Auto gekocht ... en nu?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ragdollcat
Berichten: 14687
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:32

ikke schreef:
Ragdollcat schreef:
:j Fijn dat ze het teruggenomen hebben, ze moeten wel, logisch anders blijf je bezig en dat kost hun ook een hoop geld en tijd!

Begrijpelijk, Ik zou er ook geen auto meer willen kopen, blijf er lekker ver vandaan.

Hoezo? Die garage heeft gedaan wat ze konden. Ik heb hier geen verwijtbaar gedrag van die garage kunnen lezen.

Ik stond na een maand ook terug bij de garage met een Serieus probleem. Ze hebben dat keurig onder garantie opgelost, conform de afspraken die tijdens de koop zijn gemaakt. Zou ik daar dan maar geen auto meer moeten kopen? Waarom dan niet?



Er zijn anderen die bij deze garage komen en ook gedoe met auto hebben, dat is mij te vaak. Staat te lezen ergens in deze topic.

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:39

Taucha schreef:
Had het verhaal in december al voorbij zien komen en nu alleen de posts van TS gelezen. Top dat het nu allemaal geregeld is en dat je van dat brakke gebakje af bent.

Mocht je de zoektocht naar een nieuwe auto gaan beginnen dan een paar tips. Er zijn een aantal auto's die op mijn (hele kritische) lijstje hebben gestaan toen ik op zoek was naar een nieuwe auto. Ik had heel veel eisen (oa doordat er ook surfspullen in mee moesten), maar degene die voor jou ook van belang zijn kwamen bij mij ook voor; betrouwbaar zijn ook met meer kilometers, niet te zwaar ivm wegenbelasting en toch voldoende trekkracht om een 1.5 paards trailer te trekken. Dan houdt je de volgende (lekker korte) lijst over:

Suzuki baleno van na 2002
Renault kangoo van na 2008
Toyota auris (geen hybride)
Toyota avensis (zelfs de hele oudjes van dit model zijn betrouwbaar en kunnen nog alles aan)

Punt is alleen dat juist deze auto's niet zomaar te vinden zijn met een acceptabele km stand tov de prijs, omdat ze zo goed zijn dat niemand ze weg doet. Je zult dus goed moeten zoeken en wat geduld hebben, dan lukt het wel.

Heel veel succes!


Ik zou niet van dit lijstje uitgaan... er zijn zó veel meer auto's die een 1,5 paards trailer kunnen trekken :')

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 18:40

Bedankt! Maar ik ga momenteel wel even naar iets anders zoeken dan iets wat persé een trailer kan trekken. Laat ik maar eerst beginnen met kilometers maken ;)

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:44

xDenies schreef:
Bedankt! Maar ik ga momenteel wel even naar iets anders zoeken dan iets wat persé een trailer kan trekken. Laat ik maar eerst beginnen met kilometers maken ;)


Wat is je budget ongeveer? Of kom je er zelf mee vooruit? Ik weet niet in welke regio je woont, maar ik ken een topgarage die auto's in allerlei soorten en maten verkoopt, nieuw en 2ehands. Wij komen daar al jaren en nooit problemen gehad!

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 18:47

iirrssjjee schreef:
xDenies schreef:
Bedankt! Maar ik ga momenteel wel even naar iets anders zoeken dan iets wat persé een trailer kan trekken. Laat ik maar eerst beginnen met kilometers maken ;)


Wat is je budget ongeveer? Of kom je er zelf mee vooruit? Ik weet niet in welke regio je woont, maar ik ken een topgarage die auto's in allerlei soorten en maten verkoopt, nieuw en 2ehands. Wij komen daar al jaren en nooit problemen gehad!


Rotterdam :)
Ik heb momenteel 3000 euro te besteden direct, uiteraard gaat het sparen gewoon door.

Suggesties mogen altijd ;)

Anoniem

Re: Auto gekocht ... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:48

Voor 3000 kan je denk ik een prima autootje kopen om wat kilometers mee te maken hoor :) Ik heb vorige maand voor minder dan 3000 een Nissan Almera uit 2005 gekocht met 119.000 op de teller.

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 18:48

Emmaa_ schreef:
Voor 3000 kan je denk ik een prima autootje kopen om wat kilometers mee te maken hoor :) Ik heb vorige maand voor minder dan 3000 een Nissan Almera uit 2005 gekocht met 119.000 op de teller.


Dat dacht ik ook! Maar die meningen zijn ook wel weer verdeeld haha

MarjanB

Berichten: 16619
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Auto gekocht ... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:50

Als je iets kleins en betrouwbaars wilt, Nissan micra, die zijn niet stuk te krijgen :) t is geen snelwegmonster maar t rijd prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:50

Ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan wat je eisen zijn. Die van mij heeft geen Bluetooth of aux-uitgang dus kan alleen radio of cd's luisteren, maar hij heeft wel ingebouwde navigatie. Bepaalde snufjes die in m'n lesauto zitten heb ik in deze niet omdat hij wat ouder is, maar dat is zo persoonlijk. Voor mij is een auto echt om me van A naar B te brengen op een redelijk comfortabele manier zonder al te veel gedoe. Hoe meer snufjes je wilt hoe duurder het zal worden :))

Ik zou vooral kijken naar auto's die erom bekend staan dat ze degelijk zijn en vooral ook naar auto's waar makkelijk onderdelen voor te krijgen zijn.

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:55

De meningen zijn verdeeld omdat veel mensen die één keer een miskoop hebben gedaan gelijk zeggen dat het niet te doen is :') Natuurlijk zijn er voor 3000 euro auto's die helemaal niet zo veel km op de teller hebben staan, die een trailer kunnen trekken en niet te duur in de belasting zijn.
Ik heb (nog niet zo heel lang geleden) ook een flinke miskoop gedaan. Grapje heeft me 4000 euro gekost. Maar daarvoor heb ik járen in een tweedehands peugeot gereden van jouw budget, niet teveel km erop, nieuwe distributieriem waardoor ik me daar voorlopig geen zorgen over hoefde te maken, goedkoop in belasting, maar zwaar en sterk genoeg om veilig een 1,5 paards trailer te trekken. Heb het ding alleen maar verkocht omdat ik een nieuwe dikke auto nodig had omdat ik mijn 1,5 paards trailer vervangen heb door een 2 paards. Anders had ik er zeker weten nog steeds in rond gecrosst.

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 18:57

Ik wil gewoon een auto die rijd en goed is voor lange afstanden; daar is hij immers voor. Radio luisteren is ruim voldoende; ik hoef verder geen gekke dingen. Een mobiel opladen is wel fijn en een airco. Verder graag een vijf deurs en een fatsoenlijke achterbak (maatje westernzadel). En niet zo laag bij de grond als de Mazda van mijn broertje.

Ik zag een Chevrolet Spark langs komen en dat vind ik een mooi model, net als de citroen C3 dacht ik. Echt mijn wereld qua autos tussen 'Auto' & 'Pick-up' is zich zo aan het verbreden :')

@ MarjanB,
Wat bedoel je met geen snelweg monster? Dat ie met moeite de 130 haalt of?


GamblersCup schreef:
De meningen zijn verdeeld omdat veel mensen die één keer een miskoop hebben gedaan gelijk zeggen dat het niet te doen is :') Natuurlijk zijn er voor 3000 euro auto's die helemaal niet zo veel km op de teller hebben staan, die een trailer kunnen trekken en niet te duur in de belasting zijn.
Ik heb (nog niet zo heel lang geleden) ook een flinke miskoop gedaan. Grapje heeft me 4000 euro gekost. Maar daarvoor heb ik járen in een tweedehands peugeot gereden van jouw budget, niet teveel km erop, nieuwe distributieriem waardoor ik me daar voorlopig geen zorgen over hoefde te maken, goedkoop in belasting, maar zwaar en sterk genoeg om veilig een 1,5 paards trailer te trekken. Heb het ding alleen maar verkocht omdat ik een nieuwe dikke auto nodig had omdat ik mijn 1,5 paards trailer vervangen heb door een 2 paards. Anders had ik er zeker weten nog steeds in rond gecrosst.


Nou gelukkig heb ik niet direct geen vertrouwen meer in auto's. Maar je hoort gewoon gigantisch veel meningen ;)

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:00

Lekker voor afsluiten. Weet je wat het is? Het is net als met een paard kopen. Nooit zomaar alleen gaan, neem iemand mee die er verstand van heeft. Nooit zomaar op de grote blauwe ogen van de verkoper vertrouwen. Je kunt ook met een auto een aankoopkeuring laten doen, dan kijken ze naar wat meer punten dan alleen een nieuwe apk. En je hebt net gewoon pech gehad: de garage heeft het uiteindelijk prima opgelost. Dat zou echt nog wel een keer kunnen gebeuren, pech hebben. Maar grote kans dat het volgende keer gewoon goed gaat.
Jammer dat deze garage niets interessants heeft voor je, op het moment. Want 1 ding weet je zeker: als ze je nu een auto verkopen, wordt het ding 100 keer nagecheckt :D

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Auto gekocht ... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:05

Jammer van je Santa Slee. Ik heb er ook 1 sinds 2 jaar. Wel bij de Hyundai dealer gekocht met garantie. En dat was dan zo een die als toen 9 jarige auto nog zodanig goed was dat zij hem tweedehands aanboden. Auto's die ze niet vertrouwen gaan naar onafhankelijke dealers of voor export. Ik rijd er met veel plezier in. Trekt ook makkelijk m'n tweepaards met 2 paarden en harnachement de maarnse berg op :-D

Vroeger reed ik met een vw golf met 1.5 paards trailer. Ook super fijne auto's daarvoor! Succes met je zoektocht!

MarjanB

Berichten: 16619
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Auto gekocht ... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:35

Ik rij er elke dag 100 km over de snelweg mee en hij gaat ook wel makkelijk 130 maar hij is gewoon niet zo vlot als je een keer wil inhalen ofzo het duurt gewoon even voordat je op snelheid bent. Maar had hiervoor een dikke diesel dus ben verwend :Y)