Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:24

Ja, ik ging ook van een stoomreiniger uit. Sorry als het nu alleen over de window vac ging }:0

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:56

Ik heb net wel even de Bestron besteld. Ook bij verschillende webshops overwegend goede recensies. Helaas is deze webshop niet zo vlot met verzenden schijnbaar, want de automatische e-mail geeft 23.01.2017 aan als leverdag. Ik wil m gewoon nu :') :')
Met een beetje geluk zijn ze alsnog vlot met versturen en komt ie volgende week... dat gebeurt wel vaker. Zit nu al te bedenken wat ik er allemaal mee schoon ga maken :D :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:37

hesterve schreef:
superpony schreef:
Normaal als je voegen bijhoudt is het goed te doen. Maar hier ligt een oude vloer en die was slecht onderhouden. Ik denk zelf dat de voegen wat poreus zijn of iets dergelijks, dat ze zo vervuild zijn. Heb al hele stukken met de borstel en bleek gedaan, maar het wordt snel weer donker. Vandaar dat ik denk dat het poreus is geworden.

Ik ben een miep. Als ik met een stoomreiniger de vloer doe met zo een doekje erom, vind ik het smerig als het doekje vies wordt. Zou al 6 doekjes nodig hebben voor de vloer denk ik.

Even een reactie die niets met stoomreiniger te maken heeft maar om vieze voegen schoon te maken zou je Hg schimmel en vochtplekkenverwijderaar kunnen gebruiken. Je hebt t ook wel van andere merken. T is wel een stinkgoedje( volgens mij is het een soort hele sterke gloor) maar als je dat een poosje laat inwerken ( met alle ramen en deuren open om de lucht te verdrijven :') en dan dweilt zijn je voegen echt weer helemaal helder. Oude voegen verzamelen idd veel vuil dus zou t dan wel regelmatig herhalen maar dan blinkt het wel weer . Wij hadden op de buitenmuur van t huis een paar hele vieze vlekken die zijn hierdoor helemaal verdwenen.

\

Ter info, de schimmel reiniger van de HG is gewoon chloor, dus dat kan stuk goedkoper dan met de bussen van HG.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:39

GamblersCup schreef:
Mocht je er aan denken als je thuis bent... ik ben daar wel nieuwsgierig naar! Klinkt als een handig apparaat!

KARCHER SV 1902

Niet meer leverbaar. Maar ik had hem dus tweedehands......

superpony

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 01:18

Ik had met mn moeder dus een paar keer zo een window vac bekeken, maar hoe maak je de ramen dan schoon met een stoomreiniger? Ik zelf hou niet van 10 apparaten en voor alles iets apart.

Ik had eerst schimmelreiniger van de action en die spuitbus toen nagevuld met dikbleek en water. Maar zoals hier ook al werd gezegd al die chemische troep maar spuiten en wegspoelen is ook niet altijd wat.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:19

Ik heb ook gedacht aan een stoomreiniger voor de ramen maar door goede recensies in de directe omgeving besloten om Jemako doeken te nemen en ik vind ze ideaal. In een handomdraai schoon en niet nog een apparaat erbij wat ruimte inneemt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:44

Afbeelding

Ik heb deze stoomreiniger en ben er zeer tevreden mee! Helemaal omdat er een afneembare handstomer bijzit. Hij is snel op temperatuur en er zit een hulpstukken bij zodat je bv ook vloerbedekking kan doen en tegels e.d.
Ik doe de laminaat vloer ermee en dat gaat super.

Voor mijn ramen heb ik ook de Jemako doeken! Wat een zaligheid zeg!
Was naar aanleiding van een topic hier.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:56

C_arola schreef:
Ik heb ook gedacht aan een stoomreiniger voor de ramen maar door goede recensies in de directe omgeving besloten om Jemako doeken te nemen en ik vind ze ideaal. In een handomdraai schoon en niet nog een apparaat erbij wat ruimte inneemt.

Andersom denken: een stoomreiniger is natuurlijk niet alleen om ramen mee schoon te maken. Maar vloeren, muren, ramen, kookstel, vriezer, alles eigenlijk. Ik zou die doeken een extra aanschaffing vinden, gaat toch supersnel met de stoomreiniger!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:58

In het krantje van Kruidvat staat nu voor komende week ook een stoomreiniger. Ik kan alleen nergens van dat merk een stoomreiniger vinden die lijkt op die op dat plaatje. Dus morgen maar even naar de winkel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 01:43

Ik zou een stoomreiniger ook niet alleen maar voor de ramen gebruiken, maar je weegt dingen af. De stoomreiniger die we hadden was niks. Duurde te lang om warm te worden, was te snel op en alles werd veel te nat. Tegen de tijd dat hij ging stomen, was hij alweer op.

Toen heb ik dat opgegeven. Zag daarna die window vac dingen en dat lijkt dan zo makkelijk en snel. Maar mn moeder dacht dat het hetzelfde was als een stoomreiniger, dus toen ging ik weer twijfelen. Want de badkamer schoonmaken vind ik ideaal.

In de boekjes van gasfornuis en koelkast etc staat altijd; niet met stoom reinigen.

De combinatie met goede zachte doeken, is wel fijn om af te nemen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 01:56

Maar dan is het ding toch gewoon defect, als ie het niet goed doet?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 02:22

Was gewoon een goedkoper ding bij kruidvat gekocht, nu al iets van?? 15jr geleden?? Heb hem zo weinig gebruikt, dat we hem vorig jaar weg hebben gedaan. Hij was ook wel iets aan de kleine kant qua inhoud denk ik vergeleken met een Karcher.

Er zaten bijv ook die kleine borsteltjes bij, maar die vond ik veel te hard eigenlijk. Ging er daarna vanuit dat stoomreinigers niks zijn. Maar ik zie ze toch vaak voorbij komen en zonder schoonmaakmiddelen werken, vind ik wel een pre.

Hoe denken jullie over het stomen van het matras en de ( stoffen ) bank bijvoorbeeld? dan stoom je het vuil er wel in. Maar het wordt genoemd als iets wat je kan doen om hygienische redenen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:40

GamblersCup schreef:
C_arola schreef:

Andersom denken: een stoomreiniger is natuurlijk niet alleen om ramen mee schoon te maken. Maar vloeren, muren, ramen, kookstel, vriezer, alles eigenlijk. Ik zou die doeken een extra aanschaffing vinden, gaat toch supersnel met de stoomreiniger!

Wij hadden al een gewone stoomreiniger gekocht die we voor de andere dingen kunnen gebruiken maar zoals ik eerder schreef vind ik een stoomreiniger niet fijn dus ik gebruik het nooit. Ik maak alles schoon met een sopje maar dat is een werk bij de ramen vandaar dat ik daar nu de Jemako doeken voor heb, dat vind ik ideaal.

Als iemand tips heeft hoe ik de muren van de badkamer (tegels) wel goed schoon kan maken met een stoomreiniger of wat ik verkeerd doe voor de vloer dan sta ik daar natuurlijk voor open. Nu ligt dat ding van meer dan 100,- te verstoffen en daar heb ik het natuurlijk niet voor aangeschaft.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:48

superpony schreef:
Hoe denken jullie over het stomen van het matras en de ( stoffen ) bank bijvoorbeeld? dan stoom je het vuil er wel in. Maar het wordt genoemd als iets wat je kan doen om hygienische redenen.

Probeer het maar eens. Op je stoffen bank, met een stuk oude witte handdoek om de borstel van je stoomreiniger. Het vuil trekt in de witte doek, je bank wordt er heel schoon van en het dood ook nog alle bacteriën door de hitte.

Wij hebben zaterdag ons vloerkleed gedaan, licht beige, is weer als nieuw.

Citaat:
Wij hadden al een gewone stoomreiniger gekocht die we voor de andere dingen kunnen gebruiken maar zoals ik eerder schreef vind ik een stoomreiniger niet fijn dus ik gebruik het nooit. Ik maak alles schoon met een sopje maar dat is een werk bij de ramen vandaar dat ik daar nu de Jemako doeken voor heb, dat vind ik ideaal.

Als iemand tips heeft hoe ik de muren van de badkamer (tegels) wel goed schoon kan maken met een stoomreiniger of wat ik verkeerd doe voor de vloer dan sta ik daar natuurlijk voor open. Nu ligt dat ding van meer dan 100,- te verstoffen en daar heb ik het natuurlijk niet voor aangeschaft.

Ik snap jou ook wel hoor. Ik werk ook veel sneller met gewoon lekker een emmertje sop. Voor de ramen heb ik ook van die doeken en de rest sop ik gewoon. Maar voor de vloeren en bijvoorbeeld vloerkleden en de bank, vind ik de stoomreiniger echt ideaal. Tenminste, in ons Nederlandse appartement, in Spanje heb ik lederen banken, dat werkt dan ook weer niet.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:52

Hier de stoomreiniger gebruikt om een melkvlek uit een stoffen bank te halen maar dat werkt hier niet jammer genoeg.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:00

Helaas had de kat op onze banken geplast... ook geprobeerd te reinigen met de stoomreiniger, maar daar haal je dus echt niks mee uit :n
Sindsdien heb ik nog minder vertrouwen in dat ding.
Voor de ramen vind ik het ook niet fijn, voor de vloeren ook niet :n

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:08

C_arola schreef:

Tja, als je er niet graag mee werkt is het een ander verhaal ja! Zonde hoor, ze zijn niet goedkoop. Ik denk dat ik uiteindelijk dat ding ook maar af en toe erbij pak, niet 2 keer in de week met poetsen. Sommige dingen gaan sneller met een doekje. Behalve de badkamer... omdat alles tegels is en glas, kun je in 1 keer de hele badkamer door. Ik heb een hekel aan het schrobben van de douchemuren, allemaal kleine mozaieksteentjes waar shampoo, douchegel etc op achterblijft wat je niet ziet. Even met de stoomreiniger er overheen en klaar ipv boenen met een borstel!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:09

Wendy schreef:
Helaas had de kat op onze banken geplast... ook geprobeerd te reinigen met de stoomreiniger, maar daar haal je dus echt niks mee uit :n
Sindsdien heb ik nog minder vertrouwen in dat ding.
Voor de ramen vind ik het ook niet fijn, voor de vloeren ook niet :n

Was dat er niet helemaal doorheen gegaan, er in gezakt zeg maar? Want daar komt de stoom dan niet bij?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:24

De mijne is vandaag geleverd, gelijk wat uitgeprobeerd (kan niet veel doen ivm ontsteking in schouder helaas, was het liefste gelijk het hele huis doorgegaan!) en ik ben hier echt heel blij mee! Parket schoon en super snel weer droog, toilet beneden onder handen genomen en de hal waar met met sneeuwpoten en het bijbehorende zout binnenkomt... nou hopen dat ik snel weer pijnvrij ben en de rest kan doen!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:43

Ik weet dat dit een oud topic is.

Ik heb gisteren de Karcher SC3 aangeschaft.

Ik ga m vandaag uitproberen.

Ik wil mn bank er ook mee doen, ik lees op internet vooral veel negatieve dingen hierover.
Zeiknatte banken die muf opdrogen, banken die kapot gaan(???)

Zijn er hier mensen die hun bank/matras/vloerkleed ermee gedaan hebben? :)

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:54

Ik heb de Karcher SC3 ook. Ben erg tevreden. Doe er alles mee (matras, bank, stoelen, autobekleding, vogelkooi, meubels). Maar heb wel veel extra doeken erbij gekocht. Die worden namelijk wel snel muf.

Heb wel last van overtollig water. Daarom laat ik hem de eerste 3 seconden boven een emmer of de gootsteen lopen. Daarna doe ik de doek eroverheen en heb dan nergens last van!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:55

Ik doe de Rolf Benz bank er altijd mee, gaat prima. Inderdaad eerst even laten lopen dat het water eruit is. Ik heb wel een andere stoomreiniger dan jij noemt denk ik.
Edit, even gekeken, ik heb misschien toch dezelfde. Kärcher SC 3.000 staat erop.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:02

Rohol schreef:
Ik heb de Karcher SC3 ook. Ben erg tevreden. Doe er alles mee (matras, bank, stoelen, autobekleding, vogelkooi, meubels). Maar heb wel veel extra doeken erbij gekocht. Die worden namelijk wel snel muf.

Heb wel last van overtollig water. Daarom laat ik hem de eerste 3 seconden boven een emmer of de gootsteen lopen. Daarna doe ik de doek eroverheen en heb dan nergens last van!

Dat overtollige water had ik al door.
Ik spuit m ook even leeg tot ie gaat stomen.

Kan je je matrassen direct weer gebruiken?

De doeken kan je uitwassen toch?

Wij hebben er ook een set bijgekocht.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:23

Ik heb er 1 voor de tegels op de muur, en als hij vuil is ga ik nog even door. Ik ga dan over de tegels heen met een droge schone doek.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:32

Ik twijfelde al een poosje maar na jullie enthousiaste reacties heb ik zojuist een Karcher stoomreiniger besteld. Ik ben heel benieuwd.