hennepkwekerij bij de bovenburen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:09

MariekeB schreef:
wat bijzonder . Ik heb ook gehad dat het in de hele straat ( brave nieuwbouwwijk) naar Wiet rook , met vermoeden welk huis. Gewoon politie gebeld ( 8008 ) en die hebben een kwekerij opgerold en me later bedankt.

Overigens ruikt een kwekerij niet altijd naar wiet, als de pantjes nog klein zijn ruik je niets. Meestal een paar dagen voor er geoogst wordt ( tenminste zo was het bij ons)

Klopt alleen de volwassen planten ruiken het sterkst vlak voor ze geoogst moeten worden. De jonkies en de stekjes ruiken niet zo. Met name het drogen van de oogst ruikt sterk.
Helaas als 10 jarige leren stekken van mijn vader... Wist ik veel dat het wietplanten waren, als hij gezegd dat het stamrozen waren had ik het ook geloofd :D
Mijn vader is inmiddels gestopt met telen.

Gewoon zelf ook even bellen met Meld Misdaad Anoniem ts.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:15

Amaris schreef:
Hoezo is er niets aan de hand als er niemand is? Die plantages zijn toch niet 100% bemand?

Verkeerd verwoord, bedoelde dat je dan niet bang hoeft te zijn voor represailles.

Niet dat er dan niks aan de hand is. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:17

Yinnar schreef:
Nou, inmiddels al tig wortels geschoten maar nog geen politie. Ze zullen wel druk zijn met snelheidscontroles.....

Ja. Of met een akelig ongeval met letsel, een reanimatie of een agressieve winkeldief....

Wist je dat wiet een rustgevend effect heeft? ;) :P

Sjolvir

Re: hennepkwekerij bij de bovenburen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:18

Raar dat ze niet komen, bij mij is ooit onder uit de flat een flat ontruimt woonden ze ook nog in en hadden kwekerij. Kwamen ze echt wel voor.
(overigens heb ik toen niet gebeld, wist het niet eens, maar beneden buren wel)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:20

safina schreef:
Wist je dat wiet een rustgevend effect heeft? ;) :P

Ik heb pas een filmpje voorbij zien komen van een paar Amerikaanse brandweermannen die een brand in een kwekerij geblust hadden...
High as a kite!

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:27

Zoals Marsu al eerder aangaf:
Marsu schreef:
Probeer het eens bij de gemeente. In sommige gemeentes is bestrijding van hennepteelt bij de mensen van toezicht en handhaving belegd.

Quote van mezelf:
Milord schreef:
Dit kan je ook bij het meldpunt van de gemeente doorgeven met verzoek tot handhaving. Over het algemeen doet de gemeente bestuurlijk aanpakken met betrekking tot gevaarzetting (brand) en (water en geur)overlast.

Ben er zeker van dat in de gemeente Utrecht wel zo'n Henneptrein loopt waarin gemeentelijke Handhaving samenwerkt met Stedin, belasting, politie en sociale recherche.
Echt, geef het aan de gemeente door.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:11

Je zou haast moeten wachten tot de volgende oogst en dan de brandweer bellen met de mededeling dat je rook ruikt maar dat de buren niet open doen waar de lucht vandaan lijkt te komen :x

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 00:25

Amaris schreef:
Och, ik lees nu pas dat de politie al langs gaat komen. Hehe fijn!

En over het soort mens van die plantages.... Shirley dan heb je geluk gehad, of ze beginnen gewoon heel liefjes dat kan ook.

In dat wiet-gedoe gaat heel HEEL veel geld om. En zodra er ergens (veel) geld bij komt kijken is de aardigheid snel over. Het is geen fijn volk dat in die zaken zit, hoe dan ook.

Nou dat valt ook wel mee hoor

zal je verbazen hoeveel normaal "klootjesvolk" er in die wereld zit
Vooral amsterdam stikt het er van.

Ik ken ook mensen die het hebben gedaan, gewoon simpele zielen op zoek naar een zakcentje, nemen hun verlies en gaan geen mensen aanvallen
Sommige hier hebben echt hele wilde filmscenario's in het hoofd hoor

Met harddrugs wordt het een ander verhaal, hele andere wereld, hele andere mensen

En dan komt vast die vraag of opmerking dat ik het wel weet, ja, mijn man als manager van een coffeeshop in amsterdam ziet dagelijks deze gasten. "Wij" weten niet beter.Niks engs aan hoor :n

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 01:50

@Ojajoh, ben het helemaal met je eens.

(Alleen werd met mijn gelijksoortige reactie niets gedaan, lol. )

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 02:02

kim_hester schreef:
Een telefoonnummer is ook zo getraceerd :)
En de kans dat jij afgemaakt wordt door n melding te maken is kleiner dan dat je vandaag aangereden wordt door een auto..

Zou ik nog niet snel zeggen. Je weet niet of er een of andere psycho achter dat hok zit, al helemaal omdat dit onprofessioneel gedaan is ...

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 08:58

Nou, een nieuwe dag. De hamvraag is zou de politie vandaag dan de moeite nemen om langs te komen? Ik heb er een hard hoofd in maar we wachten af. Vannacht toen ik even mijn bedje uit moest om wat voor mezelf te doen hoorde ik duidelijk boven de keuken een motor brommen. Eerder dacht ik dat het mijn koelkast was maar die maakte op dat moment geen geluid. Dit geluid horen de buren boven het appartement dus ook 24 uur per dag.

We gaan in ieder geval weer verder met bellen en actie ondernemen in de hoop dat we erachter komen of er daadwerkelijk een hennepkwekerij zit. Alle signalen wijzen erop maar we weten het pas zeker als men binnen is geweest. Ik heb weer voldoende tips, waarvoor mijn dank, die ik straks deel op de app en dan gaan we weer aan de slag.

Voor wat betreft het gevaar en of het kleine of grote, nederlandse of buitenlandse crimineeltjes betreft. Daar kan niemand iets over zeggen. Vooralsnog kies ik de veilige weg en ga er voorlopig maar even van uit dat het geen frisse kerels zijn. Ik ben juist door iemand uit dat wereldje gewaarschuwd zeer voorzichtig te zijn dus dat neem ik dan wel serieus.

Wordt vervolgd!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:03

Ojajoh schreef:
Amaris schreef:
Och, ik lees nu pas dat de politie al langs gaat komen. Hehe fijn!

En over het soort mens van die plantages.... Shirley dan heb je geluk gehad, of ze beginnen gewoon heel liefjes dat kan ook.

In dat wiet-gedoe gaat heel HEEL veel geld om. En zodra er ergens (veel) geld bij komt kijken is de aardigheid snel over. Het is geen fijn volk dat in die zaken zit, hoe dan ook.

Nou dat valt ook wel mee hoor

zal je verbazen hoeveel normaal "klootjesvolk" er in die wereld zit
Vooral amsterdam stikt het er van.

Ik ken ook mensen die het hebben gedaan, gewoon simpele zielen op zoek naar een zakcentje, nemen hun verlies en gaan geen mensen aanvallen
Sommige hier hebben echt hele wilde filmscenario's in het hoofd hoor

Met harddrugs wordt het een ander verhaal, hele andere wereld, hele andere mensen

En dan komt vast die vraag of opmerking dat ik het wel weet, ja, mijn man als manager van een coffeeshop in amsterdam ziet dagelijks deze gasten. "Wij" weten niet beter.Niks engs aan hoor :n

Natuurlijk zijn de huis-tuin- en keuken kwekers niet per definitie slecht. Ook ik kan een slaapkamer vol zetten, en dat maakt mij ook geen slecht persoon.

Maar als je daarboven gaat kijken, een treetje hoger zogezegd, en je kijkt verder dan de kwekers en de 'legale' coffeeshops, dan blijf ik erbij: geen fijn volk.

Het is nou eenmaal een feit, mensen worden bij wijze van spreke vermoord voor 250,- laat staan als je het over tonnen gaat hebben.

Misschien komt het omdat jij de 'legale' kant kent. Zal allemaal best chill zijn. Ik ken de illegale kant, en het is gewoon niet aan te raden daarin verzeild te raken op welke manier dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:09

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:10

Amaris schreef:
Misschien komt het omdat jij de 'legale' kant kent. Zal allemaal best chill zijn. Ik ken de illegale kant, en het is gewoon niet aan te raden daarin verzeild te raken op welke manier dan ook.

Er is geen legale kant, behalve de coffeeshop die wordt gedoogd. Alle inkoop wordt, ook door die 'legale' coffeeshop, bij criminelen gedaan.
Dat kan ook niet anders, want het spul kan niet legaal gekweekt kan worden. Dat illegaal kweken wordt niet legaler wanneer je je oogst aan een echte coffeeshop verkoopt in plaats van aan een straatdealer.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:12

oomens schreef:
Amaris schreef:

Er is geen legale kant, behalve de coffeeshop die wordt gedoogd. Alle inkoop wordt, ook door die 'legale' coffeeshop, bij criminelen gedaan.
Dat kan ook niet anders, want het spul kan niet legaal gekweekt kan worden. Dat illegaal kweken wordt niet legaler wanneer je je oogst aan een echte coffeeshop verkoopt in plaats van aan een straatdealer.

Dat weet ik ook wel, maar ik bedoel dat bij wijze van spreken.

Daarom staat er ook 'legaal'.

Niemand die bij een coffeeshop een grammetje gaat halen, kijkt schichtig om zich heen omdat hij illegaal bezig is. Het is allemaal zo ingeburgerd. Dat is ook een beetje de issue. Het is allemaal zo gewoontjes geworden dat men vergeet wat een rotzooi er allemaal aan vast hangt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:24

Of het nou criminelen zijn of een lief oud dametje met een ondeugende plantenkeus, Yinnar en haar buren voelen zich hier heel terecht niet veilig bij en de situatie moet gewoon worden opgelost!
Hopelijk wordt er vandaag actie ondernomen, we blijven volgen.
Sterkte!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:35

Een melding maken dat je vermoed dat er een wietplantage is en dat er gedeald word voor je deur,is toch niet hetzelfde als een aangifte? Als je iets vermoed,dan ben je toch geen getuige?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:44

Jouw probleem is dat de politie geen actie onderneemt.

Maak een briefje voor de politie, (kan je volledig anoniem doen) waarin je de politie aansprakelijk stelt voor alle schade die er voortvloeit uit het geen actie ondernemen op diverse meldingen over het houden van een wietplantage op adres.................. materieel als immaterieel .

Je gaat met dat briefje naar het politieburo, laat hem aan de balie afstempelen voor ontvangst en vraagt een kopie (met stempel) voor je eigen administratie.

Gaan ze wel doorlopen. En mocht er iets gebeuren dan kan jij in iedergeval aantonen dat JIJ er alles aan gedaan hebt om die schade te voorkomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:51

Yinnar schreef:
Nou, een nieuwe dag. De hamvraag is zou de politie vandaag dan de moeite nemen om langs te komen? Ik heb er een hard hoofd in maar we wachten af. Vannacht toen ik even mijn bedje uit moest om wat voor mezelf te doen hoorde ik duidelijk boven de keuken een motor brommen. Eerder dacht ik dat het mijn koelkast was maar die maakte op dat moment geen geluid. Dit geluid horen de buren boven het appartement dus ook 24 uur per dag.

We gaan in ieder geval weer verder met bellen en actie ondernemen in de hoop dat we erachter komen of er daadwerkelijk een hennepkwekerij zit. Alle signalen wijzen erop maar we weten het pas zeker als men binnen is geweest. Ik heb weer voldoende tips, waarvoor mijn dank, die ik straks deel op de app en dan gaan we weer aan de slag.

Voor wat betreft het gevaar en of het kleine of grote, nederlandse of buitenlandse crimineeltjes betreft. Daar kan niemand iets over zeggen. Vooralsnog kies ik de veilige weg en ga er voorlopig maar even van uit dat het geen frisse kerels zijn. Ik ben juist door iemand uit dat wereldje gewaarschuwd zeer voorzichtig te zijn dus dat neem ik dan wel serieus.

Wordt vervolgd!

Politie of het wietteam zal eerst posten, controleren oid.
Als ze dit nl te overhaast gaan doen worden de rollen omgedraaid en gaan de bewoners vrijuit.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:58

Mijn ouders bleken een jaar lang naast een wietplantage te hebben gewoond van echt professionele organisatie. Het huis zag er van buiten gewoon bewoond uit met lichttimers, planten en beeldjes in de vensterbank etc. Huis was een koop en onderverhuurd. Anyway mijn ouders kregen argwaan nadat mijn broertje in de nacht na het stappen ze min of meer betrapt heeft tijdens het oogsten. Ze hebben de wijkagent gebeld en daarna de politie. Het was overduidelijk dat mijn ouders melding hebben gedaan maar nooit 1 enkele bedreiging oid gehad.

De organisaties zijn ECHT NIET uit op buren oid die melding maken. Het is een soort risicomanagement. Het intresseert ze echt niet.

Echter zeker in een flat zou ik voor mijn eigen veiligheid kiezen. De kans dat jij om komt bij een Brand of koolstofvergiftiging is vele malen groter dan vergelding van die lui.

Eis persoonlijk dat ze langskomen en dik desnoods het verhaal aan. Zeg dat je een rare brandlucht of benzinelucht ruikt bijvoorbeeld. Een generator geeft vaak een soort lucht af. Dan moeten ze komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:38

Shirley schreef:
Of het nou criminelen zijn of een lief oud dametje met een ondeugende plantenkeus, Yinnar en haar buren voelen zich hier heel terecht niet veilig bij en de situatie moet gewoon worden opgelost!
Sterkte!

:') _O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:49

Resistance schreef:
Shirley schreef:
Sterkte!

:') _O-

Afbeelding

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:22

Heb verdere reacties niet gelezen, maar als jij een melding maakt bij de politie met naam etc blijft je naam t.a.t. onbekend voor degene waar de melding over gaat. Geheimhoudingsplicht

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 11:26

We hebben weer gebeld met de politie en nu werd er gezegd dat een speciaal "hennep team" zich erover gaat buigen om te kijken hoe ze het gaan oppakken. Ik hoop dat ze actie ondernemen voordat er wat ernstigs gebeurt als bijvoorbeeld een brand. Ze willen het voorzichtig aanpakken mocht het een grote hennepkwekerij zijn. Nou, het is een begin.

Het ruikt momenteel behoorlijk in mijn huis. Best vreemd want soms ruik ook ook niets. Of ik raak eraan gewend?

Wordt wederom vervolgd!