Zuinige, lichte auto gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:25

Yunaa schreef:
ikke schreef:

Doe dan eens 10 Micra's automaat voor minder?! Wel met die 1400 erin, hè.......

Ik heb het over vergelijkbaar en géén Micra :)*

Ik doe niet aan appels met peren vergelijken.

Voor het Budget van TS kun je ook een Range Rover kopen of een dikke Volvo of dito Mercedes of zelfs een behoorlijke Audi binnen ALLE wensen van TS. Ik denk zelfs dat ik met wat zoekwerk nog wel een Rolls Royce kan vinden binnen het budget.

Wil je dat dan ook vergelijkbaar laten zijn aan die Micra?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:49

TS, ik heb ooit met een micraatje gereden dat nog het model voor deze was, en mijn tante met het model dat jij bent gaan bekijken. Héérlijke autootjes! Lekker zuinig, rijdt makkelijk en vlot, je kan er nog best wat spullen of passagiers in kwijt (ook grotere personen!) en toch geen slee die je moet parkeren. Het is dat ik een trekhaak en redelijk wat kracht nodig heb ( + 4X4) voor paardentransport, anders zou zo'n exemplaar zeker weer in de garage komen te staan :D De mijne was knalgroen en kreeg dan ook liefkozend de bijnaam "glasbakje" :')
Enig nadeel vond ik het jaarlijkse onderhoud, dat was niet zo goedkoop. Maar denk dat dat vooral aan de garage lag waar ik 'm liet nakijken...

Ikke heeft wel gelijk wat betreft de Fiat Panda 4X4. Spuuglelijk ding, klopt, maar in het zuiden van Frankrijk, in de Midi-Pyrenees (begin van de bergen dus) rijdt het gewoon VOL met die dingen. Boeren die genoeg hebben aan zo'n klein bakje om de schapen/koeien/paarden te gaan controleren op de vele hectares weiland die in de heuvels liggen, maar waar een traktorspoor gelijk staat aan de openbare weg :+ Of om de sneeuw te trotseren in de winter. Hier kunnen we het ons niet indenken om met zoiets rond te karren, ginds vinden ze het fantastisch. Die dingen kunnen hun werk echt wel aan hoor.

Nog een zuinige auto maar wel al (flink) groter is een Renault Scénic. Met 65L doe ik makkelijk 1000km. De mijne komt nu te koop omdat ik dus een jeep heb aangeschaft. Ding is 8 jaar oud met 285000 op te teller en rijdt nog als een zonnetje. Onderhoud bij de dealer kost me zo'n 250€ per jaar voor een gewoon onderhoud. Inclusief 4 nieuwe banden was ik vorig jaar €700 kwijt. Verzekering (gewoon burgelijk aansprakelijk en basisverzekering) zat ik rond de €400/jaar ook, maar ik rij wel sinds ik mijn rijbewijs heb ongevalvrij en in België speelt het mee of je -25 bent of ouder. Heb trouwens een diesel.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:51

Rennie89

Re: Zuinige, lichte auto gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 15:35

Toch besloten het niet te doen ipv het feit dat er nieuwe koppakkingen in zitten en er geen onderhoudsboekje bij zit. Ik weet dus niet hoe er met de auto is omgegaan en wat er allemaal aan is gedaan de afgelopen jaren. De zoektocht gaat dus vrolijk verder :+ Voor een goede en nieuwere auto ben ik bereid mijn budget tot 4000 te verlengen :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 19:32

Iemand toevallig ervaring met de Daihatsu Sirion , bj 2003?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:50

opel agila is ook erg licht en zuinig in gebruik en je kunt er enorm veel in kwijt (al lijkt dit niet zo) weet alleen niet of daar ook automaten van zijn (of zijn die er altijd van elk merk/uitvoering).

maar is denk niet echt je smaak (gezien de andere twee auto's waar je bent wezen kijken )

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:40

lifaya schreef:
Iemand toevallig ervaring met de Daihatsu Sirion , bj 2003?

Ik denk dat een vriendin van mij die versie heeft,of ze heeft een nieuwere, van 2005 of 2007 dan denk ik.
Ik vond er voor zo'n kleine auto verrassend veel ruimte in zitten en zij was er erg tevreden over geloof ik. Was wel een schakelbak.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 17:21

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:32

Gezien leeftijd en km stand plus automaat lijkt die mij niet te duur.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 17:39

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:44

Let bij aygo's, c1 en 107 goed op de punten die ik ergens al eerder heb genoemd. Het zijn fijne autootjes maar op de duurzaamheid is wel bezuinigd. Ik heb het maandagmorgenmonster waarbij binnen 80.000 km alles al eens stuk is gegaan met als toppunt 7 liter water in de achterbak.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 17:45

maaikemuis schreef:
Let bij aygo's, c1 en 107 goed op de punten die ik ergens al eerder heb genoemd. Het zijn fijne autootjes maar op de duurzaamheid is wel bezuinigd. Ik heb het maandagmorgenmonster waarbij binnen 80.000 km alles al eens stuk is gegaan met als toppunt 7 liter water in de achterbak.

Ja ik las het inderdaad net weer opnieuw. Ik koop de aygo wel bij een bovag/merk dealer dus dat zal wel schelen

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:48

Je koopt dan alleen dat hij er op dat moment geen last van heeft. Mijn ervaring daarna is dat garantie daarna weinig waard is.

De lekkage is trouwens makkelijk te zien door het derde remlicht los te maken en de sealing te bekijken. Bij alles modellen lijkt dit het zwakke punt te zijn. Heb nog gezocht naar een lampje van de sloop, maar alle lampjes hadden het.

Het foam verkankert helemaal

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:50

Even een tip, bij de bovag dealer is het normaal dat je op elke auto van 5000 of meer gewoon standaard een half jaar garantie hebt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 23:07

bigone schreef:
Even een tip, bij de bovag dealer is het normaal dat je op elke auto van 5000 of meer gewoon standaard een half jaar garantie hebt.

Daar ben ik mij inderdaad bewust van. Ik overweeg te vragen of ik in plaats van 6 maanden 12 maanden garantie kan krijgen voor die prijs. Lijkt mij best redelijk toch? Ik wil sowieso bij bovag dealer , in dit geval ook een merk dealer, kopen

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:21

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:58

Mwah, zelfde laken en pak qua degelijkheid en veiligheid. Tis net wat je fijn vindt rijden. Ondanks de problemen met de 107 in mijn geval rijdt het karretje wel ontzettend fijn.

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:24

Rijdt nu vanaf 2011 een Suzuki Alto, nooit problemen mee gehad, geen lekkages, start altijd. Ook een 107 geprobeerd, maar dat vond ik echt een stuk minder rijden. Stoelen zaten ook een stuk minder, waren veel vlakker en minder steun als in de Alto. Veiligheid is sowieso maar beperkt in zo'n kleine auto, maar een Alto is wel degelijker dan de Aygo/C1/107.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:30

Mijn ervaring is precies andersom. Ik vond de Alto een vreselijk plastic gevoel geven, voor mij was de ervaring alsof ik in een opa-auto reed (vooral bij terugschakelen). Daarnaast kon ik er geen kwartier inzitten zonder rugpijn te krijgen van de stoelen.

Kwalitatief zit er m.i. Weinig verschil in, tis net ook wat je lekker vindt rijden en comfortabel vindt. En dat is heel persoonlijk heb ik gemerkt. Vorig jaar proefritten gemaakt in auto's uit het dure segment (onze leasebak was aan vervanging toe). Prachtige auto's, maar ik snap niet hoe mensen in Volkswagens kunnen zitten, ik was na de proefrit gebroken!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:41

bigone schreef:

officieel krijg je bij elke auto boven de €3000,- minimaal 3 maanden garantie. Tenzij je hem op "handelsvoorwaarden" koopt. Staat vaak in de kleine lettertjes.

Aygo's staan er wel om bekend dat ze olie zuipen waar door en vele zijn waarvan de motor in elkaar loopt -O-

Kwalitatief goede auto's die aan je eisen kunnen voldoen:
Swift!! - wereld auto, heb er zelf een van 2007 nooit wat aan gehad enkel moest een versnellings-bak er laatst uit. Was een lager uit gelopen. Maar wel een auto waar je na 1 grote reparatie weer zo'n 10 jaar mee door kan. elke andere suzuki mag ook.
Kia picanto of een andere kia
Daihatsu Sirion of een andere daihatsu
volvo, maar die zijn er niet echt in jou eisen.
toyota - liever niet de aygo maar een ander model
Seat arosa
Mazda (mits ze niet roesten)
Nissan

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:17

Al eens gekeken bij de Suzuki alto?
Super degelijke auto's!

Heb toevallig de mijne gisteren te koop gezet. Uit 2012, 49000km op de teller, grijs van kleur, dealer onderhouden en incl 4 winterbanden op stalen velg. Mocht je interesse hebben, let me know :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:51

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:58

Die is schattig!!! Laat het maar niet hier thuis zien, kerel zou hem zo maar kunnen kopen.

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:39

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 14:23

Die is mini!!!
Ik ga vandaag of morgen proefrit maken in een Toyota Aygo uit 2011 met een km stand van 14.000 :D is bij de kennis van mij bij een merk en bovag garage. Dus ik ben zo goed als voorzien!!! Alleen nog even prijs onderhandeling