Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hesterve schreef:superpony schreef:Normaal als je voegen bijhoudt is het goed te doen. Maar hier ligt een oude vloer en die was slecht onderhouden. Ik denk zelf dat de voegen wat poreus zijn of iets dergelijks, dat ze zo vervuild zijn. Heb al hele stukken met de borstel en bleek gedaan, maar het wordt snel weer donker. Vandaar dat ik denk dat het poreus is geworden.
Ik ben een miep. Als ik met een stoomreiniger de vloer doe met zo een doekje erom, vind ik het smerig als het doekje vies wordt. Zou al 6 doekjes nodig hebben voor de vloer denk ik.
Even een reactie die niets met stoomreiniger te maken heeft maar om vieze voegen schoon te maken zou je Hg schimmel en vochtplekkenverwijderaar kunnen gebruiken. Je hebt t ook wel van andere merken. T is wel een stinkgoedje( volgens mij is het een soort hele sterke gloor) maar als je dat een poosje laat inwerken ( met alle ramen en deuren open om de lucht te verdrijvenen dan dweilt zijn je voegen echt weer helemaal helder. Oude voegen verzamelen idd veel vuil dus zou t dan wel regelmatig herhalen maar dan blinkt het wel weer . Wij hadden op de buitenmuur van t huis een paar hele vieze vlekken die zijn hierdoor helemaal verdwenen.

C_arola schreef:Ik heb ook gedacht aan een stoomreiniger voor de ramen maar door goede recensies in de directe omgeving besloten om Jemako doeken te nemen en ik vind ze ideaal. In een handomdraai schoon en niet nog een apparaat erbij wat ruimte inneemt.
GamblersCup schreef:C_arola schreef:Ik heb ook gedacht aan een stoomreiniger voor de ramen maar door goede recensies in de directe omgeving besloten om Jemako doeken te nemen en ik vind ze ideaal. In een handomdraai schoon en niet nog een apparaat erbij wat ruimte inneemt.
Andersom denken: een stoomreiniger is natuurlijk niet alleen om ramen mee schoon te maken. Maar vloeren, muren, ramen, kookstel, vriezer, alles eigenlijk. Ik zou die doeken een extra aanschaffing vinden, gaat toch supersnel met de stoomreiniger!
superpony schreef:Hoe denken jullie over het stomen van het matras en de ( stoffen ) bank bijvoorbeeld? dan stoom je het vuil er wel in. Maar het wordt genoemd als iets wat je kan doen om hygienische redenen.
Citaat:Wij hadden al een gewone stoomreiniger gekocht die we voor de andere dingen kunnen gebruiken maar zoals ik eerder schreef vind ik een stoomreiniger niet fijn dus ik gebruik het nooit. Ik maak alles schoon met een sopje maar dat is een werk bij de ramen vandaar dat ik daar nu de Jemako doeken voor heb, dat vind ik ideaal.
Als iemand tips heeft hoe ik de muren van de badkamer (tegels) wel goed schoon kan maken met een stoomreiniger of wat ik verkeerd doe voor de vloer dan sta ik daar natuurlijk voor open. Nu ligt dat ding van meer dan 100,- te verstoffen en daar heb ik het natuurlijk niet voor aangeschaft.

C_arola schreef:Wij hadden al een gewone stoomreiniger gekocht die we voor de andere dingen kunnen gebruiken maar zoals ik eerder schreef vind ik een stoomreiniger niet fijn dus ik gebruik het nooit. Ik maak alles schoon met een sopje maar dat is een werk bij de ramen vandaar dat ik daar nu de Jemako doeken voor heb, dat vind ik ideaal.
Als iemand tips heeft hoe ik de muren van de badkamer (tegels) wel goed schoon kan maken met een stoomreiniger of wat ik verkeerd doe voor de vloer dan sta ik daar natuurlijk voor open. Nu ligt dat ding van meer dan 100,- te verstoffen en daar heb ik het natuurlijk niet voor aangeschaft.
Wendy schreef:Helaas had de kat op onze banken geplast... ook geprobeerd te reinigen met de stoomreiniger, maar daar haal je dus echt niks mee uit
Sindsdien heb ik nog minder vertrouwen in dat ding.
Voor de ramen vind ik het ook niet fijn, voor de vloeren ook niet
Rohol schreef:Ik heb de Karcher SC3 ook. Ben erg tevreden. Doe er alles mee (matras, bank, stoelen, autobekleding, vogelkooi, meubels). Maar heb wel veel extra doeken erbij gekocht. Die worden namelijk wel snel muf.
Heb wel last van overtollig water. Daarom laat ik hem de eerste 3 seconden boven een emmer of de gootsteen lopen. Daarna doe ik de doek eroverheen en heb dan nergens last van!