Het 'oma weet raad'-topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 01:22

Teervlekken (hebben wij paardigemensen nooit last van) kun je weg krijgen door er boter op te smeren en in te laten trekken, daarna of in de was gooien of met sopje wegvegen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 08:07

Cer schreef:
Ik meen ooit eens een tip gezien te hebben om je afzuigkapdingen schoon te krijgen.. weet hier iemand die? Dus die roosters die baggervet worden, die in je afzuigkap zitten.
Ik heb helaas geen vaatwasser, dus het moet in een emmertje of de gootsteen kunnen... -O-

Dasty van de Wibra werkt als een tierelier! Ik leg de filter in de gootsteen en spuit Dasty erop, even intrekken en met hete kraan afspoelen.

Edit, het schijnt dat Vicks, wat je met verkoudheid smeert, super werkt tegen kalknagels!

Supervixen

Re: Het 'oma weet raad'-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 08:51

Heeft iemand een tip tegen vlekken van een rode pen? Was zo stom om die mee te wassen in de wasmachine. Nu een grote rode inktvlek in mijn goede spijkerbroek. Heb nagellakremover geprobeerd, maar daar is het niet allemaal mee uit gegaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:23

Thanks voor de tips! Zal vandaag eens gaan kijken.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:46

sureido schreef:
Misschien nog ergens in de kist met overgebleven spullen van mijn oude paard! Zal eens kijken morgen karina, vervelend dat die stomme @$%#% bulten bij jou zo'n reactie veroorzaken.. ik krijg ze na chips eten :+

Elena, zal het morgen eens proberen.. er zitten er twee op m'n kin na het weekend, hoelang masseer jij meestal dan? En gebruik je dan nog iets van een creme ofzo?

Lollieloes: ik wist niet dat dat hielp! Denk alleen dat mams m'n jasje zo'n 3838 x weer naar boven brengt :')

'Lieve mama, dit jasje heeft het koud op mijn kamer' :').

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:48

Danseresje schreef:
sureido schreef:
Weet oma ook raad met onderhuidse puisten? :+

Oh en hoe krijg je een geurtje uit een leren jasje? Wasmasjien is no option..

Wodka in een plantenspuit doen en de wodka over je kleding spuiten die stinkt.
Heb die tip van het nationale ballet afgekeken, dat doen zij met de vele kostuums die niet de was in kunnen en waarin natuurlijk tijdens de voorstellingen wel wordt getranspireerd. Het geeft geen vlekken en neutraliseert de geur. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar geloof echt wel dat dit werkt! Die kostuums moeten anders een uur in de wind stinken!!!

Dat is ook wel slim! De alcohol dood de bacterien die de stank veroorzaken natuurlijk. En het verdampt heel snel weer. Zou het dan wel met gewone alcohol doen, wodka is wel duur.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:01

Leuk ik volg ff. De tips die ik heb staan er al in maar denk nog ff na

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:09

Tivoli schreef:
Schoenen in de vaatwasser? :wow: :o?
Werkt dat echt? (bijvoorbeeld bij gympen)

Ja dat werkt bij gympen echt top! Is beter dan in de wasmachine, omdat ze daar de hele tijd door de trommel geslingerd worden. Ik deed ze er op de kop in. En niet te heet zetten natuurlijk.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:50

Je kunt gewoon de allergoedkoopste wodka nemen.
En nee, je ruikt niet naar een drankorgel als je het weer aan hebt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:54

Voor hetzelfde geld als een fles Wodka kun je je jasje ook even naar de stomerij brengen, die werken ook met op alcohol gelijkende stoffen die je jasje weer 'ontgeuren' :))

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:13

Iemand tips voor de bakjes die ik klaar zet voor mijn paard? Ik doe er omega olie in en die trekt dus zo in het plastic dat het na een dag weken in heet water er nog niet uit is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:17

Olie in een glazen flesje erboven op klaar zetten of een glazen bakje nemen ervoor. Olie trekt normaal in poreuzer plastic helaas. Zelfde probleem dat je dus ook hebt met tomatensaus. Ik gebruik er inmiddels bakjes van de chinees ervoor, om de een of andere vreemde reden plakt daar minder wat aan.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:20

karuna schreef:
Olie in een glazen flesje erboven op klaar zetten of een glazen bakje nemen ervoor. Olie trekt normaal in poreuzer plastic helaas. Zelfde probleem dat je dus ook hebt met tomatensaus. Ik gebruik er inmiddels bakjes van de chinees ervoor, om de een of andere vreemde reden plakt daar minder wat aan.

Glas is geen optie aangezien dit veel te gevaarlijk is met breken enzo.
Er moeten 50 paarden in korte tijd gevoerd kunnen worden, is niet te doen om daar dan voorzichtig met de bakjes te zijn.
Bakjes van de chinees hebben helaas geen deksel en dus ook te onhandig.
Lopen bovendien ook honden en muizen die het opeten als er geen deksel op zit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:26

De bakjes van de chinees hier wel gewoon. Bij afhalen krijg ik deksels erop. Glas geen optie dan. Mmm dan een klein plastic bakje waar je alleen de olie indoet. Die is dan wel vettig maar komt er toch olie in.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:31

De tip van het vaatwastabletje in de wasmachine klinkt goed. Doe je het tabletje dan in de wasmachine zelf of gewoon in het wasmiddel bakje?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:34

karuna schreef:
De bakjes van de chinees hier wel gewoon. Bij afhalen krijg ik deksels erop. Glas geen optie dan. Mmm dan een klein plastic bakje waar je alleen de olie indoet. Die is dan wel vettig maar komt er toch olie in.

Stalhouder gaat geen bakjes bijelkaar gooien, 1 bakje per paard is max. Hij heeft er nog 50 he. Zal eens naar een andere chinees gaan dan, die van ons doet er plastic folie en papier over maar heeft geen deksels.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:40

Ok dan wordt er apart opgooien lastig. De chinees hier doet er een deksel op. De bakken voor oa de rijst zijn behoorlijk groot en past een flinke hoeveelheid paarden eten in. Ik maakte altijd de equifyt zupa erin klaar.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:44

Heb je ook geen andere winkel in de buurt met bakjes? Hier gebruik ik om diervoeding voor de oppas klaar te zetten de bakken en bakjes van een groentewinkel, waar ik regelmatig een kant-en-klaremaaltijd haal of salade. De grote bakken van de lasagne en nasi zijn net zo groot als de bakken van de Chinees en hebben een deksel.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:45

hup naar de sligro daar heb je van die chinees bakjes :D
zolang het zulke zijn die gebruik je gewoon tot het niet langer kan, dus maakt het ook niet uit of ze vet zijn ;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:47

Bij de toko kan je een hele rits kopen van die bakjes van de chinees.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:39

Ik heb wel eens van die chineesbakjes gebruikt als voerbakjes maar ik kon elke week nieuwe halen. Ze gaan snel stuk (zeker als degene die voert haast heeft en hard aan de deksels trekt)
Ik zou eerder voor een duurdere doos gaan met vier van die klemmen aan elke zijde. Dat is hard plastic en olie trekt daar niet in.
Mocht dat niet werken,zou je gewoon elke dag als je er bent,een boterham met de olie erover kunnen voeren.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:43

Tivoli schreef:
Ik heb wel eens van die chineesbakjes gebruikt als voerbakjes maar ik kon elke week nieuwe halen. Ze gaan snel stuk (zeker als degene die voert haast heeft en hard aan de deksels trekt)
Ik zou eerder voor een duurdere doos gaan met vier van die klemmen aan elke zijde. Dat is hard plastic en olie trekt daar niet in.
Mocht dat niet werken,zou je gewoon elke dag als je er bent,een boterham met de olie erover kunnen voeren.

Die bakjes met die vier klemmen gaan ook heel snel stuk. Helaas ben ik er niet elke dag.
Vraag me af of het uitmaakt elke dag een beetje olie of twee drie keer in de week een flinke scheut. Brood voer ik niet, het kan wel in de slobber.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:40

Flowerbomb schreef:
De tip van het vaatwastabletje in de wasmachine klinkt goed. Doe je het tabletje dan in de wasmachine zelf of gewoon in het wasmiddel bakje?

Ik doe beide, dus een blokje in de trommel en een blokje in het wasmiddelbakje.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:49

Siersma schreef:
Flowerbomb schreef:

Ik doe beide, dus een blokje in de trommel en een blokje in het wasmiddelbakje.

Tegelijk?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:01

Ja. Vind er nooit wat van terug dus gaat prima.