Rocamor schreef:Heb je nog steeds niets van de inspectie gehoord? Had verwacht dat die met piepende banden en inspecteurs het terrein op zouden rijden.
Bewaar de stukje zelf, dan kan een onafhankelijk lab het bekijken (onder de microscoop).
Als je het zeker wilt weten of dat stukje asbest is, dan is de enige manier om dat stukje (dubbel verpakt, met een waarschuwing van asbest erop, op te sturen naar een bedrijf zoals search. Die kunnen vaststellen of het idd asbest is.
Met die informatie kun je naar de gemeente gaan en een officieel handhavingsverzoek neerleggen. Daan zijn ze verplicht om een onderzoek in te stellen.
Als je verder nog specifieke vragen hebt... ik ben asbestdeskundige en handhaver/toezichthouder bij een gemeente. Ik doe deze controles niet dagelijks, maar ik hoor er alles van af te weten
Asbest is trouwens een big item bij de gemeente en het rijk. Dus ik snap de reactie van de gemeente niet helemaal. En voor zover als ik weet is overeengekomen met de woningstichtingen dat ze alle asbest uit hun woningen gaan verwijderen. Hiervoor konden ze een paraplusloopvergunning aanvragen.

)