Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:38

Ik ben benieuwd, hopelijk valt het mee.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 19:11

Helaas nog steeds geen duidelijkheid. :n
Ze hebben hem vanmorgen op de brug gezet en na een minuut of 5 kwamen ze terug met de mededeling dat er inderdaad iets lekt. Maar wat, ja dat konden ze me nog niet vertellen. Heb nu een afspraak gemaakt voor de 30e. Dan gaan ze kijken waar de lekkage nou exact zit.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 22:26

Update:

Ik heb mooi pech. :( afgelopen vrijdag is er een pakking vervangen (weet niet meer de precieze naam) kosteloos en wel. Super blij was ik natuurlijk! Totdat ik zojuist in de auto stapte van Almere naar Amersfoort. Halverwege de rit begon er een rood thermostaat lampje te branden. Ik heb hem direct naar de dichtstbijzijnde parkeerplaats gereden langs de snelweg en ineens kwam er een enorme rookwolk uit de auto zetten met een verschrikkelijke rubber lucht!!

Ik sta nu as we speak te wachten op de hulptroepen. Tot nu toe best wel pech met mijn lieve kleine autootje. :( (hoeft natuurlijk helemaal niks te maken te hebben met de reparatie van afgelopen vrijdag, maar ik baal wel als een stekker!!)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:40

Ow wat balen zeg, hoe is het afgelopen?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 23:42

anneliesdj schreef:
Ow wat balen zeg, hoe is het afgelopen?

Sta nog steeds te wachten op de wegenwacht -O- vader denkt kapotte waterpomp.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:44

Sh** een kapotte waterpomp hoop ik niet voor je, die dingen kosten nogal wat :( Wat een pech zeg.. Hopelijk komt de hulp er snel aan, zo in het donker en kou is het ook niks

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:46

Nog steeds? anwb is er toch binnen het uur?
Waar sta je ergens?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:46

Ohh wat balen zeg... :(:)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 23:48

anneliesdj schreef:
Waar sta je ergens?

Ik sta bij het van der valk hotel langs de snelweg bij Hilversum/Eemnes (de witte bergen). Hoop ook niet dat het de waterpomp is maar grote kans van wel. Koelvloeistof reservoir is ook leeg.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:50

Ik vrees dat je koppakking eruit ligt.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:52

meen je niet.
wat een gezeik heb je met je auto.
Dan brn je blij met je auto en dan krijg je dit allemaal...
heel veel sterkte.
hoop dat de hulp er snel is en dat het vanaf nu de positieve kant op gaat.

Ja moeilijk als die ook leeg is...
die zat andere keren nog wel vol?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 00:07

Wegenwacht is nu net aangekomen. Eerste wat hij zei is koppakking. Kan wel janken |(

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:26

Wat een pech heb jij zeg !
Misschien kan mijn zoon iets voor je betekenen.
Hij repareert auto's tegen een heel redelijk tarief.
Als je meer wilt weten dan kan dat via pb.
Voor nu heel veel sterkte !

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:34

GrumpyCat schreef:
Wegenwacht is nu net aangekomen. Eerste wat hij zei is koppakking. Kan wel janken |(

Ik was er al bang voor. balen zeg!!

Maar waar zat precies de lekkage weet je dat ongeveer?

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:47

Koppakking, grrrrrrr..

Zure appel dit TS :(:)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:54

anneliesdj schreef:
Waar sta je ergens?

Hij probeert er binnen een uur te zijn. Echter is de bezetting 's avonds rustiger en kan er altijd een spoedje (snelweg klant) tussendoor komen :)

Wat zuur TS! Getverderrie wat ontzettend balen :c

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 01:06

Wat een pech zeg!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 09:00

Wat een avond gisteren. Uiteindelijk was ik pas rond 1 uur 's nachts thuis. Het was een heel gedoe. De auto staat officieel op mijn vaders naam (verzekeringstechnisch het goedkoopste) en mijn vader is al 30 jaar lid van de ANWB, dus heeft hij direct de ANWB gebeld. Eenmaal aangekomen heeft de meneer van de wegenwacht gekeken naar mijn auto en constateerde meteen dat de slang van de kachel was afgebroken. Daardoor is de motor te heet geworden (koelvloeistof is er uit gaan lekken, reservoir was compleet leeg) en daardoor is de koppakking mogelijk dus beschadigd/kapot. De kachel moet dus nu gerepareerd gaan worden en de koppakking waarschijnlijk ook. :( Toen we eenmaal op het punt kwamen dat er werd verteld dat de auto niet meer kon rijden, werd er best wel moeilijk gedaan over het feit dat het mijn auto is en mijn vader de ANWB heeft gebeld, dus heb uiteindelijk een lidmaatschap moeten afsluiten anders konden/wilden zij mij niet verder helpen.

Uiteindelijk is mijn auto door de wegenwacht weggesleept naar de dealer/garage waar ik de auto gekocht heb (waar ik 6 km van vandaan was op dat moment).

Ik baal als een stekker. Het is geen geheim als ik zeg dat al mijn spaarcentjes in deze auto zitten en ik geen geld heb voor reparatie, waardoor ik nu afhankelijk ben van vader en vriendlief. Dus ik ga zometeen de dealer bellen om te vertellen dat mijn auto bij hun voor de deur staat en om een prijsopgave vragen. Heb geen oog dicht gedaan. Ben bang dat het enkeltje sloop wordt.. en dat al na 2 maanden. :(

silvia58 schreef:
Wat een pech heb jij zeg !
Misschien kan mijn zoon iets voor je betekenen.
Hij repareert auto's tegen een heel redelijk tarief.
Als je meer wilt weten dan kan dat via pb.
Voor nu heel veel sterkte !

Bedankt! Ik zal eerst even afwachten wat de dealer voor prijsopgave gaat maken.

kiki1976 schreef:
GrumpyCat schreef:

Ik was er al bang voor. balen zeg!!

Maar waar zat precies de lekkage weet je dat ongeveer?

Ik heb het even nagevraagd. Afgelopen vrijdag is de klepdekselpakking vervangen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:11

Kan het niet zo wezen dat de druk in het blok al te hoog was, doordat je koppakking al niet goed meer was. Want dan gaat de auto ook olie en koelvloeistof vermengen.
Dit is soms te zien door de witte aanslag op de dop waar je de olie bijvult.
Door een te hoge druk kan de koppakking eruit vliegen, maar ook een slang eraf gaan.

Maar ik zou het zelf niet zomaar gaan betalen.
Want wie zegt dat het eruit vliegen van oa de koppakking geen gevolg is van de net vervangen klepdekselpakking.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 09:34

kiki1976 schreef:
Kan het niet zo wezen dat de druk in het blok al te hoog was, doordat je koppakking al niet goed meer was. Want dan gaat de auto ook olie en koelvloeistof vermengen.
Dit is soms te zien door de witte aanslag op de dop waar je de olie bijvult.
Door een te hoge druk kan de koppakking eruit vliegen, maar ook een slang eraf gaan.

Maar ik zou het zelf niet zomaar gaan betalen.
Want wie zegt dat het eruit vliegen van oa de koppakking geen gevolg is van de net vervangen klepdekselpakking.

Is dat een mogelijkheid ja, dat het een gevolg kan zijn van? Ik heb een half uurtje geleden gebeld. De meneer van de werkplaats herkende mijn auto op het terrein en zag de sleutel in de brievenbus, dus die was gelijk al gaan kijken. Ze gaan nu verder naar de auto kijken en houden mij op de hoogte. Er is nog niet gesproken over prijzen.

Ik ben niet zo heel auto technisch, maar heb geen witte aanslag op de dop gezien. Het enige wat ik weet is dat er een rood lampje ging branden van de temperatuur meter. Ik ben zo snel mogelijk de snelweg af gegaan en toen ik er eenmaal af was, begon de auto te stotteren en vreselijk te roken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:50

Jeetje, wat een gedoe zeg... persoonlijk zou ik niet teveel geld steken in een auto met een kapotte koppakking, tot 2x toe zijn mijn auto's er niet te best uitgekomen en na reparatie alsnog snel op de sloop beland.

Had je in het begin geen aanspraak kunnen doen op de wettelijke kopersbescherming?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 10:00

Quellian schreef:
Jeetje, wat een gedoe zeg... persoonlijk zou ik niet teveel geld steken in een auto met een kapotte koppakking, tot 2x toe zijn mijn auto's er niet te best uitgekomen en na reparatie alsnog snel op de sloop beland.

Had je in het begin geen aanspraak kunnen doen op de wettelijke kopersbescherming?

Bah geen goed vooruitzicht dus. Probleem is alleen dat ik voor het geld van een nieuwe koppakking geen andere auto kan kopen. De meneer van de ANWB zei dat mijn auto wel in dusdanig goede staat is dat een nieuwe koppakking het wel waard zou zijn.

Oef geen idee wat betreft de kopersbescherming. Zal het eens even googlen, maar daar ben ik nu al te laat mee.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:04

Ontzettend zuur TS en heel herkenbaar.

Kocht mij auto tweedehands bij ee dealer, na 3 maanden koppakking stuk, 3 maanden daarna nog meer stuk, 3 maanden daarna dure APK, maarrr..... sindsdien rijdt ie heerlijk en heeft ie op wat kleine dingetjes na nooit meer wat. Koppakking laten repareren kan dus ook goed werken en ik heb nu alweer 6 jaar plezier van mn auto :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:04

Met zoveel ellende zou bij mij de auto retour gaan naar de verkoper. Potdorie je reparatie die nog moest bij de verkoop is nu pas gedaan. Ik zou rechtsbijstand even inschakelen ook. Ik denk dat je een heel goede kans maakt dat verkoper auto moet terugnemen tegen je aankoopprijs.

Zoveel mankementen is vragen om meer ellende na reparatie. Auto lekte al olie, pakking vervangen en nu weer iets anders kapot in en bij de motor.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:11

Je hebt een jaar wettelijke bescherming. Er is dus altijd wettelijke garantie!

Ik zou het even goed uitzoeken en de garage aansprakelijk stellen.