Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

afgelopen vrijdag is er een pakking vervangen (weet niet meer de precieze naam) kosteloos en wel. Super blij was ik natuurlijk! Totdat ik zojuist in de auto stapte van Almere naar Amersfoort. Halverwege de rit begon er een rood thermostaat lampje te branden. Ik heb hem direct naar de dichtstbijzijnde parkeerplaats gereden langs de snelweg en ineens kwam er een enorme rookwolk uit de auto zetten met een verschrikkelijke rubber lucht!!
(hoeft natuurlijk helemaal niks te maken te hebben met de reparatie van afgelopen vrijdag, maar ik baal wel als een stekker!!)
Wat een pech zeg.. Hopelijk komt de hulp er snel aan, zo in het donker en kou is het ook niks
Toen we eenmaal op het punt kwamen dat er werd verteld dat de auto niet meer kon rijden, werd er best wel moeilijk gedaan over het feit dat het mijn auto is en mijn vader de ANWB heeft gebeld, dus heb uiteindelijk een lidmaatschap moeten afsluiten anders konden/wilden zij mij niet verder helpen.
silvia58 schreef:Wat een pech heb jij zeg !
Misschien kan mijn zoon iets voor je betekenen.
Hij repareert auto's tegen een heel redelijk tarief.
Als je meer wilt weten dan kan dat via pb.
Voor nu heel veel sterkte !
kiki1976 schreef:GrumpyCat schreef:Wegenwacht is nu net aangekomen. Eerste wat hij zei is koppakking. Kan wel janken
Ik was er al bang voor. balen zeg!!
Maar waar zat precies de lekkage weet je dat ongeveer?
kiki1976 schreef:Kan het niet zo wezen dat de druk in het blok al te hoog was, doordat je koppakking al niet goed meer was. Want dan gaat de auto ook olie en koelvloeistof vermengen.
Dit is soms te zien door de witte aanslag op de dop waar je de olie bijvult.
Door een te hoge druk kan de koppakking eruit vliegen, maar ook een slang eraf gaan.
Maar ik zou het zelf niet zomaar gaan betalen.
Want wie zegt dat het eruit vliegen van oa de koppakking geen gevolg is van de net vervangen klepdekselpakking.
Quellian schreef:Jeetje, wat een gedoe zeg... persoonlijk zou ik niet teveel geld steken in een auto met een kapotte koppakking, tot 2x toe zijn mijn auto's er niet te best uitgekomen en na reparatie alsnog snel op de sloop beland.
Had je in het begin geen aanspraak kunnen doen op de wettelijke kopersbescherming?