Problemen met gemeente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 10:36

Tja wat zal ik er van zeggen..

We hebben een aansprakelijkheidstelling voor de waardederving/onverkoopbaarheid van het appartement ingediend. Die is afgewezen. Maar staan wel onwaarheden in en het is ons al duidelijk dat de gemeente zich niet heeft gehouden aan de eisen voor de vergunningverlening maar daarmee wordt wel de boel afgewezen. Dus wij gaan nu een WOB verzoek indienen om alle stukken boven water te krijgen. Helaas is bezwaar niet mogelijk omdat het een privaatrechtelijke kwestie is. Hoe we dat verder gaan doen is dus nog even de vraag

Gisteren een gesprek gehad met een wethouder en de wijkmanager. Omdat wij een handhavingsverzoek hebben gedaan komt handhaving nu 2 keer per dag en wordt er elke dag schoongemaakt. Dit kost de gemeente natuurlijk handen vol met geld. Hierom willen ze nu 3 keer in de week een legale ophaaldag maken (in plaats van 1 nu) wij zijn het hier natuurlijk niet mee eens. Ze zeggen dat we maar moeten kiezen 1 dag zonder handhaving en schoonmaken of 3 met. Heb ze gezegd dat ik dat chantage vind. Verder hebben ze plannen om het hele stuk aan te pakken maar willen daarover niks zeggen omdat wij volgens hun alles opschrijven. Dus we weten nu alleen dat ze in het najaar met plannen komen en dat de buurt dan mag meebeslissen. Wij hebben daarop gelijk gevraagd waarom er bij plaatsing dan niks is gevraagd aan omwonenden. Daarop kregen wij geen antwoord... Het was een enorm onplezierig gesprek en de wethouder had totaal geen boodschap aan het feit dat wij kwaad en teleurgesteld zijn. We hebben gevraagd of we op papier kunnen krijgen dat er plannen zijn om de boel te herinrichten zodat wij het appartement te koop kunnen zetten. Dit willen ze alleen niet en we kunnen de algemene brief krijgen waarin wordt aangegeven dat de gemeente op 3 dagen gaat inzamelen en er in het najaar een langdurige oplossing komt.

We hebben van de week een makelaar laten komen en die zegt ook dat we kijkers kwijt raken door het gedoe. Moet hem vandaag nog bellen om te vertellen hoe het gesprek was. Maar het ziet er naar uit dat we nog steeds niet verder kunnen en nog wel even vastzitten in de situatie.

Wat we nu moeten geen idee.. ik ben er echt helemaal klaar mee en enorm moe van het gedoe. Mijn vriend slaapt erg slecht en is constant bezig met het afval. Het zorgt dus voor enorme stress.

Amaris

Re: Problemen met gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:38

Ik zou als ik jou was nu echt de openbaarheid gaan zoeken. Op deze manier komt er toch ook geen schot in de zaak?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 10:40

Amaris schreef:
Ik zou als ik jou was nu echt de openbaarheid gaan zoeken. Op deze manier komt er toch ook geen schot in de zaak?

Klopt, wil alleen eerst de makelaar spreken want die zegt ook als mensen het eenmaal weten is het ook schadelijk voor de verkoop..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:41

Ik zou geloof ik een programma als kanniewaarzijn inschakelen oid.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:46

Ik geloof dat ik het plaatselijke dagblad zou bellen, in jouw geval De Stentor? Eventueel ook nog een goed huis-aan-huisblad en Hart van Nederland. Wat publiciteit wil vaak wonderen verrichten. Ook de politieke partijen een mail/brief sturen. Er is maar één oplossing meen ik, verplaatsing van het afvalpunt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 10:57

Mazida schreef:
Ik geloof dat ik het plaatselijke dagblad zou bellen, in jouw geval De Stentor? Eventueel ook nog een goed huis-aan-huisblad en Hart van Nederland. Wat publiciteit wil vaak wonderen verrichten. Ook de politieke partijen een mail/brief sturen. Er is maar één oplossing meen ik, verplaatsing van het afvalpunt.

Klopt, alleen de wethouder zegt dat ze daar tijd voor nodig hebben.. Dat mijn vriend al vanaf 2012 contact heeft met de gemeente hierover is kennelijk niet van belang.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:33

Vervelende gemeente zeg! Bah

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:42

Naar de krant...... de politiek houdt niet "van gedoe" en ze roepen het toch echt over zichzelf af.
Hoe zit het met ongedierte? Ratten, kakkerlakken?? Ratten moeten door de gemeente worden bestrijd i.v.m. de volksgezondheid. Is dat niet ergens een ingang voor?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:56

Vind het altijd zo'n slap excuus: er is geen geld voor. Is het er niet of wordt het aan andere dingen uitgegeven? Plus met handhaven heb je toch een fijne melkkoe in je straat staan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 13:22

Jennyj01 schreef:
Vind het altijd zo'n slap excuus: er is geen geld voor. Is het er niet of wordt het aan andere dingen uitgegeven? Plus met handhaven heb je toch een fijne melkkoe in je straat staan.

Haha klopt en die boetes zijn niet mals :)

We hebben al wel het 1 en ander via twitter lopen. Heb ook in de AVP gevonden dat er 1 dag staat voor ophalen van vuilnis dus daar hebben ze zich aan te houden :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:31

MarjanB schreef:
Heb ook in de AVP gevonden dat er 1 dag staat voor ophalen van vuilnis dus daar hebben ze zich aan te houden :)

Zonder de APV gelezen te hebben denk ik niet dat ze dat bedoelen. Volgens mij wordt daarmee bedoeld: op de dag waarop (zoals aangekondigd) het afval opgehaald zou moeten worden hebben we als inzamelaars de hele dag tijd om dat te doen. Daar staat dan wel tegenover dat het op het eind van die dag ook echt weg moet zijn.

Zo wordt het in elk geval bedoeld in de APV's van de gemeentes waarin mijn werkgever inzamelt.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:36

Zeker naar de krant, maar maak het eerst wat groter. Pak het artikel van die andere die ik gepost had, plus foto's er bij en zoek de publiciteit op. Vraag ka Facebook, Twitter etc om meer gedupeerden van zoiets en maak een openbare pagina aan waar je en andere gedupeerden foto's posten van hoe het er telkens bij staat en updates over hoe de gemeente het aanpakt. Dat dit niet alleen bij jouw is maar bij heel veel anderen. Zoiets trekt tig keer meer de aandacht van kranten en nieuwszenders dan 1 geïsoleerde gebeurtenis. Daarnaast haal je de 'hitte' wat weg van jouw huis, omdat het een probleem is in NL, met meer gemeentes, niet alleen jouw huis en zit je minder met dat mensen naar aanleiding ervan het huis niet willen. Daarnaast, als je gewoon je mond houd over dat je het huis wilt verkopen, gaat het bij woningzoekenden die het artikel zien zo weer vervagen. Vertel je wel dat je het huis wilt verkopen gaan woningzoekenden die naar die gemeente willen waar het over gaat wel opletten welk huis het dan is.

Kijk, zoals het nu is, gaan mensen er ook niet in wonen. En de gemeente lijkt niet op het punt te staan er echt iets aan te doen. Je blijft met het huis zitten. Met publiciteit richt je wel even grote aandacht op je huis, maar door de publiciteit druk komt de gemeente vast in actie en ben je als het goed is, sneller van het probleem af. Niet elke kijker ziet het nieuws of gaat graven naar welke huizen het zijn. Maar elke kijker ziet wel de puinhoop naast je huis. Qua kansen vergroten voor verkoop zou ik toch voor optie de publiciteit opzoeken gaan.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:54

Ik heb niet alle posten doorgelezen, maar heb je al contact gezocht met de Nationale Ombudsman ? Je kunt die organisatie bellen of schrijven.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 14:01

Cowboy55 schreef:
MarjanB schreef:
Heb ook in de AVP gevonden dat er 1 dag staat voor ophalen van vuilnis dus daar hebben ze zich aan te houden :)

Zonder de APV gelezen te hebben denk ik niet dat ze dat bedoelen. Volgens mij wordt daarmee bedoeld: op de dag waarop (zoals aangekondigd) het afval opgehaald zou moeten worden hebben we als inzamelaars de hele dag tijd om dat te doen. Daar staat dan wel tegenover dat het op het eind van die dag ook echt weg moet zijn.

Zo wordt het in elk geval bedoeld in de APV's van de gemeentes waarin mijn werkgever inzamelt.

Nou ze zamelen 1 dag in. Nu is dat de maandag, dit wordt als het aan de gemeente ligt MA WO en VR. Dus die 3 dagen mag er plastic enz geplaatst worden ipv alleen op de maandag. EDIT er staat in de avp éénmaal per week.

@ElineS Ik kan helaas niet alleen beslissen om de media in te gaan. Het appartement is van mijn vriend.

@Jannepauili Hebben de ombudsman al ingeschakeld :) die gaan we zo ook weer bellen

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:50

Wat een viespeuken bij jullie in de buurt zeg.
En met 3 keer in de week vuil ophalen ga je het ook niet redden, aangezien toen ze tijdelijk wel elke dag kwamen, ze alsnog elke dag konden opruimen en schoonmaken.

Zoals de situatie nu is, is dat appartement gewoon onverkoopbaar. Want de enige mensen die daar geen probleem mee hebben zijn mensen zoals bv de fictieve familie Flodder...helaas hebben dat soort mensen dan weer geen geld om een huis te kopen.

Ik zou de media opzoeken, maar daarbij niet alleen de gemeente via die weg aanspreken, maar ook de buurtbewoners; want hun houding wat betreft dat afval zorgt ervoor dat de gemeente zo ook bezig blijft. En ok dan zijn het 400 appartementen, maar dan nog; iedere dag weer zoveel troep, dan heb je gewoon met asociaal volk te maken.
Sowieso dat die troep daar wordt neergezet terwijl alleen op maandag vuilnis wordt opgehaald; flink goudmijntje wat betreft potentiele boetes.
Dus het gedrag van omwonenden zou ik dan ook meenemen als je de media opzoekt; zij zijn in eerste beginsel toch de hoofddaders, want als iedereen zich aan de regels hield zou dus alleen op maandag daar vuilnis mogen staan....en niet zo goed als de hele week. Want zoals ik het lees is alleen op de dag dat het vuil wordt opgehaald het even netjes daar? Dus de eerste uurtjes na ophalen en de dag erop is het al weer raak? Van de zotte gewoon.
Ja je gemeente is superlaks, maar er schort nog heel wat meer fatsoen bij je mede buurtbewoners.

Heb verdorie foto's gezien van sloppenwijken in derde wereld landen die er nog netter bij lagen...kun je nagaan (ok het zijn er niet veel dan, maar toch; ze zijn te vinden)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:00

zo naar voor jullie Marjan

Ik snap echt die wijk zelf niet? wat voor een mensen wonen daar dan vraag je je af?

In mijn studenten tijd heb ik bv tegen over joekels van sociale woning bouw flats gewoond en gezien de buurt woonde daar heus niet het sociaalst volk..maar kwa afval nooit geen issue's. Echt keurig allemaal de avond van de ophaal ochtend werden de afval zakken daar neer gezet

Dus ik vraag mij serieus af wie doet dat nou?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 22:01

studiemiep schreef:
zo naar voor jullie Marjan

Ik snap echt die wijk zelf niet? wat voor een mensen wonen daar dan vraag je je af?

In mijn studenten tijd heb ik bv tegen over joekels van sociale woning bouw flats gewoond en gezien de buurt woonde daar heus niet het sociaalst volk..maar kwa afval nooit geen issue's. Echt keurig allemaal de avond van de ophaal ochtend werden de afval zakken daar neer gezet

Dus ik vraag mij serieus af wie doet dat nou?

Tja aso's... Er staat bijvoorbeeld al weken beveiliging in het verzorgingstehuis tegenover ons omdat een moeder en dochter de boel terroriseren en personeel in elkaar slaan. Er zijn ook al mensen geslagen omdat ze mensen aanspraken over het afval. Dus t is een beetje lastig soms hier.. Maar zelf gelukkig geen last van gehad :o

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:30

ik hoop voor je dat je dan snel kan verhuizen, in zo'n buurt wil je toch niet wonen denk ik.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 21:58

Hier even een week afvalvrij genomen had er teveel stress van.. Deze week gaan we naar een advocaat zijn er klaar mee.

Dit is nu :r

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:02

Ik snap sowieso niet dat mensen dit neerzetten, wetende dat er woningen naast staan. Ik vrees dat een advocaat de enige weg is die jullie kunnen bewandelen om dit aan te pakken.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:05

Wat je moet doen, is raadsleden uit jouw gemeente allemaal een mail sturen met foto,s met de vraag of zij hier een oplossing voor weten. Er is vast wel een raadslid die hier iets mee wil doen, en inspraak vragen bij een raads vergadering. Kijk op de site van je gemeente hiervoor. En anders bel je gewoonnaar de gemeente wanneer er een raadsvergadering is. Ik vind het niet normaal dat dit onder je raam ligt. Je moet wel snel zijn want het is bijna zomer reces.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:06

En stuur een mail naar GeenStijl. Dan kan t ook ineens hard gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:16

Alles de winkelwagen in en zet het eens in een ander zijn tuin >< , wat een ellende dat ze niks er mee doen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 07:04

gatverdamme, wat duurt het toch allemaal lang. heel veel sterkte, ik hoop dat een advocaat iets kan betekenen. Hooguit schadevergoeding vrees ik. De gemeente kan er misschien wel wat aan doen, maar het zijn die asociale hufters die het afval neerzetten.. die moeten heel hard aangepakt worden. cameratoezicht?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 07:16

Jeetje, hoeveel rotzooi kan een mens maken?
Wij wonen met zn tweetjes en hebben na 2 weken de kliko amper vol zitten.