Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sloffiee

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:28

Wij hebben er ook 1... maar best wel spijt van :=

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:37

sloffiee schreef:

Snel schade aan?

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:39

Leen schreef:
sloffiee schreef:

Snel schade aan?

naja kwaliteit is minder

we hebben hem nu 1,5 jaar bijna en de rubbers van de koelkast scheuren al
en niet alle deurtjes lijken altijd even mooi te sluiten of er zitten kieren tussen -O-

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:53

sloffiee schreef:
Leen schreef:
[quote="sloffiee"
[/quote
Snel schade aan?

naja kwaliteit is minder

en niet alle deurtjes lijken altijd even mooi te sluiten of er zitten kieren tussen -O-

Oh ik dacht dat je op mijn spoelbak reageerde :')

Maar deurtjes met kieren kan je toch zelf bijstellen? Eens als je weet aan welk schoefje je moet draaien voor welke richting is dat heel makkelijk.
Mijn ouders hebben een erg dure keuken maar nu na 5jaar hebben ze de scharnieren ook wat moeten bijstellen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:09

sloffiee schreef:
naja kwaliteit is minder

Ik zou de garantie aanspreken op de rubbers van de koelkast.
Wij hebben het niet en ook de koel/vriescombinatie van Ikea, deze zijn echt nog prima!

Deurtjes etc bijstellen dat moet altijd. De boel gaat zetten en het staat ook in de beschrijving dat je na een x-aantal maanden bij moet stellen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:13

Picasso schreef:
Overigens weet ik niet wat de vorige bewoners betaald hebben voor deze keuken, maar onze vorige (vergelijkbaar qua grootte) keuken hadden we laten plaatsen voor rond de 15.000,- euro. Zoals gezegd vind ik het ook geen ramp omdat we de keuken nog gaan verplaatsen naar een ander gedeelte van het huis en deze prima functioneert, maar ik zoek zelf geen Ikea keuken uit als we de nieuwe gaan plaatsen.

Daar kan je bij ikea minstens 3x een nieuwe voor kopen! :D

Ja, wij dachten, als we de keuken zat zijn nemen we na een jaar 5 weer een nieuwe.
Ikea-prijs laat dat toe.

Maar na 3,5 jaar zijn wij hem niet zat en ziet hij er echt nog goed uit. Dus het voelt voor ons het echt als een besparing.

Hiervoor zat er een bruynzeelkeuken in, niet onze smaak dus eruit, deze voelde niet steviger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:18

Wij zitten ook heel erg in dubio. Willen sowieso geen keuken voor tientallen jaren. Een jaar of 8 tot 10 is voor ons voldoende.

In de kerstvakantie gaan we 4 verschillende keukenzaden bezoeken en offertes laten maken. Ook nemen we daarna nog de Ikea mee.

Enige waar ik wat huiverig voor ben is het werkblad en zeker op een keukeneiland.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:24

vonneke schreef:
Wij zitten ook heel erg in dubio. Willen sowieso geen keuken voor tientallen jaren. Een jaar of 8 tot 10 is voor ons voldoende.

In de kerstvakantie gaan we 4 verschillende keukenzaden bezoeken en offertes laten maken. Ook nemen we daarna nog de Ikea mee.

Enige waar ik wat huiverig voor ben is het werkblad en zeker op een keukeneiland.

Je kan een blad op maat laten maken ergens anders. Dan heb je gewoon de kasten en fronten aan ikea prijs.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:26

Je kunt ergens anders toch een werkblad kopen ??
En laat je niks aanpraten bij een keukenzaak. 10 tot 15% korting kunnen ze altijd geven en plinten horen er gratis bij geleverd te worden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:42

DubbelDun schreef:
Je kunt ergens anders toch een werkblad kopen ??
En laat je niks aanpraten bij een keukenzaak. 10 tot 15% korting kunnen ze altijd geven en plinten horen er gratis bij geleverd te worden ;)

Ik ga ze ook zeker laten weten dat ik op meerdere plaatsen een offerte laat maken. We hebben geen haast en ze moeten maar hard voor me werken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:43

Leen schreef:
[naam] schreef:

Je kan een blad op maat laten maken ergens anders. Dan heb je gewoon de kasten en fronten aan ikea prijs.

Bij wat voor bedrijf kom je dan uit voor een blad? een andere keukenzaak?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:44

Waar denk je dat keukenzaken die bladen vandaan halen... ;) Daar kun je gewoon als partikulier ook naar toe hoor :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:02

Geen idee waar keukenzaken hun bladen vandaan halen. Hoe zou ik dat moeten weten? Heb ook geen idee waar de frontjes vandaan komen.

Ik ga eens rondkijken, wil ook een wandplank in hetzelfde materiaal als het blad.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:27

Wij zijn bezig met een Ikea keuken. Tenminste, de hele binnenkant is Ikea en de hoge kastendeuren maakt mijn man zelf van massief, gebruikt hout. De ladekasten zijn fronten van Ikea bekleed met staal.
Het blad heeft hij gemaakt van tegels. Daar krijgen we nogal vaak opmerkingen over maar in mijn oude keuken heb ik het bijna 30 jaar gehad en ik kan er alles op doen, hete pan, evt. snijden. Bovendien is hij makkelijk te vervangen als ik hem zat ben.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:29

Margee schreef:
Wij zijn bezig met een Ikea keuken. Tenminste, de hele binnenkant is Ikea en de hoge kastendeuren maakt mijn man zelf van massief, gebruikt hout. De ladekasten zijn fronten van Ikea bekleed met staal.
Het blad heeft hij gemaakt van tegels. Daar krijgen we nogal vaak opmerkingen over maar in mijn oude keuken heb ik het bijna 30 jaar gehad en ik kan er alles op doen, hete pan, evt. snijden. Bovendien is hij makkelijk te vervangen als ik hem zat ben.

Dit klinkt super creatief! Krijgen we een foto te zien zodra de keuken af is?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:29

of bijvoorbeeld gewoon naar een betonboer gaan als je een mooi betonnen aanricht wilt.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:33

Weidebloem schreef:
of bijvoorbeeld gewoon naar een betonboer gaan als je een mooi betonnen aanricht wilt.

Dat hebben vrienden van ons gedaan, op een Ikea keuken. Zij waren ook de reden dat we de keuken daar gekocht hebben, heel tevreden over de kwaliteit en de garantie. Mijn schoonzus had na een paar jaar al klachten over een keuken van een ander bedrijf maar zij had maar 2 jaar garantie......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:33

IMJ schreef:
Picasso schreef:
Overigens weet ik niet wat de vorige bewoners betaald hebben voor deze keuken, maar onze vorige (vergelijkbaar qua grootte) keuken hadden we laten plaatsen voor rond de 15.000,- euro. Zoals gezegd vind ik het ook geen ramp omdat we de keuken nog gaan verplaatsen naar een ander gedeelte van het huis en deze prima functioneert, maar ik zoek zelf geen Ikea keuken uit als we de nieuwe gaan plaatsen.

Daar kan je bij ikea minstens 3x een nieuwe voor kopen! :D

Ja, wij dachten, als we de keuken zat zijn nemen we na een jaar 5 weer een nieuwe.
Ikea-prijs laat dat toe.

Maar na 3,5 jaar zijn wij hem niet zat en ziet hij er echt nog goed uit. Dus het voelt voor ons het echt als een besparing.

Hiervoor zat er een bruynzeelkeuken in, niet onze smaak dus eruit, deze voelde niet steviger.

Okay! Nou noem mij maar gek: ik heb geen zin in elke 5 jaar een nieuwe verbouwing, als ik een keuken uitzoek moet 'ie ook jaaaaaaren mee! :D

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:36

carika schreef:
Margee schreef:

Dit klinkt super creatief! Krijgen we een foto te zien zodra de keuken af is?

Doe ik!
Hier hebben wij onze inspiratie vandaan, en Pinterest natuurlijk!
http://koakdesign.com/producten/keukens/?lang=nl
https://www.restylexl.nl/keukens/

Het is geweldig als je zelf handig bent maar er is veel mogelijk met een goede basis.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:42

Cer schreef:
na het zien van al deze fotos ga ik, als het tijd wordt om te renoveren, zeker voor Ikea.. Vooral omdat ze kleine keuken oplossingen hebben. Mijn keuken is ong. 2 breed bij 3 lang ofzo, dus echt supermini..

Valt wel mee toch? Heb ik ook. Ik kan mijn spullen er prima in kwijt. Moet ik wel bijzeggen dat ik geen vaatwasser heb. En geen oven, dat laatste vind ik echt een gemis. Vaatwasser heb ik nooit gehad en mis ik niet.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:16

Ir111 schreef:
Cer schreef:
na het zien van al deze fotos ga ik, als het tijd wordt om te renoveren, zeker voor Ikea.. Vooral omdat ze kleine keuken oplossingen hebben. Mijn keuken is ong. 2 breed bij 3 lang ofzo, dus echt supermini..

Valt wel mee toch? Heb ik ook. Ik kan mijn spullen er prima in kwijt. Moet ik wel bijzeggen dat ik geen vaatwasser heb. En geen oven, dat laatste vind ik echt een gemis. Vaatwasser heb ik nooit gehad en mis ik niet.

Hier ook hoor, we hebben wel de muur open gebroken omdat anders de deurtjes van de keuken nauwelijks open konden. :wow:

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:25

Vaatwassers heb je ook in kleinere maten; zowel smaller als lager en je hebt ook combi-magnetron/oven. Dus dat bespaart ook weer ruimte :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:36

Ik geef alleen als tip, kijk heel goed waar de fronten van
zijn gemaakt en hoe ze bewerkt zijn, vaak krijg je foliefronten ;)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:48

Letizia schreef:
Ik wil begin volgend jaar een nieuwe keuken en budgettair gezien past een IKEA keuken het beste.
Nu heb ik zo'n online ontwerp gemaakt en geeft het ontwerp aan dat ik te weinig ruimte aan de zijkanten heb, dit moet nl 5cm per zijkant wezen en het zijn er 3.
De afmeting van de keuken is het zelfde als de keuken (ander merk) nu is en dat past gewoon prima. Contact gehad met IKEA en hun zeggen dat die 5cm ruimte echt nodig is om de deuren te laten openen.
Nu heeft de onderkant in mijn ontwerp aan de buitenzijde lades, de bovenkant niet, maar daar is misschien nog wat te smokkelen ivm de afzuigkap die er tussen zit.

Iemand hier ervaring mee?

En ik zit er sterk aan te denken om m'n huidige oven, afzuigkap en gasfornuis te behouden, voor de laatste 2 vast geen probleem, maar iemand ervaring met een andere inbouwoven dan die van IKEA, maar wel in een IKEA keuken?

Gisteren dit verhaal aan mijn man verteld. Hij gaf aan dat die cm nodig zijn om de deur te kunnen openen MET handgreep. Het hangt dus van de maat van de handgrepen af. Ook moet je rekening houden met de lades. Als je die hebt,gebruik je andere scharnieren nodig zodat je deuren verder openen. Met planken is dat veel minder van belang. Ik kreeg een hele uitleg erbij inclusief voorstelling, ik snap het nu zelf dus ook!!!! :D