Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:30

Volgens mij kan een kapotte meter ook wat onregelmatig gaan. Dus bij hogere stroom ook een hogere afwijking, of schommelingen...

En in alle opzichten: nee, dit kan in elk geval niet 'gewoon' van de apparaten komen die je hebt. Ik heb nu ongeveer een half jaar een nieuwe meter, ik heb een koelkast die ik aankomende weken ga vervangen wegens ding is echt op en maakt voortdurend herrie, ik ben overdag thuis, heb een electrische deken die vrijwel de hele nacht aanstaat en ik heb nog een assortiment aan klassieke gloeilampen, een wasmachine, vaatwasmachine en een droger, en een ouderwetse tv. Kortom: ik doe mijn uiterste best om veel stroom te verbruiken :P En ik zit aan nog geen 1000 kWh over dat half jaar.

Rennie89

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 09:33

Mijn ouders komen over een uur, ik gok dat we dan alles nagaan. Ik heb iig alles met de schakelaars al met dank aan facebookers gedaan.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:47

Heb je ook de begin en eind aantallen op je nota gecontroleerd? Zo kwam ik aan die komma fout

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 09:49

Ik heb altijd hetzelfde aantal getallen doorgegeven. Exact zoals op mijn formulier van de woningbouw stond, daar stond ook geen komma bij.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:52

Ik had in het begin al aangegeven is het geen komma fout. Maar volgens "kenners" is dat rode de komma... schiet mij maar lek, maar ik heb het gisteren vergeleken en ik heb van 19:30 tot 22:30 met de droger aan, tv, laptop in de oplader, pc aan en mn kroonluchter aan met de minst zuinige lampen waar er 5 inzitten van ik dacht 20 of 40 watt per stuk. mijn eind getallen stonden om 19:30 op 67 en om 22:30 op 72. Vanmorgen op 74. Dat laatste cijfer is achter de komma bij mij.

Renee heeft dan 4 kwh verbruikt in de tijd dat ik 0,5 kwh verbruikt heb.

Dus schiet mij maar lek...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:56

Zo'n hoog verbruik voor een koelkast is abnormaal.
Koelkast stuk?
Of de meter?
Of een lek?

Ik woon op 35m2.
Nu net een jaar 1925 kw verbruikt.
24€ per maand heeft mij dat gekost.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:00

Ik woon op 125m2, heb een gezin en heb afgelopen jaar 125euro per maand betaald en kreeg einde van het jaar 469euro terug.

Moet wel zeggen dat ons huis wel heel goed geïsoleerd is, dus wij besparen heel erg op het gas.
Ons huis is wel helemaal gerenoveerd, wij hebben o.a. een nieuw dak etc.

Kan zo even snel niet vinden wat wij verbruikt hebben, maar minder dan een normaal gezin aangezien we terug gezet zijn naar 97euro per maand.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:02

Hmmm vreemd
Mijn aantallen klopten wel alleen was dan bijvoorbeeld 334.86 en op de nota stond 3348.6
Maar dat zal hier dan ook wel geen optie zijn

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:16

Pfff renee wat onzettend k.l.o.t.e....

Ik hoop dat jullie dr snel uitkomen!

Een tv kan flink zuipen..maar zoveel? Geloof ik niets van.
Hier moet iets fout gegaan zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 10:21

Metertje gaat wel sneller als het scherm aanstaat van de tv, wat ook begrijpelijk is. Maar dan zou ik 24/7 mijn tv moeten hebben aanstaan om een rekening als dit te krijgen...

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:23

Jol, we hebben het samen vergeleken. Ik doe met al die apparaten 0,5 kwh en zij 4!!!! in hetzelfde tijdsbestek. Met EEN led lamp en een koelkast aan.. Volgens google is dat rode idd achter de komma, maar ben nergens een zelfde tegengekomen. Ook op het type nr kan ik niks vinden.

pat1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:26

Ik zit in een chalet te wonen op 70m2 en daar betaal ik voor gwl rond de 50 euro per maand voor.
Moet wel zeggen dat ik een houtkachel heb maar daar gooi ik ook in wat ik kan krijgen. Goedkoper zou niet kunnen lijkt mij.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:26

Heb je nou al een keer echt alles eruit getrokken om te kijken of de meter dan nog steeds loopt?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:28

Sunrise19 schreef:
Jol, we hebben het samen vergeleken. Ik doe met al die apparaten 0,5 kwh en zij 4!!!! in hetzelfde tijdsbestek. Met EEN led lamp en een koelkast aan.. Volgens google is dat rode idd achter de komma, maar ben nergens een zelfde tegengekomen. Ook op het type nr kan ik niks vinden.

Daarom zeg ik, t is te zot voor woorden..
Zelfs ik heb hier niet zo'n hoog verbruik!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:28

Vanillia schreef:
Heb je nou al een keer echt alles eruit getrokken om te kijken of de meter dan nog steeds loopt?

Dat heeft ze.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 10:29

Vanillia schreef:

Ja :) hoofdschakelaar en toen stopte alles natuurlijk, aardlekschakelaar ook en toen stopte het ook. Toen heb ik bepaalde sectoren 1 voor 1 gedaan en de woonkamer had uiteraard het meeste verbruik. Heb ook alle aparaten die ik er toen nog in had zitten 1 voor 1 uit gehaald. Het internet had geloof ik het meeste verbruik, maar is moeilijk te zien als je de hele tijd heen en weer moet lopen.

Mijn tv verbruikt duidelijk veel stroom als hij aan staat, maar dat staat hij niet 24/7 dus dat is ook geen verklaring,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:35

Staat je tv echt helemaal uit (met de knop) of op stand by. Sommige (oudere) tv's vreten in de stand by stand echt 24/7 stroom.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:36

Yvank_ schreef:
Staat je tv echt helemaal uit (met de knop) of op stand by. Sommige (oudere) tv's vreten in de stand by stand echt 24/7 stroom.

Ja maar geen 14000 (!!!!) kWh. Echt niet. Met geen mogelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:40

Nee maar in combinatie met én een oude koelkast die stroom vreet etc kan het wel hard gaan.

Kennissen hebben iets vergelijkbaars gehad alles is gecontroleerd en conclusie was dat het toch echt de apparaten waren. Was heel zuur maar ze hebben de boel vervangen en sindsdien nooit meer zo belachelijk veel kWh verbruikt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 10:40

Tv zet ik altijd helemaal uit gezien ik geen afstandsbediening heb.
Net mijn toaster er in gedaan en de eerste minuut heeft hij gok ik 60x rondgedraaid. Misschien iets minder maar hij ging als een idioot. Daarna ging die terug naar 10 x per minuut naar minder. En gezien ik een toaster max 1 x per dag voor 5 min gebruik lijkt ook dit onmogelijk.

Inmiddels weer 1 omhoog gegaan

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:44

Mijn man is ook electricien en zegt ook dat dit onmogelijk is voor het huishouden van jou.
Idd de netwerkbeheerder bellen dat je waarschijnlijk wordt getapt of je meter is echt kaduuk.
Andere opties zijn er niet dat redt je bij lange na niet.

Heel veel succes

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:48

Er is altijd een komma, maar dat staat er niet altijd op. Het als het er niet opstaat dan is een ander kleurtje dan de rest, meestal rood.
Een kommafout is het enigste dat dit hier kan verklaren.
Hier boven werd al aangehaald dat ze 4kw verbruikt in de tijd dat de ander er 0,5 verbruikt.
Zonder kommafout is dit 0,4 tov 0,5.
4kw in 1u verbruiken bekom je enkel door een paar zware verbruikers een uur lang te laten branden

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:53

Anders politie bellen met de mededeling dat je vermoed dat er een wietplantage is? Misschien hebben die wel tips voor je of komen ze even kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:53

En niemand luisteren naar iemand die simpel het 24/7 verbruik berekend heeft? O:)

Nog even doorrekenen. Je gebruikt gemiddeld dus blijkbaar 1500w. Dat is 1.5 kwh/uur. Op de meter staat dat 600 omwentelingen een kwh is, dus dat is 900 omwentelingen per uur of 15 omwentelingen per minuut.

Voor een gebruik van 1000w verwacht je iets van 10 omwentelingen per minuut.

Ook even leuk om te weten is dat een tosti ijzer waarschijnlijk iets van 640 watt heeft, dus het lijkt erop dat je meter stuk is. Je hoorde hoogstens 10 of 20 omwentelingen in de eerste minuut te krijgen.

O:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-04-15 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:54

inochiyo schreef:
Er is altijd een komma, maar dat staat er niet altijd op. Het als het er niet opstaat dan is een ander kleurtje dan de rest, meestal rood.
Een kommafout is het enigste dat dit hier kan verklaren.
Hier boven werd al aangehaald dat ze 4kw verbruikt in de tijd dat de ander er 0,5 verbruikt.
Zonder kommafout is dit 0,4 tov 0,5.
4kw in 1u verbruiken bekom je enkel door een paar zware verbruikers een uur lang te laten branden

Dit is inderdaad heel erg goed mogelijk :j het laatste getal is vaak een komma. Heb net even gekeken en dat is hier ook zo.