Klus-woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Re: Klus-woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 13:39

Leuk plekje Claudia! :D

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:46

Ziet er van buiten inderdaad al veelbelovend uit! Die bruine kozijnen is een beetje een dingetje, ik zie het bij meer huizen en vind het zooooo lelijk! Mooi dat jullie daar wat aan gaan doen ;)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:48

Ja echt Duits he. Rode baksteen, rode pannen en bruine kozijnen :D
We gaan al het houtwerk lekker witten.
Over een uurtje gaan we tekenen *\o/*

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:04

Oh wat een leuk topic!
Wij zijn ook aan het verbouwen! sinds vorig jaar juli.
We hebben een boerderij uit 1803 gekocht en er moest heeeellll veel aan gebeuren.
Enkel de houten constructie, 3 muren en de badkamer en keuken ( die er in een volgende fase uitgaan) zijn blijven staan. en nu na een jaar is er al heeeelll veel gebeurd.
Nieuw dak er op, vloer, muren en dak geisoleerd, nieuwe kozijnen, nieuwe muren, nieuwe topgevels, nieuwe goten, betrating, vloerverwarming en weet ik wat allemaal nog niet meer.
Na meer als een jaar klussen begin ik het sinds afgelopen week wel een beetje zat te worden.
Volgende maand moeten we over naar het nieuwe huis (huren nu nog een huis er naast) en klussen met een deadline is toch echt minder leuk..
Maar vandaag is de stukadoor begonnen en als ik iedereen moet geloven wordt je er heel blij van als hij klaar is, dus hoop dat ik dan weer een beetje meer zin krijg in klussen.
Maar fijn dat ik dit topic heb gevonden, kan ik jullie verhalen ook lezen.
ik zal straks even wat foto's uploaden.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:12

Leuk Leuk Leuk!

Wij hebben, omdat het kon en mocht, dezelfde dag als van de sleutel overdracht het hele systeemplafond eruit gesloopt. Binnen 5 uur was het onverkoopbaar :')

Misschien wel leuk om even een update te geven van ons project?

De bovenverdieping met keuken, schuifpui en dakterras is nu zo goed als af. We zijn nog bezig met de afrondende werkzaamheden in de voorraadkast/CV-hok maar dat schiet al aardig op. ik verwacht dat we daar in een weekend wel mee klaar zijn.

Voor (als in: door ons gesloopt)
Afbeelding
Afbeelding

en ons uiterst gezellige dakterras
Afbeelding

na:
keuken
Afbeelding

dakterras:
Afbeelding

Afbeelding

en de laatste muur er helemaal in :)
Afbeelding

Nu de rest nog!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:34

Das een heel verschil m.i.r.
Mooi

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:37

Ziet er nu heel mooi uit m_i_r

Hierbij wat foto's van ons huisje ( heb t ff in linkjes gedaan omdat de foto's te groot waren...)

Zo zag het er in het begin uit:

Van buiten
http://www.mijnalbum.nl/Album=AORFFK7Z#ULSIXPMJ

De eerste verdieping
http://www.mijnalbum.nl/Album=AORFFK7Z#EXVJ4X3K

Huiskamer:
http://www.mijnalbum.nl/Album=AORFFK7Z#DLNYV3GX

Heeellll veel gesloopt

http://www.mijnalbum.nl/Album=AORFFK7Z#FWAK4ZJH
http://www.mijnalbum.nl/Album=AORFFK7Z#R7XMT48V
http://www.mijnalbum.nl/Album=AORFFK7Z#NPQA3SYT
http://www.mijnalbum.nl/Album=AORFFK7Z#NNRNVBJP

Huisje nu:
http://www.mijnalbum.nl/Album=QYNXPNPN#WVYPYXON
http://www.mijnalbum.nl/Album=QYNXPNPN#QGOGRKGP
http://www.mijnalbum.nl/Album=QYNXPNPN#Q4G4BMDE

De buitenkant is bijna af... Nu de binnenkant nog....

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:43

Wauw Lindar, supergaaf zeg!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:47

Zo! Wat een project! Als je met een graafmachine in je huis kan rondrijden ben je serieus aan het klussen ;) Mooi wordt het hoor!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:49

M_i_r jullie huis is ook gaaf, met dat dakterras helemaal! Ik zal vanavond eens kijken of ik foto's van ons huis kan uploaden, bij ons is ook redelijk wat gebeurd :)

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:56

Hihi, ja het is wel een heel project maar over het algemeen wel leuk ( behalve komende maand ff niet vanwege de deadline)
En van de graafmachine, is echt een aanrader, daar kan je niet tegenaan scheppen, je hebt ook kleintjes die door deuren heen kunnen.
Leuk om iedereens klusprojecten te zien!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:52

Hier is al het sloopwerk in huis helaas allemaal handwerk maar dat komt omdat als het te snel gaat, de bovenverdieping naar beneden komt en dat is niet helemaal de bedoeling.
Er staan 2 dragende muren midden in het huis en die gaan we beide vervangen omdat er in de oude muren allemaal houtworm zit (die zijn nog van hout met stro en leem er tussen).

Die slopen we voor 2 meter ongeveer en dan metselen we meteen een nieuwe muur onder de draagbalk.

Hier gaat het alleen niet zo hard omdat ik veel alleen moet doen, maar we hebben geen haast. Inmiddels kunnen we volledig leven in huis nadat we een jaar gebruik hebben gemaakt van een stacaravan.
Zeker de vloerverwarming in de keuken is echt een verademing.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 18:20

:wow: zo linda.dat was/is een flink project.
Zoveel slopen gaan wij niet hahaha.
Tenminste dat hoop ik niet. Een huis in duitsland koop je op eigen risico.
De term verborgen gebreken kennen ze niet dus wie weet wat we nog tegen komen.
We zijn er nu 4x geweest en tot nu toe weinig bijzonderheden opgemerkt behalve een slechte schuur.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:01

Hoe is het hier met alle klussers?

Ik zag een ander topic voorbij komen op Bokt van iemand die zijn huis helemaal ondersteboven haalt en toen dacht ik ineens aan alle andere mensen die in een vergelijkbare situatie zitten.

iedereen nog hard aan de slag? Nog grote vooruitgangen of zelf projecten al helemaal af?

Wij zijn drukdoende om beneden in ons huis ook de muren te bouwen. Voor iedere buitenstaander lijkt het waarschijnlijk nog steeds een bouwput. Wij zien onszelf er al helemaal zitten :)) Bij gebrek aan verwarming stoken we gezellig ieder weekend de houtkachel beneden, wat al enorm bijdraagt aan het gevoel van knusheid en huiselijkheid.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:00

Haha m_i_r, dat klinkt wel heel herkenbaar! Hier kan de verwarming ook nog niet aan, wel koud nu maar gelukkig hebben we ook een houtkachel!

Het schiet al aardig op, we zijn echt bezig met de afwerking! Mooie lijstjes om de ramen en deuren, plinten schilderen en dat soort dingen

Vanavond voor het eerst in 1,5 jaar dat we op onze klus avond eigenlijk ff niets kunnen doen... Dus dan maar bezig met iets nog veel leukers: plannen maken voor de stal waar mijn paardje (&friends) komen te staan :) :) :)
Laatst bijgewerkt door lindar1985 op 24-11-15 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:24

Wat fijn! Dat is zeker leuk om mee bezig te gaan!

Wij zitten er nu ook iets meer dan anderhalf jaar in. Ik moet zeggen: ik heb er helemaal geen problemen mee. Tuurlijk zijn er vlagen dat ik denk: aaarggggh waarom is het nu niet af! Maar toch heb in ieder weekend nog zin om aan de slag te gaan :))

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 15:21

He weer leven in het topic, leuk! :D

Hahah M_i_R hier is de kachel ook nog niet aan. Heb paar weken geleden de muren recht gestuct en van het weekend de muren waar de radiatoren komen geverfd. Gisteren avond de radiatoren opgehangen en nu even wachten op de loodgieter wanneer die tijd heeft om het aan te sluiten. Dan kunnen we het huisje warm stoken, want brrr ik sta gewoon in mijn dikke winterjas te klussen.

Het verbaasd mij ook dat ik nog steeds zin heb om te gaan klussen. Ben de maandagen en vrijdagen vrij en ga dan lekker in mijn uppie klussen, vind dat wel fijn. Merk nu wel de vermoeidheid opkomen, zijn vanaf juli bezig. Zere armen :oo

Ook leuk Lindar planning maken voor de paardjes :j

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:21

De vermoeidheids'fase' hebben wij ook gehad. Teveel, te lang, te hard gewerkt en dan komt er een moment dat je lichaam zegt: weet je wat? Doe het lekker zelf! ik ga op stand-by. Toen lag ik ineens een paar dagen gestrekt met een migraine achtige hoofdpijn die er voor zorgde dat ik geen geluid, geen licht en geen beweging kon verdragen en na vijf passen lopen over mijn nek ging. :+ was een vrij duidelijk signaal aangezien ik in mijn hele leven werkelijk nog nooit zo op was geweest en ik altijd tonnen energie heb. Vanaf toen hebben we ook af en toe gewoon een dag niks gedaan en is de planning - voor zover die er was - losgelaten. We zien wel. het gaat zoals het gaat, we werken door, we vinden het nog altijd leuk en stap voor stap komt het einde wel in zicht.

Ik zat er laatst nog over na te denken dat er straks werkelijk niet één plek is in ons huis die we niet onder handen hebben genomen. Van de dakgoten, tot de riolering en van de ramen tot al het leidingwerk werkelijk alles is gedaan. geeft toch wel een tof gevoel :D

Straks mogen we alles gaan stucen beneden, dan zullen we ook wel zere armen hebben. misschien dat ik dan wel even een week vrij neem, dan kunnen we even lekker door buffelen. Nassie kan jij dan nu lekker vier dagen achter elkaar aan het werk? Dat is fijn! dan kan je veel werk verzetten in zoveel tijd, heerlijk!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:04

Een echte planning hebben wij allang niet meer ;) als het over 10 jaar maar klaar is.

Hier ook weleens last van dat ik te veel te snel wil, maar ik heb maar 2 handen en 2 voeten en die kunnen maar op 1 plek tegelijk zijn :)
Overal is wel wat te doen, in huis, in de tuin, in de wei.. Soms is het lastig om te kiezen waar ik de dag weer eens mee zal vullen. Het komt dus ook regelmatig voor dat dingen half af zijn als ik aan het andere begin, om een andere keer weer verder te gaan.

In de zomer zijn we veel buiten bezig geweest omdat het natuurlijk gewoon mooi weer was. Helaas ligt dan het werk binnen weer stil, maar nu het buiten niet zo lekker meer is gaan we binnen weer aan het werk.

Ook het puntje geld speelt wel een grote rol uiteraard. Af en toe moeten we weer even sparen voordat we aan het volgende kunnen beginnen en kan ik de tijd weer vullen met zaken die niets of niet zo veel kosten.

En het gaat natuurlijk nooit zo snel als dat je zou willen :D

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:12

Ha, fijn om jullie reacties te lezen. Iedereen heeft wel eens een dipje. Ik doe het vanaf oktober wat rustiger aan. Toen moesten we uit ons oude huis, verhuizen naar onze kluswoning ( met enkel een houtkachel, brrr) voor de verhuizing zat ik er ook een beetje door heen. Het leek me vreselijk om te wonen in een half af huis, dus wilde daarvoor kei hard klussen, elk vrij uurtje en ook in mn eentje ( terwijl mijn vrienden allemaal leuke dingen aan t doen waren.. terwijl ik klussen in mn eentje vreselijk vind: sta je net boven op de steiger laat je voor de 3e keer je rol afplaktape vallen, mag je weer naar beneden (5 trapjes af) sta je net weer boven stoot je kei hard je kop... Grrr toen zat ik er wel door heen hoor. )
Sinds we in het nieuwe huis wonen en het helemaal niet zo erg lijkt als ik van te voren dacht, doen we het wat relaxter aan.
Maar na 1,5 jaar klussen is de energie wel een beetje op soms.. Eind december is denk ik deel 1 van ons klus project klaar ( buitenkant, 3 woon/slaapkamers, oude keuken en badkamer) dan wordt t tijd om even te chillen en dan maar eens kijken wanneer we fase 2 ( van 3 in totaal) beginnen. Beetje geld en kluszin verzamelen. En natuurlijk, eerst de stal en wei maar eens voor elkaar maken

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:19

ach ja en wanneer is het ook af he :+ Kijk, ik zeg telkens april 2016 zou leuk zijn, dan zijn we twee jaar bezig. Maar af is dan: alle kamers zijn klaar. Maar dan moet al het buitenwerk nog geschuur, gebrand, geplamuurd en geverfd worden. maar dat schaar ik gewoon onder onderhoud, dan klinkt het minder erg :')

alleen klussen is alleen leuk als het klussen zijn die ook echt alleen te doen zijn, anders is het een bron van ergernis en frustratie.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:19

Haha M_i_R je hebt helemaal gelijk. Ik vind klussen ook alleen leuk als er geen deadline aan zit ☺️

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:41

Wat een leuke klushuizen allemaal!

Wij hebben inmiddels de sleutel gekregen en we zijn inmiddels aardig aan t slopen. In januari nemen wij lange weekenden vrij (4 dagen werken, 3 dagen werken) Dan hopen we weer een aardig eind op te schieten :D

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:48

Leuk LdJ! Wat moet er allemaal gebeuren?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 15:47

M_I_R Die reactie heb ik al gehad nadat ik maar door bleef gaan met werken, wat eigenlijk te zwaar was. Zat toen bijna tegen een depressie aan. Dus die voel ik wel aankomen. Ik ga niet alle vier de dagen van mijn weekend klussen, soms een dagje niet en soms maar een dagdeel.

Oh brr koud zeg alleen een houtkachel, zeker in de wintermaanden Lindar :brr: Ik zou er niet tegen kunnen om in de verbouwing te wonen.

Palousa dat is wel handig ja om geld te hebben hihih.

LdJ Heeft een leuk huis! :):) En voor paardenliefhebbers helemaal een kwijlplekkie.
Je vriend stuurde me gisteren foto's, jullie hebben al veel sloopwerk verzet. Nog veel muizen/spinnen tegen gekomen?

Wij hebben gisteren de radiatoren goed opgehangen, volgende week komt de loodgieter ze aansluiten en dan kunnen we de kou en vocht eruit gaan stoken :):)