[VOLG] Het bleef toch niet bij een likje verf...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:20

Ik ben een stiekeme volger.. :P Maar ik kan ook niet uploaden. Hier ook een imac.

Via Iphone wel ;
*Edit, de hamster weer verwijderd.. *

Anoniem

Re: [VOLG] Het bleef toch niet bij een likje verf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:27

Met veel plezier gelezen maar even off topic.
Jullie wonen in een dijkhuis. Krijgen jullie nog met dijkverhoging/verbreding te maken??
Of vallen jullie buiten de "gevaren zone".

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 10:11

Ja! De foto's doen het ondertussen weer :D

Morganlefay, de dijk is een afscheiding tussen het dorp en de polder, aan geen van beide zijden hebben we water en we hebben er nog niets/niemand over gehoord dus io verwacht het niet :)

De wand in de slaapkamer zit erin.
Afbeelding

De balken waren moeilijk te bevestigen ivm smalle oude balkjes, daarom maar een andere oplossing van buitenaf
Afbeelding

De laatste wand in de woonkamer zit er bijna in en we kunnen weer veilig van de trap + in de woonkamer zijn we klaar met sauzen en het plafond is ook klaar. :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:19

wauw dat wordt echt een paleisje zeg <3 schitterend! Mooi dat hout ook!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:42

Ziet er netjes uit :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:18

Wat een prachtig hekje bij het trappetje, het past heel mooi bij de rest van het huis.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:40

Wat een leuke details allemaal in het huis <3

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:41

Ziet er goed uit ts!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:18

Mer1980 schreef:
wauw dat wordt echt een paleisje zeg <3 schitterend! Mooi dat hout ook!

Haha, het is net iets te veel hout voor mijn smaak. Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.

Ik vind de vloeren wel echt prachtig en ook die kleinere oude steentjes van dat trappetje. <3

Ook vind ik de verfkleuren echt mooi!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 23:11

Bedankt! Het vele hout is ook niet helemaal mijn ding, maar vriendlief is er helemaam weg van en ik denk dat als dalijk de meubels erin staan het wel helemaal tot zijn recht komt :))

Het paleisje van mijn kleine spruit is ook af :j :')
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:17

Ons hele huis staat vol met steigerhouten meubels dus ik vind het hout wel mooi ;) maar inderdaad over smaak valt niet te twisten :D

Leuk die staldeur zo voor de kleine spruit :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:20

Wij proberen al het hout een beetje te combineren met "strak wit".
En zaken als vrij moderne lampen breken de boel ook alweer een beetje. Beneden hebben we bijvoorbeeld een houten plafond, daar hebben we dan van die kabels waar je spotjes in kunt hangen.
Voordeel is dan ook meteen dat je die kunt richten zodat je overal waar het nodig is toch wat licht kunt hebben.

Verder gewoon witte muren maar wel grof gestuct, zelf noemen we het maar "boeren stuc" :P Dus niet alles is even recht en strak.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:51

Ik vind hout echt helemaal niks. Vloer is prachtig, trap en hekje en dat raampje vind ik heel mooi. De balken op het plafond ook. Maar het hout verpest het voor mij. Dat vind ik echt niet mooi. Maar dat is smaak; vriendin van mij vind hout ook prachtig en heeft veel hout in huis.

Schattig stalletje zo, leuk dat hij kan kijken!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:11

Je huis wordt erg mooi maar dat ponietje doet het hem: da's echt een onderdeurtje :D.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 21:04

Palousa_boy, zo doen wij het idd ook. :j

ElineS, haha ja, dat vind ik ook erg leuk. Reacties van mensen die komen kijken verschillen ook zo. Het is echt uitkiezen wat je wel en niet mooi vind hier. Ik kan zelf niet wachten tot de meubels er zijn en ik het aan kan gaan kleden. Ben benieuwd naar het geheel uiteindelijk. Nog 3 weekjes :D

Maflinger_S, zo voelt ze zich ook. Ze is de koningin van stal met haar eigen box :))

De keuken zou blijven zoals die was, maar vandaag toch maar wat tegeltjes en een likje verf gegeven.
Vanmiddag
Afbeelding

En nu. Verf is hier nog nat en moet morgen nog een keer. Ook weer kalkverf, in de kleuren van de eet en de woonkamer. De andere wanden worden gebroken wit.
Afbeelding

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:20

Oei. Ik vind die witte tegels altijd zó lelijk! Alsof het heel oud en vies is. Keuken zelf is ook niet mijn smaak, maar de rest vind ik prachtig! <3

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 23:31

Leffroi schreef:
Oei. Ik vind die witte tegels altijd zó lelijk! Alsof het heel oud en vies is. Keuken zelf is ook niet mijn smaak, maar de rest vind ik prachtig! <3

Met witte voegen is het straks vast een stuk mooier. :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 00:04

Ik dacht eerst door verkeerd lezen: wauw das mooi gedaan de tegels duifgrijs geschilderd met donkergrijs randje! Maar omdat ik het gek vond dat dat donkere deel zo gebladderd was om de stopcontacten heen ging ik beter lezen en kijken. Juist de tegels zijn de NA situatie.
Oei. Vooral witte tegeltjes combi gebroken wit deurtjes vind ik pijnlijk. Ik vond de originele staat prachtig kwa kleur balans!
Ga je nog wit voegen?
En wat voor kleur wordt de muur boven de tegels?

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 06:28

Het is idd nog niet af :)
De tegeltjes ogen zo wit op de foto, maar zijn gebroken wit net als de keuken zelf. De voegen worden ook licht van kleur, maar niet helemaal wit omdat inderdaad de keuken ook niet spierwit is. Zelf vinden we de tegels wel heel leuk, kwestie van smaak :D

De keuken zal er zeer waarschijnlijk toch niet voor hele lange duur in zitten, is een beetje vergane glorie maar een nieuwe gaat hem even niet meer worden nu.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 07:50

Aaaai... Ik had zelf ook geen wit tegeltje gekozen. Heb zelf ook niet lang geleden een keuken laten plaatsen in bijna dezelfde kleuren.
Geen gebroken wit maar gewoon wit.

Wilde in eerste instantie ook een witte tegel nemen maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb.
Een neppe grijze natuursteen van de gamma meegenomen en die stond er zo tof bij. Was gelijk verliefd. Binnen een kwartier was ik terug bij de gamma. Voor een paar pakken van die tegels en plaksel.

Maar natuurlijk, over smaak valt niet te twisten!

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:13

Als je keuken nog goed is waarom zou je hem dan wegdoen? Laat je creativiteit eens de vrije loop. Met een ander handdgreepje bv, en je hebt tegenwoordig echt fantastische handgreepjes voor bijna niets, geef je de keuken al meteen een minder "vergane glorie" uitstraling!
Leuke gordijnen, rolgordijn oid in bijpassende kleur, wat kruiden voor de ramen in leuke potten... moet je eens zien hoe je keuken dan opfleurt! Ik vind je kraan zo te zien ook echt leuk!
En mocht je echt durf hebben, geef de kastdeurtjes een ander kleurtje, kan op bescheiden schaal, op juist fel, wat je wilt. Of timmer wat sierlatjes er op om wat relief te krijgen, sjabloneer de deurtjes... dit alles past nl ook echt bij de sfeer van je huis. Wat een heerlijk huis trouwens :s

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:28

Als de tegels toch tegen gaan vallen, kun je ze altijd nog schilderen ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:47

Voor de keukenkastjes kan je ook met laminaat gaan werken. Hebben vrienden van ons ook gedaan en zag er echt prachtig uit!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 19:52

hoe gaat het met de verbouwing?

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 17:52

Tegels vallen voor ons niet tegen, we zijn er erg blij mee. :j

De verbouwing gaat super, druk bezig met de badkamer, niet echt een goede foto, op de foto vind ik het er heel anders/minder mooi uit zien dan in het echt, in het echt ben ik er helemaal weg van. :=
Voor de kiezelsteentjes komt een hoekbad, zulke steentjes zitten ook op de plaats waar het wasmeubel komt. Daar hebben we zo'n natuurstenen wasbak voor gekocht.
Vandaag heel het huis gepoetst op de keuken na, maandag komen ze vloerbedekking leggen, de gordijnen brengen en dan komen ook alle meubels <3 dus dan een grotere update !

Afbeelding