto lag op de grond en je leert er wel mee over hobbels gaan schuin nemen schuin af sturen en minder dan 5 km kom je al heel eind! :') maar ideaal is anders vooral als je hem verkeerd inschat

Ik vind het er altijd zo stom uitzien. Vaak enorme sportieve auto's en dan met alle moeite een drempel over hihi. Ik moet dan altijd wel ff gniffelen. Komen ze je voorbij scheuren en vervolgens sta je achter ze te wachten ivm een drempeltje :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:04

Nicole21 schreef:
Mijn ouders hebben allebei een Japanner, maar jeetje op sommige wegen rijd ik liever in de Alfa (in sommige gevallen ook niet, maar dat terzijde ;) ).

Hoogst vreemde, veel te ruime en volstrekt onkundige 'vergelijking'.
Nem alleen Honda: Ik kan een paar Hondas noemen waar geen Alfa aan kan tippen. Ook de moderne 4c niet aan de NSX.
En de S2000 is ook te hoog gegrepen. Ik kan zelfs geen enkele Italiaanse cabrio, de duurdere neef van Alfa, Ferrari inclusief, bedenken die hiermee de vergelijking aan kan gaan.

En dan de Toyota GT86 of de Mazda MX5. Deze laatste wordt zelfs met een italiaanse merknaam in Japan in elkaar geschroefd voor de eigenaars van Alfa _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:05

little_birdy schreef:
Tobbes schreef:
Ik zou zelf niet kopen Citroën. Ooit keer in gezeten en zit totaal niet lekker en ook geen fijne wegligging.

Zelf heb ik volvo s40 met 2 liter moter. Heerlijk ding om mee rond te scheuren.

Weet je wat nou altijd zo jammer is ?
Dat je ooit 1 keer in un Citroën hebt gezeten en het meteen allemaal slecht is ?

Ik wil een Renault twingo RS
Liefst de gordini uitvoering
Of een rode

Mijn vriend heeft een Clio 3 rs cup fase 1

Deze wil ik
http://www.topgear.nl/autotests/renault ... st-drives/

[ [url=m/MKNTQf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoho, ik heb in dit specifieke model gezeten van Citroën en die vondt ik helemaal niks.
Voor restgeen idee wat die euto aan veligheids maatregelen heeft.
Ik weet alleen dat in mijn 16 jaar oude volvo echt verschrikkelijk veel airbags zitten, voor, rondom airbag gordijn en in stoelen + gordelspanners.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:08

Huertecilla schreef:
Nicole21 schreef:
Mijn ouders hebben allebei een Japanner, maar jeetje op sommige wegen rijd ik liever in de Alfa (in sommige gevallen ook niet, maar dat terzijde ;) ).

Hoogst vreemde, veel te ruime en volstrekt onkundige 'vergelijking'.
Nem alleen Honda: Ik kan een paar Hondas noemen waar geen Alfa aan kan tippen. Ook de moderne 4c niet aan de NSX.
En de S2000 is ook te hoog gegrepen. Ik kan zelfs geen enkele Italiaanse cabrio, de duurdere neef van Alfa, Ferrari inclusief, bedenken die hiermee de vergelijking aan kan gaan.

En dan de Toyota GT86 of de Mazda MX5. Deze laatste wordt zelfs met een italiaanse merknaam in Japan in elkaar geschroefd voor de eigenaars van Alfa _O-

Ik heb het in dit geval ook over de auto's van mijn ouders t.o.v. de auto van mijn vriend ;). Ik heb het NIET over andere Japanners en al helemaal niet over wat jij nu probeert te zeggen. Daarnaast gaan we nu wel enorm OT, dus ik houd het hier graag bij :).
Laatst bijgewerkt door Nicole21 op 06-01-17 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:14

Salsa schreef:
Ik vind het er altijd zo stom uitzien. Vaak enorme sportieve auto's en dan met alle moeite een drempel over hihi. Ik moet dan altijd wel ff gniffelen. Komen ze je voorbij scheuren en vervolgens sta je achter ze te wachten ivm een drempeltje :')

Enorm en sportief zijn tegenstrijdige termen :)*

Er is met name door de merkplaatjes aanbiddende onbenullen van Top Gear een volslagen verwarring tussen veel vermogen en sportief ontstaan.

Op de moderne wegen is een enorme, brede, zware, lage auto en veel vermogen een NoNo. Iets waar je MINDER aan hebt.
Er zijn maar weinig autos welke er met 5 cm lager meer op vooruit gaan dan met 5 cm. hoger :roll:

Met wat meer veerweg, wat soepeler wielophanging helt het ding wellicht wat meer over in de bochten als je daar niets tegen wil doen met een dikkere stabilisator-stang (niet zonder naddel nl.) maar de wielen blijven wel beter op de grond en je hebt niet gelijk wat aan de grond als je wat door rijdt.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 06-01-17 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:18

Afbeelding
wij hebben deze een paar maanden geleden aangeschaft, super fijne degelijke auto !

ilaan

Re: Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:29

Bij mijn vriend op het werk staat echt een mooie auto te koop! Beide vinden we hem echte super! Maarja de centjes....
Afbeelding

Ik rijd zelf een Daihatsu cuore uit 2002, wel leuk ding. Doet het voorlopig super dus kan nog even sparen :')

Vriend heeft wel een mooie auto! Al zeg ik het zelf. Dus die jat ik in tussentijd wel :=
Wat te laag voor prettig rijden maar ach haha

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:30

Nicole21 schreef:
Daarnaast gaan we nu wel enorm OT,

Ok, dan terug naar verliefd op uiterlijk; imo is de topper mbt uiterlijk/prijs de Peugeot RCZ R. Dak/achteruit is tastbare poezie.
Zeg maar de knappe zus van de Audi TT voor de helft van de prijs.

Afbeelding

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:36

Niet mijn auto, maar ik houd ook niet zo van de Audi TT. Ondanks dat ik vind dat je tegenwoordig mooie Fransozen hebt, zal je mij niet snel in eentje zien rijden.

Doe mij maar zoiets qua uiterlijk:

Afbeelding

Nou moet ik zeggen dat ik Alfa-fan ben. Een 159 vind ik ook prachtig, met name de koplampen vind ik stoer. Maar ook dus een MiTo/ Giulietta/ Stelvio. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 16:38

Ik vind de apartere Peugeots ook erg mooi! Voor ik mijn geliefde MiTo zag wilde ik een Peugeot.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:42

Ik heb een hele leuke cabrio 206cc gehad :D die was alleen mooi met het dak los haha

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:45

Bagheera_206 schreef:
Droomauto op dit moment: Landrover Discovery Sport HSE Luxury

Aan het sparen voor: Een 2e hands Volvo V40 T3. <3 Mooie opvolger van mijn Volvo C30.

En jij zoekt vast nog iemand die die hele lieve mooie stoere c30 wilt adopteren O:) Ik mis hem zooooo :')

Dusse. Ja, de C30 is het eerste waar ik nu voor spaar. Maar ooit, komt die xc70 ook weer terug op mijn oprit. Dat was paps zijn auto, zo'n heerlijke bak.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:48

Mijn droomauto is een auto die zuinig rijdt, niet snel stuk gaat en waarvan het dak open kan :D

Heb helaas net ons auto totalloss gereden, en hadden geen geld voor een fatsoenlijke nieuwe auto. Rijden nu dus helemaal tegen mijn vriend zijn principes in met een Renault twingo rond, want franse autos vindt hij niks. Hopen voor de zomervakantie toch wel een leuke cabrio te kopen.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:57

IK ben helemaal gek van audi en hoop ooit een a3 te kopen :o .
En dan rood :~ zoals deze..
Afbeelding
Nu rijden we in een oude a6 dus ik zit al wel in een audi :D .
Afbeelding

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:22

wij zijn fan van Volvo,grote wens was een Volvo V70...daar staan er inmiddels 3 van voor de deur...

maar als ik er 1 mag kiezen..hmmm Volvo xc 70 cross country :+:

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:23

Ohh maras <3

Mijn droomauto Ford F350:
Afbeelding

Helaas zijn ze in NL gewoon niet te rijden ivm benzine verbruik. Maar ik zie mijzelf al helemaal uit de wagen klimmen met mijn high heels :')

We hebben nu een heel klein broertje aan huis staan de Ford Explorer:
Afbeelding

Maar mijn doel blijft toch een grote truck! De aanschaf is helaas in deze niet het grootste probleem.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:36

Mijn droomauto is een Range Rover Vogue. Niet alleen duur in aanschaf maar ook in onderhoud.. :x Maar wie weet ooit.. O:)
De nieuwe Volvo XC90 is ook wel welkom.

Als 'gewone' auto zou ik wel een VW Golf GTI willen of een Mercedes A-klasse.

Nu mag ik nog rond rijden in mijn vaders auto; een mooie Audi A3 limousine :D

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:41

Mijn droomauto... Jeep Renegade of een Volvo V40, of zo een nieuwe Mercedes.

Momenteel rijdt ik rond in een Audi A6 van 2001 en ben nu een beetje aan het kijken voor iets kleiners-goedkopers.

Vind die nieuwe Ford Ka/KA+ wel heel tof!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:45

Nicole21 schreef:
Doe mij maar zoiets qua uiterlijk:

WEL even een andere prijsklasse ook!

Citaat:
Maar ook dus een MiTo/ Giulietta/ Stelvio. :D

Ik heb de Stelvio pas tig keer sportief :D O:) gereden.

Net eens even serieus gezocht naar een Megane Coupe Cabrio met 2 liter zestienklepper en cvt te koop. Voor een moderne massaproductie gebruikswagen heel elegant vormgegeven.
Is imo een +:)+ tussen vormgeving, prijs, verbruik en gebruiksmogelijkheden.
Ik vind de Peugeot RCZ mooier doch ik kan absoluut niet met de massieve A-stijl en enorme binnenspiegel overweg. Alsof je door een brievenbus vooruit kijkt.
Misschien toch mijn diesel truck op inruilen.

Anna_Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:48

Ik vind een Mini Countryman of een Porsche Cayenne toch wel echt het einde <3 <3
Maar daar mag ik nog wel even voor sparen met de prijsklasse waar die in vallen, vader heeft mij wel een auto na afstuderen beloofd *\o/* Denk alleen niet dat hij die prijsklasse bedoelde :+

Afbeelding

Afbeelding

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:50

Ik vind Alfa's echt hartstikke mooi hoor... Maar niet met zo'n stomme plaat erop. Ik kan niet wennen aan dat a-symmetrische, vind het zo storend _O-

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:53

Gaaf hoor die MiTo, TS! :D Niet mijn smaak qua auto, maar ik snap je liefde wel.

Ik rijd nu een Suzuki Alto uit 2002. Ik geef (gaf <<) ) ook niet zoveel om auto's. Totdat ik kennis maakte met een Infinity Q60. Een 'betaalbare' sport coupé:

Afbeelding

In ieder geval donkerblauw. I loooove donkerblauw :+:

En mocht ik ooit een dikke geldprijs winnen, dan wil ik een BMW M4 coupé. Of een M6 (....dream on :') )

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 17:55

Ik vind dat asymmetrische juist geweldig <3

Die Porsche Cayenne is ook mijn smaak, erg gaaf!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:56

Oh wat komen er gave auto's voorbij <3 <3

Doe mij later maar een volvo XC90 of een V40..
Maar aangezien dat het toch niet wordt qua geld wil ik best in een VW Polo rondrijden :j
Al is audi ook wel heerlijk, heeft mijn vriend heeft een A1 sportmodel als lesauto maar ik mag er graag in rondcrossen }>
Het verschil is wel echt groot als we daarna weer inde Polo Bluemotion stappen :')